Záhadný most přes Pražský okruh možná využijí tramvaje, DPP ho prověří
Most přes Pražský okruh v oblasti Dlouhá Míle. Pramen: Google Street View
Most z doby výstavby okruhu před 22 lety nemá žádnou zásadní funkci.
Most z doby výstavby okruhu před 22 lety nemá žádnou zásadní funkci.
Že nemá zásadní funkci?
Velký omyl. Jedu-li na kole z Hostivice do Šárky, často jej využívám.
Je to 7 m široký most pro napojení polních cest. Jsem opravdu zvědav, jak z toho průzkumu vyjde. Tipuju, že pro dynamické účinky drážního provozu nevyhoví.
V podstatě je to biokoridor, protože jednou ho přešel zatoulaný pes, a v noci zajíc a 2x veverka. :):):).
Nemá to něco společného s tímhle: https://mapy.cz/s/juvotokapo ?
Funkční odkaz:
https://maps.app.goo.gl/kk8dkMdCVu7nRdXV8
A použit most tak jak je ?
Pro případně cyklisty či chodce navestidlo, ono tam taková frekvence nebude ani tramvaji, ani chodcu
A kdyby šetřit, tak usek jednokolejné či splátky a druhy dil pro chodce či cyklisty
A pak že nejsou prachy!
Takovej poctivej most s parádním obloukem – unese tramvaj jako nic. Maximálně se přidají stojiny mezi oblouk a horní mostovku.
Jak na tohle ragovat slušně? Soudruh s fašizující přezdívkou je pravděpodonně mnohem dementnější než ta přezdívka samotná.
To byla určitě úlitba ekologům a postavil se přechod pro medvědy. Akorát, že ti tomu nějak nepřišli na chuť.
Někdo postavil most a zapoměl na co 🤣
Výhybka hradlo most,
prosím Tebe o milost.
Asi se na něj zapomnělo😆
Tramvajová trať Divoká Šárka – Padesátník
Praha – Ruzyně, Česko
https://mapy.cz/s/pufavosanu
Stačí se podívat do územního plánu Prahy a je jasné, k čemu má most sloužit, totiž k výstavbě silnice, která propojí ulici Fajtlovu a Drnovskou. Silnice má však smysl zejména až v souvislosti s výstavbou nádraží na Dlouhé Míli. Důvod, proč se most postavil už před více než 20 lety je ten, že již tehdy se plánovalo „vlakem na letiště již brzy“. Tehdejší „brzy“ byl tuším rok 2004. Jak ten čas letí…
Kazdopadne sirka mostu odpovida presne sirce tram. trati…
Vede cca ve stope planovane tram. trati…
Každopádně tohle rozhodně nestačí.
To je ,i jasne… 😀
Tak proč ho vlastně nevyužít?…
Nejdřív bude dobré zjistit, jestli má nosnost a další parametry pro provoz těžkých vozidel.
Sirka k sirce a za chvíli bude na táborák.
Záhada… šířka tramvajové trati přesně ad just odpovídá šířce jízdního pruhu a chodníku 🤣🤣🤣
To je biokoridor.
Pro vzácnou asfaltožravou flóru.
Na moste nechte cyklostezku a na letiste natahnete pres Repy, Dedinu a Dlouhou mili metro A.
Je to drahe, nepotrebne, postavitelne tak za 10-15 let, ale mit silny nazor muze mit kazdy jouda
Mate pravdu. Metro je drahe zatímco „rychlodraha“ zakopana pod zem a tramvaj je zadarmo a postavi se za vikend. A je to nepotrebne protože 2 velka prazska sidliste, P+R na Dlouhe mili a letiste kde pracuje 20 tisíc lidi a další tisice odtud cestuji nic takového nepotrebuji, kam bychom prisli, ze?
Metro na letiště už mělo/mohlo dávno být! Současný stav je mezinárodní ostuda zaviněná pražskou mafií!
Mezinárodní ostuda? Koho myslíte, že Češi zajímají?
Uz je to tu zas, metro je slusne kapacitni prostredek obdobne vlak, jenze vlak ma vyhodu, ze napoji i Kladno, to byl take zamer – co se tyce kapacity, tak u metra by stacil cca kazdy 7 vlak… A metro tezko na Kladno dostanete, i kdyz mozne to je a na Kladne by mohlo pod zem.
