Zadýmení motorové jednotky Arrivy zastavilo na dvě hodiny provoz mezi Libercem a Turnovem
Zásah hasičů u jednotky 845 v březnu 2023. Ilustrační foto: Arriva vlaky
Při události nebyl nikdo zraněn, neproběhla ani evakuace cestujících.
Zlata nudná 843. .. levné jízdné. Otevřená nádraží s pokladnami. Co na to naši liberalizacni ouradove. To je normální?
Zadymeni. To je mi korektní termín. A určitě hlavně ví. Ze nic nehrozilo. Před tím sice jednotka vyhořela, ale.
ono u ARRIVA DB-company je to stejné jak u vlaků tak i NAD autobusů – vezmou to nejlacinější co je na trhu. Svého času jezdily NAD z Prahy do Všetat, celkem rovinatý terén ale v cestě stály na potvoru dva mírné, krátké kopečky, kde BUS zůstal vždycky asi 5 minut stát a aniž by řidič něco činil- tudíž věděl oč se jedná, prostě po těch 5 min. BUS, který zdechl natočil a jelo se dál. A tak „doskákal“ do Všetat „jenom 50 min. opožděn. Nu což, ARRIVA a jejich NAD, stejná kvalita šrotu jak u vlaků tak i u BUS… Číst vice »
No tak soukromníci, co si na výluky najímají ČD nejsou o nic lepší… Autobusy kolikrát šroty a ještě sprostí řidiči – hulváti. Minimálně na Vysočině….
Koukám, že 845 mají podobnou vlastnost jako dvěstědvaašedesátky (830, 831). Jsou stejně hořlavé. Pravda, jistý progres zde je. 262 shořely vždy do tla.
Stat sestril na dopravni osbluznosti, tak at jezdi historicke vlaky dal a zadymeni a dalsi technické mimoradnosti budou pravidlem, kdyz Arriva nic lepsiho nenabidne ze sveho vozoveho parku.
Nekde byl clanek, ze nostalgicke jizdy omezi. Vypada to, ze nostalgicke jizdy zustanou. Staci jet parnim vlakem Arrivy a jeji 845 🙂
Koukám, že anabáze s ARR na 030 pokračuje, v sobotu tech. problémy, včera další a dnes opět, viz R1062 🙁
to už ty vlaky budou tak utahaný, že bud budou potřebovat velkou generálku s modernizací, nebo lépe výměnu, jelikož techhle hranatých není žádný signál, zatímco v ostatních vlacích není problém.
to se to neuchladí ani v takový zimě?
tak u motoru tam okolní teplota nemá zas takový vliv
záleží na chlazení, pokud je velké horko, tak i v létě se chladí motor auta hůře, než ve chladnějším počasí, tady to vypadá na víc problému, to už je vlak na „generálku“ aby opravili ty motory, ale třeba dokončili dodělání klimy a vyměnili okna za bezkovová.
na tom se dělá údržba jen aby to jelo (aspoň chvílí) tohle dělá bordel na motoru, motor má pracovní teplotu stejnou jestli je zima nebo léto a když tam toho bordelu je hodně, motor se dlouhodobě hřeje (jízda do kopce) tak z toho je tenhle malér, na to okolní teplota fakt nemá vliv. klima nebude na žádný další jednotce, arriva by je tam dala jen kdyby md připlatilo, ale to nechce
což je škoda, arriva chtěla aspoň nějakou modernizace, ale ministerstvo ne. Tak ať jim ty vlaky odstaví před ministerstvo ať vidí, v čem nutí lidi jezdit. Dopravce by mohl nasadit ty krásné německé vláčky (tuším desiro) Tam bylo vše ok, klima šla, nehořeli, pohodlný byli, skla nebyla kovová a signál šel.
Stane se no, já jsem dvakrát jako cestující viděl hořet Stadlera ČD. Jednou to byl regulérní požár s hasičema, evakuací, akčním průvodčím, který popadl hasičak a šel do první linie zachraňovat cestující a vlak…. A podruhé šlehaly plameny z podvozku – asi od brzd. To byl Stadler tažený soupravou s plecháčem patrákem a půl-kupéčkem…ve stanici lidé upozorňovali pruvočího, že jim hoří vlak, on na to koukal a bylo jen slyšet mašinfiru z plecháče, jak vykoukla z okna a řval: „ser na to, já to rozjezdu a ono to zhasne“….a jeli dál… Tak si myslím, že to asi nic tak neobvyklého… Číst vice »
Tak prosim jeste tu o Snehurce
??? Jsem to opravdu zažil….jako jiné příhody na železnici. Pokud byste pravidelně jezdil vlakem, také se budete takovými historkami jenom hemžit….
