Zákaz jízdy kamionů neprospívá plynulosti provozu, říká ČESMAD Bohemia. A chce změnu
Kamion na silnici I/20. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Pokus o rozvolnění zákazu jízd kamionů se odehrál loni v červnu ve sněmovně. Ta jej jednoznačně odmítla.
Dělala jsem v dopravě celý život a v poslední době u autodopravy. Pan tajemník sice hraje na city – jak chudák řidič nedojede 100km do místa určení a není na víkend doma – je vidět, že nikdy asi ani nebyl v některé spedici. Tak to nefunguje. Spíš by měl přemýšlet, jak dorovnat našim dopravcům výhody těch zahraničních, kteří jezdí před nás a blokují hlavní směry.
Zdravím do Bruselu AM
Podle mých vlastních zkušeností plynulosti provozu neprospívají kamióny. Alespoň v tom množství, ve kterém nyní jezdí.
Tvrzení generálního tajemníka Sdružení automobilových dopravců ČESMAD Bohemia je absolutně zcestné a jen ukazuje na způsob uvažování představitelů ČESMADu. Nákladní automobilová přeprava a zejména mezinárodní už dávno překročila kapacitu silnic a dálnic u nás a naopak by měla být daleko více regulována a omezována tak, aby zejména zahraniční řidiči byli nuceni volit cestu přes jiné okolní státy.
Já bych to udělal jak v Rakousku, pokud má být zboží přepravováno na vzdálenost větší než x km, tak povinně na koleje.
Ale to byste se přece stal šotoúderkou. A to chcete? 😉
Jinak s naší současnou infrastrukturou je tohle v podstatě nemožné splnit. Muselo by se chtít – a ono se nechce.
Klidně, trocha legrace nikdy neuškodí.
Ano, naše infra by byl trochu problém, na druhou stranu, by to donutilo trochu změnit priority, a nebrat nákladní dopravu vždy až jako to poslední, co se týče priorit.
A umřeme hlady protože po českých kolejích k nám dostatek jídla prostě neodjede.
Proč? Naopak by to obchodníky donutilo víc využívat lokálních zdrojů, které by se do daného rozsahu vešly. Takže si nemyslím, že bychom pocítili, až takový akutní nedostatek, jak nám nastiňujete. Ano úbytek by mohl přijít, co se týče značky, či určitého druhu, ale určitě by nenastal takový kolabs.
Umřeme hlady? Vyhazuje se 25% jídla a ze 77% dokážeme být v základních komoditách soběstační. Byli jsme před kamiony, budeme i po nich.
V Rakousku nic takového není.
Tak se omlouvám za dezinformaci, vím že někde tento limit je, a měl jsem zato, že to je Rakousko.
Spíš bych tipoval Švýcarsko, ale moc mi to k nim nesedí, oni jsou tak přírody milovní, že by je ani nenapadlo je vozit to po silnici, a není potřeba jim to nařizovat.
Vize sice hezká, ale železniční infrastruktura to jaksi neumožňuje.
Mohlo by se začít s tím, co infrastruktura umožňuje a ne hned počítat kamiony a tvrdit, že se všechny nevejdou a proto na koleje nepošleme žádný. Mám pocit, že kapacita infrastruktury je to poslední. Dá se na internetu najít povídání o tom, jak (ne)funguje nákladní železniční doprava. Taky mi několik lidí vyprávělo, jak chtěli něco poslat po železnici. Jak je to nepružné a skoro nepoužitelné.
Mimo to je doprava po železnici prostě dražší (ale to je věc trhu).
Ale jistě jsou tady lidi, kteří o tom vědi mnohem víc, já jenom co mám z doslechu.
Spíš bych rád viděl dynamické mýtné (ideálně pro všechny). Závislost na váze, třídě silnice, průjezdu zástavbou, a čase.
Co snížení cen poplatků za dálnici ???
Vydělají všichni.
Prosímvás! A jak…???
jak na tom vydelaji vsichni?
nevydela na tom nikdo – stat si ty chybejici penize vezme jinde.
Pokud vím tak na dálnici je povolena max rychlost pro vozidla nad 3,5 tuny 80 km/h .nejnižší povolena konstrukčni rychlost na dalnici je 80 km /h .pokud se kamiony předjíždí minimalně jeden z nich páchá přestupek .Pro nazornost je vhodné sledovat jak předjíždi autobus ktery jede povolenou rychlosti 100km /h Polsky kamion a jak dloho mu to trva .Kamiony jezdi na dalnici v rozmezi 92-98 km / h a policajti to s klidem sleduji protože z nich pokuty nedostanou.
Mylite se. Nejnizsi povolena konstrukcni rychlost je …. no, prave to, co nazev rika. Takova nalozena Avia na konstrukcni rychlost pres 80 km/h, ale stejne byva nejrychlejsi, nebot je na zacatku kazde kolony a do kopce jede treba 60… To jinej nakladak v ramci svyho limitu klidne predjet muze. Stran tech limitu jsem to tu uz psal, mrknete se obcas do zprav, kdyz pisou o nejakym odlovu zlyho dalnicniho pirata, do pravyho dolniho rohu, obcas zapomenou oriznout nebo zamazat nastaveni tolerance, pricemz LW mivaji vetsinou toleranci stejnou jako PKW, cili jejich omezeni rychlosti se vubec nemeri a neresi. Kdo a… Číst vice »
Minimalni konstrukcni rychlost v podstate znamená to, že aby mohl na dálnici, tak v techničáku musí mít maximální povolenou rychlost 80 a vyšší.
fakt to neznamená, že musíš jet minimálně 80.
Musíš se naučit pořádně číst.