Tramvaj neni planovana nikam dal nez k Padesatniku nebo Terminalu 3, sice mozne to je ji dostat pod zem k terminalum 1 a 2, ale v tom uz je lepsi tam poslat vlak,…
Pokud budeme hrat hru, ze mezi Nemocnici Motol a Letistem je pustina bez lidi, ty dve velka sidliste neexistuji a P+R na Dlouhe mili neni potreba, protoze je lepsi pokracoovat autem do mesta pak metro opravdu potreba neni. A te „rychlodraze“, kterou v Praze 6 stejne musime zakopat pod zem, metro rikat nebudeme.
„mezi Nemocnici Motol a Letistem je“
Především zajížďka jak prase, proti vlaku 1/4 hodiny navíc.
Myslite ten vlak, co jako dvojkolejka nikdy pres Prahu 6 neprojde? Tak ten je uplne nejrychlejsi na celem svete…
Která dvě velká pražská sídliště máte na mysli, prosím?
A to by prospělo čemu?
Dojezd z letiště do centra by byl delší než busem.
Dojezd z Řep na Karlák by byl srovnatelný s tramvají.
Trať na Kladno by se stejně stavěla.
To me nenapadlo. Metro Praha vlastne nepotrebuje, vse zvladnou kolony tramvaji a autobusu. Jeste, ze to nasi predci nevedeli. Jestli je neco draha zbytecnost tak trat na Kladno. Staci busy z Kladna ukoncit na Terminalu Dlouha mile s prestupem na metro aby nemusely zajizdet do mesta.
Už Nemocnice Motol byla na metro zbytečná stavba, natož pak letiště, kde se točí ještě řádově méně lidí. Metro na letiště nemá ani Moskva. Rozhodně existují efektivnější způsoby než metro vinglem přes Bílou Horu.
Sice nemá, ale brzo mít bude, na Vnukovo. A mají ho v Sofii. I v Praze už máme metro na jedno letiště. Ale třeba zas v Berlíně měli metro na dvě letiště, a zrušili to.
Na jaký? Do Kbel?
Praha byla součást Berlína pouze do 1945✌️
Tak podle tehle logiky se melo cecko natahnout vzdusnou carou z Jizaku na Letnany a neobtezovat se vinglem pres centrum…
To bude a je to okružní linka
Jestli se nepletu, tak metro na letiště má i Istanbul.
Kodaň taky.
To je mimo téma, navždy.
Se s tím smiřte.
Ale jo, v poradku, chyba se stala a uz se neodstane. Metro nebude, dobre nam tak.
jak dlouhý interval metra na letiště si představujete?
Spatne polozena otazka. Spravne polozena otazke je jak dlouhy interval metra by mel byt na P+R a busovem terminalu na Dlouhe mili, kde by koncily vsechny busy a auta ze severozapadu Cech. (Stanice na Letisti by byl jen bonus…)
A lidi z vlaku od Kladna budete hnát s přestupem taky?
Ten postrk na Kladno je prave ta nejvetsi blbost. To se vubec nemelo stat. Vlak Kladno Praha ma smysl akorat tak pro nekoho, kdo bydli v Kladne na nadrazi. Ostatni hybaj do mestskych busu na Kladne, dohrkat se na kladenske nadrazi, prestoupit na vlak, tim popojet do Prahy a tam prestoupit na metro. (Pokud zrovna nepracuji na Masarycce).
Metro by bylo drahé hlavně PROVOZNĚ. Tahat každých 6 minut ( každé druhé metro ve špičce) na letiště poloprázdnou soupravu pro 1500 cestujících je asi pitomost. Nehledě na
A ve městě by ten vlak už byl stejně plný a lidi z letiště odčerpává zbytek kapacity, která i tak uz chybi
Co takhle se podívat do územního plánu. Má přes něj vést místní komunikace z Drnovské do Fajtlovy (plán z roku 1999) a také tramvajová trať (plán z roku 2009). Zřejmě to už někdo prověřoval před tím, než Hřib začal nahlas přemýšlet.
Za to bych teda nedal ani zlámanou grešli, že tvůrci územního plánu nebo ideové studie (?) tramvajové trati řešili zatížitelnost toho mostu. Most samotný se musel projektovat ještě několik let předtím, bez znalosti těchto záměrů.
Tak to by seděla ta místní komunikace z 1999.
Tím pádem je potřeba se prohrabat prováděcí dokumentací a dokumentací skutečného stavu. Tu následně ověřit vůči realitě.