Inu za nabízenou cenu nejlacinější kobyla. Ostuda !
Já si myslím OK, co byste chtěli? Vždyť je to levný dopravce.
Až MD bude požadovat kvalitu hodnou roku 2023, pak tento nešvar nebude.
Holt když to není projetí stůj jako nedávno ve St.Pace, tak zase hoří…
dopravce chtěl nasadit lepší vlaky, dokonce tyto měl snahu modernizovat, proto jich má část klimu, ale ministerstvo je proti. Takže ministerstvo by mělo objednávat kvalitu a ne říct dopravci nesmíte dávat nic kvalitního a ani to modernizovat. Pokud tady nechce ministerstvo obnovit monopol modrých prezervativů.
ministerstvo nechce připlácet, nikoliv že nechce, ale to že si arriva chtěla nechat připlatit za klimu je trošku prasárna, na druhou stranu je prasárna, že to md nepožadovalo od začátku..
Smlouva je netto, dopravce nemá zákaz dávat něco lepšího než je požadováno.
Ale souhlasím, ministerstvo mělo chtít daleko vetší smluvní pokuty. Vlak zahořel = bezdůvodné zpoždění nebo odřeknutí spoje.
Jenže tu klimu musí taky utáhnout nějaký zdroj a když vidím jak motory jezdí, tak si nejsem jist zdali další výkon ještě ztrácet. Ano, nemá to stahovací okna a je potřeba větrat.
na klimu tam je extra agregat, takze na jizdni vykon to nema vliv
Tuší někdo, jestli náchylnost 845 k takovému zadýmení je dáno nějakou konstrukční vadou, nebo špatnou údržbou?
A jen možná hloupá otázka. Takovéhle zakouření vyšetří drážní inspekce, nebo to jsou již běžné provozní stavy?
Pokud je zadýmení příčinou, nebo jedné z příčin následné mimořádné události, spoluvyšetřuje to drážní inspekce vždy.
Jinak je to v gesci dopravce.
to zadýmení bývá docela často…
Pěkné slovo, ale aby to nebylo v podobném smyslu jako neuspokojivá radiační situace v Černobylu.
Často dýmí a hoří tato německá kvalita, čím to asi je.? K článku ještě doplním požár 845 Arr loni v létě v Karlštejně. Ač již v Berouně bylo mírné dýmení, pan strojvůdce kázal jeti dále. Vyrobil tím pracovní úkol hasičům SŽ. I trolej se musela kvůli tlakové vodě vypnout …
Tak zrovna tenhle kousek odjížděl už z Pardubic +60 z technických důvodů.
dneska jim tam zdechla další jednotka..ale nevím zda to nebylo desiro..
Ano potvrzuji, zažil jsem osobně. Mrtvé Desiro mezi Semily a Železným Brodem. Rychlíky v 17h z Brodu +50, připoj v Pardubicích do Brna pryč, další až ve 22h, personál neměl vůbec snahu něco řešit.
Měla to být reakce na uživatele kix.
Aktuálně 1061 z Pardubic půl hodiny.
Němci nám prodali staré šroty, za které dostali zaplaceno (místo aby zaplatili za jejich likvidaci sami) a teď se nám ještě smějou.
Přesněji: Češi to od nich s velkou slávou koupili, jako moderní stroje a Němci si mnuli ruce, jak na tom, co mělo jít dávno do šrotu, ještě slušně vydělali.
Němci se s řadou 628 loučí se slzou v oku.
To maximálně tak po výstupu ze zadýmené jednotky.
možná tak takový šotouši co u nás onanují nad 810 atd.
Ja nic nekupoval
Špatně informace, nebylo to v tunelu, ale před ním. Regulérní požár motorového prostoru, uhašeno četou a strojvedoucím. A co si zjistit info k požáru elefantu v Karlštejně včera večer. Úmyslné zapálení WC na jednotce.
A pane učiteli … nehoří, jednou provždy nehoří!
Přeci jen mezi úmyslem a provozním problémem je trochu rozdíl.
Hoďte konečnete tyto pojízdné vraky tam, kam patří- do šrotu. Tohle není normální, věčně nějaké problémy s těmito motoráky.
