Zájem o koupi zkrachovalých JHMD vyjádřila společnost Gepard Express
Obnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Společnost Gepard Express byla vybrána kraji Jihočeským a Vysočinou jako dopravce, který by měl po zprovoznění tratí zajišťovat dopravu v závazku.
Jak tu je níže psáno o tom, že GE dosud nezveřejnil žádný výsledek hospodaření do OR, tak jsem si říkal, že se podívám https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-firma?subjektId=1048466 a skutečně jen to tak + jsou tam zajímavé dvě zcela nové přílohy – o „rozdělení odštěpením sloučením“.
Buďme rádi, že u nás je úzký rozchod jako atrakce. Horší je na tom Rakousko nebo Balkán kde je úzký rozchod v některých případech nutný. Proto jsem chtě někoho kdo se fakt o tu úzkou starat pozvat na tu Šarghanskou osmici. https://www.youtube.com/watch?v=i096ul5hx_s
Letos se staví v Praze na ONJ nový terminál na autovlaky. Pokud by Gepard dal dohromady nějaké slušné spojení na Jadran měl by šanci vydělat prachy i na JHMD.
Smazáno pro debilitu. Uživatel trvale blokován
Jasně, a pastýř to celý objasní. A mohl bych poprosit tu o Červené Karkulce? Tím myslím T444, samozřejmě 😉
Václav Hodinář by žasl.Cest jeho památce…
No já slyšel že koupil ostrov u Norska kde bude těžit diamanty. Takže o jeho Finance bych se nestaral.
Kaufland Fikáček
Důchodci se už těší na jízdenky v akci 🙂
Tak marně hledám přirovnání, ale rozhodně by to nebylo z bláta do louže, ale z bláta do takový hnědý hmoty, co posíláme každý záchodem dál. To je provozování drážní dopravy, ne dobrodružství v batikovaném tričku na voru z PET lahví. Ne opravdu ne.
Především je otázka, co vlastně chce (chce-li skutečně) Fikáček koupit. Podle toho textu se zdá, že chce koupit „dráhu“ (tratě), a pak to není pouze provozování drážní dopravy (nebo to vlastně nemusí být vůbec), což snad Fikáček tak nějak i umí, ale hlavně je to provozování dráhy, a to vůbec není legrace a vyžaduje to, pokud vím, i prokázání finanční způsobilosti, protože to není jen majetek (k rozprodání pozeemků), ale především prostředí pro podnikání i jakýchkoli jiných subjektů = dopravců (což nemusí být jenom nebo dokonce vůbec Fikáček). To, že se jako řádný provozovatel dráhy občas nechová SŽ a neudržuje… Číst vice »
Ve srovnání s tím, co tu bylo do roku 2022 tp je zlepšení o parník…
Pokud nic nezveřejnili, jak je možné, že tato společnost nebyla podle novely zákoníku Rejstříkovým soudem zrušena ???
Protože by to měl někdo kontrolovat a ten někdo na to nemá kapacitu.
Na základní kontrolu existence takových dokumentů (nikoli ovšem jejich skutečného obsahu) by ale snad měl stačit i nějaký jednoduchý SW, který by podle mě měl dokázat vytvořit běžný středoškolák: vždyť ty podnikatelské subjekty přece jsou uvedeny v nějaké databázi a automatizovaně ověřovat, zda k nim byl do určeného termínu přiřazen nějaký (předepsaný) dokument nemůže být příliš složité – jen by ty dokumenty musely být zpracovávány do nějakého jednotného předem stanoveného formuláře.
Software Vám ale firmu nezruší. Ten ji maximálně označí, vše ostatní se založením spisu ke zrušení, usnesení, obeslání stran, řešení jejich odvolání atd. už řeší reální lidé. naše justice funguje jako za krále klacka a jedna SQL databáze na tom sotva něco změní.
Na Slovensku se to hlídá automatizovaně. Tam je požadavkem dokonce i strojově čitelná závěrka, takže jde na základě dat z rejstříku dělat analýzy. Ale tam je stejně tak i elektronický soudní spis, což je u nás sci-fi.