A ted si představte, že ve Španělsku nemají žádné zákazy.A taky doprava v Barceloně nebo v Madridu nevázne jak v Česku na malé D1 u Brna.Ty kamiony tam stejně pojedou ale taky že udělají pořádnou zácpu.A to , že je našinec alergický na kamion se nedivím když se pořád někde stoji.Chyba je v tom že D1 nedokáže vstřebat takový provoz.3 pruhy jsou k ničemu když to není celé.Tam kde se to opět stáhne na dva proudy bude znovu zácpa.
Více pruhů, více Adidas: https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C3%AD_indukce#/media/Soubor:Traffic_in_Southern_California.jpg
Myslím, že ta snaha je až komická.
Jde čistě o lobbying pro jednu skupinu dopravců. Jezdí přes týden v zahraničí (Německo především) a chtěli by během víkendového zákazu dojet v CZ domů, často na Moravu.
A v neděli už by chtěli na hranice předem. I když tam už lobby funguje.
Dojedou ve 13 na hranice, udělají povinnou 9h pauzu a pan vyrazí. Ve většině zemí je nedělní zákaz 0-22h, i když někdy s podivným systémem výjimek ..
Snaha ČESMADu by rozhodně k žádnému rozložení nevedla.
Chce to změnu-zvednout mýtné. Pochopitelně nikoli skokem.
Naprosto totéž by šlo říci o jízdě kamionů jako takové…
Co byste ještě chtěli,vozite stejně jen vzduch,tak se proberte……Uz takhle je to na silnicich šíleně……raději uvazujte o tranzitní kamionem na zeleznici
Mýlíte se. Kamiony jezdí plné. Někdy i se stejným zbožím v opačných směrech. Slouží totiž obchodníkům jako pojízdné sklady.
Co čtu tady tak všichni o dopravě vědí absolutně vše. Všichni nejlepší odborníci. Vlakem doba dodání 5-8 dní, kamionem maximálně 3 dny a to po Evropě.
A tím vlakem vám to přijde napůl rozkradené/zničené.
Pán žije ještě za socialismu. Za 1. republiky železnice budovala fabriky co jsme po revoluci zavřeli a zbourali.
Bohužel. :-/
Ovšem v kamionu se spotřebuje o třetinu víc paliva, vypustí tuny škodlivin a zničí občanům více silnic.
Proč tedy železnice nezvládají konkurovat? Za neschopnost železničářů nemohou kamionový dopravci.
Nejspíš proto, že tu nechceme funkční a konkurenceschopnou železnici.
Většina komentářů tady není založena na vědomostech o dopravě ale na nekritickém obdivu k vlakům nebo často pouze k „unitárním československým drahám“ kdy byl podle nich svět v pořádku.
Česmad vždy bojoval za co nejvíce kamionů na silnicích, nehledě nato, že někteří vozí vzduch. Berou si občany jako rukojmí. Chtějí vozit obří objemy po 25tunách místo 1000tun na vlaku. Demagogie.
Jedou pořád ve stylu prof. Václava Klause a upřímně já se nedivím, teď jen otázka, kdo jim to sežere
Samozřejmě že ČESMAD kope za dopravce! A to je dobře! Stejně jako každej kope za sebe! Neustále se rozšiřující zákazy, příkazy, omezení a jiné nesmysly pro kamiony už všechny dopravce a řidiče štvou (napsal bych to jinak), jen pro to, abyste dojeli na chaloupky! Ale ráno kdyby nebylo jídlo v obchodech, nebo benzin na pumpách – to by bylo mrzeníčko co?!!! Chytrolíni!
Jak to jen ty tisíce let předtím lidi dělali bez kamionů? Nejspíš rolník dodal chlaba a zeleninu, řezník maso, cihlář cihly, …
To je vtip anebo to myslíte vážně?
Jak to jen ty tisíce let předtím lidi dělali bez kamionů?
Byli chudí, protože si všechno museli dělat sami, jelikož doprava byla příšerně drahá.
Zkuste si něco málo nastudovat na téma specializace a dělby práce.
A aky to, že žádný strom neroste do nebe.
Posledni dobou kolem nás jezdili hlavně auta s kládama. Ne opravdu si v sobotu ráno na snídani nedám 20 deka nakrájeného smrku s čajem z kůry buku.
Řešil bych to penězi a ne zákazy. Kdo chce jet o víkendu, zaplatí pětinásobek a může jet.
To by bylo funkční a spravedlivé (ostatně, u mýta lze také udělat časová pásma…).
Takže to neprojde. :-/
Já to klidně zaplatím, ale ty budeš mít v obchodě rohlíček za 10 korun! Už teď je super, že tím jak nejsou řidiči a tudíž je vysoká neuspokojenost dopravních požadavků, můžu si konečně říct o peníze, které jsou adekvátní nákladům v kamionové dopravě. Děkuju.
Těsně vedle. Rohlíčků se to netýká. Týká se to zboží, které „může počkat“.
No to víš že jo princezno, určitě, když máš problém pochopit psaný text a spřádáš sny o rohlíčku za pětku. Ty buď opravdu rád, že ještě není autonomní doprava, protože pak bys tak maximálně točil kohoutkem u dřezu.
Je třeba říci, že Česmad je vlastně jedna velká dopravní společnost, která si hraje na zastánce všech dopravních společností, ale hlavně se stará o svůj byznys a svoje zájmy. Všude v Evropě už pochopili, že nejlepší trasa kamionu je na železnici, ať už jako jen naložený návěs a nebo jako lodní kontejner.To pak můžou jezdit 24/7
Česmad je sdružení autodopravců. Nikoliv dopravní společnost.
Všude v Evropě?? Převážná část ekonomiky je postavena na systému JIT a spolu s velikostí objemu zboží se bohužel železnice použít nedá.
