posily_do_teamu

Zajíždění dopravců do blízkého zahraničí. Smlouva s Němci je na spadnutí, Rakušané mlčí

Vlaky dopravců Agilis a Oberpfalzbahn v Marktredwitzu. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraVlaky dopravců Agilis a Oberpfalzbahn v Marktredwitzu. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

V dohodách jsou vyjmenovány konkrétní vymezené úseky, kterých se příhraniční železniční provoz týká.

Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
T_t

Tak já vám nevím…. A nezneužijí toho cestující ???

Jan

20 let po vstupu do EU se integrace horko těžko vkrádá i na železnici…

LEWel3

I don’t think this would be a problem, since class 810 was in normal service there till the year 2010.

LEWel3

Sorry, I attached the post incorrectly.

marcel.stancl

Světe zboř se to by teoreticky mohla třeba 844 nebo 847 (Pesa) Děčín – Rumburk – Ebersbach bez dalších problémů?

LEWel3

I don’t think this would be a problem, since class 810 was in normal service there till the year 2010.

Tomāš

A na jakém základě se tedy jezdí nyní? Dojde se smlouvou k nějaké věcné změně, že se třeba bude moci dojíždět dál?

Jan

Uvedu příklad: osobáky z Rakouska do Břeclavi. Na posledních pár kilometrech od hranice do Břeclavi se musí změnit dopravce z ÖBB na ČD, protože ÖBB nemůže provozovat osobní vlaky na českých kolejích. Kvůli těm pár kilometrům se jim to nevyplatí vyřizovat. Na druhou stranu současné řešení taky není dobré – ani pro cestující, kteří musí řešit složitý a drahý mezinárodní tarif, ani pro oba dopravce, pro které je to jen komplikace navíc. Mnohem jednodušší by bylo, kdyby ÖBB mohli dojet na svoji licenci až do Břeclavi. Jenže k tomu by právě byla potřeba ta dohoda.

Denis L.

Např. do Pasova to jako celé vlak ÖBB jezdí a dokonce tam mají i svůj automat na jízdenky.

Petr

To by jednodušší bylo. Teď ještě co udělat až přijdou na to, že by bylo fajn jezdit třeba až do Brna…

liborvavrik82

Jde o mezinárodní dohodu, která musí být výhodná pro oba státy. Vždy se jedná o předem domluvené úseky

Kubrt

To by ovšem byla tragédie.

tarten

No a teď si představte tu katastrofu že by třeba po interoperabilních tratích mohli po celé EU…