Každopádně by nejspíš byl vhodnější samostatný most vedle. Tramvaj pojede maximální rychlostí mezi dvěma vzdálenými zastávkami a uprostřed bude muset brzdit kvůli autům na kolejích.
Pokud se nevejdou samostatné pruhy pro auta vedle kolejí, tak by tam teoreticky mohly být jen koleje, jako na Dvoreckém mostě. Auta by jezdila jako dosud.
Most má šířku asi 7 m, tramvaj 2,55 m a mezi nimi je potřeba mezera. Takže se tam vejdou tramvaje a po stranách chodíky. Cokoliv dalšího by muselo jet v pruhu spolu s tramvají.
No tak tam auta prostě jezdit nebudou a hotovo…
o co ze budou? a driv nez ty tramvaje?
Tady na sídlišti Dědina se říká, že to je kvůli hasičům, aby se dostali do této části letiště, kdyby se tam něco stalo.
Dostanou se jinudy. Tudy by nejeli.
Také to mohla být malá domů, že? Takto třeba vznikla navážka zeminy v Řepích vedle Slánské ulice za jednoho pana starosty. Když se ho na kameru ptali a chtěli vysvětlení, i když byl v pokročilém věku, prchal před redaktorem jako jelen.
Nebo pomníček. Nutno říct, že po estetické stránce ten most vypadá pěkně. Ale navrhovat kvůli celkem banálnímu přemostění dálnice oblouk, to lehce zavání. Zvlášť když tam nemohly být ani nějaké objektivní překážky, proč neumístit pilíř i do SDP.
Most svírá s okruhem asi 30 % úhel. Obávám se, že pro umístění do SDP by pás musel být širší.
Na pražském okruhu je ještě jeden nevyužitý most, či dvojmostí. Je mezi Komořanským tunelem a tunelem Šabatka. Ten ale vyloženě vypadá jako pro koleje. K čemu měl být ten???
https://mapy.cz/turisticka?l=0&source=base&id=2446454&x=14.4040290&y=49.9823788&z=19&base=ophoto
Sice je v mapách.cz zmínka o jakémsi nepostaveném Komořanském přivaděči, ale o co mělo jít a je to vůbec ve výhledovém plánu???
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/napojeni-komoran-na-prazsky-okruh.A150212_100721_praha-zpravy_mav
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/napojeni-komoran-na-prazsky-okruh.A150212_100721_praha-zpravy_mav
Pro koleje rozhodně není. Kam by tam taky vedli koleje? Měl to být most pro mi MÚK. Když se podíváte na leteckou mapu, jsou tam pod ním vidět připojovací a odbočovací pruhy.
Původně se totiž počítal s výstavbou přivaděče z Modřan. Přes odpor místních se zdá, že je v plánu nadále, nicméně rozhodně nepatří mezi priority a kdoví, jestli se vůbec někdy postaví.
To je most plánovaného KOMOKO s patrnými rozplety MÚK (je tak zaevidováno i v Mapách https://mapy.cz/turisticka?source=base&id=2528268 )
Je to škoda, nájezd by se tam hodil (takhle je cesta ze Strakonické a z D0 do Modřan hrozně komplikovaná). Most tam víceméně 13 let jen „hnije“, už teď jsou na něm znát nějaké defekty.
Problém je, že nesplňuje normu minimální vzdálenosti dvou MÚK, protože křižovatka se Strakonickou je jen o kousek vedle.
Tak pokud je to navrženo jako jedna MÚK, tak to dle normy nevadí (viz Modletice, Třebonice); plus má norma úlevy pro MÚK ve městech / kolem měst. Z provozního hlediska by byl samozřejmě vhodnější kolektor, ale mezi tunel a most by ho šlo těžko nacpat.
Pro Modrany je komplikovana cesta ze D0 D4 vyhoda, protoze jinak by se pulka Strakonicke prelila do Modran. Nejen na Modranskou.
Divím se že dodnes není tram z Divoké Šárky dovedená až na letiště Ruzyně.
Jiní se zase diví, že už tam dvacet let nevede železnice.
Ano, divíme se proč není na letiště dodnes přivedena ani tram, ani železnice. V dnešní době už je to ale divné.
a) Protože Praha 6 nechce povrchovou dovjkolejku
b) Protože soutouši vyžadují povrchovou dvojkolejku
A Správa železnic hledala pomstu a ne řešení… což se sice za poslední roky mírně mění, ale kdejaký šotouš v tom vidí příležitost k pomstě, protože se v tunelu nedá fotit.
