Zákaz blokování magistrály klimatickými aktivisty byl v pořádku, konstatoval soud

Pochod aktivistů po magistrále. Foto: Poslední generacePochod aktivistů po magistrále. Foto: Poslední generace

Nelze srovnávat situaci v roce 1990 a v současnosti, vysvětlil soud.

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

Ano, soud má pravdu, „Nelze srovnávat situaci v roce 1990 a v současnosti“

Dnes už máme obchvat magistrály, stál desítky miliard, možná sto miliard v cenách roku 2015.
Dnes taky víme, co znečištění ovzduší způsobuje lidskému zdraví.

A magistála co? Úplně stejná jako v roce 1990.

Tohle se NSS vůbec nepovedlo, odůvodnění rozsudku postrádá širší logickou linku. Magistrála je blokována dlouhé hodiny denodenně. IZS bez šance na rychlý průjezd, ale soud se zaobíral jen dvacetiminutovým happeningem…

Igor

Takie blokady autostrad nie są najlepsze, a szczególnie przyklejanie się do nawierzchni. Rozumiem, że walka z samochodozą jest kluczowa, ale nie róbmy takiego syfu jakie odwaliło ostatnie pokolenie w Warszawie. Ci aktywiści nie reprezentują sobą nic wartościowego i prezentują tylko patologiczne sytuacje, bo gdyby poruszaliby problem dzikich wysypisk śmieci, konieczności zwiększania dostępności do transportu publicznego (budowa nowych sieci tramwajowych, trolejbusowych i linii kolejowych wraz z dostępem do ruchu pasażerskiego), problem importu złóż kopalnych z biednych krajów globu z których przybywają imigranci z powodów politycznych czy ekonomicznych, czy również najgorszego jakim jest suburbanizacja, która niszczy miasta i doprowadza do absurdalnych sytuacji… Číst vice »

náhodný kolemčtenář

And what about …

Pražec

Argumentaci soudu beru, ale pak nechápu, proč tehdy Rajchl mohl zabrat kvůli pochodu všechny pruhy – což se de facto rovná blokádě.
O hnutí „Česko proti bídě“ si myslím svoje, ale přesto bych těm nehrozil kriminálem, násilím a obušky jako někteří předřečníci.

Miky

Bylo to v nedeli odpoledne, magistrala nebyla zcela blokovana a nejednalo se o akci nekolika s prominutim exotu, ale o desetitisicovou demonstraci (v rozsahu podobne jako treba Prague Shame, Prazsky (pul)maraton a podobne). Navic blokada magistraly nebyl cil akce, takze by se jiste nasel i jiny kompromis pro trasu, pokud by mel pochod prilis paralyzovat mesto. Osobne bych si dovolil s NSS souhlasit, i kdyz urcite riziko, ze se to stane precedentnim pro omezovani svobody shromazdovaci to jiste je, nicmene bych jej povazoval za pomerne male.

P T

Líbí se mi, jak na úvodní fotce vyobrazení pánové T. M. (spolumluvčí Strany zelených), A. K. a M. Š. vesele participují na indoktrinaci mládeže prostřednictvím Pražského studentského summitu…

M K

Líbí se mi, že pan Tolman zcela nepokrytě ignoruje svoje vlastní aktivity ve prospěch jiných politických subjektů

hroch.obojzivelny

Myslím, že je správné, když člověk může říci svůj názor a nemusí se přitom bát, že za to skončí v kriminále, nebo zmlácený obuškem a vyhozený z antonu někde v lese za městem.

Bohužel účastníci těchto pochodů dělají všechno proto, aby tento názor vyvrátili. Protože akce vyvolává reakci. Čím více budou tlačit na pilu, tím dříve se vrátíme do doby obuškové. :-/

Pája

Velmi přesně řečeno. Akce vyvolá reakci. Jakou reakci, to různé spolky buď neumějí, nebo nechtějí domyslet. Takže docílí pravého opaku a ještě se diví. Na druhou stranu jim jejich ideály neberu. Jen je ve výsledku dost rozdíl mezi blokádou a demonstrací někde na náměstí.

Radek

Jako jo, já myslím, že je k tomu trochu žene pocit zoufalství. A byť s Vámi souhlasím, že tohle není dobrá cesta jak celou věc komunikovat směrem k veřejnosti, zčásti tomu jejich pocitu zoufalství rozumím. Z těch dat a čísel je celkem zřejmé, kam klima směřuje a máme i velmi dobře popsáno, co to bude pro lidstvo znamenat. A přesto s tím jako společnost nejsme schopni (nechceme) nic dělat. Nehledě na to, že máme i studie a výzkumy, kolik lidí ročně přímo zabijí emise z IAD. A ani tam to nechceme slyšet.