A proč? Protože se na ni někdo vykašlal, i když to období nemám rád, tak za komunisty měla každá fabrika vlečku, maximum nákladu co šlo se vozilo po železnici
Jenže za komančů nebylo toho zboží takové množství. A dnes je železnice tak přecpaná, že to nepřichází v úvahu. Je to způsobeno velkým počtem soukromých dopravců. Takže by jsme mohly na toto téma hodně dlouho hovořit a stejně není úniku. A v každém státě jsou zákazy jinak a to také působí velké problémy. Vlastní zkušenost.
A když vagón nepřijel, tak se zaměstnanci sešli v šatnách a povídali a povídali a povídali. Fabrika stála a všem to bylo jedno. Dnes, když nepřijede kamion a fabrika stojí, tak je z toho hodně velký průšvih…
To nebylo žádné spiknutí. Železniční doprava prostě přestala být konkurenceschopnou z hlediska cen, rychlosti přepravy a flexibility. A to platí pořád.
Ne ve všech zemích.
Například?
Ve Švýcarsku, především tranzit.
Švýcarsko je výjimka potvrzující pravidlo. Vzhledem ke své ekonomice (finanční možnosti státu, struktura ekonomiky a kupní síla obyvatelstva) a geografické poloze si to může dovolit.
Byly by nějaké další příklady?
To, že něco jde znamená výjimku, která potvrzuje pravidlo? Ve Švýcarsku je vůle, to je základ úspěchu. Zvýšit mýtné jde ve všech zemích, tedy i u nás. Tady nejde o to, kdo je jak bohatý, ale jaký poměr podpory železnice zavede.
K dodávání zboží po železnici se zde pravidelně vyslovují lidé, kteří vlakem v životě neposlali nic většího než spěšninu. Jinak by takové výšplechty snad nebyly ani možné.
Nejdřív si to zkuste, nebo se poraďte s někým, kdo tu zkušenost má, a pak mluvte.
Kamionová doprava v ČR v současné době bohužel nemá žádnou použitelnou alternativu.
Ano, protože vhodné podmínky stát vytváří pouze pro ty kamiony.
Neříkám _proč_ to tak je, ale _že_ to tak je…
A jak to vypadalo, vidíme třeba na koronární jednotce ve filmu „Kalamita“.
Konečně- první rozumný příspěvek na této diskusi.
Ješté, že ty slavné JIT automobilky vůbec nekrachují. Nebo žeby kamiony nebyly až tak dokonalé, jak se tvrdí?
Ach jo. Další odborník. Pane, kontejnerem jede zboží jen tehdy, pokud cestuje mezi kontinenty, resp. musí cestovat i po moři. Za další. Všude v Evropě je železnice přetížená, kde nákladní doprava jede až jako poslední. Takže se opravdu nikde v nijak významném množství kamiony na vlaky nepřekládají! A za poslední. ČESMAD není dopravní společnost. To by vám vysvětlili na ŠPŠD Masná 18 Praha 1 už v prvním ročníku!
Aha, a že se nestaví nové koleje, aby ta železnice nebyla přetížená. Jinak v E U jezdí na kolejích max 17%. To nevypadá na přetíženost. Jinak většina vleček u násje buď rezatá nebo zarostlá křovím. Opět to nevypadá na přetíženou železnici.
K nám do firmy jezdí zboží kontajnerem z Německa. Německý sklad naloží kontejner a po železnici to jede do Česka. V Uhříněvsi to přeloží na kamion a posledních 20km to jede kamionem. Takže to opravdu jde. Klasická zdejší argumentace o prázdných obchodech, je jen neschopnost těchto lidí, doufám, že nikdo z nich nepracuje v logistice, nebo výrobě. Ano rohlíky z pekárny nebudu posílat po železnici, ale většinu ostatního zboží není problém. Musíte prostě tento čas započítat do výrobního a prodejního planu.
Vidím, pravidelné víkendové zprávy od spolužáka, jak se svojí kulatou lopatou stojí a čeká klidně celý víkend na parkovišti někde ve Španělsku nebo Portugalsku na pondělní nakládku. (Jezdí por CZ firmu). Takže to nějakým rozvolněním v Česku asi nezachráníme.
Pokud pravidla pro NAD, tak ideálně celoevropsky stejná.
Konecne rozumny nazor. Mame kolem sebe 4 staty a v kazdem jsou pravidla pro jizdu kamionu diametralne odlisna. Cimz mimojine trpime i my, kdy se Rakousku dari odklanet tranzit z rumunska, srbska, bulharska a madarska k nam. A to nejenom pravidly, ale i vysi myta… EU reguluje kde co, ale to co by mela, tak ne (s vyjimkou dodrzovani socialnich predpisu).
pouze lobby kamionového businessu. rozhodně vážit, zakázat předjíždění na všech dvouproudých dálnicích a kontrolovat jeho dodržování a zákaz provozu v žádném případě nerušit.
Hlavně by měli zakázat jízdu všem kamionům bez výjimky na dva týdny. Já bych si tak přál volno
Já pánovi rozumím a chápu jej. Představa, že by zrušením omezení byla na silnicích stejná kamionová koncentrace jako je ve všedních dnech je nesmyslná. A provoz kamionů se řídí provozem nakládek/vykládek ve firmách. Drtivá většina firem stejně o víkendech nefunguje. Chápu snahu nějak omezit průjezd tranzitní dopravy, ale vnitro dopravu, případně přepravy začínající či končící v ČR bych neřešil. Apropos..co je lepší a co horší ? Když ten kamion pojede v neděli v 18:00 anebo v pondělí v době ranní špičky ?
Tak se zkuste párkrát projet v neděli odpoledne po našich silnicích, zejména dálnicích, a snadno si pak odpovíte sám. Už takhle je zpravidla provoz velmi hustý a úplně stačí, že se tam pletou kamiony, které mají výjimky z omezení jízdy. Omezení jízd nákladních vozidel by se naopak mělo ještě rozšířit celoročně na pátky odpoledne a sobotu dopoledne, kdy je velká část národa v pohybu na cestách.