Praha 6 nechce ani železnici zakopanou 70 metrů pod zem. Praha 6 je prostě proti všemu.
Tak co tam naplánovat všude na silnicích uzavírky?
I to by se jim mohlo libit, meli by svuj klid.
Jo…hlavně když by vyměnili vozový park tak, aby na 20 a 26 nejezdily 15T 😀
Ona samozřejmě železnice na letiště vede, jinak by se tam kerosin z Kralup nedostal a dokonce tam vedla o dost dřiv než tam stálo letiště, kupodivu, aby se po ní vozilo pro změnu uhlí do Prahy. Vy naštěstí jezdíte na dovolenou ekologicky na kole, tak vás to nemusí trápit.
Ke každému projektu je projektová dokumentace a situační studie. Prostě není možné, aby se postavil most a nikdo nevěděl k čemu. Ten most měl samozřejmě nějakou funkci a neměl by být problém ji dohledat. A pokud by byla mostní konstrukce provedena pro dvoupruhovou silnici, tak není absolutně možné, aby se na most nevešly tramvaje. A při nulové intenzitě automobilůové dopravy na dotčeném mostě, asi není problém, aby jeden jízdní pruh sdílela tramvaj i automobil. Tak proč zase něco bourat, nebo stavět něco hned vedle.
Prostorově možná, ale unese konstrukce zavěšení vedení a dynamický zatížení ?
Tramvaj je těžká jako 2 kamiony a pár sloupů + drát taky tolik neváží. Ale jak psal stapor, ke všemu je dokumentace, pravděpodobně tam bude nějaký výpočet váhy a inženýři z DPP řeknou během týdne, jestli to tramvaj unesena, byť třeba jenom jednu a při nízké rychlosti nebo ne.
Inženýři z DPP toho moc neřeknou 🙂
Dobře,tak doktoři přes tramvaje z DPP když jinak nedáte.
Já spíš narážím na to, že si objednají nějaké externí odborníky na mosty. A to už budou inženýři. V DPP určitě inženýři jsou (a možná i doktoři), ale spíše inženýři ekonomie nebo strojní, elektro a dopravní.
„výpočet váhy“ Tam zcela jistě nenajdete.
„do týdne“ To se zcela jistě nestane. Nemáte představu, kolik času zabere nastudování dokumentace.
Ano, technickou zprávu vytisknete za 5 minut. Zkuste těch 20-50 stran za 5 minut napsat.
A kdyby to náhodou zabordelili, tak se zeptají na ČVUT 😀
Ano.
Šířkově by to vyjít mělo, zajímavé bude asi předělání vybavení a uspořádání na mostě (kolejový žlab?, troleje?, mostní závěry?).
Pak bude nutno přepočítat zatížitelnost, pokud ten most byl navržen „normálně“ (i kdyby byl navržen jen jako most pro silnice III. třídy), tak by snad měl vyhovět i pro tramvaje, včetně dynamiky.
>Most z doby výstavby okruhu na přelomu století nemá žádnou zásadní funkci
zpřístupnění pozemků, které byly před výstavbou přístupné po polní cestě, není zásadní funkcí?
Dá se k nim dojet od Šestky.
Navíc o nějakých 500 metrů na jih, se dá dálnice podjet.
Podjezd: https://mapy.cz/s/cokajetoga
Možná s něčím do 2m výšky 1 m šířky, viz sloupek uprostřed. Ikdyby ano, tak se musíte od toho podjezdu nějak dostat přes železniční trať. Bicykl přenesete, s pluhem je to horší. Musíte přes Sobín a Hostivici.
Pardon beru zpět.
Tohle se týká jiného mostu, špatně se dívám do mapy.
Dojít. Dojet len ak máte kľúče od závory pri Šestce, alebo na jednostopom vozidle.
… hlavně že má majitele….😉
Já ho teda taky nenavrhl, až se bude hledat odpovědná osoba…
Spíše neodpovědná osoba.
Je to 1/4 století a HIPa tam asi nedělal absolvent. Dotyčný je nejspíš na důchodě, jestli ještě žije…
Mimochodem: Promlčené by to bylo, ikdyby v něm projektanti během stavby ukryli mrtvolu a za tímto účelem byl navržen – tchýně v mrazáku.