Pája

Ale jo, chceme. Jenže tenhle způsob protestu, kdy naštvaní řidiči ještě „tůrují“ motor je kontraproduktivní. Nezpochybňuju užitečnost VHD ani kola jako dopravního prostředku, jezdim skoro denně, ale občas i auto používám. Snažím se minimálně, když je potřeba převézt něco většího. Ale většina lidí dělá opak.

Michal Bartoníček

Opět a zase. Jako jeden z mnoha zaměňujete akci a reakci. Nelíbí se mi způsob, jakým na problém upozorňují, ale to oni jsou tou reakcí, kterou řidiči způsobili.
A co myslíte tím tlačením na pilu? Jak by si měli počínat, aby dosáhli svého a zároveň podle vás netlačili na pilu? Stejně jako u sňatků LGBT. Má se čekat, až se lidí vzpamatují? Mají klečet na kolenou a přemlouvat řidiče, ačkoliv je výsledek nejistý? To je taková blbost, která se opakuje u jiných témat, ale ještě nikdo nepřišel s alternativami.

Air Traveller

Co prosim ti ridici zpusobili?

Delat muzou cokoli, pravni rad jim umoznuje demonstrovat ledaskde, a nikdo jim to zakazovat nebude.

Ale blokovat zakladni frastrukturu – a je jedno, jestli jde o blokovani silnic nebo letist? Pochytat a zavrit. Na vezenskym dvore si pak muzou demonstrovat dosytosti.

digi

Hmm zajímavé… takže když vaše auto chcípne protože jste ho neudržoval , tak patříte taky do kriminálu?? Když , vlastní vinou, nabouráte a zablokujete silnici tak taky rovnou kriminal?? Anebo jedno blokování slinice je ok a jiné ko??

Kebab

Nehoda vs. záměr. Jako chápu, že je pátek, ale i tak.

dig

Aha ale proto jsem psal že nehoda se stala jeho vinnou ,jel rychle ,nedal přednost atd.. prostě, stejně jako tihle, porušil předpisy … Ale chápu, řídíči za nic nemohou… Předpisy platí jen pro chodce /s

Air Traveller

nebudete vy jeden z aktivistu?

digi

Ach, i vy komáři.. I po 30 letech od revoluce stále stejní.. nejdřív z někoho uděláte třídního nepřítele, aby jste nemusel řešit argumenty, které se vám nelíbí … Něco k tématu nemáte??

Air Traveller

aha – argumenty nula, takze “vsichni jsou komunisti”. uz jen to o necem svedci.

nicmene srovnat situaci, kdy nekdo blokuje ostatni umyslne a nekdo proto, ze ma poruchu (a na rozdil od aktivistu je legitimnim uzivatelem te silnice) … to uz musite byt v opravdu zoufale situaci.

mimochodem, kdyz ctu mistni aktivistickou uderku, tak toho tridniho nepritele si tu z ostatnich udelali sami.

toz asi tak

digi

Jak vite ze si tu poruchu nezpůsobil sám svým nezájem o technicky stav svého vozidla?? Třeba že dal úplatek na STK aby jeho kára prošla a tím pádem si byl dobře vědom stavu svého vozidla??? A ještě jste mi zapoměl odargumentovat tu úmyslně nehodu…

Sněhulák

Jinak v pořádku, když tvrdite, že by někdo chtěl nehodu úmyslně?

Zbyněk

Projeďte se na magistrále na kole. Někoho takového potkáte brzo.

digi

Chcete mi tvrdit ze když si vožralej sednete za volant tak za to může chlast??? Ono se to neví, co chlast způsobuje??

Michal Bartoníček

Argumenty nula? Co jste čekal na to vaše „nebudete vy jeden z aktivistů?“? Tohle považujete za argument?

Michal Bartoníček

Aha, zavřít. Takhle vyhrožujete běžně? Být vámi dál bych si pozor. Může se stát, že budete zavřený vy. A na vězeňském dvoře můžete nadávat na celý svět. 😉
O blokování základní infrastruktury si můžeme zase popovídat v pondělí ráno. A hned uvidíte, co ti řidiči způsobují.

KrizeVychodniSpolecnosti

Tak všichni ti eco-extremisté mají 1 společný jmenovatel – velmi nízké IQ.

Pája

Právním řádem bych se vůbec neoháněl. To je něco, co se mění v čase podle potřeby. Není to z hlediska lidstva zase tak dávno, co bylo v některých zemích legální někoho zabít jen proto, že byl žid. Spíš bych zahodil hrdost a ptal se mladších, co navrhují. Nemívají špatné nápady.

Sněhulák

To vy jste nepochopil co je akce a či reakce

Michal Bartoníček

Nesuďte ostatní podle sebe. 🙂

hroch.obojzivelny

Na fundamentalisty nemá smysl reagovat a Bartoníček je extra třída, jak kolovrátek. Darmo si třepit hubu, jak se říkávalo.

Dálnice

Tak ted jeste vycislit vzniklou skodu a zacit ji vymahat.

