Zádrhel pro tunel Praha – Beroun. Ministerstvo vrátilo Správě železnic dokumentaci k přepracování

Zaústění tunelu Praha - Beroun u Branického mostu. Foto: Správa železnicZaústění tunelu Praha - Beroun u Branického mostu. Foto: Správa železnic

Správa železnic narazila hned s prvním rozsáhlejším dokumentem.

117 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
pajo

Nechcem byt pesimista, ale cena tohto tunelu bude astronimicka. Zoberte si, ze stavba nemase https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-vypsala-tendr-na-studii-ppp-pro-tunely-nemase-123124/ sa odhaduje na 25 mld Kc. pricom tam su „len“ dva tunely o dlzke 3km a 4 km. Neverim, ze sa na to najdu peniaze.

Podla mna by ovela lacnejsie vyslo urobit zrekonstruovat trat (elektrika + dvojkolaj na 160km/h) cez Roudnu u Prahy na nadrazi Veleslavin. Tym sa uvolnila z casti kapacita okolo berounky a z plzne by sa dala lahko dostat na letiska.

mic

Lacinější by to asi bylo, ale použitelné nikoli, neboť 160 přes Rudnou neprotáhnete …

Jiří Kocurek

Aby se následně zjistilo, že 120 km/h stačí, protože v tom kopci na Hrbaté se to na vyšší rychlost nerozjede. Což je sice technikále, ale budiž.
Jenže by se mohlo zjistit, že je to neprůchodné přes odpor obcí, protože by se muselo výrazně bourat i pro těch 120 km/h, především v samotné Rudné.
A jelikož to není v ÚP, tak by se příprava vrátila úplně na začátek s vizí toho, že bez tvrdé diktatury sovětského typu se to neprosadí. A nákladní vlak bude muset kolem vody, protože ani suovětský svaz neporučí fyzice.

Petr

Ackoliv se mi to zda, ze stavet ~15. nejdelsi zeleznicni tunel na svete pres tu nasi mirne zvlnenou krajinu je docela overkill a ackoliv nemam velkou duveru v ceskou zeleznicni strategii, sam lepsi napad nemam. 1) Vase reseni je ve stylu 90. let – dlouhej a pomalej koridor, kterej nejaky problemy resi, nejaky ne a nejaky novy snad dokonce vytvari. Co s tema vlakama na Veleslavine? 2) Ten tunel bude stat (by stal; dejme tomu) 100 mld, ale zas se to bude stavet (dejme tomu) 10 let. To je 10 mld za rok. To neni castka, ktera by nas statni… Číst vice »

Jirka Z

Přeji hodně štěstí při narovnávání trati a stavbě druhé koleje v Prokopském údolí. A i kdyby se to povedlo, bylo by to zhruba 200 m nahoru s pak zase dolů na přibližně 20 km.

Sidonie

Úředníci na MŽP proti záměru nic moc nemají (odborné složky – vodaři, rozptylkáři, odpadáři), chápou že určité informace přicházejí až s pokračováním pprojektování (geologický a hydrogeologický průzkum). Na hlavu se ale postavili referenti z vlastního EIA odboru, jehož ředitel je nyní na dovolené, a z formálních důvodů to zamázli. Důvody vrácení jsou opravdu úsměvné i na poměry Edenu. Mimochodem, nedodrželi lhůty pro vyjádření, které mají ve vlastním zákoně :-). Na serveru prace.cz si povšimněme, jak často se referenti na EIA točí, a to už od doby Honové. Ad Černošice, Sudop má máslo na hlavě, ale byl jsem na projednání, kdy… Číst vice »

Leinad

Jestli je PHS nutná až po rekonstrukci snižující hlučnost, je s legislativou něco špatně.
Jenže já se obávám, že to bude spíše hledání záminek nestavět (v Úvalech Spržel nestavěla, protože místní nechtěl PHS).