Já vím, jak to vypadá na českých silnicích a dálnicích. Ale bohužel, žijeme nějaký způsob života a kamiony na silnicích k tomu patří. Zatím nikdo jiný nic lepšího nevymyslel… Jinak to celoroční omezení jízd v pátek s tím, že dopravci nedostanou vyjímky by znamenalo, že v pátek odpoledne se v českých fabrikách nevyrobí vůbec nic.
To co jste napsal o továrnánch v pátek doufám myslíte jako legraci ne? Opravdu si myslíte, že do každé výroby jdou součástky rovnou z návěsu, stejně tak zboží padá z linky rovnou do jiného kamionu? Existuje taková budova, které se říká sklad.
Ale neznamenalo
A po zbytek času zakázat osobní automobily.
Co existuje zákaz předjíždí kamionů na velké části dálnic, tak se doprava velmi uklidnila.
Za mě bych tedy to umožnění dojetí domů českých řidičů v pátek a o víkendu neviděl jako problém.
Ta velká část dálnic je Praha – Brno a D0. Jinde se nic nezměnilo.
Na D5 i D0 mi to kamioňáci (PL, RO, H, ale CZ jaksi taky…) posílají před čumák pravidelně. Mezera (bezpečný rozestup) není pozvánka, vyhození blinkru neznamená přednost a dva pohledy do zpětného zrcátka by měly stačit k pochopení, že v levém něco jede a míjí ve 130. Zatímco autobusáci jsou předvídatelní a obvykle stačí sundat nohu z plynu a nebo mírně přibrzdit, tohle je regulérní ohrožení, rozdíl rychlostí je mnohem větší.
Zavedl bych to jako na Slovensku, zákaz předjíždění na dálnicích pro nákl. vozy.
Kdybychom poslouchali lobbing ČESMADu, tak máme za chvíli kamiony i na cyklostezkách…
Nesnáším ty 48 tunové potvory. Chápu, že jsou potřeba, ale měly by se řádně regulovat (tonáž, maximální povolená rychlost, cesty jen po dálnících a 1. třídách mimo cíl cesty), a ne jim vycházet na ruku.
Velikost mýtného, zákazů co nejméně.
Bydlím u silnice 3. třídy, kde si často kamiony zkracují cestu mezi závody. Mýto navíc vám nevyřeší to, že kdykoliv tu projede kamion, je to o hubu pro všechny na chodníku
Zvýšené mýtné za každičký km všude zredukuje počet kamionů. Kamionů je moc, v tom je celý problém. Ať se to líbí, nebo ne, začít musíme každý u sebe.
Zvýšené mýtné za každý km přinese redukci všeho….i celé ekonomiky… nejenom kamionů..
Mýlíte se, tam, kde mýtné osolili, k žádné katastrofě nedošlo.
Mozte dat krajinu, kde myto osolili ?
Srbsko
Jo, to je ekonomický tygr.
Švýcarsko.
A kdo to mýto ve finále zaplatil ? Zase jenom zákazník. Který si koupil televizor, auto či čokoládu… Já kolikrát nad nějakými příspěvky žasnu. Pisatelé mají pocit, že když se kamionovému dopravci zvýší náklady, že majitel firmy rozbije doma prasátko a zaplatí to ze svého. Ale takto to nefunguje. Majitel firmy navýší své ceny. A udělají to všichni majitelé všech firem.
Ale jistě, vždyť o to taky nakonec jde. Vyšší mýto znamená vyšší cenu zboží potřebujícího delší dopravu (jak samotného zboží, tak surovin/polotovarů/součástek), a to znamená vyšší konkurenceschopnost lokálního zboží. Pořád tím ještě kamionová doprava nebude hradit všechny náklady, které jsou s ní spojené.
Jestli tak činí jiné druhy dopravy, to bych na tomhle serveru raději neotvíral.
Lokální charakter tak se podívejte co všechno ze zboží denní spotřeby se vyrábí u vás v okrese. To bohužel fungovalo za minulého režimu. Prakticky každý okres měl pekárnu, sodovkárnu, mlékárnu, jatka, mlýn, pivovar. To bylo využívání lokální.
Obrovská část potravin se dováží na velké vzdálenosti.
To já právě vím. Český Kaufland má např. Předpečené baterky až od Aachenu.
To je jak mantra hnutí ANO. Jenže většina nákladních vozidel veze tolik různého zboží, že se to v ceně jednoho výrobku projeví klidně jen v řádu haléřů, maximálně korun. Ale jasně, že když má někdo stavební firmu a převáží velká množství stavebních materiálů, dopadne to v takovém případě na jednotlivce. Ačkoliv tam se zase jedná o tak drahé celkové výrobky (stavby), že zvýšení ceny dopravy o mýto opět hraje zanedbatelnou roli.
Jde od korunky ke korunce. Tamhle se udělá zákaz jízd, tamhle se zvedne mýto, tamhle se udělá další legislativní překážka, poté se vymyslí zase něco jiného, tamhle řidič nebude chtít pracovat za stávající mzdu a bude chtít o 10 litrů víc a dostaneme se do stavu, kdy už to bude znát. Podnikání v silniční dopravě je jako podnikání v jakémkoliv jiném oboru. Pokud nevydělávám, končím… A pokud budu mít obrovské náklady, které nedokážu stačit, poté musím mít i vysoké ceny.
Elasticita poptávky po kamionové přepravě je hodně nízká. Takže by všichni jezdili dál za vyšší ceny.
