Zahradnictví Masarykovo nádraží. Přerostlou zeleň odstranila Správa železnic až po kritice od strojvedoucích
Sedmá kolej na Masarykově nádraží před posekáním 25. srpna 2023. Foto: Zdopravy.cz
Vegetace v kolejišti může ohrozit bezpečnost železničního provozu.
Zatravněný kolejový pás je dneska přece cool a in. (Až na to že vůbec a je to ze stavebního i provozního hlediska pěkně nepraktické, viz výše.)
Vypadá to tam jak někde v rozvojovém světě, ne jak má druhém nejvýznamnějším nádraží v Praze.
Louny to samé… Nástupiště žádné, koleje zarostlé, za chvíli to tam bude jedna velká louka, za mokra to tam ubrzdit bez uklouznutí je umění….ale hlavně že se #mynic chlubí opravenou budovou …
To je stanice Zahradní Město? 🙂
Nádraží Kunovice-Loučka je v lepším stavu.
To je rozptylová lloučka.
Nevypsala náhodou už SŽ termín rekonstrukce Masaryčky, vy moudří kritici?
To je toho. Tráva mezi kolejemi. To je dnešní moderní trend. Zelená infrastruktura. V Brně dávaj trávník mezi tramvajové koleje cíleně. Drobný rozdíl, snad bude jen ten, že pravidelně sečou a zavlažují.
To je toho, jen někdo na té trávě nedobrzdí, udělá škodu za několik stovek milionů a zranění najetím na nástupiště bez zarážedel.
Proto se to seče. Rozhodně je to pro klima lepší než silnice rozžhavená na 70 stupňů.
Nechtěl byste si taky založit nějakou církev? Pak by vás a podobné bylo jednodušší monitorovat MV.
Zatím mám spíš pocit, že fandové spalováků působí spíš jako sekta. Sekty bývají pro jejich členy nebezpečné, stejně jako automobilismus oceňuje své příznivce astmatem či rakovinou. Takže nemám potřebu založit si církev s učením Greendealu.
A abych neodbočil od tématu, zelené silnice opravdu neznám.
Vy neznáte věcí….
https://levnerohoze.cz/1945-thickbox_default_2x/zatravnovaci-plastova-dlazba.jpg
Zřejmě se nejedná o silnici II či III. třídy.
On ten betonový pražec i kolejnice hicuje úplně stejně, taky se nad tím tetelí vzduch.
PS: Zatravňovací dlažba pro parkovací stání byla již taky vymyšlena. https://www.stavebninyokolo.cz/produkt/zatravnovaci-dlazba-andezit-7-piskova-2113/
Nedávno jsem si to hledal, štěrk a beton mají asi 2× menší měrnou tepelnou kapacitu než asfalt. Tzn. že asfalt pohltí obrovské množství tepla a pak hicuje přes celou noc.
Ale proč se ta zatravňovací dlažba nepoužívá ve větší míře? Aha, ono globální oteplování neexistuje a není to tedy nutné.
Pan vedoucí SŽ Svoboda může být pyšnej… 👌👍
Tak na údržbu a správu majetku není nic horšího než Dobrá Správa 🤮
Tahle parta jelit chce provozovat VRT, vždyť se jim to rozpadne před zahájením provozu 🤦♂️
Francie provozuje VRT půl století, ale ty jejich nádraží často taky vypadají jak Balkán, to jsou jednoduché soudy.
Francie s ČR je možné lépe porovnávat než ČR s Německém. Stačí se podívat na stav silnic, hustota zalidnění anebo úřady a jejich centralizace. Hodně podobné všechno. 😉 Ta Francie je takový “Balkán”. Češi to akorát neví a mysli si kdo ví co o Francii. Ale i jinak v EU to je spíš ten “Balkán” (Itálie, Španělsko, Portugalsko, Irsko, Belgie). Německo a Rakousko, Skandinávie a Nizozemsko (+Švýcarsko) jsou výjimky. Tam se řeší problémy které se jinde nevidí a nebo neberou jako podstatně řešit. I USA jsou spíš Balkán, ale všichni ve světě vidí díky Hollywood vyleštěnou Ameriku. Hodně často to… Číst vice »
Byl jste někdy v Hollywoodu? Na hlavní třídě, kde je Chodník slávy špína, bezdomovci, parkující auta na zákazech zastavení,…
Ja o ničem jiném nepsal. Ano, byl. Ve filmech nás všude ne světě Hollywood přesvědčuje jaká jsou USA zlaté a všechno perfektní. Ale pravda je jiná: Balkán americký. NYC též, navíc to ještě všude smrdí. Nežiju v ČR, ale radši Česko než USA – kdybych musel vybrat.
Pokud někdo bere filmy jinak než jako pohádku, tak by se měl nad sebou zamyslet. Vždyť je tam všecko umělé, obzvlášť v těch trhácích z Hollywoodu.
Cabride video z lokomotivy/tramvaje má větší vypovídající hodnotu než film s efekty.