Toada

Myslíte škodu v podobě zdržování stovek lidí v tramvajích na IPP kvůli absenci priority na křižovatce? Nebo zelená na 9 sekund pro chodce? Či snad nejvyšší emise prachových částic a jiných polutantů v Praze? Anebo hlukovou zátěž v oblasti muzea a hlavního nádraží?

Dálnice

Vadí mi polutanty a prachové částice z té elektrárny, která vám vyrábí proud a hučení větru kolem komína. Jo a taky mi změnila krajinný ráz! Co s tím uděláte? Ale teď hned!!!

Michal Bartoníček

Ne, nevadí vám. Vy tu elektřinu používáte taky. Nebo třete liščí ohon o ebonitovou tyč?

Dálnice

Ano, ohon+tyc. Tak co bude s tou elektrárnou? Hned teď!

Michal Bartoníček

To vaše dupání nožičkou 🤣 Hned teď napište majiteli elektrárny. Třeba vám hned teď odepíše. U anonymních diskutérů si nepomůžete. 😄

Dálnice

Ach to dupani nozickou kvůli autům na vozovce…

Vlada

Škodu za to, že nemohli demonstrovat, aby neblokovali dopravu a nezpůsobili škodu?

Toada

Ač zklidnění magistrály podporuji na 100% (ideálně podle vizualizací spolku automat, aby to nedopadlo polovičatě), tak musím říci, že různé protestní pochody, blokování, přilepování se a podobně celé situaci naopak škodí. Nerozhodnuté lidi totiž tímto nechtěně přesvědčí, že se mají postavit na stranu automobilů/automobilistů.

Michal Bartoníček

Nerozhodnutí jako já se nebudou stavět na stranu řidičů. Vadí mi oni a vadí mi i jejich způsob, jakým to dělají.

Náhodný Kolemjdoucí

Automobilistům vyhovuje udržovat status quo, takže jim stačí, pokud různí blázniví lepiči odradí lidi od změny.

Tom

Automobilisté mají jediné štěstí, že si na ně soud neposvítil. To by rychle zjistil, že řidiči v autech blokují magistrálu každý den. Třeba to by jistě pak soud blokování automobily také zakázal a museli by jet MHD, jako většina slušných lidí 🙂

Dálnice

Automobiliste blokuji silnicni komunikaci, urcenou primarne k pojizdeni motorovymi vozidly, tim, ze po ni jezdi motorovymi vozidly? Mate zajimave myslenkove pochody.

Pája

Původně to byl kus přírody.

SaulGoodman

Doufám, že chodíte spát na louku, abyste neblokoval svým domem či bytem kus přírody!

Pája

Proč bych to dělal? Na čundry už nemám věk a aktivista taky nejsem. Jen jsem podotkl, že původní určení toho místa nebylo. Byla to příroda.

Sněhulák

Ne jeho se to přece netýká pouze těch ostatních.

peter

Pokial nebyvate v jaskyne, aj tam kde byvate bol dakedy kus prirody.

Dálnice

Původně byla planeta zcela bez člověka. Řešení existují. Hitler, Stalin, PolPot…

Jiřik

Ano, původně to byl kus přírody. Před necelými 700 lety se zde však začalo budovat opevnění, které zde v různých podobách vydrželo až do druhé půlky 19. století. A pak zde místo těch hradeb vznikly široké ulice.

Jan Sova

Já myslel že to bylo na toho Toma 😀

Michal Bartoníček

Představte si, že ano. Jednak blokují i vozy s předností v jízdě a jednak celkově zpomalují dopravu. Řidiči, kteří si myslí, že budou někde dřív, když pojedou už tak ucpanými ulicemi, mají zajímavé myšlenkové pochody.

Air Traveller

vetsina ekoaktivistu nepatri mezi nejostrejsi tuzky v penale … ale touhle argumentaci to posouvate na uplne jiny level.

Sněhulák

Vyčkejte oni se znemožní sami, snaží se o to co to jen jde.

Michal Bartoníček

Řidiči se o to snaží každý den. Znáte Libereckou perlu? 😄

Michal Bartoníček

Řidiči nemají moc co aktivistům vyčítat. Třeba ti, kteří chtěli napadnout půlhodinový zákaz vjezdu u školy v Praze-Radotíně. Ti byli spíš z opačné strany té neostré tužky v penálu. 🤣 Ale třeba jste na argumentaci podobnou té jejich zvyklý. 😉

Sněhulák

A jinak jste v pořádku?

Michal Bartoníček

Mohl bych vám dát kontakt na svého praktického lékaře, ale pochybuju, že by informace o mém zdravotním stavu řekl zrovna vám. 🙂

digi

No a když o 14 dnů později magistrátu, než jakéhokoliv povolení, zablokuje magistealu Rajchl, tak je to v pořádku i když sanitky blokovali stejně jako tento pruvod… achjo dvojí metr magistrátu je roztomilý…