Politický háček je jinde. Nejhorší z pohledu ceny nákladu a ceny dopravy jsou potraviny a základní zboží. Takže v ceně čínské televize je 100Kc navíc nic. Když zaplatíte 30 Kč navíc za balík toaletního papíru, vod nebo pečiva…tak už to bude bolet o hodně víc…
A co vozba lodí, nebo po železnici? Za mě kamión jedoucí z Prahy do Hamburku nebo někam jinam je nesmysl, pokud splavníme řeky, tak těch kamionů bude méně, proč, protože bude více produktů přepravováno levně, po otevření VRT bude více kapacity na konvenční síti pro regionální osobní a nákladní dopravu, která bude znamenat další snížení ceny
Vy jste zralý na ministra dopravy.
A vy si bez nálepky neškrtnete.
Lodní doprava umírá. Když jsme v devadesátých letech dělali s kámoši v Dolním Žlebu čundr, jezdila tam nákladní loď za lodí. Dnes ? Nic. Na Dunaji také umírá…. Loď je konkurence spíše pro vlak, než pro kamion. Splavnění řek a výstavba VRT, to je záležitost na desítky let.
Naivní teorie. Neřeší problém poslední míle a dodatečné manipulace. To bychom museli vše vyrábět a spotřebovávát na nádraží nebo břehu řeky… Nemluvě o vhodnosti prostředků pro přepravu po železnici a řece, a spolehlivosti přepravy.
Je naprosto v pořádku, aby koncový zákazník zaplatil za dopravu, která likviduje prostředí, které je na rozdíl od šuntů na jedno použití pro nás nezbytné. Navíc dostupná doprava (často vyloženě podporovaná státem z veřejných peněz) likviduje domácí producenty.
V tom případě, pokud aktuálně máme nejlevnější mýto, tak bychom takéměli mít nejlevnější potraviny, máslo i čokoládu, nebo ne?
Proč jezdí kamiony z východu do Německa přes ČR, i když je to delší a pomalejší trasa? Protože v Rakousku mají dražší mýto. Nevšiml jsem si, že by se tam proto nějak redukovala ekonomika.
Poprosim odkaz na nejaku statistiku startov a cielov kamionov .
Taková diskuze se zde už kdysi vedla. Nějaký pan Neuwirth sem dával odkaz na mapu sčítání dopravy. Vycházelo z toho úplně jasnè, že nejběžnější trasa pro tranzit přes ČR je D2, D1 a D5.
Myslím, že to není pravda. Mýto je jen velmi malá část nákladů, kvůli němu si nikdo dlouhé zajížďky dělat nebude…
Nechce tady zasáhnout admin? Taková „úroveň“ diskuze tu myslím není zapotřebí.
Komentář, na který jsem upozorňoval, byl už smazán
No prosím. Berou si občany jako rukojmí. Redakce, nemyslím si, že je správné aby nás točvolanti takto vydírali.
Na hranicích naložit na vlak a na druhé straně vyložit. Mít takové kapacity na dráze, bylo by to ideální.
Nebo jim vykopat tunel Východ – Západ (čti Rozvadov – Starý Hrozenkov), ať na povrchu ten tranzit nesmrdí ne ??
Takové řešení už u nás bylo, dokud nebyl Schengen, a je to ekonomicky neúnosné. Hlavně proto, že kamion naložený na vlaku znamená spoustu neefektivně přepravené hmotnosti a stráveného času řidičů oproti tomu, kdy se vozí jen čistě návěsy bez řidičů a tahačů, nebo je rovnou náklad naložen do železničních vozů.
Převážet celé kamiony je přežitek, smysl mají návěsy, lépe kontejnery.
Souhlas a v případě severu i loď, do Prahy a do Pardubic to jde téměř bez problémů a zde vyložit a naložit to do několika dodávek, které to rozvezou do několika cílových destinací najednou
A jak to u takovych veci byva s nosnosti (na tom vlaku vezete spoustu mrtve vahy navic), s vyskou (troleje vs vyska navic dana podvozkem navesu), …? Vim, ze Ro-La existuje a nejakej cas to fungovalo i u nas, ale nevim, jestli na tom jezdilo neco specialniho / zmensenyho, nebo na to dokazali vmestnat neco uplne standardniho. Nevychazi v tomhle smeru lip dvojnasobna prekladka (tj vlakem se neprevazi naves/prives, nybrz kontejner, kterej se na druhym konci republiky prelozi na jinej vuz)? Jo, stoji to cas, jsou potreba prekladiste, ale netahne se spousta mrtve vahy = uveze se teoreticky vic zbozi.… Číst vice »
Spočítejte si, kolik by muselo být navíc trati (ne vlaku, tratí), aby takto šlo kamiony převést.
Taky by se mi to líbilo, ale prostě to není možné.
Rozšiřují se silnice, dá se zkapacitnit železnice.
naklady nekolika (mnoho) nasobne vyssi.
ale ono se to … samoseto, ze?
Samoseto? My nemáme MD, vládu?
hele, uz vam nekdo rekl, ze vlada a md si tak uplne penize netisknou?
Netisknou, ale vytváří podmínky pro správné fungování věci. Už vám to někdo řekl?
to je sice hezká teorie…
ale i na to správné fungování věcí potřebujete co? no papírky s číslíčkama.
a když nebudete mít papírky s číslíčkama, tak … to už si určitě domyslíte.
Náklady na železnice násobně vyšší? Tak určitě.
Nauč se aspon cist prispevek, na ktera odpovidas… a nejen to, snazit se ho i pochopit.
Rozsirovani silnic JE podstatne levnejsi, nez stavba zcela novych zeleznicnich trati pres celou republiku.
… nemluve o tom, ze nez by se ty tri, ctyri nove zeleznicni trate napric republikou postavily, tak uz budou kamiony levitovat a jezdit na magnetickem polstari
Bylo na to 30 roků a v podstatě se nezačalo.
Hm… to máte pravdu, nejen že se nezačalo, ale ani se nezačalo chtít. A co z toho vyplývá? Tedy mimo možnosti zanadávat si na ty líné lumpy nahoře.
