Zájem o auta na LPG prudce roste, meziročně o 100 %. Na přestavbu se čeká měsíce

Čerpací stanice LPG. Foto: Česká asociace LPGČerpací stanice LPG. Foto: Česká asociace LPG

Zájmu pomáhají hlavně vysoké ceny pohonných hmot.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Máca racing

Tovární přestavba nepřímovstřikového motoru 1,0 TCe od Renaultu a Dacie – spotřeba v průměru 6 až 9 litrů LPG na 100 km (malé Clio/Sandero jezdí 6-7, větší Duster neboJogger na 7-9 litrů plynu).
Letos se prodalo 2363 nových Dacií a 99 Renaultů (dále pak je Fiat a jeho 2 registrace).

Tomáš679.2

No fuj. A to jim nevadí, že s tím nemohou do podzemních parkovišť u supermarketů? Navíc to smrdí jak sporák, zavazadlový prostor zabírá tlaková nádoba, nejen TK, ale i revize…..a o tom, že auta na LPG nemají příliš vysokou životnost (obzvláště přestavby) o tom raději pomlčet. Za mě ani náhodou.

Ten kdo vi

Bože to je nesmyslů. Běžně se používá nádrž v místě rezervy, s lepící sadou nulová ztráta místa jinak trochu místa zabere rezerva. Na životnost motoru má LPG zanedbatelný vliv se standartní a správně prováděnou údržbou není problém půl milionu. Revize a seřízení LPG je otázka půl hodinky při výměně oleje a další běžné údržbě.

ABC

prostě klasická hospodská moudra

Tomáš679.2

To nejsou hospodská moudra. To je škola života a zdravý selský rozum.

Tomáš679.2

Nesmysly? Jo, nádrž se dnes dává místo rezervy, ale …. Jestli jezdíte bez rezervního kola tak Vás lituji. Proč zjistíte při defektu, který nepůjde sadou opravit (bočnici nezalepíte ) a nebo v případě kdy litý ráfek bouchnete o obrubník a on praskne. V takovém případě je rezerva nejlepší možnost. Druhá možnost je zavolat si asistenci, třetí nechat se s kolem odvézt do servisu a zpět a čtvrá zachovat se jako se zachoval nedávno řidič nákladáku když jel bez bez předního kola (2. náprava ze 4). Jenže to u osobáku taky nepůjde. Starším motorům se LPG nelíbí jako se nelíbí bezolovnatý… Číst vice »

Tomáš679.2

A jen dodatek. Nesmysl je jak to, že v automobulu není povinné vozit rezervní kolo (u tech vozů kde to výrobce povolil a kde není rezerva bezpečnostním prvek při nárazu) stejně jako nepovinnost vozit náhradní zárovky bez ohledu na to zda se jedná o vůz kde výměna zdroje světla není problém nebo o vůz moderní, kde taková oprava je záležitostí servisu. Jak známo nefunkční potkávací osvětlení na straně přivrácené ke středu vozovky je závada se kterou je vozidlo nezpůsobilé jízdy s výjimkou nouzového dojetí. Ale to je každého věc jak se pak s nastalou situací popasuje a jak jí vyřeší.… Číst vice »

Garry

Mám LPG . Když se o všechno staráte jak je potřeba a necháte si to osadit od profesionálů tak to funguje bezvadně.Dodrzet revize a je to v pohodě.Mě se to zaplatilo za dva roky.Dnes je návratnost rychlejší.Jsem spokojený.

Tomáš679.2

„Když se o všechno staráte jak je potřeba a necháte si to osadit od profesionálů tak to funguje bezvadně.“

A o tom to je.