Má místo toho jezdit sukafon?
každopádně 810 nedýmí…viděl jsem pouze jednu jedinou …která shořela…domrtě
A to má znamenat, že 810 nikdy nemůže zahořet?
samozřejmě že může , ale počet těchto událostí za poslední tři roky řady 845 v porovnání s jakýmkoli jiným vozidlem je vzhledem k počtu kusů nadprůměrný. to není jen na ,,státních,, linkách . když jezdili do nitry , osobně jsem zažil tuto situaci v bylnici. krusta šmíru na pohonné jednotce , přicpané chladiče a jiné známky nedůsledné údržby tomu jen napomáhaji.
A kolik jezdí jednotek 845 pane chytrý
může…proč by nemohlo,jen že za 30 let práce na nich jsem to zaznamenal jen jednou a to ještě jsme tomu nechtěně pomohli fagulí
https://orlicky.net/?id_zpravy=12697772761516266931
Ale ale už zase
ale ale, už zasejc – vždyť je to podle Půty a Adamka ta nejlepší a nejdokonalejší „vlaková“ souprava pod sluncem a na celé toť planetě Země – ale bohužel i z Anglie ji už před lety vykázali kamsi na hnůj odstavit – nebo snad do Libereckého kraje???
Z Anglie? Jste si jistý?
Tak tohle je vtip dne…
Zřejmě ten starý německý motorák už nedal ten kopec a tak začal hořet.
Nevhodné jednotky na horské tratě už jsem to tu někde psal že takové šroty nepatří do hor ale na rovinu zlatý rakve😆
Protože ti v příspěvku chybí interpunkce, může text dávat dva zcela protichůdné významy.
Sychrov jsou teda fakt hory 😀
Je tam už slušně stoupání a to měl před sebou ještě kopec do Rychnova tam v té rychlosti stíháš sbyrat houby😃
no rakve tam jezdily ještě pomaleji než 845, 845 je líná na rozjezdu, ale na trati se dokáže pak slušně rozjet i do toho kopce
Akorát jste zapomněl dodat, že to bylo v soupravě 843+2×043, tj cca o 50-60 míst k sezení více než u 845. V řazení 843+043 tedy rakev pomalejší nebyla.
ale jezdilo se (krom covidu) 843+2×043. Arriva jezdí taky dvojmo a pak tam je místa ještě více, ale jede to pořád stejně, koncepce že to jede zrovna podle počtu připojených vlečňáků se opouštěla ve světě už v 70letech. Jako 845 nijak nehájím, to mělo být dávno na šrotišti nebo projít pořádnou opravou včetně dosazení klimy a ne jen naleštěním, ale 843 teda taky zrovna není něco čím by se dalo chlubit, to bylo zastaralý ještě dříve než se to vůbec vyrobilo
Jenže dvojmo nejezdí všechny vlaky. Třeba zrovna zmíněným R1074 jsem jel několikrát a vždy solo jednotka, občas z Turnova dvojmo, neb na přípřeži jednotka od R1156 od Prahy, ale to byl jen přesun jednotky do LBC.
Rakve řídicí vůz a někdy i 3 vagony tomuhle šrotu přidat vagón tak nevijede ani do Dvora Králové😆a nezaregistroval jsem někdy že by v téhle kopcích doutnaly😆
rakve tam se 3 vagonama fakt nikdy nejezdily, když jezdily 3 vložený, tak jezdily na obou koncích motory
jinak 845 uveze i druhou neschopnou 845 klidně i přes kryštofák, kde je skoro 30 promile, takže tvrzení, že když se tomu přidá vagon by nevyjela ani do dvora je trochu pitomost, když tam je max 15 promile
On si chtěl jenom ze vzteku kopnout…
tak jako je to klumpr, ale zas není třeba přehánět pohádkama a zrovna ohánět se u toho druhým klumprem 843
Tak to je super, ovšem co si pak mám myslet o tom, když už při 20°C venkovní teploty solo jednotka stojí nad Zdislavou a nejede, protože se nedokáže uchladit. Několikrát osobně zažito.
protože údržba, jednotka co je v pohodě to dá, ale tak nelze čekat u arrivy, že se to nějak udržuje, ale ono tam se hřálo všechno, hydra se dvěma to bylo peklo, když se podařilo dosáhnout traťové 30, tak to byl velký úspěch
Hmm,houby. Jestli ta rychlost nesouvisí s maximální traťovou rychlostí v tomto úseku 🙏🙈
Kdo jezdí tímto vlakem po této trati často potvrdí, že v tomto stoupání nemá problém a dokáže se slušně rozjet (pokud správně funguje). Když ze Staré Paky vyjede s 20 minutami zpožděním, do Liberce dojíždí jen s „minutami“.