Jedna věc je ta, že se koleje neprosazují, druhá plyne z lidské nenajedenosti. Doprava jako taková by šla výrazně omezit.
vzdycky, kdyz ctu ci slysim vyrazy jako “melo by se”, “by sla” … tak je nabiledni, ze autor vyroku sice vubec nema tuseni jak, ale musi se vyjadrit 🙂
Vím přesně o čem píšu. Je to na každém z nás, jak nakládáme se svým okolím, jak dokážeme snížit svoji spotřebu. žádný strom neroste do nebe.
jestli ono to nema nejaky duvod, ze se ani nezacalo 🙂
treba neco tykajici se nesmyslnosti?
krom toho, pred 30 roky takovy nedostatek kapacity na koridorech nebyl, takze potreba podobneho nesmyslu byla nulova.
Takže v některých zemích se pustili bez hlavy do nesmyslů. Tak jo.
Jste krásný příklad paragrafu jedna: “Nikdy se to tak nedělalo”.
Ekonomické studie jasně říkají, že přínosy převažují nad nedostatky.
a opet naproste nepochopeni toho, na co odpovidas…
no nic .) proste vidis silnice, vypinas mozek a jedes.
Kdo by to zaplatil ?
Ten, kdo dnes platí kamionům dálnice?
No jo . jako vždy u ekoaktivistů .. teorie hezké, ale zcela mimo ekonomický rámec 🙂
Jsem pro přepravy i o víkendech, ale ne s využitím kamionové dopravy. Zboží dnes může proudit bez řidiče. Povolení sem stáhne víc Turků a Bulharů.
Fakt díky a silnice bude ještě nebezpečnější, ne, ale musí se to řešit jinak, investicemi, jenže stávající garnitura si raději na výstavbu dopravní infrastruktury půjčuje od EIB
Vy,co tu máte ty negativní názory, zaměřte se na státy kde zákazy jízdy kamionů nemají, hlavně přímořské, s tajektovou přepravou,, tam to nedělá problém. Odborníci od klávesnice.
Porovnávejte alespoň porovnatelné.
Srovnáváte nesrovnatelné, za mě musí ke kamionů na velkou vzdálenost existovat alternativa v případě spojení s Německem a Polskem můžeme využít koleje i vodu, jinak jenom koleje v případě Rakouska a Slovenska, protože koryto řeky Moravy jen tak nepředěláte pro plavbu nákladních lodí a baťák je na tom stejně
Svým způsobem má pravdu. Já taky nechápu proč musí kamion v neděli stát? Aby se mohli Pražáci vrátit z luftu? Stejně to zboží musí odvést. Každá jízda podléhá nařízení o omezení výkonu jízdy a přestávky. Každý řidič kamionu potažmo přepravní společnost si sama vyhodnotí jestli je výhodnější jet v pátek odpoledne domu nebo se vrátit až v sobotu ráno, kdy není provoz. A navíc ty zákazy jízd musí kontrolovat policie, která by mohla místo toho hlídkovat a kontrolovat jine věci. Můj nazor
Nemá pravdu. Rozvolněním zákazu se sem stáhne mnohem víc tranzitu… Jako by těch Rumunů, Poláků, Bulharů a Turků přes nás už tak nekočovalo víc než dost…
Ty kteří tu tranzitovat potřebují tak tudy stejně jezdí.
Jinak náklad v neděli vyjma vybraných druhů nejezdí, ale proč by řidič nemohl vyjet v neděli odpoledne pokud to uzná za vhodné… ?
Co třeba že se řidiči osobních aut potřebují vrátit z výletů/chat/dovolených/návštěv/dušiček atp…. ? A nechtějí se u toho motat mezi kamiony ?? Říká se tomu zklidnění provozu….
Já bych vyjímku zavedl pouze pro dálnice v noci cca od 20:00-05:00 od pátku do pondělí
Kam by kočovali,když jsou všude dokola zákazy jizd kamionů?
No právě že by si nejspíš o víkendech naplánovali přejezdy ČR. V neděli ráno vyrazí třeba od slovenských hranic a večer je v Rozvadově či Petrovicích (D8). To má tak akorát na jednu šichtu s bezpečnostními přestávkami. Až pomine zákaz jízdy i v okolních zemích, může vesele pokračovat.
Ne až pomine zákaz, ale ještě musí udělat povinnou pauzu. A stejně tam mám týdenní odpočinek, takže těch aut by moc nebylo, jen by se to rozhodilo do víc dní. Ne jen pondělní maratony.
A musí náklad nutně jet i v neděli?
Copak jen prazaci jezdí na luft? Co je to za blbost?
Vy si klidně sedte doma.
„Lufťácký“ provoz generuje vysoké intenzity provozu. Pokud do něj pustíte kamiony, dočkáte se kolapsu (okolo Prahy a Brna určitě). „Lufťácký“ provoz znamená, že ve většině aut o sobotách a nedělích, nebo vlastně již od pátečního odpoledne, jsou děti, a to i velmi malé děti (chalupy, hory, výlety, návštěvy babiček…). A nebo vyráží spousta svátečních řidičů. Ty byste poslal mezi hradby kamionů? Pro spoustu z nás kolosy okolo = docela stresový faktor. Jakékoli rozvolnění zákazu by vedlo k natáhnutí tranzitu všech těch Poláků, Maďarů, Rumunů, Bulharů a Turků. Pan předák lobbuje hezky, předkládá i relevantní argumenty, ale máte chuť poslat ho… Číst vice »
Všechno tohle, je limitováno stejně týdenní a denní dobou odpočinku, takže takové zvýšení by to nebylo.
hele, a oni se moravaci z dovolenych nevraci? a obyvatele dalsich mest?