Hodně filmů ukazuje i ty nepěkné tváře Ameriky, třeba Yelowstone, jeden z nejůspěšnějších Amerických seriálů posledních let.
On myslí jejich produkci, ne chodník na té ulici.
OK
https://www.denik.cz/stavba/penta-vizualizace-masarycka-nadrazi-hadid.html
Vypadá takto neúdržba Masarykova nádraží? Myslím, že už mají i termín zahájení stavby. Takže vesměs neoprávněná kritika. Trocha plevele mezi jednou kolejí vadí, ale celková rekonstrukce nikoho nezajímá.
Není to tatáž organizace co v Českých Budějovicích zavítala do budoucnosti v podobě genderově vyvážených WC na nádraží 😄😄😄. Tedy spíš, že momentálně není dost míst pro dámy a tak se vše hrne buď na invalidy, přebalovací pult a nebo i na pánské.
Tuhle frontu dokonce korigoval nějaký zaměstnanec v reflexní vestě.
A když jsem vlezl na pánské záchody tak na mě v prostoru umyvadel vykoukla překvapená asi třicetiletá zrzka. Já ani překvapen nebyl, tohle je tam vskutku pravidelné.
A pro změnu těsně před odchodem tam přišla i nějaká maminka s chlapcem i holčičkou…..
A v hlášěeení z poslední kontroly, bylo „bez závad“. 😀
Vůbec mě to neudivuje. Správa železnic pod GŘ Svobodou jde do totální p****e. Nekompetentní šašek.
Spíš (nebo spíš především) nechutný kariérista …
Staci pravidelne sekat a bude krasny pazit.
Nabízím SŽ dobrý tip k inspiraci:
https://plzenska.drbna.cz/z-kraje/domazlicko/12738-obyvatele-chodske-metropole-resi-zvlastni-ukaz-vzdy-po-slavnostech-tam-uschne-lipa.html
– kdyby SŽ už v minulosti zřídila v 7 koleji podélný pisoár, mohla ušetřit za budování drahých podzemních WC a problém s trávou v koleji by byl vyřešen. Přitom by stačila jen vhodná zástěna uchycená na stojiny zastřešení perónu, aby útlocit cestujících žen nebyl narušován.
To je vyhánění čerta ďáblem. Na takových místech se zase náramně daří kopřivám.
Když nemají trauma ani v Budějovicích – viz můj příspevek.
Před pár lety na Hradčanech byla slušná fronta na dámách a toaletářka začala pouštět babky z nějakého německého zájezdu na pány a evidentně důchodkyně z toho žádnou citovou újmu asi neměli, spíš si možná vzpomněli na svěží mladí ….
Existují jen dvě pohlaví, ostatní je v hlavě a každý normální muž/ žena to druhé někdy viděli a vyměšujeme všichni.
Nedávno jsem jel autem a u příkopu akorát nějaká ženská na mě vystrkovala p…..
Tohle se dá ale napsat naprosto o komkoliv.
Mohl by sem někdo z místních dát fotku, jak to vypadá teď?
Vy jste to nepochopili – to je odhlučňovací pás jako na některých tramvajových tratích 🙂
po postřiku rondupem je taková vegetace za 3 dny zvadlá a za 10 dní žlutá a suchá. chápu že nám dobrá správa věší bulíky na nos, jenom nechápu, že se tohle shoduje s profesní ctí tiskového mluvčího, vždyť to co jim dají přečíst do médií většinou vzbuzuje spíš útrpný úsměv.
Na štěstí SŽ nemá na starost letiště. Tam v tomto případě vznikne lesoškolka na přistávací draze. A v hlavní budově bude botanická zahrada díky děr ve střeše.😂
Dokud se používal Zeazin a před ním travex, nebyly takové problémy
Fakt jste diskutující mimo realitu. Zeleň nám pomáhá regulovat teplotu. Viděl jsem fotky ze Singapuru kde mají prales na letišti.
https://www.novinky.cz/clanek/bydleni-tipy-a-trendy-nova-budova-singapurskeho-letiste-changi-je-uchvatnou-zahradou-s-obrim-vodopadem-40281412
A určitě je tam lepší klima než českých přednádražích sakumprásk vylité asfaltem, kde by se v létě na obrubnících daly smažit steaky.
Nic nového pod sluncem, něco podobného mají už několik desetiletí v Madridu na nádraží:
https://www.istockphoto.com/es/foto/estaci%C3%B3n-de-tren-de-atocha-horizontal-dentro-del-pasillo-gm583833338-99918361
Od 1. do 18.srpna použití postřiku nenaznačovalo tedy nic (nějaké sesychání trávy třeba).Tím netrvdím,že postřik nebyl provedenZřejmě je tedy potřeba požavky na takové základní věci vznášet veřejně.
Je možné, že jim místo herbicidu omylem dodali hnojivo?