Sidonie

Je to jenom fyzika a je to kontrolovatelné. Proměnné jsou intenzita vlaků a jejich rozložení den noc (v noci limity přísnější) a vzdálenost chráněných objektů včetně konfigurace terénu, projektuje se to v 3D. Porovnáváme dva stavy, ten současný a ten budoucí, kde se množství vlaku predikuje. Snahou projektanta je věci neohýbat, protože je stavovskou ctí být +- na naměřených hodnotách při kolaudaci stavby. Hygienu zajímá, jestli jsou dodrženy aktuálně platné hygienické limity (v rámci EU máme přísné limity). Jestli se něco zlepšilo, zhoršilo, zde nehraje roli. Koncept „staré hlukové zátěže“ je opuštěn. Rekonstrukce železničního spodku/svršku a nebo moderní mašiny hlukově… Číst vice »

LKB

Konecne projekt na normalni trat se standardnimi evropskymi parametry. Kdyby SZ vice pripravovala takove trate a mene modernizovala nadrazi, jezdilo by se cestujicim lepe. Kdyz to pojede super rychle, tak mi nevadi, ze nadrazi je osklive :-). Tak sup, sup, dopracovat v rezimu reklamace skrytych vad dila a pokracujeme.

Kebab

Ale dodavatel modrého zábradlí nebude mít co žrát.

Antonín Prokop

Vytěžený vápenec bude zpracován v cementárně a nebo se bude platit za jeho uložení?

Lukáš Kníže

😮 Dobrá úvaha!

Petr

Vápence je ve vybrané trase minimálně.

Jiří Kocurek

Tunel se krasové oblasti vyhýbá, ve vápenci razit nechtějí.

mic

Bude se platit za jeho zpracování v cementárně :o)))

Elb

„má dále navázat nová vysokorychlostní trať ve směru do Plzně“ Nepsal tu někdo, že trať Beroun-Plzeň vyňali z územní ochrany?

Petr

Ano, ale ta rezerva vedla přes zámek v Králově Dvoře. Ta zmíněná tunelová trasa via Zdice, je původní trasa, která byla zaměněna za trasu podél dálnice, kterou soudně napadl Králův Dvůr a Beroun s ní rovněž nesouhlasil.

Jiří Kocurek

Dodám, že zámek je v majetku města, takže jeho zbouráním žádného zbohatlíka nikdo nepotrestá. 😛

Odpadlik

2028 začít se stavbou? To je dost ambiciózní plán ne?

mgr.pavel

„Na letiště vlakem již brzy“ vibes.

Jako byste neznal důvěryhodnost termínů SprŽel 🙂

Petr

viz: https://zdopravy.cz/2028-jiz-brzy-sprava-zeleznic-propaguje-trat-na-letiste-49806/

Navrhuji přejmenovat naši zemi na „brzyland“.
Ale co čekáte v zemi, kde jsem si zvykli na jiné časové jednotky.
Dočasnost = 21 let.
Věčné časy = 40 let
Takže Brzy bych zařadil někam mezi 10 – 100 let. 😉

Pako

Vlakem do Berouna, již brzy.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

SUDOP Praha

Honza1 a 1

Pán bude asi odborník z řady zkušených projektantů, co.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Moment, co jsem napsal špatně?

Honza1 a 1

Špatně vyloženě nic. Ano, umíte opsat název projekční organizace. Ale nejdříve bych si počkal, co je vlastně důvodem tohoto.

Pako

Přesně tak. Současná legislativa kolem ochrany ŽP se vyvíjí tak turbulentně, že ani zákonodárci, natož úředníci nestíhají co je poslední platná verze toho či onoho zákona či vyhlášky a co je třeba v PD splnit. Často se tak stává, že PD odladěná na jednu stavbu s tím samým vyjadřujícím subjektem na jiné stavbě napoprvé neprojde. Sporná místa se rychle opraví a jede se dál. Jen absolventi VŠŽ v tom hledají nějaký důkaz o neschopnosti projektantů.

Vojta

S tím určitě souhlasím. Nicméně pokud by se jednalo pouze o připomínky formálního charakteru, jak tvrdí paní mluvčí SŽ, tak by určitě MŽP nevracelo dokumentaci k přepracování.

Pako

Pokud je v dokumentaci chyba, vždy se vrací žadateli k přepracování. Pletete si chybu a doplnění předložené dokumentace.

Petr

Mluvčí není schopna rozlišit co je formální vada a vážná právní vada. A pokud nechcete riskovat mnohaleté tahanice o nesprávném úředním postupu, tak jediný bezpečný způsob je to dokumentaci vrátit.

Jindřich Fišera

Vy jste zcela zjevně s žádným úrazem nikdy nejednal. Až vám nějaký vrátí podání kvůli jedinému překlepu a v odůvodnění budou dvě gramatické chyby, pak budete na samém začátku pochopení toho, co jednání s úřady obnáší. A pokud na jejich chyby poukážete… 🤣

Jiří Kocurek

Už se stalo, byl tu zákon, který platil celý 1 měsíc, než byl nahrazen. Nekecali, makali.

