Zadlužení a investice. Ptejte se na finanční kondici ČD náměstka Lukáše Svobody

Cestující ve vlaku ČD. Pramen: České dráhyCestující ve vlaku ČD. Pramen: České dráhy

Do zisku táhne skupinu osobní doprava, prodej majetku a VÚŽ, naopak nákladní doprava se prudce propadá.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš

Zdravím. Máte v plánu se pustit i do autobusové dálkové dopravy?

vjkm

Nebylo by možno využívat dceřinné společnosti (účelově založené pro danou soutěž anebo ČDC), aby ČD nemusela vypisovat výběrová řízení na vozidla, když se chce hlásit do soutěží ?

vjkm

Dobrý den, je nějaký pokrok s novým sídlem Českých drah ?

Garry

Dobrý den.Jaká je spokojenost s rekonstrukcemi vraků z Německa RS1 po bohemizaci ve Zvolenu?Opravdu by nebylo lepší zakoupit vozy nové?Z dlouhodobého hlediska je provoz těchto starých vozů nevýhodný.Neustalé poruchy,neschopnosti a vzájemná kanibalizace se nevyplatí.Bez ohledu na to, že i diagnostika je problém. Chápu že vzhledem k objednávce kraje musí být vozidlo nízkopodlažní a s klimatizací ale toto je z ekonomická sebevražda..

noerf

Dobrý den, chci se zeptat, s jakým podílem na trhu osobní dopravy počítáte po roce 2030 a 2033, aby bylo financování ČD udržitelné zhlediska splatnosti dluhopisů? Jaký objem milionech Kč tvořili příjmy osobního dopravce z prodeje lokomotiv a dalšího nevyužívaného majetku ČD Cargu?
Uvažuje se v nějakém dlouhodobém horizontu o prodeji dceřiných společností z důvodu snížení zadlužení nebo prodeji nějakého nemovitého majetku jako například prázdná dělá, apod.

Jardásek

Zadluženost se stále zvyšuje, překročila 73 miliard korun, co s tím budete dělat?

timom25

Dobrý deň, rád by som sa opýtal na jeden rozdiel medzi konkurentami. OeBB nedávno nakúpila netrakčné jednotky nightjet, rovnako tak sa rozhodli ČD pre použitie netrakčných jednotiek comfortjet a interjet postavených tiež na viaggio platforme od rovnakého výrobcu (hoci na denné spoje). Na nočných vlakoch sa však stále používajú jednotlivé vozy, a rovnako tak je v ponuke relatívne veľké množstvo priamych nočných vozňov s preprahom v Bohumíne alebo Břeclavi (?). Tieto vlaky sú pritom často vedené s komerčným rizikom ČD, a teda predpokladám je ČD na ich ekonomiku citlivejšie. Vychádzajú jednotlivé vozy skutočne lacnejšie (spoľahlivejšie, flexibilnejšie, alebo inak lepšie) a… Číst vice »

Lukáš

Jednotlivých vozů může být 3, 4, 5. Uceleně jen třeba 7 (9).

_mm

No zrovna v prostředí ČR, kde se všechny noční vlaky ČD přepravují by ty jednotky moc smysl nedávaly.

_mm

Přepřahují