Jestli chce redakce vyjádření Fikáčka, tak musí za ním do Běloruska 🙂
Pro minusare: To je inside joke, ze Albert z partou aktualne kortuje po Belorusku, ne ze je to belorusky mafian 🙂
*s partou
Jj
Soudruhu, nebudeš moc chytrý
Z čeho to financují?
Nevím, ale třeba pan Fikáček sází na to, že v případě konkursu moc zájemců nebude a cena bude nízká.
To asi jo ale když si vezmu nefunkční ekonomiku GE/Vlakfestu a jak je za to měli rádi Rakušané, poskytovatelé licence na rakouskou část Vídeň – Brno – Vídeň, tak hledám, kde se stal dotační podvod.
Vlak Fest má vše obsazené ekonomika asi funguje. Lidé s na cesty znovu vrací.
Tady ale přece nejde jen o jednorázový nákup nějakého majetku, ale i (nebo spíš především) o následné podnikání s ním, tedy o provzování dráhy tak, aby na ní mohla být provozována drážní doprava, a to bude vyžadovat nemalé finanční prostředky pořád. Myslím sice, že může být výhodné, když dráhu i drážní dopravu na ní provozuje jedna firma, ale bez dotací ani to rozhodně nepůjde, protože jízdné zahrnujídí všechny náklady (na provozování dráhy i drážní dopravy) zkrátka nikdo ochoten platit nebude. Fikáčka sice neznám a nevím, jaké zdroje příjmů má, ale silně pochybují, že by si mohl dovolit být trvale filantropem… Číst vice »
Á propós. Nevím kdo tu nakolik četl článek v Deníku Na o podporovatelich brněnských „bílých lajn“, a že podporovatelé pak náhodou něco vysoutěžili nebo dostali zelenou a dotaci.
Mimo téma, teď třeba dělají expedici na opuštěný ostrov v Norsku, který si údajně chtějí zabrat stejně jako „vznikl“ Liberland, což je prostě bažina mezi Srbskem a Chorvatskem, kterou nikdo nechce…
Stálo by za to se podívat, kdo skutečně jezdí linku FlugWien, protože nejeden finanční škrt by nahrával typickému přeposunutí zakázky levnějšímu „partnerovi“ (tak jako se hledají třeba levnější autobusoví mini dopravci), kterému tam jako náhodou stejně stojí soupravy na ráno.
* Deníku N
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=10226963341734299&id=1376441740
Samozřejmě. Bez zapojení velkého kapitálu a podepsanych smluv o závazkové dopravě včetně financování dopravní cesty nemůžou JHMD přežít.
To dopadne…
Horší než teď to už asi nebude, představa že břemeno na sebe vezmou obce je lichá od počátku, tak proč to nezkusit.
Obávám se, že by to s Fikáčkem mohlo ve výsledku nakonec dospět do podobného stavu, do jakého to přivedl Čajánek, který se na tom ovšem dobře přiživil a přiživuje (což by teď už aale asi nikdo další dokázat ani nemohl).
Pan Fikáček je pro mně naprosto neznámá osoba; na základě zdejších článků akorát vím, že existuje a má netypická řešení. Jeho ubytovací vozy pomohly po tornádu na Jížní Moravě, nebo ze starého hytláku postavil saunový vůz. Naproti tomu dosud protlačovaný restrukturalizační plán pana Kysely, jako jediné možné řešení insolvence, má jednu podstatnou vadu na kráse, a to, že v koncovce počítá s převedením zprovozněné a zadlužené dráhy na svazek okolních obcí (se splatností 30 let a ročním úrokem 10%), což není zrovna moc reálné. Soudce českobudějovického krajského soudu, pan Zdeněk Strnad, bude teď mít při rozhodování, zda na plány pana… Číst vice »
O tom primárně nebude rozhodovat soudce, ale věřitelé. Soudce sice reálně věci ovlivňuje, mimo jiné nespěcháním s různými úkony, které je povinen udělat (např. svolání schůze věřitelů o reorganizačním plánu, o což byl požádán a musí tomu vyhovět), ale rozhodnutí činí věřitelé.Tady také dost půjde o to, jestli nabídka Gepard expresu bude konkrétní a závazná, což zatím není, a jestli nabídne víc, takže to pro věřitele bude spíš holub na střeše oproti Kyselovu vrabci v hrsti.