Jarda

když se starate o diesel a benzín a svěřujete jejich servis profesionalům, tak vydrží i nejaky tem milion najet. A o tom to je 😉 Je jedno na co to jezdí, ale hlavně nesrrat na servis a provadět ho profesionalně, ne levnimy „čínskymi“ dily a někde „samodomo“ on oto „nějak dopadne“. 😉

Tomáš679.2

Se servisem souhlasím. U pojmu „profesionálové“ bych se zastavil. Od profesionála čekávám kvalitně odvedenou práci. Neočekával bych, že se práce dělá „napůl“. To si to raději udělám sám amám záruku, že to bude tak jak chci a co nejlépe a ne že po výměně rozvodů v sevise na něj čekáte o x dní déle, protže se jim ppo výměně a při zkušební jízdě motor potká. Pokud máte servis o kterém víte, že je práce odvedena kvalitně je to ok.Pokud ale máte x negativních zkušeností a při vystřídání několika firem nejste spokojen a vždy najdete něco se něudelalo tak se udělat… Číst vice »

Ten kdo vi

Nižší cena LPG je daná mimo jiné i nižším zdaněním. Náklady poloviční opravdu nejsou, LPG opravdu dlouhodobě stojí méně než polovinu cena benzínu,ale zase je vyšší spotřeba a to až o čtvrtinu. Moderním přímovstřikovým motorům, LPG nechutná protože nechladí vstřikovače. A pak drobnosti typu zákaz vjezdu do podzemních garáží (nemá oporu v ničem ale je nesmyslně vyžadován), každoroční revize, malá nádrž…..

ABCD

Trochu je až s podivem, že zájem o přestavbu roste – podíl přímovstřikových motorů je dnes značný a při vyšší ceně přestavby plus vyšší náklady na benzín – tzn. ono chlazení vstřikovačů, je to problém. Ekonomická návratnost dost v nedohlednu.
Jen čistě teoreticky bylo by možné provést přestavbu motoru na nepřímovstřikový v rámci nějaké individuální schvalovačky (když tady šlo povolit různé buchanky apod)? Předpokládám, že jde vše, ale problém jsou opět náklady, které by vyrostly do absurdních výšin.

SYN

Anebo rovnou použít na přestavbu nepřímovstřikovací motor… jeden takový má od kamaráda dlouhodobě hodnocení „ten motor zevnitř nikdo z mechaniků nezná, ještě ho nikdo nemusel rozdělávat“ což je myslím docela dobrá známka… oproti jeho přímovstřikovému předchůdci, který trpěl na „dojíždění do práce“ takovým způsobem že odcházel totálně, jak poznal i kolega (jiný)… po 6ti letech KO takovým způsobem že se nevyplatilo nic než auto zlikvidovat…

Džamel

Vjezd do podzemních garáží i chápu. Propan i butan jsou těžší než vzduch a známe, co se přestavuje na LPG a kdo přestavuje. Většinou to jsou ty největší vraky u kterých nějaká údržba je až na posledním místě, tudíž toto chápu.

Ten kdo vi

Přesně, „tovární“ úpravy u Dacie jsou takový typický příklad.

Jiří Kocurek

Že tech LPG vozidel explodovalo… v americkém filmu i kabelová tramvaj.

ABC

to i 14T

Tomáš679.2

Nasouhlasím. Mít pod zadkem tlakovou nádobu nic moc pocit.

SYN

nojo, ale je fakt třeba řešit to že stojí nějaká „o tři dál v řadě“?? Přitom když tu stejnou „bombu“ poveze někdo v kufru, tak se ho omezení netýká…

ABC

tak není nad to mít pod zadkem plastovou skořápku s padesáti litrama benzínu

Tomáš679.2

V rodině bylo jen jedno vozidlo LPG.Koupené jako ojeté. Když začaly problémy nechal se celý systém demontovat a byl pokoj a auto nyní slouží bez problémů.

Jan Dušek

No a pak meziročně prudce vzroste i cena LPG…

Ten kdo vi

Cena LPG víceméně kopíruje ceny ropy podobně jako benzín, rozdíl v ceně dělá jen nižší spotřební daň. Dokonce i čerpací stanice mají na litru LPG výrazně vyšší marži než na litru benzínu takže za prudkým růstem ceny by byl jedině stát.

ABC

Ovšem LPG bude stále potřeba i na topení a vaření, takže by muselo prudce zdražit i to. Přečerpávat flašku do sporáku do auta prostě přinejhorším půjde vždy.

Jan

Už si toho všimli…