Žádná nová parkoviště. Potřebujeme snížit závislost na autech, říká londýnský starosta.
Doprava v Londýně. Foto: Jan Sůra
Starosta Londýna Sadiq Khan představil ambiciózní plán na omezování automobilové dopravy v britské metropoli. Podle něj by ve městě už
Ještě že již nežije starý Žemlička. Ten by Britům skvěle poradil, co je účelné, co je levné, co se má omezovat a co naopak rozvíjet. V devadesátkách neustále žvanil, jak je veřejná doprava mrtvá a zejména železniční – s odkazy na dění v GB (nic jiného, nežli odezírat a papouškovat prďola nesvedl). Větší města „venkovského“ JČ kraje již na praktické aplikace jeho velice bohatě zaplacených bludů začínají doplácet totálními ucpávkami. Rozumné kroky činí starosta Londýna, aby mu radil naštěstí mrtvý „expert“ to byl pouhý fórek.
Divím se, že je takové politicky průchodné. U nás je těžké i třeba zavést parkovací zóny.
Protože parkovací zóny po česku absolutně nic neřeší, jen přesouvají problémy dál a dál
Chytrý a zodpovědný krok. Chválím. Budoucnost je ve veřejné dopravě.
Už vidím, jak se developeři hrnou do výstavby neprodejných bytů.
A kdy to bude, až uměle zakážeme a znemožníme používat to, co lidé skutečně chtějí? Jako v Kodani?
Není pravda, že „ani zavedení mýtného do centra dopravě neulevilo.“
Zpoplatnění vjezdu do Centrálního Londýna samozřejmě zátěž IAD částečně snížilo – viz odkaz. Opravte tu chybnou informaci v článku, prosím.
http://www.bikebiz.com/news/read/official-stats-show-that-cycle-use-in-london-set-to-overtake-car-use/022268
Teda, částečně … Snížilo ji na polovinu a stále klesá 😉
bikebiz. To je stejně relevantní zdroj jako některé stránky našich aktivistů na kolech? Tak pak bych se nedivil, kdyby tomu bylo i docela naopak než píšou…
Je to blázen. Stavět nové budovy bez parkovacích míst. Ještě bych i dokázal pochopit, kdyby šlo o veřejná parkoviště (i když je to samozřejmě taky blbost).
Spíše se jedná o rozumného člověka, blázni jsou ti, kdo si myslí, že nové budovy mají mít mnohonásobně vyšší parkovací kapacity než ostatní zástavba, což při sledování dlouhodobého rozvoje města utváří ojedinělé anomálie a výrazné odchylky od „zbytku“. Kdo si myslí, že např. středověká jádra měst lze transformovat na vyhovující automobilové dopravě pochází buď z vybombardovaného Německa nebo je opravdu blázen či spíše úchyl.
Byl jste v tom Londýně někdy? Nikdo nechce transformovat středověká jádra měst na dálnice, ale každý potřebuje rozumnou dostupnost a ne tupé zákazy, jak nám teď ve velkém předvádějí třeba politici i u nás ve větších městech.
Jinak OK, zrušte dostupnost centra, klidně si z toho udělejte hipstercykloskanzen jako to zkouší třeba v Brně, ale až poté, co veškeré úřady a instituce, které tam sídlí, odstěhujete pryč a normální člověk tam už nebude vůbec muset. Protože do mnoha center měst už člověk ani nemusí chodit. Na „výlet“ stačí občas, nákupy jsou výhodnější jinde a na kafe půjdu taky jinam. A na ty spoluobčany, co tam ve velkém piknikují, opravdu není nikdo zvědavý, aby se bál sednout na lavičku nebo v mhd na látkovou sedačku.
Mne slo spise o stoleti a pul znamou uvahu o efektivnejsich dopravnich prostredcich nez konsky povoz nebo automobil (z hlediska vyuziti prostoru, vypousteni skodlivin ale treba i potreby jejich odstavovani). Napr.. tramvaj, vlak.. Resi to dost veci najednou, vetsinou tento zpusob dopravy muze clovek vyuzit jiz z domova nebo na nej nekde presednout. A ze centra mest prestala slouzit bydleni je spis otazkou prenechani reseni vyvoje volne ruce trhu, ac to vypadá, že se to „samo“ nevyřeší nebo asi jinak než by si většina představovala. No a tech mist v ulicich k zaparkovani je vcelku dost velke mnozstvi, jen ta… Číst vice »
Mozna se pak nemusi utracet ani za garazove objekty. Vcelku je to ale hlavne na tech, kdo v tech mestech jeste ziji, takze bych to nechal na nich, jake si predstavuji mesto, maji na to pravo. Pokud stavajici stav nebudou vylepsovat a posouvat dopredu, tak jich tam mnoho nezustane a situaci to jeste co? Zhorsi k dalsi neobyvatelnosti mest.