Ještě ve zprávě o průběhu řízení k 31. 10. 2024 je konstatováno, že o svolání schůze k projednání či schválení reorganizačního plánu nebylo vůbec ani požádáno.
Nikoli, v té zprávě (B-383) insolvenční správce píše, že schůze nebyla svolána (nikoli, že by nebylo požádáno). Požádáno bylo 21.10.2024 (B-376) navrhujícím věřitelem (Kyselou), 24.10.(B-380) se k návrhu připojil dlužník, a rovněž 24.10. (B-381) se k nim připojil i insolvenční správce (který sepisoval tu zprávu ze 31.10.). Soudce ji stále nesvolal, ač na některé jiné věci reaguje poměrně rychle.
Přesněji řečeno, navrhující věřitel požádal dokonce už 4.10. (B-369), ale i to bylo vyignorováno.
Nerozhoduje soudce, ale věřitelé.
To sice ano, ale tato představa vlastně z hlediska schválení reorganizačního plánu nemá moc velký vliv. Po schválení reorganizačního plánu odkoupí majetek strategický investor, do tuším 60 dnů vyplatí věřitele, a tím reorganizace skončí. To, že to pak třeba ten majetek zůstane investorovi na ocet, je už věc, která na věřitele a soudce nebude mít vliv. A třeba to v takové situaci tento investor ještě rád prodá Fikáčkovi, stát se může leccos.
Podle vaší teorie by v Kyselově reorganizačním plánu nemusel Svazek obcí vůbec figurovat. Pokud by tomu skutečně bylo tak, jak říkáte, tak nechápu tlak na to, aby si to v konečné fázi vzaly na hrb okolní obce pod líbivými frázemi o předání. Citace ze zdejšího staršího článku z 1.6. 2024: „Good thing majetek následně převede na svazek obcí podél tratí (jeho založení 28. května Kysela soudu oznámil), který jej bude investorovi 30 let splácet s úrokem 10 procent. Good thing si přitom bude pronajímat nemovitosti pro cestovní ruch a bude provozovat komerční (parní vlaky), Gepard Express (či posléze někdo jiný… Číst vice »
Je to součástí řekněme podnikatelského plánu, co s tím Kysela a investor dále zamýšlí, ale není to závazná součást reorganizačního plánu. Rozhodující není novinářský článek (nic proti němu, je to krátké shrnutí, ale pochopitelně neobsahuje všechny podrobnosti, závislosti, apod.), ale ten reorganizační plán. Můžete si ho přečíst (pod B-355 v insolvenčním rejstříku):
https://isir.justice.cz/isir/doc/dokument.PDF?id=59234281
Těch 60 dnů najdete například v odstavci (126), o tom, jak bude reorganizace probíhat pojednává kapitola 8. Zkuste Vámi uvedený citát najít přímo v reorganizačním plánu.
Děkuji, zatím jsem to proletěl jen zběžně, bude to zajímavé čtení.
Tu ma napadá jediné … keby tí „dopravnní odborníci“, ktorí chcú vrážať stovky miliónov do záchrany výtoňského mostu radšej tie peniaze investovali do skutočných technických pamiatok … napríklad JHMD …
To není v Praze, což je pro určité lidi vcelku problém.
Bohužel, cíl jednotlivých figur „záchranního spolku“ je zviditelnit se.
Ten naplňuje scéna Výtoňského mostu mnohem lépe, než zadumaná krajina České Kanady.
To je bohužel pravda…
Přesně….. Musím znovu opakovat, že ačkoliv mám v účtě snahu zachránit JHMD a nijak to nezpochybňuju, je tato sranda tak finančně náročná disciplína, že nevěřím v úspěch jinak, než zapojením nějakých velkých kluků.
/Pozval jsem jednoho člověka který se podílí na provozu https://www.zeleznicesrbije.com/sarganska-osmica/ do expresu Praha – Sarajevo, aby si Gepard mohl doplnit zkušenosti jak to provozují a financují. Případně půjčit vzájemně vagóny atd. Pak jsem si připadal trapně když se strojvedoucímu který renovuje v zimě vagóny v Banja Luce a v létě se věnuje provozu nikdo nevěnoval.
Falešné dilema.