Začněte řídit autobus, dáme vám 80 000, lákají v Brně tramvajáky
Nové uniformy pro zaměstnance Dopravního podniku města Brna. Foto: DPMB
V platnosti zůstávají další náborové příspěvky ve výši až 150 000 korun.
V platnosti zůstávají další náborové příspěvky ve výši až 150 000 korun.
Ať obnoví zpátky poctive trolejbusy a uvidi jak se jim navýší počet zajemců o trolejbusovou trakci.
Jo ale hlavně že když chcete jit k nim řidit autobus, tak vas pošlou ke svy psycholožce a ta se vam tak šťoura v rodině, a da vam takovy a takovy testy, pak vam řekne že vas nedoporuči, bo vaše odpovědi ji připadaly nevěrohodne a ty zkušebni blikaci přistroje se vam nepodařilo ovladnout. Prostě vas nedoporuči. A to se stalo vice lidem. Takže dělam u silnic, jezdim naklaďakem a psychtesty mam. Až daji na psychtesty tu svoji psycholožku, možna pochopi že se k ty praci nehodi, bo je zbavuje potencionalnich řidičů. A to nevadi že je to krasna žena.
No jo šalinu může řídit kdejaká opice ale s autobusem už je to horší :))
Tak rychle hledejte, protože zrovna o prázdninách, naštěstí teda až příštích, se pojede MOTOGP a na ní zase budete tři dny zdarma vozit fanoušky. Desítky busu, desítky řidičů, to vše jako bonus k dotaci města, kraje… a to se vyplatí 😃
Dotace je ve skutečnosti vysoce a okamžitě návratná investice. Moto GP je skvělá reklama Brna a ČR. A diváci budou někde přespávat, něco sní a vypijou a natankují. Z toho stát vyinkasuje spotřební daň, DPH, vyšší daň z příjmů, což v součtu převýší investovanou částku.
Spát budou převážně kempech, polovinu z toho co snědí a vypijí stát vůbec neuvidí, většina okolní policie bude nasazena , to budou asi ty vyšší příjmy( ve skutečnosti náklady) , nebo jaké vyšší prijmy očekáváte v souvislosti s GP a kolik myslíte, že tak do motorek natankují?
Jistě, teď tři roky nebyla a brno se vrátilo do doby kamenné. Tohle si přečtěte, je to pár let staré, ale pořád aktuální https://www.penize.cz/statni-rozpocet/241741-motogp-v-brne-nejvetsi-a-nejdrazsi-soudek-pro-prazaky
To byla tak skvělá reklama s tak okamžitou návratností investice, že to na několik let zrušili.
Teda zásadní dotaz… Jedné věci naprosto nerozumím… Jaké tramvajáky…? V Brně přece tramvaje nejsou, tam jsou šaliny…😅😅😅😅
Zajímalo by mně, jak by vypadala stávka řidičů u DPMB. 🤔
Proč stávkovat? Stačí nebrat přesčasy.
Víte co zachrání dopravní podniky v celém Česku nebo tam kde jsou problémy? Koukněte te se na západ, jen cizinci, dopravní podnik je pro každé město jen zlo na které musí doplácet a platí manažera, který co nejvíce šetří, proto se přidává jen tolik peněz aby to bylo tak nějak ty služby obsazené,,, zapomeňte na to, že budou řidiči v práci 170 hodin měsíčně,, to by každý 10.spoj po Brně ani nevyjel,,,,
No, len na tom zapade to tiez tak uplne idealne nefunguje.
Abyste mohl nasadit cizince, musíte nejdřív nastavit systém práce tak, aby se v tom zorientoval snadno i cizinec.
Výborně to pochopily rozvážkové služby a různé “Ubery”. Byrokraty řízená organizace to nepochopí nikdy. Ta umí leda vydat oběžník a 400stránkový předpis úřednickou češtinou, kterému úplně nerozumí ani autorský kolektiv.
Zrovna u Uberu (ať už taxikaření nebo dovážka jídla) máte často odsouhlasit dost obsáhlé změny obchodních podmínek. Zda je někdo čte, je ale samozřejmě otázkou.
Kdo nezná, tak neví. Vždyť to v posledních 30 letech nikdo dělat nechce, fluktuace je obrovská. Těch jednorázových 80K hrubého je závazek na pět let jinak vracíte zpátky.
Noční, víkendy, svátky, přesčasy, kriminalita, drogy, alkohol, zácpy, těžce zvládnutelné časy spojení v online kontrole na hranici porušování předpisů. A mnoho dalšího, dělat to nechce nikdo.
