dkv_obrazok

Zakázku na archeologický průzkum k VRT Prosenice – Hranice získala Eurovia a AC Olomouc

VRT Moravská brána u Ostravy. Foto: Správa železnicVRT Moravská brána u Ostravy. Foto: Správa železnic

Stavět se má dle dnešních odhadů v letech 2028 až 2034.

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
doplnit

Proč se v mapě VRTek objevuje Přerov-Brno a Plzeň-Domazlice, tj. nové tratě na až 200km/h, ale Tábor-Budějovice (vč. NeMaŠe) a Praha-Liberec tam vyznačeno není?

s rozumem

Na 63km je rozdíl 250kmh x 320kmh pouhé 3min. Nebylo by tak lepší jít cestou Polska 250km/h VRT a obsluha více měst než 320km/h a nezastavím nikde, navíc mi peníze dojdou po první trati?

V AT 200-230km/h, Německo taky 200-250km/h (jen výjimka 300km/h). Čím menší mezizastávková vzdálenost, tím větší blbost přes 250km/h. Tzn. hlavní páteř s nejvyšší obsazeností Praha-Brno-Ostrava 320km/h, zbytek 200-250km/h. Rozpočet není nafukovací a vícenáklady za 1-2min raději použijme na další 200km/h trať

Alibaba

Výhledově těch 320 má být už z (předměstí) Brna, což pak píšete, že páteř má na tuto rychlost být.
Z hlediska ceny je v podstatě jedno (rozdíl zanedbatelný), jestli novostavba bude na 250 nebo na 320.
Naopak na téhle trati chybí ještě zastávka někde v prostoru Oder.
A trasování je velmi vhodné udělat na vyšší rychlost, protože pomaleji jezdit můžete, naopak to nejde.

Karl vB.

Jak vypadá cenový rozdíl 250 x 320 z hlediska vozidel?

Jan Kolář

1. Toto je část Vámi uváděné páteře Praha-Brno-Ostrava

2. V trasování (zvláště v tomto úseku) by pro 250km/h bylo velmi podobné, pokud by na tom bylo více stanic, nebo více propojek pro Vámi uváděnou lepší obsluhu, tak by to naopak bylo dražší, než aktuálně zvolené řešení.
Navíc pokud by se to mělo postavit tak aby na to mohly nákladní vlaky, tak to bude muset mít vyšší únosnost a nižší převýšení – to opět stavbu spíš prodraží.

N.N.

Pro oblusu sídel mezi Přerovem a Ostravou zůstane současná trať. Vždyť krom Hranic tam není jediné desetititisícové město a EC projíždějí i ty Hranice.

tarten

Cost/benefit analýza vyšla lepší pro 320 km/h.

tarten

To Německo si ještě ověřte. Tratí na celých 300 km/h je sice relativně málo, ale není to výjimka (463 km). Je jich tam také dost na 280 km/h (426 km).

Rozpočet není nafukovací, a proto musíme stavět to, co ve výsledku přináší větší užitek. Tedy 320.

Alibaba

Tak kolik mamutů zas u Přerova vykopou?

Vectron

Klidně vsadím milión,že se nekopne ani v roce 2040….

N.N.

Nedalo mi to: Vážně je tam začátek letošního Apríla, začátek smlouvy je v minulosti.

J.K.

Mám pocit že tahle část nějak předběhla i trať do Stoda, protože tam se rozhodně nic nevykupuje / nedělá se archeologie…

(Tolik jenom k úvahám jestli se Stod začne stavět 25 nebo 26)

Radim

Prý konec 26 až začátek 27. Nedivil bych se, kdyby to pak na poslední chvíli ještě posunuli až na magický rok 2028.

Jméno

Opravdu… Loni proběhly zprávy, že by se možná mohlo začít ještě v roce 2025, ale nebylo jisté, zda má to budou peníze.

Nakonec ještě teď není vydané stavební povolení a 17 měsíců po vydání UR není vykoupený jediný pozemek.

Nečekal bych, že se na VRTce vykoupí první pozemek dřív než na stavbě, která je chystaná o 20 let déle, ale asi se to fakt stane. To snad nejlépe ukazuje rozdílnou efektivitu přípravářů VRT oproti přípravářům jiných staveb ve SŽ.

HK~

Kdyby to byla ŘSD, tak se začne stavět přístí rok normalně, protože PPP to zdrží minimálně o dva roky. Jinak škoda, že takhle jednoduše nepostupuje část u Prahy do Poříčan (alespoň dle poslední vizualizace zůstane sjezd na koridor)

Vojtech

Trochu vám nerozumím u toho napojenní na koridor, to přece zůstane i po výstavbě východního křídla VRT na Polsko.

Alibaba

Nějaký „expert“ vymýšlel, že by se pro úsporu vynechal.

Jméno

Bohužel se 4 roky čekalo na aktualizaci ZÚR, aby se vůbec mohla podat EIA. Nevím jestli SŽ může nějak popohnat kraj, ale měli to aspoň zkusit.

KrizeVychodniSpolecnosti

Přerov – Svinov za 15 minut místo dnešních 42 minut zní v dnešní době jako solidní sci-fi.

Milan

Nejrychlejší dojezd bez zastávek s vlakem, který je schopný jet tou maximální rychlostí…

KrizeVychodniSpolecnosti

Ano, tak asi těžko to bude s 6 zastávkami….

Ing. Vladimír Bílý

Právě že vůbec – nevychází to ani tak. Tento mýtus vznikl již někdy dávno, kdy zjevně někdo z marketingu vydělil současnou vzdálenost (Přerov – Svinov) plánovanou maximální rychlostí. Čili 79/320 dá 15 minut:-) A pořád se ten nesmysl dál a dál uvádí a na SŽ vůbec nikoho nevzrušuje, že je to nesmysl.

N.N.

V Přerově nenastoupíte a v Ostravě nevystoupíte. Asi jako počítat jízdní dobu Pendolína z Bělotína do Polomi: Tak rychle se tam dostanete!

Alibaba

V Přerově nastoupíte a Ostravě vystoupíte. Mají takto jezdit vlaky ve směru Polsko – Rakousko.

N.N.

Reaguju na to, že Přerovem i Ostravou ten hypotetický vlak musí projíždět 320 km/h, aby se těch 15 minut stihlo.

Alibaba

Jo, to jo, ale předpokládám, že jsme se všichni v tomto vláknu schodli, že to prostě někdo (nejčastěji novináři a tiskoví mluvčí) blbě spočítal a publikoval.

KrizeVychodniSpolecnosti

Tak ta vzdálenost bude kratší, než je dnes. A pár minut neřeším, jestli to bude 18 minut, tak to pořád bude výrazně rychleji.

tarten

Nevím, co SŽ vzrušuje nebo ne, nebo kdo vymyslel tu čtvrthodinu, ale kdo není líný otevřít ten jejich leták, tak tam se píše 24 min.

Dusmor

A z perónu ve Svinově na tramvaj na mostě dalších deset minut svižného pochodu, pak čekání na tramvaj a kodrcáni se domů. Takže v klidu, žádný zásadní rozdíl.

Alibaba

Já stále rozdíl vidím. Jizdní doba ze Svinova domů po Ostravě se vám nezmění, ale z Přerova do Svinova ano.

Já třeba něco podobného očekávám pro cesty z Pardubic do Prahy. Na nádraží v Pardubicích nejsem schopen na kole v podstatě už zrychlit, VRT mi zrychlení přinese už když bude zapojeno za Požíčanama.

tarten

V Ostravě nejsou schopni postavit kus tramvajové trati, když v jiných městech ano?