Omylem? 😉
Mám návrhy pro tamní Správu železnic: á) U nás na Šumavě se pravidelně konají soutěže v sečení trávy, bývá to fajn a sejdou se tam zajímaví lidé. Co takhle pozvat sekáče také na Masaryčku, to by bylo pro cestující příjemné zpestření. bé) Případně lze trávu v kolejišti spásat za pomoci stáda oveček a koz. To by byl pro nějakého baču dobrý vedlejšák. cé) Na tom místě lze asi s úspěchem pěstovat asi i marihuanu a lysohlávky. Traťovka by tak mohla i slušně vydělávat a cestující by byli spokojení a veselí. V případě realizace některého z mých nápadů prosím na perón… Číst vice »
Prosím, prosím jestli můžu. Já bych se přikláněl za variantu s ovečkama 😂. Mám doma Border koli a nemá se kde realizovat, navíc na stanovišti už jsem ji naučil jezdit v pohodě, takže bych ji tímto způsobem mohl rovnou i dopravovat na pracoviště 😄
Varianta BÉÉÉ mi taky přijde být dost dobrá. Možná se pak domluvíte i na stánku s ovčími sýry a žinčicou na přilehlém perónu.
Vše přesně v souladu s Greendealem.
Co proti té Dobré správě furt mají. Chtěla přidat jen trochu zeleně do betonové džungle velkoměsta…
Chválím Správu železnic za to, že použila ekologicky naprosto neškodný postřik. nejspíš nějaké eko-bio hnojivo.
Kolej je nepouzivana, neboť nejezdí vlaky od Kladna…
Kolej je i nadále používaná. Máme i fotky s vlakem přímo na koleji. Včera.
Já fakt myslel, že už se nepoužívá a bude zrušena. Pokud ne, tak zrušit vedení SŽ. Ale pan GŘ to s politiky umí…
To je hezké, fakta si neověříte, ale stavíte se do role arbitra.
Vy si asi myslíte, že náplní práce vedení SŽ je sekat trávníky, že?
Šestá a sedmá kolej není jen pro „Kladno“. Sedmá kolej se používá celkem často, minimálně v ranní a odpolední špičce ji uvidíte obsazenou stoprocentně. Stoprocentní jistota je obrat od 9611 na 9616.
Ty koleje ale neudržuje stavební firma jako je OHLA, Metrostav, Strabag, Swietelsky…
Jenže tady jde o to, jestli SŽ bude udržovat VRT jako Masarykovo nádraží, nebo ne..
Vpořádku, to beru. Část Masaryčky je výstavní, část je tohle. SŽ by měla být v údržbě konzistentní a ne že dělají machry a záchod mají … s dírou na koleje.
Masaryčku vlastní ČD, takže to, co je výstavní, není dílem SŽ.
Měl jsem na mysli tu část kolejiště, co prošla obnovou spolu s Negreliho viaduktem. Krátce po rekonstrukci je vidět značný konstrast.
Včetně kolejiště? To snad ne.
Která část Masaryčky je výstavní to mne opravdu zajímá? Oproti tomu mi neimponuje zdejší obligátní kritika SŽ (aspoň jsem tu za léta nenarazil na její pochopení či dokonce chválu). V kontrastu třeba s pochopením a solidaritou projevenou fírům i v nejkřiklavějších případech jejich selhání při nehodách.
Údržbu VRT by klidně mohla dělat cizí firma… Mohlo by to být i v cenně zakázky pro stavební firmu, proč ne.
Což by v Dlážděné velice težce nesli. Ale byla by to cesta, konkurence pomohla i ČD. (ale nic jsem nenapsal, nic jsem neřekl a vlastně to byla jenom úvaha)
Jak v tom vtipu s vrchním: „Já jsem na vás nezapomněl, já jsem se na vás vysr…“
Zážitek z letošního července. Vyhlídková plavba po Labi z Ústí n. L (z Vaňova) do Litoměřic. Objednali a zaplatili jsme si tři piva a když ani po 50 minutách servírka nedorazila, šel jsem ji hledat. Úspěšně. Připomenul jsem jí, že už skoro hodinu čekáme na objednávku. Omluvila se, že nestíhá a že jí to asi vypadlo. Zhruba za dvě minuty nám přinesla dva guláše. Bez piva. Dodnes jsem to nepochopil.
Dodnes nekdo nechape, proc misto gulase dostal pivo….
Ty už bys taky mohl odprásknout z tohoto webu. Tvé příspěvky plné agresivity zhoršují atmosféru diskuzí.
Skoro se nechce věřit, že toto je možné v Praze. Tady je kritika SŽ oprávněná.
Pod svícnem je tma. V noci rozhodně ano, ale tady je to na denním světle, nabíledni.
To by mohly dát tip DPP, jak správně udržovat trávníček uprostřed kolejiště 😀, jinak teda strašný…
Poslední postřik se prováděl srpnu. Víme dokonce i přesný den a čas, jen rok je poněkud nejistý. Je totiž 4. sobota v srpnu a tohle nevypadá jako 4týdenní a pažit. Spíš jako opožděné otavy.
Spíš si spletli postřik, a místo herbicidu aplikovali nějaký pesticid nebo dokonce tekuté hnojivo.