Stavební zákon z roku 2006 měl 29 novel, jeden rok ho stihli novelizovat dokonce 4x. Nekecali, makali.

A než ministerstvo vypracuje metodický pokyn, tak už zákon neplatí. Běžte raději dělat do IT, to je stabilní prostředí.

Pako

IT? Známý skončil VŠ, poslední rok s praxí ve firmě. Dal si rok pauzu na cestování a když nastoupil, tak byly všechny SW nejméně 1x upgrade a byl úplně mimo. 🤣

Honza

Že by to myslel ironicky?

Jiri

Pokud dokumentace EIA nedostatečná a neodpovídá požadavkům zákona, budou nějaké důsledky pro zhotovitele SUDOP Praha?

BND 30

Dostanou za trest další zakázky, aby si to odpracovali.

By mě zajímalo, co je to za ty formální nedostatky, že se musí věc vracet a nestačí jí doplnit.

Jarda Š.

Podle MŽP dodala SŽ nekompletní posouzení, tak je standardní postup vrátit ho k doplnění.

vasek.beroun

Asi jste nevyřizoval nic na úřadech.,, A potvrzení o tom a tom máte? Ještě vám chybí to a to. Nojo, ještě si musíte dojít tam a tam“. Nikdy nic neklapne na první dobrou.

BND 30

Tak něco už jsem vyřizoval. Ale např. když se k soudu pošle nějaký nesmysl, tak soud účastníka zpravidla vyzve, poučí ho, dá mu lhůtu (někdy rovnou i opatrovníka🤣) a teprve, když účastník nevyhoví nebo nereaguje, tak řízení zastaví. Takový katastr nemovitostí chce kupní smlouvu naprosto pinktlich včetně návrhu, ten chybu neodpouští a 2.000 Kč nevrací. Jeden právník z KÚ se mnou diskutoval i o užité gramatice 🙂
Tak by mě zajímalo, jaký druh řízení je u toho MŽP, koukám že spíš verze katastr.

a8n

Však MŽP to řízení nezastavilo, ale naopak vyzvalo žadatele k nápravě.

M19

Ale klapne. Zas to nedramatizujte.

Petr

To jste popisoval moji žádost o stavební povolení na RD, ne? 😉

Facepalm

Jo, monopol na dalších 50 let, protože nikdo jinej to neumí.

stanik

Rozhodne spor spíše schopnost dosaženého vzdělání, s těmi jež mají obě strany v pozadí !! Bude vítězem ten kdo má adresu na radnici nebo na ulici ccccc čp.111 ???

Pako

To je fakt už přes čáru! Víte vůbec jak je současná legislativa kolem ochrany broučků a kytiček komplikovaná a jak se překotně vyvíjí? Můžete mít deset školení týdně a stejně vám tam konkrétní úředník specialista objeví něco chybějícího. Navíc neustále se objevují nové podněty na výskyt toho či onoho chráněného v dané lokalitě, které nutno znovu prověřit.

Pako

Tím nebráním SUDOP, protože si myslím, že monopol na projektování železnice není ku prospěchu kvality výsledného díla. Ale to už je jiná diskuze.

qěcy

Afry pro SŽ už neprojektuje?

Ivan_pha

Projektuje, ale v porovnání s objemem SUDOP…

Monopol by to chtělo rozbít

Honza1 a 1

O monopolu už se dávno bavit nemůžeme.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Jistě, máme tu SUDOP Praha, SUDOP Brno, SUDOP EU, již brzy SUDOP COM, SUDOP BIZ a SUDOP XXX!

Ivan_pha

Ještě Metroprojekt.

Ivan_pha

Monopol ne, ale stále mají velkou většinu.

JiVe

Anketa: Sveze se tímto tunelem můj syn nar. 2018? ANO + NE –

kuna

Ne

Pako

Kunám bude vstup do tunelu zakázán.

Chleba Nakup

Naopak, kunám vstup nakázán, tunel mohou pořádně vykunit.

Sova

Pokud se v roce 2118 ujme urny jeho pravnuk se záměrem mu jednou splnit poslední přání, šanci projet má…

Odpadlik

Teda doufám že můj (2017) to taky dá

Radim

Já doufám, že to stihnu taky (1984) 😀

JiVe

vsadil by sis na to?

