Zakladatel Leo Expressu na nákupech. V Nizozemsku pořídil desítky vozů

Souprava nizozemských vozů pro Leo Mobility. Foto: Pavel Peterka / X.comSouprava nizozemských vozů pro Leo Mobility. Foto: Pavel Peterka / X.com

Pro vozy původně z 80. let minulého století má Leo Mobility už zákazníka.

Odebírat
Upozornit na
guest
79 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Blátošlap

Dnes ve čtvrt na jednu vozy projely Ústí nad Labem směrem na Prahu.

Jakub K

Jednu soupravu jsem viděl kolem stanice Klučov ( mezi Kolínem a Prahou) a byla relativně dlouhá

Martin.dilli

680 metrů i s loko

Petr

No výborně, další šroty do republiky, jen tak dál… Za rok zas tam můžou najít nějaké trhliny a zase se budou divit! Ještě jestli vůbec projdou homologaci

Poručík Mazurek

A odkud víte, že ty vozy budou jezdit v Česku? Co když je nájemce třeba z Balkánu a u nás je to má Leo odstavené jen kvůli nutným opravám a vyčištění?

none

Petr má jasno úplně ve všem. On prostě ví.

Swariner

Jak se tomu otvírají dveře? To jsou dvoukřídlé jako v metru?

Michal82

Ano, vyměna cestujících je velmi rychlá. Jsou to dobre a pohodlne vozy. Místa na nohy hodně.

Marek Janík

Jestli do Hodonína, tak je uvidíme drandit na vlečce Rohatec-Ratíškovice. Nějak si to místo oblíbili.

Gwann

Celkem by mne zajimalo, kde tohle bude udrzovat a jak specificke dily k tomu jsou.

Chronosphere

Kdybyste napsal kde se toho bude udržovat,tak by to dávalo smysl.

Chronosphere

Tohle..sakra

Šejdr

Musí mít za zády dobrou leasingovku. Leo najde prodejce vozů a zájemce o pronájem, leasingovka to profinancuje a obchod je na světě. Tak si říkám, jestli je vůbec ve střední Evropě nějaká další firma, která podniká v oblasti pronájmu starších osobních vozů. Pokud ne, tak Novotný našel docela zajímavou díru na trhu.

Gajda

Ono kdyby ti teď někde stálo 5 novejch InterJetů, taky by si to někdo okamžitě pronajal. Jenže tam je vysokej počáteční vklad. Ale vagony nebo i ucelený netrakční soupravy by si zájemce asi v pohodě našly. Už je proto, že státním by pomohly překlenout určitou krizi, nemuseli by je za hodně peněz kupovat na celou životnost a taky by se nemuselo nic soutěžit tak složitě jako u nákupu.

Avlaky

určitě jsou, hlavně německo

HEROS je jeden z nich, také někdo FIXu pronajímá vozy

Michal82

tohle jsou dobry a prostorný vozy.

Intru

Zkoumal jsem parametry a nevypadá to jako křáp. I stav by měl být ucházející

Jiří Kocurek

Všecko bude záležet na tom, do jakého laku půjdou. Poté bude provedena technická šotokontrola od monitoru. S dovětkem, že šotoposouzení přes Vltavu je ale přesnější než jakákoliv rakouská STK.

Vaclav Taborsky

Stav vozu je v poradku, stav interieru uz tak moc ne. Sedacky uz toho maji hodne za sebou a prestoze jsou pohodlne, tak moc nelakaji k sezeni (lety zazrana spina v hrubych latkovych potazich). Ale mozna je jen potreba vycistit a budou slouzit v pohode dal.

Petr

Další verky no….

Jan

Trochu nechápu ty řídící vozy. V režimu push-pull jsou schválené jen v Belgii a Nizozemí a to jen několika belgickýma lokomotivama (a ne, bohemizované Belgičanky s tím kompatibilní nejsou, pokud vůbec někdy byly…). Předělat to na provoz jinde by bylo strašně drahé. Na druhou stranu provozovat je jako obyčejné vozy je škoda, protože mají menší kapacitu a pokud má být souprava průchozí, tak musí být na konci vlaku, což omezuje flexibilitu.

Intru

Co třeba přestavba na zavazadlák nebo tak něco?

Jan Sova

Třeba to vybrakovat a dát dovnitř háky na kola. Otázka jestli to po otevření dveří nevypadá jako úzký vstup do Tornáda….

Mirek/

Podle piktogramu na dveřích už tam háky na kola jsou.

Lukáš F.

Nic jiného bych v nizozemském vlaku ani nečekal 🙂

Twix

Nevím kdy tyhle vozy naposledy jezdily v push-pull režimu. Teď to NS nasazovaly na své VRTce s Traxxem na obou koncích jakožto záplatu za zpackané vlaky od Ansalda. Ale už to vytlačují Coradie Stream.

