Záhadný most přes Pražský okruh možná využijí tramvaje, DPP ho prověří
Most z doby výstavby okruhu před 22 lety nemá žádnou zásadní funkci.
Pondělní rozhodnutí pražské rady, která schválila prodloužení tramvajové tratě z Dědiny do lokality Dlouhá Míle, obrátilo pozornost i k nevyužitému obloukovému mostu přes Pražský okruh. Tramvaje totiž budou muset Pražský okruh překonat.
Most z doby výstavby okruhu na přelomu století nemá žádnou zásadní funkci, vede přes něj polní cesta a využívají ho cyklisté. Pro tyto účely je ale výrazně naddimenzován.
Různí se i názory, k čemu měl vlastně sloužit. Podle mluvčí DPP Anety Řehkové byl most navržen pro silniční komunikaci o dvou pruzích, náměstek pražského primátora Zdeněk Hřib ho nazývá „starším tramvajovým mostem, který nikdy nebyl využíván“.
Most nechalo postavit Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v roce 2001. „Aktuálně je ve správě ŘSD, ale bude převeden na Prahu, protože je s ním počítáno v souvislosti s připravovaným železničním terminálem Dlouhá Míle,“ sdělil mluvčí ŘSD Jan Studecký. Využití mostu Prahou či jejím dopravním podnikem (DPP) ale není jisté.
„DPP nemá informace o tom, zda je tento most možné využít pro tramvajovou trať, v rámci projektu to bude ověřeno. Je však velmi pravděpodobné, že bude zapotřebí pro tramvajovou trať postavit most nový, a to buď paralelně s existujícím mostem (vedle něj), nebo stávající most demolovat a zřídit nový větší most. Skutečnost nám prozradí až průzkumné práce k projektu v počátku příštího roku a jistě také preference orgánů Hlavního města Prahy,“ uvedla Řehková.
s přispěním Ondřeje Kubaly