Jan Tichavský

Ano. Už to není jen projekt v šulíku, ale probíhá schvalování. I kdyby se to mělo protahovat tak to konce dekády budou minimálně stavět. Dokud mají češi přístup „nedožijou se toho ani moje děti“, tak se nedivte že všechno douho trvá a rezignovali jsme na rychlejší řešení výstavby.

Chleba Nakup

„Maminko, až ten plot budu natírat příště…“

JiVe

dej vědět. pojedou spolu

Franta

Tak… proč se namáhat s důkladou přípravou podkladů, když vlastně stejně ještě není nic schválené, v nejbližší době na to tak jako tak nebudou peníze a navíc, ta nejistá doba a labilní personální situace…

bkv

Když budu chtít, tak ti takovou dokumentaci pokaždé vrátím s tím že není dostatečně zpracovaná nebo odůvodněná…

Facepalm

Ta dokumentace musí splňovat nějaká daná pravidla a ta holt, v letité tradici perfektní a vždy bezchybné práce Správy, nesplňovala.

Vaše představy o tom, že každej ouřada mává razítkem podle toho, jak se vyspí a jak moc chce zaškodit, je mezi prostými rolníky dosti populární, nicméně zcela zcestná.

Petr

Není zcela zcestná. Osobní zkušenost ze stavebního povolení na RD. „Ouředkyni“ se nelíbilo, že projekt vytápění je projektantem podepsán černou propiskou a nikoli modrou. Na základě toho přerušila stavební řízení. A trvala na tom, že pokud to řízení nemá zcela zrušit, tak se ten projektant musí osobně před ní podepsat. Můj argument, že bydlí 250 km daleko a aby přicestoval jen kvůli podpisu je nesmysl a že bychom to nahradili nějakým prohlášením nebo notářským zápisem zcela odmítla a trvalo na tom. Tak jsem jej musel ukecat a něco mu i přispět, aby to během těch 14 dnů, co jsem dostal… Číst vice »

Radek

Úřednice ale měla úplnou pravdu. ČKAIT jasně píše, že to nesmí být podepsáno černou barvou. Jestli to AO neví, tak ať vrátí razítko.

Leinad

Jestli tohle nejde řešit jinak než osobní účastí projektanta (nestačí aby to projektant poslal do datové schránky nebo s digitálním podpisem) tak úřednice naschvál protahuje řízení
Jinak kdyby takové řešení úřednice navrhla ale projektant neměl digipodpis, tak souhlas to by byla projektantova chyba.

Swariner

Ta připomínka úřednice je nejspíš správná (řešil jsem něco podobného), ale ten způsob řešení je fakt ku.evsky rigidní.

vasek.beroun

To byste se divil, jak záleží na tom, ke kterému okénku se dostanete třeba jen na evidenci vozidel.

Petr

👍

Swariner

No, mívám fakt kliku a ve většině případů mi opravdu úřednictvo bylo nápomocno (KN, registrace vozidel, dovozy, atd), ale stavební úřad mi to bohatě vynahradil. Dostal jsem seznam potřebných papírů k doložení (což mi přišlo super). Všechna potvrzení jsem sehnal (spolu s projektantem, aby tem nebyly nějaké formální chyby). Vítezoslavně jsem je osobně doručil a ….dostal jsem další seznam. A tak ještě 2x. Nějaké lhůty jsem se tehdy ani neodvážil nadhodit….

Petr

Naprosto stejná zkušenost – s tím seznamem 😉. A taky Vám posílali (opakovaně) dopisy s 30 dní starým datumem? Aby tím obešli zákonnou lhůtu 30 dní – tak to poslali za 60 dnů, ale dopis uvnitř měl 30 dní staré datum 😉.
Na můj dotaz, co to znamená, mi bylo řečeno, že to pošta (aůe razítko na obálce bylo přitom staré 2 nebo 3 dny)

Swariner

Hehe, to je dobré – to jsem si nevšiml! Dík za tip – až budu stavět další barák, budu připraven!

