Zájem o odbavení svépomocí roste. Cestující si na Ruzyni odbavují sami tři procenta zavazadel
Stanoviště pro samoobslužné odbavení zavazadel. Pramen: Letiště Praha
Na pražském letišti je aktuálně 20 kiosků pro samoobslužné odbavení, službu poskytuje zatím 11 aerolinek.
Děkuji, už nikdy více. Radši si vystojím frontu.
21.9. jsem použila s rodinou na cestu do Turecka, žádný ze 4 kufrů nenaložen s námi, dodatečně poslány až za 2 dny.
Zkousel to uz nekdo, kdo letel s prestupem (treba s lufthansou) – umoznuje to odbavit kufry nikoli az do cile, ale jen do letiste prestupu?
Jde to i u klasických letních charterů, když jdu k přepážce jen s občankou? Musím mít dopředu něco od cestovky? Klidně bych si tu frontu na odbavení odpustil.
Za mna najlepsi vynalez v letectve od prudoveho motoru.
Cestující se sám odbaví, sám kufry naloží, sám si dotankuje a uklidí letadlo.
ten uklid by nebyl od věci, bo co za bordel zůstane kolem sedaček některých cestujících, by člověk nečekal.
Umí letiště zjistit, kolik % pasažérů službu využije?
Ne z celkového počtu, ale z těch, kteří si můžou vybrat?
Rád bych to také používal. V roce 2023 se mně to povedlo, letos v březnu a v červnu vždy “ . . . do této destinace nelze. “ Vždy to bylo s KLM do YEG přes AMS.
Pokud při podání zavazadel musí někdo zkontrolovat Vaše oprávnění vstupu do Kanady, tak prostě nelze self dropoff použít. To samé dělá třeba Lufthansa, pokud letíte třeba do USA.
Proc by to neslo? Nedavno jsem letel z Vidne do Frankfurtu a odtud do Bostonu. Nejdriv Austrian a pak Lufthansa. A batozinu hsem ve vidni odhodil a pohovor udelal logicky az ve Frankfurtu u gatu, tedy kdybychletel primo z Frankfurtu tak ten kuft taky necham pred securitou at uz svepomoci nebo u prepazky. Pihovkr nepohovor.
Vyzkoušel jsem v srpnu na klasickém nočním koupáckém letu do RMF a místo až 1 hodiny ve frontě, hotovo za 3 minutky. 3 zavazadla. Perfektní
Službu ocení hlavně ti z nás, kteří mají možnost využít VIP Lounge…za mě super..
Dobrý den, když píšete 3 zavazadla, bylo Vás více tedy více osob? A šlo si nějak bez dalších poplatků zvolit místa nebo aspoň aby jsme v mém případě seděli s přítelkyní vedle sebe. Letěli jsme teď do HRG se Smartwings a v CK mi řekli že při tom online odbavení mi nikdo nezaručí, že budeme spolu. (aspoň tedy předpokládám že tyto přepážky jsou pro to online odbavení) děkuji
Dobrý den, tak to netuším. Tyto dovolené mám vždy přes Exim a jako benefit mám u nich již při zakoupení přidělené sedadla. Řada 1-5. Tuším že normálně to stojí 1000,- / osoba / let
Systém usazuje lidi spolu podle rezervací
K provedení self check inu stačilo na kiosku jen naskenovat pas ? Nebo jsi měl od cestovky snad PNR kód ?
Měl jsem od cestovky kód, 24 hodin před létem jsem se odbavil na stránkách SW a pak jen u kiosku s pasem. Pípnout pás, vyjel tag na kufr dal se na pás a odjel. Pak to samé 2x a hotovo. Jak jsem psal 3 minuty a odchod ke gatum. A u přepážek na klasické odbavení had lidí tak na hodinu. Protože většinou na jeden let jedou 2 přepážky.
Je v plánu rozšíření aerolinek, které toto nabízí, i na T1? Zatím to nabízí pouze Smartwings/ČSA.
Zkušební provoz nedávno zahájily Emirates
Třeba by si lidi i rádi vyložili svoje zavazadlo, než čekat hodinu než to udělá handling.
Dobrý den, Davide, máte s tímto nějakou čerstvou zkušenost, nebo myslíte problémy ze začátku letních prázdnin? Děkuji.
Ty problémy trvají pořád, nejsou lidi a technika též leckdy chybí. Mám to z první ruky, protože na letišti pracuji.
9. září přílet z Tirany 11:35 (včas), zavazadla 12:40
Spíš si říkám jestli by to nešlo více automatizovat. Je problém, aby ty kufry z letadla nabíral robot? Každé zavazadlo je označené, tak není problém ho naskenovat, vytřídit a dovézt ke správnému pásu. Jakou přidanou hodnotu dává přehazování kufrů člověk?
Do většiny menších letadel se v dire rovnaji kufry ručně na sebe v dost těsném prostoru.. tam si robotizaci moc představit nedovedu..
Jestli ono to není spíše o zvyku nebo kvůli tomu, že je to tak prostě stále levnější. Do letadel standardní velikosti létajících do Prahy (Airbus 320, Boeing 737) se mohou vkládat takové ty uzavřené kontejnery jako cargo. Na nakládku i vykládku jistě mnohokrát rychlejší a pohodlnější. Kontejner se naloží někde v uzavřené hale a pak jenom doveze k letadlu a vsune do nákladového prostoru. To samé při vykládce. Nejspíš to ale finančně vychází dráž, než tam nechat 2 osoby házet kufry sem a tam. Smutné a nehodné 21. století 🙁
No, ten důvod, proč se to nepoužívá, je poněkud prozaičtější 🙂
Bagáž se v kontejnerech nakládá jen do wide-body letadel. A pak do A32x, která je asi jediné narrow body, které umožnuje kontejnerové nakládání zavazadel – mají na to speciální kontejner, označovaný LD3-45 (zmenšená verze původního LD3 kontejneru).
Ostatní narrow body letadla (včetně 737) kontejnery pro bagáž nepoužívají … prostě proto, že to neumožňují :).
Přičemž B737 je doménou Prahy a proto taky handling nestíhá. Ostatní narrow body pak jsou celkem okrajová záležitost.
Mno nevím, ale kontejnery B737 tuším neumí nebo se něco změnilo?
Nejlepší robot je ten co pracuje za 150kc / hod.