Zajíždění dopravců do blízkého zahraničí. Smlouva s Němci je na spadnutí, Rakušané mlčí
Vlaky dopravců Agilis a Oberpfalzbahn v Marktredwitzu. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

V dohodách jsou vyjmenovány konkrétní vymezené úseky, kterých se příhraniční železniční provoz týká.
Tak já vám nevím…. A nezneužijí toho cestující ???
20 let po vstupu do EU se integrace horko těžko vkrádá i na železnici…
I don’t think this would be a problem, since class 810 was in normal service there till the year 2010.
Sorry, I attached the post incorrectly.
Světe zboř se to by teoreticky mohla třeba 844 nebo 847 (Pesa) Děčín – Rumburk – Ebersbach bez dalších problémů?
I don’t think this would be a problem, since class 810 was in normal service there till the year 2010.
A na jakém základě se tedy jezdí nyní? Dojde se smlouvou k nějaké věcné změně, že se třeba bude moci dojíždět dál?
Uvedu příklad: osobáky z Rakouska do Břeclavi. Na posledních pár kilometrech od hranice do Břeclavi se musí změnit dopravce z ÖBB na ČD, protože ÖBB nemůže provozovat osobní vlaky na českých kolejích. Kvůli těm pár kilometrům se jim to nevyplatí vyřizovat. Na druhou stranu současné řešení taky není dobré – ani pro cestující, kteří musí řešit složitý a drahý mezinárodní tarif, ani pro oba dopravce, pro které je to jen komplikace navíc. Mnohem jednodušší by bylo, kdyby ÖBB mohli dojet na svoji licenci až do Břeclavi. Jenže k tomu by právě byla potřeba ta dohoda.
Např. do Pasova to jako celé vlak ÖBB jezdí a dokonce tam mají i svůj automat na jízdenky.
To by jednodušší bylo. Teď ještě co udělat až přijdou na to, že by bylo fajn jezdit třeba až do Brna…
Jde o mezinárodní dohodu, která musí být výhodná pro oba státy. Vždy se jedná o předem domluvené úseky
To by ovšem byla tragédie.
No a teď si představte tu katastrofu že by třeba po interoperabilních tratích mohli po celé EU…