BND 30

👍 Aneb Vogonská stavební admininstrativa v praxi.

gwann

Jestli si myslíte, že příslušný úředník je bůh a že si proto může dovolit vracet tak mocné organizaci jako SŽ cokoliv na základě čehokoliv k přepracování, tak jste nebetyčný naiva

Jiří Kocurek

Ale může udělat chybu. Co pak? Poslat úderku na něj nebo na jeho nadřízeného? Všichni okolo jsou bezchybní, to nebylo přehlédnutí. To byla snaha záměrně ubližovat dráze! 😛

Jiří Kocurek

Ano, takoví se tady našli i v diskuzi: Požadovali zaměnit „minimálně“ za „alespoň“. V dalšík mrkoku je možno požadovat výměnu „alespoň“ za „nejméně“. A potom požadovat „minimálně“ protože má přesnější význam, víme?

učitel opravuje studentovi výkres už po šesté, žádá po páté změnit variatnu, kterou sám požadoval. Protože může!

B.W.B.

První zádrhel…
Jaký bude druhý?
Třetí…
…😂

Pavouk

Tak ono není kam spěchat. Se stavbou se začně možná už koncem tohoto století…

Facepalm

Za to určitě můžou Děti země a radnice v Černošicích!

libor

Černošice jsou jisté, bojí se, že přes ně nebudou jezdit vlaky 😀

Facepalm

Počkejte, radnice v Černošicích chce přece železnici zrušit úplně. Aspoň tady v diskusi to tvrdí každej druhej pacient, jakmile slovo „Černošice“ spatří.

Jiří Kocurek

A nejeden pacient vykřikuje, že by jim Správa měla zrušit zastavování vlaků. To za trest, že vlaky nechtějí.

tomas.vachalec

Než v Česku získá investor polovinu razítek, v Polsku už je vše v plném provozu. Bohužel, bude hůř. Každý úřad a úředník musí dokazovat svou nepostradatelnou úlohu v povolovacím procesu.

Honza1 a 1

Bohužel je to tak. A zatímco my se pořád plácáme po ramenou a smějeme se Polsku za brambůrky s cestářskou solí, oni už jsou na tom daleko líp. Na VRTku budou napojeny akorát Ústí z Německa a Ostrava z Polska a my budeme donekonečna čekat na razítka neschopných úředníků a vypořádávat připomínky z Tetčit a jiných teroristických spolků.

VTT

S tím německém bych si nebyl tak jistý .
A když se mluví o stavbách v Polsku, tak hned někdo začne srovnávat Polsko s Čínou a prohlašovat, že naše byrokracie je vlastně dobrá. A krom toho, v Polsku jsou konzervativní a to se u nás nenosí.
PS i v Polsku je řada věcí, ze kterých bychom si příklad brát neměli, ale stavebnictví to není.

Jan Tichavský

Co se týče železnic tak zatím Polsko zaostává. Intercity expresy jim jezdí do 120 km/h, protože to tahají jejich staré bobiny, které víc neumí. Zpoždění kvůli výlukám mají klidně hodinová jako u nás (tedy bez úpravy JŘ). Z budoucího úseku Rail Baltica mají zatím nejpomalejší část na jejich území. Přepřahy na diesel (25 min), úvrať v Suwalkách (20 min) a pak jízda krokem do 30 km/h k hranici. I tam se nabírá zpoždění nad rámec jizdních dob ačkoli tam žádná výstavba nebo rekonstrukce ještě neprobíhá. Tak snad nás brzo doženou.

Twix

Jestli myslíte kategorii EIC, tu většinou vozí řada EP09 na 160, stejně tak vlaky IC mají většinou podobu jednotek Dart nebo Flirt rovněž na 160. Samozřejmě ne každá hlavní trať dovoluje 160, ale dost jich už je. A s tou Rail Balticou se to moc nedá srovnávat se zahraničím, kde je to zatím krátká „novostavba“, přičemž tam jsou pomalé jízdy na zhlavích pokud se tam oba rozchody kříží.

Jan Tichavský

Za poslední dva týdny jsem jel několika polskými intercity expresy (Hancza, Karkonosze, oběma směry) a kromě dieselu to všude tahaly EP07 nebo EU07, z poloviny s nápisem Cargo.

Facepalm

Bez tý pitomosti s Vodou z Tetčic by to i dávalo smysl.

Frantisek

Doprava není jediné právo na světě; navíc si nejsem jist, zda Polsku závidět další pravděpodobné snižování podílu kolejové dopravy za celkového nárůstu objemů. Že se něco nepostaví, není teror; naopak, terorem může být leckterá hotová stavba se svými důsledky. Pouhé VRT samy o sobě (zejména ty stavěné bez vazeb na stávající centrální uzly a další vazby v síti) stav většiny sítě nezlepší, a pokud nejprve danými směry stavíme dálnice, nemůžeme čekat, že lidé a zboží přejdou ze silnic na koleje.

