Zakázky pro Správu železnic a spol. vydělávají. Zisk AŽD Praha se přiblížil miliardě korun
Lokomotiva 749.039 na Švestkové dráze. Foto: AŽD Praha
Firma v posledním finačním roce zvýšila tržby i zisk.
Firma v posledním finačním roce zvýšila tržby i zisk.
Když se kupuje od domácího výrobce tak je to špatně (monopol, tlačenka,…). Kdyby zabezpečení dodal Siemens tak tu budou nářky ze se nepodporuje domácí průmysl a posílají peníze do rajchu…
Bylo by zajímavé porovnat okolní země zda tam na zabezpečení železnice má taky někdo monopol? Obávám se že dokud nebude etcs opravdu všude stejné (a ne ty regionální priohnuti) tak ty monopoly budou všude.
Já to pochopil tak, že díky prakticky dominantnímu postavení AŽD jsou ceny vyšší a proto se za stejné množství peněz dá udělat míň, než by to šlo při větší konkurenci. No jo, jenže schvalování v drážním prostředí je taky kapitola sama pro sebe. Tudíž to každého neláká. Jak z toho ven?
Bodejď by nevydělával,když si za pouhý laminátový kryt pohonu PZA100 účtuje 15000
Takhle se vydělává!
Dodávejte ho levněji, opravdu vám nikdo nebrání.
Jste si jist, že nebrání? Ono to totiž není, jako jít na trh prodávat levnější vajicka
Článku by snad člověk dospěl k závěru že jinde než na železnici a přitom skoro na každým silničním semaforu je logo AŽD. Navíc mají telematiku, kamery, radary…
Rozhodně je větší konkurence v segmentu silniční signalizace než v oblasti železnice. Ale Správě železnic to jistě vyhovuje.
Velmi slaboduché. V čem vidíte výhody pro SŽ?
Pro SŽ v ničem. Pro lidi typu Bc.MBA si dokážu představit spousty výhod.
Jen pro ty, kdo si myslí, že AŽD nemá monopol, najděte mi jedinou zakázku na zabezpečovací techniku na české železnici, kterou nedodává AŽD. Přejezd, traťovou část vlakového zabezpečovače, traťový zabezpečovač, prostě cokoli.
Děčín východ
Tam dodává kdo prosím? Předem děkuji za odpověď.
a tam prosím dodává kdo? předem děkuji za odpověď
Olomouc-Uničov-Šumperk
U zakázky na rekonstrukci a elektrizaci úseku Uničov – Olomouc je AŽD subdodavatelem.
Starmon stavědla K2002 ale i ve starmon chocen má podíl ažd.
Starmon už snad ažd patří komplet, ne?
polečník:
AŽD Praha s.r.o., IČ: 480 29 483
Žirovnická 3146/2, Záběhlice, 106 00 Praha 10
Podíl:
Vklad: 10 710 000,- Kč
Splaceno: 100%
Obchodní podíl: 51%
Druh podílu: základní č. 7
Přejezdy typ Are ten dělá ATE Cheb ale jaksi je tlak je nemontovat.
doslovný monopol nemá, má ale jistě „funkční monopol“
AK signal. REMOTE-98 v úseku Senice na Hané – Třebčín.
https://aksignal.cz/produkty/doz-d3-dalkove-ovladani-pro-trate-d3
Kompletní reference AK signalu jsou tady:
https://aksignal.cz/zpravy?page=0
Podobné zařízení jako na hanáckém Pacifiku bylo nainstalováno v úseku Nejdek – Potůčky. Od té hromady u Perninku jim to trvalo 3 měsíce.
Tak omyl, oni už je taky schlamstli AŽD, omlouvám se. Ale v době, kdy dělali tu Senici, to ještě byla samostatná firma…
navíc REMOTE 98 je založené na RZZ 70 od AŽD.
No dobře, ale významná část know-how je původní. Výrobci nejrůznějších elektronických zařízení taky stavějí na chipech TSMC a nikdo jim originalitu jejich řešení neupírá. Podobně se to má např. s nasazením programovatelných automatů: Kam se člověk v Evropě podívá, tam je ve výrobní fabrice aspoň jeden SIMATIC a taky nikdo nemůže říct, že jejich aplikace vymýšlí Siemens. (I když je fakt, že nejrůznější šťouralové před riziky vyplývajícími z dominantního postavením TSMC nebo Siemensu dlouhodobě varují.) Nemluvě o tom, že v AŽD jistě dobře věděli, proč mají o převzetí AK signal zájem. Jak ukazuje další vývoj, zničit nežádoucího konkurenta jejich cílem… Číst vice »
AŽD např. nemá vozidlovky ETCS a jen je montuje na některé řady vozidel, jiné řady vysoutěžila ČD Telematika. Na infrastruktuře ovšem dodává skoro vše. Přitom ovšem má různé subdodavatele, třeba počítačů náprav nebo komunikačních terminálů. Ale monopol je něco jiného, vše se tady soutěží a může se přihlásit kdokoli vč. velkých zahraničních hráčů. Samozřejmě staniční zab. zař. pro větší stanice nebo RBC ETCS jsou fakt složité systémy, takže těžko je tu může nahradit někdo český. A cizí firmy si to musí dobře zvážit, protože to znamená náročné úpravy jejich zařízení podle požadavků SŽ a národních norem a pravidel. Přitom náš… Číst vice »
No aby ne, když mají monopol.
To se to pak podniká.
Kdyby měli monopol a bez omezení se jim podnikalo, měli by zisk mnohem vyšší.
No, minimálně u některých zařízení monopol v Česku prakticky mají. Třeba návěstidla, přejezdy. Respektive zařízení jiného výrobce není schválené.
přejezdy bych z monopolu vynechal. Jsou tu Bachman BUES přejezdy nově budované.
Zrovna ty Bachmann přejezdy se mám za to smí montovat jen do instalací, kde neinterfacují s ničím od AŽD, takže to prakticky nejde.
Led návěstidla má i starmon chocen, přejezdy Are jsou běžně nasazené vyrábí Are Cheb ale už nám je nemontuji je tlak od ažd.
To není pravda. Viz moje posty o AK signalu.
Tak ono když to s tou cenou čas od času přepísknou nad únosnou mez, tak stát tu zakázku zruší. Takže i když mají monopol (a že ho mají) tak nemůžou jít úplně do astronomických částek.
To je fakt, proto mají projekty na jeho utápění, jako je švestková dráha.
Mít zisk 10% z obratu je u vlastních výrobků normální.
Kdyby měli monopol, tak by zisk byl násobně vyšší.
AŽD můžou za to,že mají „monopol“ ?
Můžou tlačí na neodebirani od jiných výrobců. A financování u SZ je tak nastaveno že když chcete něco koupit tak buďto přez výběrové řízení a to je na dlouho nebo jednoduše přez ažd e-shop tam zase draho. Žárovka do přejezdu 300kc, led svítilna do přejezdu 15k.
Jak tlačí? Jaké mají na to tlačení nástroje? A jestli to je pravda, proč se jejich partner, nota bene státní organizace, nechá do něčeho takového natlačit?