Rn42

Hodně dávno. Za Traxxem to bylo jen jako osobní vůz, kabina možná pro vlakvedoucí jestli vůbec. Do Belgie to dvouhlavé normálně i po běžné trati, nejen VRT. V Nizozemí po VRT na trati Amsterdam Rotterdam, případně Breda a dál do Belgie, a taky Haag Rotterdam Breda Eindhoven.

Teď je zrovna na potvoru výluka tak se nemohu podívat zda na Eindhoven jsou stejně dlouhé, ale ICD/IC Brusel jezdí 7 vozů včetně jednoho řídícího + 2 loko

Rabín

Nákup spolu s řídicími vozy mohla být podmínka (tři řídicí vozy na 69 klasických je očividně dost málo, určitě nebude jezdit se soupravami o 24 vozech). Podobně jako Regiojet koupil v balíku mnoha běžných vozů také pár jídelních, které nevyužíval.

Avlaky

jak víte že řidící byly jen 3? mohly byt ještě v předchozích varkach dovezeny ne

Rabín

Na začátku 2. odstavce je celkem jednoznačně uvedeno: „Jde o tři soupravy, každá je s řídicím vozem. V součtu jde o 72 vozů.“. Jak jste vyvodil, že by těch řídicích vozů mohlo být víc?

Avlaky

protože se také píše že jsou myšleny 3 konvoje, navíc ty 3 řidicí vozy jely v jedné soupravě

Rabín

Já to vidím tak, že jde o 3 konvoje po 24 vozech (z toho je podle článku 1 řídicí), celkem tedy podle článku 72 vozů…

Martin.dilli

Paradoxně to do Liberty táhla Belgičanka, vozmistři nechápali, co s tím, osobní vozy tam ještě nepřebírali. Z vlečky se stalo pěkné parkoviště nepotřebných vozů

Poručík Horáček

Zde bych rád připomenul jedno slovo a to slovo je: „EZÚ“. Jeden den měl tento ústav obrovskou moc a druhý den neexistoval. Stejně tak musí skončit slova jako „bohemizace“.

Milan Dvořák

Nu což, částečně žluté už jsou, stačí přelepit černý pás přes okna, wifi router, orchidej na WC a můžou drandit vesele pod novou značkou, nejlépe v objednávce ministerstva dopravy… 🙂

Anonymní alkoholik

Jen aby se to neobjevilo na vlacích ČD. 😉 Těch ypsilonových linek je fakticky ještě dost. 😀

Jiří Kocurek

Ale notak, B209 je přeznačená jednička bez doplatku a vám se to nelíbí? Vždyť je skoro nový podle data vzniku řady!

Narážím na tvrzení, že Regionova je novější než libovolné Desiro, datum vzniku řady 814/914 ČD je novější než 642 DB. Což jsme měli všichni povinně odkývat.

Lukáš Chytil

B 209 je B, které má místo prvního oddílu prostor pro kola a tak má jen 9 kupé (místo 10).
B 149 je původní A 149, takže 2. třída předělaná z 1.

Lokfürer

Pleteme si B a Bd, B209 je opravdu původně A

Lukáš Chytil

Viděl jsem to už značené i jako B149.

Gwann

B249 predelane odebranim oddilu na kolo vuz je tusim Bd264

Rabín

Pamatuji se na reportáž v některém TV zpravodajství na jaře 2007, když začaly jezdit pravidelně Regionovy v Ústeckém kraji. Byla to rozsáhlá masáž veřejnosti, že se jedná o nová vozidla. A „náhodně“ vybraní cestující pěli chválu, jak jsou skvělé (no, pro běžné cestující to po přechodu z 810 značný rozdíl jistě byl).

Anonymní alkoholik

Ještě jste zapomněl, že se tam dá v rychlosti 140km/h koukat z okna bez ohledu na roční dobu. Kdo potřebuje klimatizaci? Nedejbože zásuvky, wifi nebo lepší signál? Proboha, ve vlaku se nepracuje, ve vlaku se kouká z okna nebo se navazuje kontakt s cestujícími, kteří o to nestojí!!! 😀 Tohle přece nebylo a není jen o regínách. Stejný mindset se uplatňuje i u Bee a Bpee (u těch je však největší chyba v tom, že jich není více), což jsou v podstatě taky údajně funglovky. Co na tom, že jejich základ jsou vozy Bh z roku 1968 a výše, a… Číst vice »

Gwann

B209 je super vuz…v one ostudne beckove Svitave.

Jiří Kocurek

A po nátěru do žluté samozřejmě vzniknou konstrukční vady… které by ČD v rámci údržby opravily.

