Zájem o koupi zkrachovalých JHMD vyjádřila společnost Gepard Express
Obnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Společnost Gepard Express byla vybrána kraji Jihočeským a Vysočinou jako dopravce, který by měl po zprovoznění tratí zajišťovat dopravu v závazku.
Kaufland Fikáček
Tak marně hledám přirovnání, ale rozhodně by to nebylo z bláta do louže, ale z bláta do takový hnědý hmoty, co posíláme každý záchodem dál. To je provozování drážní dopravy, ne dobrodružství v batikovaném tričku na voru z PET lahví. Ne opravdu ne.
Především je otázka, co vlastně chce (chce-li skutečně) Fikáček koupit. Podle toho textu se zdá, že chce koupit „dráhu“ (tratě), a pak to není pouze provozování drážní dopravy (nebo to vlastně nemusí být vůbec), což snad Fikáček tak nějak i umí, ale hlavně je to provozování dráhy, a to vůbec není legrace a vyžaduje to, pokud vím, i prokázání finanční způsobilosti, protože to není jen majetek (k rozprodání pozeemků), ale především prostředí pro podnikání i jakýchkoli jiných subjektů = dopravců (což nemusí být jenom nebo dokonce vůbec Fikáček). To, že se jako řádný provozovatel dráhy občas nechová SŽ a neudržuje… Číst vice »
Pokud nic nezveřejnili, jak je možné, že tato společnost nebyla podle novely zákoníku Rejstříkovým soudem zrušena ???
Protože by to měl někdo kontrolovat a ten někdo na to nemá kapacitu.
Na základní kontrolu existence takových dokumentů (nikoli ovšem jejich skutečného obsahu) by ale snad měl stačit i nějaký jednoduchý SW, který by podle mě měl dokázat vytvořit běžný středoškolák: vždyť ty podnikatelské subjekty přece jsou uvedeny v nějaké databázi a automatizovaně ověřovat, zda k nim byl do určeného termínu přiřazen nějaký (předepsaný) dokument nemůže být příliš složité – jen by ty dokumenty musely být zpracovávány do nějakého jednotného předem stanoveného formuláře.
Software Vám ale firmu nezruší. Ten ji maximálně označí, vše ostatní se založením spisu ke zrušení, usnesení, obeslání stran, řešení jejich odvolání atd. už řeší reální lidé. naše justice funguje jako za krále klacka a jedna SQL databáze na tom sotva něco změní.
Jestli chce redakce vyjádření Fikáčka, tak musí za ním do Běloruska 🙂
Pro minusare: To je inside joke, ze Albert z partou aktualne kortuje po Belorusku, ne ze je to belorusky mafian 🙂
*s partou
Jj
Z čeho to financují?
Nevím, ale třeba pan Fikáček sází na to, že v případě konkursu moc zájemců nebude a cena bude nízká.
To asi jo ale když si vezmu nefunkční ekonomiku GE/Vlakfestu a jak je za to měli rádi Rakušané, poskytovatelé licence na rakouskou část Vídeň – Brno – Vídeň, tak hledám, kde se stal dotační podvod.
Vlak Fest má vše obsazené ekonomika asi funguje. Lidé s na cesty znovu vrací.
Tady ale přece nejde jen o jednorázový nákup nějakého majetku, ale i (nebo spíš především) o následné podnikání s ním, tedy o provzování dráhy tak, aby na ní mohla být provozována drážní doprava, a to bude vyžadovat nemalé finanční prostředky pořád. Myslím sice, že může být výhodné, když dráhu i drážní dopravu na ní provozuje jedna firma, ale bez dotací ani to rozhodně nepůjde, protože jízdné zahrnujídí všechny náklady (na provozování dráhy i drážní dopravy) zkrátka nikdo ochoten platit nebude. Fikáčka sice neznám a nevím, jaké zdroje příjmů má, ale silně pochybují, že by si mohl dovolit být trvale filantropem… Číst vice »
To dopadne…
Horší než teď to už asi nebude, představa že břemeno na sebe vezmou obce je lichá od počátku, tak proč to nezkusit.
Obávám se, že by to s Fikáčkem mohlo ve výsledku nakonec dospět do podobného stavu, do jakého to přivedl Čajánek, který se na tom ovšem dobře přiživil a přiživuje (což by teď už aale asi nikdo další dokázat ani nemohl).
Pan Fikáček je pro mně naprosto neznámá osoba; na základě zdejších článků akorát vím, že existuje a má netypická řešení. Jeho ubytovací vozy pomohly po tornádu na Jížní Moravě, nebo ze starého hytláku postavil saunový vůz. Naproti tomu dosud protlačovaný restrukturalizační plán pana Kysely, jako jediné možné řešení insolvence, má jednu podstatnou vadu na kráse, a to, že v koncovce počítá s převedením zprovozněné a zadlužené dráhy na svazek okolních obcí (se splatností 30 let a ročním úrokem 10%), což není zrovna moc reálné. Soudce českobudějovického krajského soudu, pan Zdeněk Strnad, bude teď mít při rozhodování, zda na plány pana… Číst vice »
O tom primárně nebude rozhodovat soudce, ale věřitelé. Soudce sice reálně věci ovlivňuje, mimo jiné nespěcháním s různými úkony, které je povinen udělat (např. svolání schůze věřitelů o reorganizačním plánu, o což byl požádán a musí tomu vyhovět), ale rozhodnutí činí věřitelé.Tady také dost půjde o to, jestli nabídka Gepard expresu bude konkrétní a závazná, což zatím není, a jestli nabídne víc, takže to pro věřitele bude spíš holub na střeše oproti Kyselovu vrabci v hrsti.
To sice ano, ale tato představa vlastně z hlediska schválení reorganizačního plánu nemá moc velký vliv. Po schválení reorganizačního plánu odkoupí majetek strategický investor, do tuším 60 dnů vyplatí věřitele, a tím reorganizace skončí. To, že to pak třeba ten majetek zůstane investorovi na ocet, je už věc, která na věřitele a soudce nebude mít vliv. A třeba to v takové situaci tento investor ještě rád prodá Fikáčkovi, stát se může leccos.
Tu ma napadá jediné … keby tí „dopravnní odborníci“, ktorí chcú vrážať stovky miliónov do záchrany výtoňského mostu radšej tie peniaze investovali do skutočných technických pamiatok … napríklad JHMD …
To není v Praze, což je pro určité lidi vcelku problém.
Bohužel, cíl jednotlivých figur „záchranního spolku“ je zviditelnit se.
Ten naplňuje scéna Výtoňského mostu mnohem lépe, než zadumaná krajina České Kanady.
To je bohužel pravda…
Přesně….. Musím znovu opakovat, že ačkoliv mám v účtě snahu zachránit JHMD a nijak to nezpochybňuju, je tato sranda tak finančně náročná disciplína, že nevěřím v úspěch jinak, než zapojením nějakých velkých kluků.
Falešné dilema.