Jezdil jsem rakvema Pardubice – Liberec 7 let a nikdy jsme neměli žádné potíže a zpoždění si taky nějak nepamatuju😃a rakvičky taky dokázali zpoždění dohnat a v neděli v devět večer vijizdel z Pardubic řidičák a 4 vagony😆kdyby měla 845jeste dva vagony navíc tak se obávám že dojede tak do p**ele vihoda rakví?3 záchody a větrání polospoustecima okna a taky víc sedaček 😆nevím co na tom krápu 845 vidíte WiFi😆?
přestaňte psát takovou kravinu, jezdilo se max 843+4×043+843.. víc než dva vlečňáky rakev neuveze, nevyhoví normativ, jediný co ještě projde je 010 ke dvoum..ale to taky pak jezdilo jak když ne, ja sem na tom jezdil, tak vím jaký to byl zážitek vytáhnout to jen z liberce nahoru aby se to v létě nevuařilo
Já jsem teda tu linku využíval max. párkrát za rok, ale problémy s vozidlem (= desítky minut zpoždění, postupně se zvyšujícího vlivem zhoršení trakčních schopností) jsem tam zažil jak s rakví ČD (2018), tak i s arriváckou 845 (2021).
Já stím jezdil co 14 dní celou trasu rakvemi tam i zpět 7 let a vše v pořádku asi štěstí 😆furt rakví považuji za pohodlnější vozidlo 3krat hajzlu mohl jsem si nad sebou zhasnout a ne že mi vše svítí do ksichtu a otevřít okno nemusel být se všemi lidmi v jednom oddíle že a v přípojku ticho kolikrát jak v hrobě nakou posranou WiFi při cestě nepotřebují to přežijí hlavně že jsem pokaždé v Rosicích stíhal připoj na zdarec u skutce vždy v pohodě 😉a před odjezdem jsem si mohl kolikrát čtvrt hodiny už v klidu sedet a zabrat… Číst vice »
Tak jezdí autobusem. Tam můžeš jako správné prase dát nohy na sedačku i řidiči
Přesně tak, např tady:
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/7541413.jpg
843 a 4 přívěšáky, to jsem asi jezdil do jineho Liberce.a bez zpoždění ha ha…
nebude to tim , ze napr v turnove pak nestoji 15 min ale hned odjizdi?
Máš nějaké zkušenosti s 845,nebo jen od všeho klíče?
Jen jako cestující😉
Vloni zažit jemný kouř uvnitř jednotky 844, vycházel od záchodu, kudy vede výfuk. Strojvedoucí v Havlíčkově Brodě i když to viděl tak nezájem, zalezl k sobě a jelo se. Po 9km jsem naštěstí vystoupil, a i tak už z toho začínala solidně bolet hlava.
Jsem netušil, že 844 je i v okolí Havlíčkova Brodu.
občas se tam objeví pardubický kusy při výlukách kolem chrudimi, rok 2022 na to byl bohatý kvuli uzavřeným Rosicím
Rosice byly uzavřené 2021.
A ano, v tom roce 844 jezdily na části spojů až do HB.
Ještě, že to bylo jen zadýmení, kdyby ta 845 v tunely chylta požár, byl by to pořádný problém.
Osobně občas spatřím šedý dým z jednotek 844 a 814 v Kroměříži, ale nikdy se mi nepodařilo zjistit, z čeho ten dám je.
Start bufíku, špatné spalena nafta/topny olej
tak by se dojelo za tunel a pak už by to nebylo jen zadýmení, ale bylo by po jednotce stejně jak na Chřibské..ale tady to taky podle mě hořelo, jen se to podařilo včas uhasit..
Už se zjistilo, čím to bylo v předchozích dvou případech? Přeci jen, už to začíná být poněkud časté, ale nechci dělat závěry bez výsledků předchozích nehod.
těch předchozích případů bylo více než 2, za poslední 2 roky zahořely ty 845 snad už min 5x
u spolku ARR to nestojí za to zjišťovat, tam se to nezjišťuje
Jasně a MU se na drážní úřad uzavře se zněním, máme tu u Berouna?