SYN

Žlutá barva totiž narušuje pevnost podkladového materiálu 🙂

Gwann

Nevim, jak udrzuji vozy CD, ale aktualne ECM zodpovedna osoba rozhoduje o intervalech prohlidek atp. A muze prodlouzit interval obvykly napr u DB. A prodluzuje, cimz snizuje naklady

Michal M

Po vozech je hlad, cokoliv je lepší než béčk, lazareťák z DDR nebo Bt, kterým jezdím…

Nose Peak

Holanďani jsou vysocî, dá se předpokládat, že místo na nohy nebude dělaný na výšku Vietnamce 80. let, jak v honekráku…

Intru

Copak Honekery byly dělaný do Vietnamu?

Kubrt

Byly dělané na zakázku ČSD jako lazaretní vozy, ale ten interiér je jak na Vietnamce.

Jiří Kocurek

No právě. Přeprava běžných cestujcícíh u nich byla podružná fuknce, což se na nich podepsalo v celém objemu vozové skříně.

Noscortas

Btw, když jsme u těch Honeckrů, nevíte co s nimi teď bude? Před pár lety jsem tu zahlédl zprávu, že je chtěly ČD kompletně renovovat, ale vysoutěžený dodavatel měl prý nějaké finanční problémy, či co. Poté již ticho po pěšině.

X 1

Vysoutěžený dodavatel zkrachoval a ČD modernizaci odpískali.

tarten

A byl to tuším už třetí nezdařený pokus něco rozumného s nima udělat.

Rn42

Je to tak nějak tak akorát, ve dvojce. V jedničce pohoda

Jan Kavan

Hezký, já myslel, že pan Novotný jen tak přikuluje. Tohle vypadá, že ví, kam sáhnout a to ještě v pravý čas. Má někdo info, kam půjdou?
Že by se Česko fakt začalo zapisovat na mapu jako šikovná repasovana?

Scotty

Kdyby neměla Liberty vyhaslé pece, tak řeknu že míří správným směrem.

dizgrafy

Co si mám představit pod „vícesystémovými vozy“?

Lukáš Chytil

Že umí „topit“ na několika napěťových soustavách.

X 1

Těžko říci. Že by vozy, kterým je jedno zda do nich jde AC/DC?

tarten

Jako že je jim fuk, jestli v nich hraje AC/DC, KISS nebo Metallica?

Řiditel

Existují tři základní topné systémy. 3 kV DC, 1 kV/16,7 Hz AC a 1,5 kV/50 Hz AC. Napájeno je topení k lokomotivy kabelem. Elektrické lokomotivy posílají do vozů to, co sosají z troleje. V případě AC transformované na nižší napětí.
Motorové lokomotivy posílají do vozů to, na co mají generátor. České lokomotivy z produkce ČKD mají standardně generátor na 3 kV DC. Ale například Herkulesy jezdící z Plzně do Bavor mají generátor na 1000 V AC, stejně jako jiné německé lokomotivy.

vbb

Vypadl vám tam systém, který ty vozy mají jako domácí: 1500 V ss.

Intrus

Tyjo, hodně slušný. Není to náhodou ta supertajná zakázka pro Času Dost, co má vytáhnout trn z paty v poslední minutě?

Jakub

Možná se zeptám blbě, ale nebyla by tím pádem smlouva někde veřejně vedená? Nic jsem nenašel

Intru

Tak se pletu? Já myslel, že se vypisoval tendr na provoz osobních vozů a celý to bylo nějaký zašmodrchaný, že to nakonec vypadalo, že ČD budou pronajímat vozy někomu a od jiného si půjčí.

Tak sorry, sám to taky teď nedokážu dohledat, asi to proběhlo v nějakém vlákně na twitteru

Chronosphere

Soukromník.

MHD

Jako železniční modelář takové nákupy po Evropě schvaluji. Alespoň nebude mišmaš provoz na modelovém kolejišti žádný kýč, ale realita. 🙂

D1

A to má Leo teda jen na ty pronájmy? Či s tím hodlá i jezdit někde?

Vrabec na střeše

Prý po krachu Leo express, bude provozovat dělnické vlaky do Liberty Ostrava.

Chronosphere

Tenhle Leo neprovozuje veřejnou dopravu,je to jenom půjčovna-pronajímatel.

tarten

Může to také půjčit jinému Leošovi.

vbb

Vidíte, a já při rychlém čtení četl, že je to „jenom půjčovna projímadel“ 🙂 🙂 🙂
No, možná to bude i občas pravda…

malejjarda

Tři soupravy, 72 vozů? Fakt nebo je to jen překlep? 🙂

Cupra

Tak jde o to, jestli těch 72 vozu přivezly ve třech soupravách. Každá po 24 vozech, což by šlo. Pak těch souprav, které by z toho šlo sestavit, by bylo více. A nebo je to překlep

František Plášek

Dnes přijelo 25 vozů, z toho byly 3 řídící vozy. Co bude v dalších soupravách se zatim neví.

Rn42

Z toho že jsou 3 řídící v jedné 25 vozové dodávce se dá rozumněji vycházet. Poslat 3 řídící vozy na 72, když v provozu je řídící 1/7 je zjevná blbost