Hlavně by mohli konečně obnovit zákaz předjíždění na dálnicích. Argument, že musejí dodržovat jízdní doby neberu. Často se předjíždějí kvůli tomu, že jeden jede 82 a druhý 85 kmh. Na trase Praha – Brno rozdíl udělá necelých 5 minut. To je méně než zastávka na záchod apod. Přitom tím zbytečně způsobují kolony a omezují ostatní řidiče.
Omezení aut v levém pruhu je zakázáno dlouho. Nicméně často nastávají situace, kdy k tomu nedojde.
Pokud něco dát do zákona, tak raději minimální rozdíl rychlostí, to by mohla dobře automaticky vyhodnotit radarová past a zároveň by to nedělalo kolonu (kdy se jede za líným kamionem 60, v levém pruhu autobus 100 který se nemá kam zařadit)
Ze je to na papire zakazano, je vec jedna. Ze je to bezna praxe (ba nejen omezeni, ale kolikrat i vyslovene ohrozeni), je vec druha. A ze to takhle na drzovku kolikrat nekam pusti i sofer autobusu, to je pak vec treti. Nu a vec ctvrta je, ze v nekterych zemich je pry (nevim, prosim nekoho znalejsiho o upresneni, snad by se melo jednat o NL) beznou praxi nebo i zakonnou upravu (?), ze cloveka, co chce do levyho, proste pusti, zatimco u nas clovek prejizdejici nesmi ani omezit… Vychodiskem tak muze byt znaceni se zakazem vjezdu do pruhu nad… Číst vice »
Autobusáků se tu u linkových spojů musím zastat, protože se snaží dodržovat jízdní řád, za jakoukoliv odchylku je dopravce od objednavatele sankcionován u dálkových autobusů s vámi souhlasím
A jak vyřešíte situaci, kdy jedete s kamionem, blbec před Vámi jede 75 km/h, protože ví, že je zákaz předjíždění kamionů. Jakmile značka skončí, tak přidá na 90, ikdyž je to do kopce? Takové sviňárny bych pokutoval.
To je dneska zakázáno. Napřed bezdůvodně pomalá jizda (to se těžko prokáže) a pak bránění předjíždění to by mohla policie řešit snadno, stačí vymáhat.
Jako že někdo jede úmyslně pomalu, aby Vás naštval? Tedy aby si pofoukal dušičku tím, že udělá drobný problém někomu, koho nezná a v životě neviděl? To by bylo fakt o flastr… ale zní to spíš jako fantastika, on šofér může mít milion důvodů, proč právě teď zpomalí/zrychlí.
Ovšem možné to je, hovada mezi námi žijí, o tom žádná. A postižitelné, přinejmenším jako bezdůvodně pomalá jízda.
Tak jsou lidi, kteří se na řízení nesoustředí naplno, neudržují danou rychlost ale nezapnou tempomat. Zrychlují a zpomalují bez pořádného důvodu, sundá nohu z plynu a nevnímá že zpomalují.
A když takového dojede kamion v kopci/před kopcem, je problém a kamion co neakceleruje.
Zní, ale je to denní chleba.
Ten dementní zákaz předjíždění je v platnosti. Po počátečním bumu už na to policie celkem dlabe. Jak by se chtěli taky s nějakým Madˇarem,Rumunem a dalšími domlouvat. Ale zase je sranda pozorovat, jak se řidiči osobáků vyblikávají a vytrubují mezi sebou v levém pruhu. V právém je totiž souvislá kolona kamionů,co se nesmí předjíždět. Jo, a ten zákaz platí taky pro soupravy nad 7m délky (plata na osobáky, karavany atd), ale to mají všichni taky na háku.
Od doby, co existují peníze, se s cizinci/řidiči nedomlouvá… Zeptejte se v Německu, Rakousku, Poslku, Francii a kdo ví ještě kde…..
Ne tak úplně, jsou definované podmínky, kdy přejíždět lze. Řidič zkrátka jen nesmí omezit ostatní, což většina stejně nechápe. Chce to dát všude značky a hotovo. Následně kamerami vymáhat.
Co je problém s cizinci za volantem? Úřední jazyk je čeština. Poruší předpis, možno odstavit kamion, dát mega pokutu atd. Chce to ale plošnou kontrolu. Následně by šlo i umístit kamery na hranice a vyloučit taková vozidla dle SPZ z provozu. Takový systém lze navrhnout a realizovat.
Problem s cizinci je zhruba ten, ze pokud obvineny nerozumi jazyku, ma narok na bezplatnou ( = uradem, potazmo danovymi poplatniky financovanou) pomoc tlumocnika.
To se tyka pouze obvineneho v zalezitostech trestnich, spravnich deliktu a prestupku. Vedlejsi ucastnici rizeni hradi naklady tlumocnika ze sveho.
Vizte treba bod 16 zde s referencemi na puvodni zdroje http://www.kr-jihomoravsky.cz/Default.aspx?PubID=119522&TypeID=7
Bohužel to vám přes EU parlament neprojde, i když Němci by to chtěli taky, pokud si dobře pamatuju
Je logické, že kope za své zájmy (náklady/tržby/zisk). Nicméně i tady platí dopravní indukce – bude prostor, budou nižší ceny -> bude vyšší poptávka.
A jak, stejně to je všechno limitováno denní a týdenní dobou řízení a odpočinku, takže páteční a pondělní maratony se rozprostřou do dalších dvou dní. Co pojede v neděli nemá šanci jet v sobotu. Minimálně bych dovolil dojezdy na firmu nebo vykládku. Ono v pátek tvrdnout 50 km od baráku a dojíždět to další den nad ránem nebo čekat do pondělí protože denní nebo týdenní odpočinek bych přál každému z chytrých.