PvvS

A kampak je na těch kolejích dáme ?

Twix

A na které centrální uzly, které chceme mít nadále jako uzly, nemají být ty VRT vázané?

mlokXCM

Tu neschopnost posuzujete podle toho, že vedou správní řízení a nevydají rozhodnutí během pár dní? Možná byste měl zkusit si zjistit, co vůbec takové řízení obnáší, pak hovořit o neschopnosti.

mlokXCM

Co to je za blbost? To jako když vydání rozhodnutí je podmíněno vydáním jiným rozhodnutím (nebo třeba závazným stanoviskem), protože to tak stanoví zákon, tak podle vašeho názoru ten úředník nebo úřad se na to má vykašlat a rozhodnutí vydat bez těchto podmiňujících rozhodnutí? To samozřejmě nemůže, ale pak je dost mimo říkat, že si dokazuje svoji nepostradatelnou úlohu. Asi by bylo dobré se nejdříve zaměřit na zákonný postup vydávání takového povolení než začnete psát o nějaké důležitosti, navíc ještě vztažené ke každému úředníkovi (pochybuji, že je všechny znáte, abyste mohl tvrdit, kdo má jaké motivy).

gwann

vy jste asi vyučující správního práva na vysoké škole života, že? nechci úplně hájit praxi na úřadech, kde mnohdy někteří aplikují maximální využití lhůty a podobné manýry, obdobně radši vrátí vše, protože něco chybí, a to právě až poslední den lhůty než aby zavolali, aby dotčený donesl ještě jiný chybějící papír hned na začátku běhu lhůty; během COVIDu pak mnohde nedělali vůbec apod. základní problém ale je: – kolik instancí musíte s beranicí v ruce a prosebným výrazem oběhnout – rozdělení stavebního řízení do dvou ne úplně logických samostatných řízení, kam se jde odvolávat – umístění stavebních úřadů na různé… Číst vice »

Indian

Asi to požadují zlevnit…

Facepalm

Tak jistě, co jiného by mělo řešit MŽP, než rozpočet.

Boha jeho, to snad i na tom k-reportu plácaj lidi menší kraviny.

Fučida

A co bude dřív, tunel do Berouna, nebo nový most přes Vltavu? 🙂

Miroslav

Tipuju poslední ComfortJet pro ČD.

El Barto

Elektrizace do Frýdku Místku to vyhraje 🙂 případně rekonstrukce toho sesuvu u D8, všejanská nebo aspoň bezděčínská spojka, tunel do Náchoda, VRT Moravská brána, Brno – Přerov nebo třeba tunely Choceň – ÚnO.

Vavrroch

Vlakotramvaj Opava – Fulnek. Pár náspů tam po lesích ještě je.

David

Autonomní auta a nebo automatické spřáhlo?

Krabička či bude posílat pozici vlaku s tím, že ho umí i zastavít a nebo pilotované cesty na Mars?

Jan Tichavský

Autonomní auta budou nejdřív, protože to vyvíjí soukromé firmy a lidská práce se stává hodně drahá, takže je v zájmu všech zaměstnávajících profesionální řidiče, aby je nahradili počítačem.

mgr.pavel

ODSunuté nádraží v Brně! 🙂

Vladimír

Hyperloop do Brna.

Sova

Taky jsem si říkal, jak je fikaně pro jistotu uváděna minutáž jen mezi Smíchovem a Berounem…

Petr

A přitom v době zahájení provozu se bude berounská stanice nazývat Praha-Beroun

Petr

Hvězdná brána na Vyšehradě.

MilanSima

Již brzy tunelem do Berouna 😎.

zdeněk

po vzoru číny, už za 5 let

bkv

A může SŽ pro stavbu požít stejné postupy, které se používají v Číně?

Facepalm

Nemůže. Ale místník omouši o tom sní každý den.

Jiří Kocurek

Naštěstí ne. Naštěstí není průchodné ani odeslání obyvatel na Krym, ani ze msty vyhodit děti ze základní školy, jinak paní ředitelce zakokrhá kohout.

Leinad

Doslova ne. Ale může použít postupy jako v zeleném Rakousku, kde je víc protestujících, víc řvou ti kdo stavbu nechtějí – ale taky vetší snaha investora jednat s dotčenými.