Zakázky pro Správu železnic a spol. vydělávají. Zisk AŽD Praha se přiblížil miliardě korun

Lokomotiva 749.039 na Švestkové dráze. Foto: AŽD PrahaLokomotiva 749.039 na Švestkové dráze. Foto: AŽD Praha

Firma v posledním finačním roce zvýšila tržby i zisk.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladki

Když se kupuje od domácího výrobce tak je to špatně (monopol, tlačenka,…). Kdyby zabezpečení dodal Siemens tak tu budou nářky ze se nepodporuje domácí průmysl a posílají peníze do rajchu…

Bylo by zajímavé porovnat okolní země zda tam na zabezpečení železnice má taky někdo monopol? Obávám se že dokud nebude etcs opravdu všude stejné (a ne ty regionální priohnuti) tak ty monopoly budou všude.

Pája

Já to pochopil tak, že díky prakticky dominantnímu postavení AŽD jsou ceny vyšší a proto se za stejné množství peněz dá udělat míň, než by to šlo při větší konkurenci. No jo, jenže schvalování v drážním prostředí je taky kapitola sama pro sebe. Tudíž to každého neláká. Jak z toho ven?

Luboš

Bodejď by nevydělával,když si za pouhý laminátový kryt pohonu PZA100 účtuje 15000

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Takhle se vydělává!

vbb

Dodávejte ho levněji, opravdu vám nikdo nebrání.

kakov

Jste si jist, že nebrání? Ono to totiž není, jako jít na trh prodávat levnější vajicka

Lektor

Článku by snad člověk dospěl k závěru že jinde než na železnici a přitom skoro na každým silničním semaforu je logo AŽD. Navíc mají telematiku, kamery, radary…

Jan Sůra

Rozhodně je větší konkurence v segmentu silniční signalizace než v oblasti železnice. Ale Správě železnic to jistě vyhovuje.

Železničář

Velmi slaboduché. V čem vidíte výhody pro SŽ?

Jan Sůra

Pro SŽ v ničem. Pro lidi typu Bc.MBA si dokážu představit spousty výhod.

David

Jen pro ty, kdo si myslí, že AŽD nemá monopol, najděte mi jedinou zakázku na zabezpečovací techniku na české železnici, kterou nedodává AŽD. Přejezd, traťovou část vlakového zabezpečovače, traťový zabezpečovač, prostě cokoli.

Třicátáprvní Béé

Děčín východ

kakov

Tam dodává kdo prosím? Předem děkuji za odpověď.

kakov

a tam prosím dodává kdo? předem děkuji za odpověď

Lektor

Olomouc-Uničov-Šumperk

David

U zakázky na rekonstrukci a elektrizaci úseku Uničov – Olomouc je AŽD subdodavatelem.

MTl

Starmon stavědla K2002 ale i ve starmon chocen má podíl ažd.

Vojtěch Suchan

Starmon už snad ažd patří komplet, ne?

Jan Sůra

polečník:
AŽD Praha s.r.o., IČ: 480 29 483
Žirovnická 3146/2, Záběhlice, 106 00 Praha 10

Podíl:
Vklad: 10 710 000,- Kč
Splaceno: 100%
Obchodní podíl: 51%
Druh podílu: základní č. 7

MTl

Přejezdy typ Are ten dělá ATE Cheb ale jaksi je tlak je nemontovat.

Hans

doslovný monopol nemá, má ale jistě „funkční monopol“

hank

AK signal. REMOTE-98 v úseku Senice na Hané – Třebčín.
https://aksignal.cz/produkty/doz-d3-dalkove-ovladani-pro-trate-d3

hank

Kompletní reference AK signalu jsou tady:
https://aksignal.cz/zpravy?page=0

Podobné zařízení jako na hanáckém Pacifiku bylo nainstalováno v úseku Nejdek – Potůčky. Od té hromady u Perninku jim to trvalo 3 měsíce.

hank

Tak omyl, oni už je taky schlamstli AŽD, omlouvám se. Ale v době, kdy dělali tu Senici, to ještě byla samostatná firma…

Vojtěch Suchan

navíc REMOTE 98 je založené na RZZ 70 od AŽD.

hank

No dobře, ale významná část know-how je původní. Výrobci nejrůznějších elektronických zařízení taky stavějí na chipech TSMC a nikdo jim originalitu jejich řešení neupírá. Podobně se to má např. s nasazením programovatelných automatů: Kam se člověk v Evropě podívá, tam je ve výrobní fabrice aspoň jeden SIMATIC a taky nikdo nemůže říct, že jejich aplikace vymýšlí Siemens. (I když je fakt, že nejrůznější šťouralové před riziky vyplývajícími z dominantního postavením TSMC nebo Siemensu dlouhodobě varují.) Nemluvě o tom, že v AŽD jistě dobře věděli, proč mají o převzetí AK signal zájem. Jak ukazuje další vývoj, zničit nežádoucího konkurenta jejich cílem… Číst vice »

Koumes

AŽD např. nemá vozidlovky ETCS a jen je montuje na některé řady vozidel, jiné řady vysoutěžila ČD Telematika. Na infrastruktuře ovšem dodává skoro vše. Přitom ovšem má různé subdodavatele, třeba počítačů náprav nebo komunikačních terminálů. Ale monopol je něco jiného, vše se tady soutěží a může se přihlásit kdokoli vč. velkých zahraničních hráčů. Samozřejmě staniční zab. zař. pro větší stanice nebo RBC ETCS jsou fakt složité systémy, takže těžko je tu může nahradit někdo český. A cizí firmy si to musí dobře zvážit, protože to znamená náročné úpravy jejich zařízení podle požadavků SŽ a národních norem a pravidel. Přitom náš… Číst vice »

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

No aby ne, když mají monopol.
To se to pak podniká.

Honza

Kdyby měli monopol a bez omezení se jim podnikalo, měli by zisk mnohem vyšší.

Beny

No, minimálně u některých zařízení monopol v Česku prakticky mají. Třeba návěstidla, přejezdy. Respektive zařízení jiného výrobce není schválené.

herma

přejezdy bych z monopolu vynechal. Jsou tu Bachman BUES přejezdy nově budované.

Vojtěch Suchan

Zrovna ty Bachmann přejezdy se mám za to smí montovat jen do instalací, kde neinterfacují s ničím od AŽD, takže to prakticky nejde.

MTl

Led návěstidla má i starmon chocen, přejezdy Are jsou běžně nasazené vyrábí Are Cheb ale už nám je nemontuji je tlak od ažd.

hank

To není pravda. Viz moje posty o AK signalu.

David

Tak ono když to s tou cenou čas od času přepísknou nad únosnou mez, tak stát tu zakázku zruší. Takže i když mají monopol (a že ho mají) tak nemůžou jít úplně do astronomických částek.

Vojtěch Suchan

To je fakt, proto mají projekty na jeho utápění, jako je švestková dráha.

Adam H

Mít zisk 10% z obratu je u vlastních výrobků normální.

Kdyby měli monopol, tak by zisk byl násobně vyšší.

Hans

AŽD můžou za to,že mají „monopol“ ?

MTl

Můžou tlačí na neodebirani od jiných výrobců. A financování u SZ je tak nastaveno že když chcete něco koupit tak buďto přez výběrové řízení a to je na dlouho nebo jednoduše přez ažd e-shop tam zase draho. Žárovka do přejezdu 300kc, led svítilna do přejezdu 15k.

hank

Jak tlačí? Jaké mají na to tlačení nástroje? A jestli to je pravda, proč se jejich partner, nota bene státní organizace, nechá do něčeho takového natlačit?