Vlastne jakejkoliv prujezd CR musi byt strasnej adrenalin. Jenom povazte tu prave skoncenou opravu na Okruhu, kde nad ramec obvyklych kolon byl zkrat totalni kolaps na par hodin… A uz se clovek veze, uz proste nestiha, tu povinna prestavka (ale odpovicka plna), tu nevyjdou hodiny na to dojet do cile / domu, rezim celej rozsypanej. Ale Ordnunk prece musi byt, jinak by to lidi zneuzili. Takze i kdyz je klasickej zimni kolaps na D1, kuci vlastne „nemuzou“ odjet, protoze tachograf a moznost zpetne kontroly kdykoliv kdekoliv i v zahranici, takze i kdyby nakrasne mel clovek nejaky potvrzeni od PCR, ze… Číst vice »
Nikdo netvrdí, že se nemůžete vystřídat s čerstvým kolegou, kterého doveze osobák ke kamionu na parkovišti a Vás po výkonu odveze domů/hotelu/firemní nocleh. Jen chtít a ne výmluvy či to jájínkovství typu -to je moje auto, mi tu nikdo prdět do mojí sedačky nebude a je po problému
Pokud někdo takový na firmě je tak se to dělá, ale kde nic není ani smrt nebere.
Radost pracovat u takových lidumilů
Upřímně – no a?
No tak nemusíš s tím mastodontem jezdit.
A proto by i občané měli lobovat za své zájmy. A těmi jsou: výstavba parkovišť z daní, oprava silnic zničených soukromými kamiony z daní, zničené zdraví hlukem, emisemi a nehodami kamionů.
aaa… Česmad lobbing online….
Naopak. Doplnit odstavné kapacity ze strany státu a za pár let, zákaz jízdy nákladní dopravy každou neděli až do 22hod…..
S tím pochopitelně zákaz otvírací doby v neděli v maloobchodech (pozn. i supermarket je maloobchod).
„Doplnit odstavné kapacity ze strany státu“
Dotovat výdělečnou, čistě komerční záležitost?
Pokud máte na mysli provozování odstavných stání, tak to v dnešní době výdělečná záležitost moc není.
Mohla by být, pokud by se tahle služba neposkytovala „zadarmo“ na veřejné náklady.
Proc, proboha, chcete supermarketum dale zvysovat zisky zakazem nedelniho prodeje? Uvazujme, ze lidi zkonzumuji tak nejak kazdej den neco, cili za nejaky casovy obdobi nakoupi nejaky mnozstvi zbozi. Co se stane, kdyz se zavede nejaky den, kdy se nesmi prodavat? (nektere statni svatky, nebo nedele dle vaseho napadu) … no ano, obchodnik to stejne proda, akorat to proda jinej den a jeste usetri na priplatcich za praci v nedeli/ve svatek, takze pro obchodnika super kseft. Pro lidi v kramu pracujici je to na houby (jakozto ze na sichtu pres svatky chce spousta lidi dobrovolne, protoze ty prachy navic uziji). A… Číst vice »
Kdyby byl super kšeft pro obchodníky neprodávat v neděli, nikdy by v neděli neprodávali. Nikdo je nenutí mít v neděli otevřeno. Ale všichni víme, že čím více budou mít obchody otevřeno, tím více prodají. V osmdesátých letech žádné hypermarkety nebyly, do samoobsluh se chodilo zásadně pěšky se síťovkou, bez aut. Žilo se. Dnes narvané koše, které nikdo bez auta neodnese. Žere se mnohem více, než v osmdesátých letech. A nakupují se věci (zbytečné krámy), které by se dříve nenakupovaly.
…a více se i vyhazuje….
Nemit v nedeli otevreno je konkurencni nevyhoda oproti ostatnim, kdo v nedeli otevreno maji, protoze lidi jdou prekvapive radsi tam, kde otevreno je, nez tam, kde otevreno neni. A jak se tady v diskusich clovek docte, zivot nekde u zahradky nebo u lesa je fujky, tuplem v baraku, kdezto huste zalidnena mesta jsou pro zivot to nejlepsi, protoze jsou prostorove a energeticky efektivni, nu a co jinyho tam ma clovek co delat, nez jit zevlovat do nakupaku 😀 Predstavte si, ze v nedeli jsou kramy na ceske strane hranice v oblezeni najezdem Nemcu… … OK, tedka uz k tomu dochazi… Číst vice »
Joj, takový problém chápat psaný text? Super kšeft v podání předřečníka (po mém soudu zas ne tak super, ale pár korun by to hodilo) by byl, kdyby v nedělí nesměl prodávat nikdo. Takhle těm, kdo v neděli nefungují, část kunčoftů přebere konkurence.
Jasně, v osmdesátkách byla tráva zelenější, Jednota zavřela v sobotu v jedenáct a otevřela v pondělí, a taky se žilo. A ve čtyřicítkách bylo jídlo na lístky, a taky se žilo. A sto padesát let před tím se chodilo na robotu,a taky se žilo. To jsou mi panečku argumenty.
Text nechápe někdo jiný :-).
Argument, že kdyby obchodníci neprodávali v neděli, že by to zboží prodali v jiný den je nesmysl. Neprodali… A proč ? Protože lidi ve velkém kupují produkty, které pro svůj život nepotřebují. V neděli mají čas a tak brouzdají po obchodních centrech. A když brouzdají, je logické, že něco koupí. Když brouzdat nebudou, tak nekoupí. Otázka, zda všechno zavřít zákonem v neděli je o nastavení společnosti. Myslím, že je to politicky neprůchodné. Protože lidi si již na trávení volného času v obchoďících a nakupování nepotřebných krámů o víkendech zvykli.
Venku to průchodné bylo a je. Tady ti politici jenom furt lidičky, lidičky, a pak schválí green deal a najednou nelidičky, nelidičky….
napsal jsem maloobchod. Ten pojem zahrnuje i supermarkety, ne jenom ….
V zahraničí to platí a lidi se nepo….
Zavřete ho někam do klece proboha.