Zakladatel Norwegian křísí plány na lety přes Atlantik. Původní model přivedl dopravce téměř ke krachu
Boeing 787 společnosti Norwegian Air Shuttle. Foto: Jørgen Syversen
Podle zakladatelů nových aerolinek je ideální doba pro start nového dopravce.
Z pohledu běžného cestujícího jim asi člověk musí fandit, protože každá taková aktivita pomůže aspoň k nějakému tlaku na ceny směrem dolů. Jako asi každému mi to zní divně, ale tak ten člověk zná reálná čísla a umí si to spočítat. Opravdu stojí hromadu letadel lízingovek na zemi, posádky nemají práci – možná je opravdu prostor na takové projekty, kdo ví…
Provoz nízkonákladových aerolinek na dálkových letech je podle mě utopie… Většina evropských „lowcostů“ žije z dotací nebo z poplatků za služby, zavazadla… Čím delší lety, tím menší počet počet letů a tím pádem míň peněz za poplatky spojené s cestou…
A hlavně, u long haul je úplně jiný podíl nákladů, roste podíl paliva a klesá podíl nákladů na řízení a nákladů na letištích. Do toho navýšení nákladů na posádky (noclehy, diety, vyšší počet personálu). Jiné požadavky a potřeby cestujících. Na druhé straně nabídka tradičních dopravců, kde se dají sehnat letenky za velmi zajímavé ceny. Ekonomika nepustí…
Já si naopak dokážu představit, že lowcost model na transatlantických letech je možný, nejvhodnější letadlo pro takové lety je dle mého názoru A321NEO nebo pro delší dolet absolutně nejlepší bude A321XLR, vidím Wizz air jako hlavního průkopníka v tomto směru z letiště LTN až nastane správný čas.
ps nesrovnávejte Primeru (která to v minulosti zkoušela) s nesrovnatelně větším a silnějším hráčem jakým je Wizz.
Samozřejmě Wizz je jedním z nejsilnějších lowcostů v Evropě. S výše uvedenými letadly je hra poněkud jiná než s dreamlinerem, ale pořád jsou tu důvody (zmíněné Apexem), které značně limitují možnosti úspěchu aerolinky na poli long-haul letů.
Hlavne Norvegian- obrovská smola v podnikaní. Neustále trable 787 a Corona… hold škoda.
Navíc covid přišel v sobě, kdy se začínali lehce zvedat. Nedá se nic dělat…
A tu o Snehurce byste nemel?
Bjørn Kjos asi nezná rčení: Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky.
Spíš chce vydělat zase tu ztrátu která se mu přihodila u Norwegianu, nebo alespon z části a ví že v Evropě je příliš velká konkurence hlavně Wizz v Norsku