Když letos Emirates oznámily objednávku dalších až 36 letadel Airbus A380, zdálo se, že výroba největšího osobního dopravního letounu na světě je zachráněna nejméně na deset let.
Airbus ale jistotu zakázky zdaleka nemá: podle zdrojů agentury Bloomberg se celý nákup zasekl na problémech s parametry motorů od Rolls-Royce.
Bloomberg se odvolává na své zdroje, podle kterých se kontrakt zadrhl právě na jednáních s Rolls-Royce. Důvodem sporu je nejen cena, ale i spotřeba motorů a další ukazatele, které jsou podle agentury horší, než výrobce sliboval. Emirates už propásly termín, do kdy mají vybrat motory, aby bylo možné další airbusy dodat v roce 2020, jak původně aerolinky plánovaly.
Emirates jsou největším zákazníkem na A380, z celkového počtu 331 objednaných strojů jich je 162 určeno pro dubajské aerolinky. Zatímco první A380 létají s motory od sdružení Engine Alliance (GE a Pratt & Whitney), později Airbus přešel k Rolls-Royce. Engine Alliance ale už o dodávky motorů na A380 nemá zájem.
Emirates si v lednu objednaly pevně dvacet dalších A380, s opcí na dalších 16 jich mohou mít ve flotile až 178. Airbus stále marně hledá jiné zákazníky, kteří by si nové letadlo koupili, mezitím už se objevil první A380 na trhu použitých letadel a Hi Fly ho nabízí jako náhradní letadlo pro různé dopravce.
proc to nekoupi CSA nebo smartwings? vzdyt ovecky v cechistanu hykaji blahem, kdyz se muzou nadrbat v dobytci tride emiratu a jeste se chlubi vsem znamym z cestou na palube toho vskutku eksklusivniho veledila 😀 treba by to mohlo konkurovat Jancurovi mezi Prahou a Ostravou…
????
Hybaj zpatky na novinky.
vy jste nekdy letel EK140, EK139, ze muzete toto rict?
Ale tak přeci byste cestující v Emirates nelitoval. Sami to chtěli.
Co chteli ?