Zakázka na nové trolejbusy do Brna stojí. Škoda napadá vítězství SOR
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže začal řešit jednu z největších trolejbusových zakázek v Česku za poslední dobu. Soutěž na dodávku
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže začal řešit jednu z největších trolejbusových zakázek v Česku za poslední dobu. Soutěž na dodávku až 60 trolejbusů napadla Škoda Electric. Odhadovaná cena zakázky je 780 milionů korun.
„V úterý jsme obdrželi v dané věci návrh od Škody Electric. Návrh požaduje zejména zrušení rozhodnutí o výběru dodavatele nebo posouzení mimořádně nízké nabídkové ceny,“ řekl mluvčí ÚOHS Martin Švanda.
Dopravní podnik města Brna se nechtěl k zakázce až do jejího ukončení vyjadřovat. Podle informací Zdopravy.cz dopravce vybral nabídku od společnosti SOR. Vyjádření obou společností zjišťujeme. Zakázky na nové trolejbusy v Česku poslední roky získává hlavně Škoda Electric.
DPMB v soutěži hledá dodavatele až 60 trolejbusů v hodnotě 780 milionů korun. Původně dopravce uvažoval až o 40 vozech, nakonec půjde o rámcovou smlouvu až na 60 dvanáctimetrových trolejbusů. Plán dopravce avizoval už loni v létě, kdy vypsal takzvané předběžné tržní konzultace. V nich zjišťoval, co mohou výrobci nabídnout. Půjde o takzvané parciální trolejbusy, tedy s baterií umožňující část jízdy mimo troleje.
Dopravce se podle zadávací dokumentace zaváže k nákupu třiceti trolejbusů, na dalších třicet bude opce. „Došlo k navýšení opční části o dvacet kusů, a to především z důvodu časové náročnosti výběru a nákupu vozů,“ vysvětlila při vypsání soutěže mluvčí DPMB Hana Tomaštíková.
DPMB zatím neví, kam nové trolejbusy nasadí. „V provozu nahradí nejstarší trolejbusy našeho vozového parku – 14Tr a 21Tr,“ dodala Tomaštíková. Lhůta pro podání nabídek je 14. listopadu.
DPMB vypsal zakázku poté, co nejprve oslovil možné dodavatele v rámci předběžných tržních konzultací, během kterých si chtěl vyjasnit podmínky, za kterých vypíše soutěž. Podle zadávací dokumentace se konzultací zúčastnili tři zájemci: Škoda Electric, Solaris a Cegelec.
Hodnotící kritéria jsou nastavená hlavně na cenu, která má váhu 90 %, 5 % připadá na dobu dodání trolejbusů a dalších 5 % na splnění technické kvalifikace. Všech 30 trolejbusů má být dodáno do 540 dnů od podpisu smlouvy.
DPMB v podmínkách požaduje klimatizaci a nejméně 25 míst pro sedící, v autobuse bude také nejméně 5 USB zásuvek na dobíjení. Trolejbus má na baterii dojet nejméně 10 kilometrů mimo trolejové vedení. V původní podmínkách měl zvládat poměr jízdy 1:1 pod trolejemi a na baterie, nově už stačí jen poměr 2:1.