Zadlužení a investice. Ptejte se na finanční kondici ČD náměstka Lukáše Svobody
Cestující ve vlaku ČD. Pramen: České dráhy

Do zisku táhne skupinu osobní doprava, prodej majetku a VÚŽ, naopak nákladní doprava se prudce propadá.
Jaký má vlastně smysl investovat desítky milionů do marketingu a drahých televizních kampaní? České dráhy postupně přicházejí o další výkony, což reklama stejně nijak neovlivní. A nově získané nebo obhájené výkony jsou většinově v brutto režimu, tedy tržby z jízdného stejně končí u objednatele. Znamená to tedy, že reklama nepřináší ČD žádný přímý zisk. Nejde v tomto případě spíš jen o sypání peněz do správných kapes spřátelených firem?
Proč jsou České dráhy nekonkurenceschopné v tendrech? Aktuální sbírka proher začíná být poměrně děsivá. Nehrozí v případě prohry ČD v nedávno vyhlášeném tendru na provoz EMU400 pro PID vážné finanční problémy?
Tak ony ty výlety vedení na Fotbal a jinde holt něco stojí ne? Po nás potopa. Utopíme jeden podnik a kamarádi nám zajistí flek jinde…
Dobrý den, zeptám se na jednoduchou otázku.
Co budou ČD dělat, až nebude co prodávat a dojdou zdroje z prodeje majetku.
Jak dlouho budou ještě CD a CD BUS tunelovat Správu železnic skrze úhradu NAD- náhradní bus dopravu, kdy CD a CD BUS si do úhrdy účtují kde co a kde koho diky možnosti nesoutěžit NAD mezi CD a CD busem? A proč CD BUS se chystá vynaložit stovky milionů na nákup nových busů, když finance jsou potřeba na nákup vlaků, což je snad pro CD priorita?
„…si do úhrdy účtují kde co…“
Že by se jednalo o vyvolané náklady?
Pokud máte nějaké podklady, které by poukazovaly na to, že to „kde co“ s vyvolanými náklady nemá nic společného, můžete podat trestní oznámení.
Dobrý den, ČD velmi intenzivně investují do obnovy vozidlového parku, což je nepochybně pozitivní. Zvyšuje se tím však zadlužení a zároveň ČD velmi výrazně ztrácejí podíl na trhu. Tento trend se, vzhledem k nadcházejícím velkým soutěžím, může ještě urychlit. Otázky: 1. Jak budou ČD plnit své závazky, když jim pravděpodobně celkem výrazně bude dál klesat podíl na trhu a tím i tržby? 2. V čem je podle Vás hlavní příčina toho, že ČD opakovaně prohrávají velké i menší soutěže v krajích i na dálkových linkách? 3. Mají ČD nějakou strategii, jak získávat ztracené výkony zpět anebo je nahrazovat jiným způsobem… Číst vice »
Zdravím. Máte v plánu se pustit i do autobusové dálkové dopravy?
Nebylo by možno využívat dceřinné společnosti (účelově založené pro danou soutěž anebo ČDC), aby ČD nemusela vypisovat výběrová řízení na vozidla, když se chce hlásit do soutěží ?
Pokus o obcházení zákona?
Pojďme do té naší korupce přidat nový prostor pro korupci
Dobrý den, je nějaký pokrok s novým sídlem Českých drah ?
Dobrý den.Jaká je spokojenost s rekonstrukcemi vraků z Německa RS1 po bohemizaci ve Zvolenu?Opravdu by nebylo lepší zakoupit vozy nové?Z dlouhodobého hlediska je provoz těchto starých vozů nevýhodný.Neustalé poruchy,neschopnosti a vzájemná kanibalizace se nevyplatí.Bez ohledu na to, že i diagnostika je problém. Chápu že vzhledem k objednávce kraje musí být vozidlo nízkopodlažní a s klimatizací ale toto je z ekonomická sebevražda..
Dobrý den, chci se zeptat, s jakým podílem na trhu osobní dopravy počítáte po roce 2030 a 2033, aby bylo financování ČD udržitelné zhlediska splatnosti dluhopisů? Jaký objem milionech Kč tvořili příjmy osobního dopravce z prodeje lokomotiv a dalšího nevyužívaného majetku ČD Cargu?
Uvažuje se v nějakém dlouhodobém horizontu o prodeji dceřiných společností z důvodu snížení zadlužení nebo prodeji nějakého nemovitého majetku jako například prázdná dělá, apod.
Zadluženost se stále zvyšuje, překročila 73 miliard korun, co s tím budete dělat?
Dobrý deň, rád by som sa opýtal na jeden rozdiel medzi konkurentami. OeBB nedávno nakúpila netrakčné jednotky nightjet, rovnako tak sa rozhodli ČD pre použitie netrakčných jednotiek comfortjet a interjet postavených tiež na viaggio platforme od rovnakého výrobcu (hoci na denné spoje). Na nočných vlakoch sa však stále používajú jednotlivé vozy, a rovnako tak je v ponuke relatívne veľké množstvo priamych nočných vozňov s preprahom v Bohumíne alebo Břeclavi (?). Tieto vlaky sú pritom často vedené s komerčným rizikom ČD, a teda predpokladám je ČD na ich ekonomiku citlivejšie. Vychádzajú jednotlivé vozy skutočne lacnejšie (spoľahlivejšie, flexibilnejšie, alebo inak lepšie) a… Číst vice »
Jednotlivých vozů může být 3, 4, 5. Uceleně jen třeba 7 (9).
No zrovna v prostředí ČR, kde se všechny noční vlaky ČD přepravují by ty jednotky moc smysl nedávaly.
Přepřahují
V čem by měla spočívat výhoda netrakční jednotky u nočních vlaků? Snazší průchodnost nepotřebujete (lidé jdou přímo do svých oddílů, kde přespí), někdy spíše naopak (dříve zmiňovaní zloději), a u toho jednoho spoje za noc se přepřah přežije. Jo, mohl by šetřit kapacitu nácestných stanic pro náklady, ale ty stejně většinou jen projíždějí, případně koncových stanic v ranní špičce, pokud nejede souprava k odstavení stejným směrem dále (dá se ale i odtáhnout místním strojem případně).
predpokladam ze supravy by boli tlakotesne, teda by bol zlepseny komfort pre zakaznikov. Tie moderne supravy maju tiez dlhsie obehy medzi udrzbovymi ukonmi (pisalo sa o tom aj na zdopravy.cz). Boli by to tie iste supravy ako na dennych vlakoch, a teda udrzba by mohla byt v prepocte na jednotku ekonomicky vyhodnejsia. A vlastne, na konci dna sa staci spytat OeBB, preco do toho isli..