„“….těžce zvládnutelné časy spojení v online kontrole….““ metele nesmysl – jízdní časy v MHD nejsou maximální, ale minimální = nikdo řidiče MHD nebude trestat za pozdní dojetí do zastávek/cíle, ale vždy jej budou trestat za ujetí cestujícím, proti JŘ nařízenému odjezdu, dřívějším odjezdem ze zastávek při čemž u TRAM je snad (jako v Praze) trochu tolerance – resp. nehlídá se odjezd z každé ale jen 1/4 až 1/2 zastávek na trase jednotlivé linky!
Co chtějí mladí? Co nejdřív mít sé vlastní bydlení.
Co kdyby toho město využilo (jakožto majitel DPMB) a začalo dávat jako bonus nájmy v podníkovch (městskch) bytech, opce na městské byty/pozemky (s podmínkou toho, že tam dotyčný bude reálně bydlet) apod?
Aréna bude!
A lanovka bude!
A motocykly budou!
Jo, to taky potěšilo. Už vidím ten ekonomickej přínos, zejména od tak vzornejch poplatníků, jako jsou šenkýři, majitelé kempů a “pokojské”…
To radši město postaví arénu, co nikdo nechce provozovat, než aby postavilo byty, po kterých se utluče každý..
To je nesmysl, takhle zkoušeli nabrat lidi k MP a nefunguje to. A zase budete mít diskriminaci těch co už bydlí a bude z toho jen vnitřní pnutí, je mnohem lepší těm lidem přidat a zajistit podmínky. Brno na podporu mhd sere, politici ji mají jen na vyvádění veřejných peněz jako třeba půl miliardy za točnu na lipové, miliarda za lanovku…
By ji mohli zakázat rádio a u klimatizace jim říct, že oni ji v 70-80. letech taky neměli, tak ať si nevymýšlí.
Nebo klimatizaci na klíček, zapne jí jen vedoucí 😂
Lidi nechtěji dělat pro DPMB? To jsem opravdu překvapen! Mizerný plat, o kterém se v každém článku píše. Snaha to vyrovnat JEDNORÁZOVÝM příspěvkem u kterého je několikaletý úpis nemluvě. O tom, že i ten příspěvek je mizernej raději nemluvě. Technika existuje a nějak funguje, starší NBG nebo Urbanwaye jsou zázrak, že ještě jezdí. Směny jsou tak, aby to bylo výhodné pro zaměstnavatele a né zaměstnance. A bonus je, že vám zakážou hudbu! Krom toho peníz se vždycky najde, zvlášť když jde o super důležitou stavbu jako je točna u Pisárek, kvůli nové aréně. Ideální způsob zadlužit město paní Vaňková. Takovej… Číst vice »
Nástupní plat 164 Kč v kanceláři větší mzda bez rizika jednou nohou v kriminále
To i v Lidlu platí více, tak čemu se diví
Lidi nejsou a nebudou. Buď začneme dělat věci efektivně a automatizovat, co automatizovat jde, nebo se ten klesající počet lidí zákonitě někde projeví. Nevím, co tu koho překvapuje. Zajímala by mě věková struktura řidičů DPMB…
Pro mínusáře: nejsilnější populační ročník byl 1974; ti lidé se letos dožívají 50 let. Co se děje s profesionálním řidičem v 50 letech? Musí na prohlídku každý rok. Z dobrého důvodu. Z čehož plyne, že v příštích letech bude počet řidičů klesat. Čím dál rychleji…
Lidé samozřejmě jsou, ale musíte je zaplatit. Tohle se říkalo před 20 lety, že nebudou strojvedoucí, že stárnou a hle, vlaky jezdí a mladejch fírů potkávám víc než dost.
Nejsou love, dotujem poštu, aby měli voliči kde stát frontu se složenkama….
Zkoušel jsem se hlásit jako brigádník. Neprošel jsem přes psychotesty. Příšerně arogantní psycholožka, která vám řekne, že když nevíte, co přesně máte dělat, máte se zeptat. Když se zeptáte, odpoví povýšeně, že tam máte instrukce a ostatní je také musí zvládnout, tak co chcete . Při testu reakční doby vás nutí sednout si co nejblíže k monitoru, když jsem řekl, že nemám ohniskovou vzdálenost brýlí nastavenou na tak blízko, začala vykřikovat, že to teda můžeme ukončit. Pak se nedivte. že nejsou lidi.
Ta pizda je tam furt?Taky jsem tam neprosel a v jinem dp jsem prosel uplne s prehledem.Z 42 co nas bylo na naboru pustila jen dva.
Tak je to pravda a bohužel autobusů prostě ubyde, řešením prostě bude AI a autonomní vozidla, což u autobusů je problém, takže by se měli všichni dopravci pomalu na toto připravovat.
Brzké nástupy, dělené směny, nepravidelná pracovní doba…to he to co odrazuje mladší lidi řídit autobus MHD. Některé městské DP investují dost peněz do vylepšení zázemí pro řidiče na konečných. To prý má dobrý vliv na množství žen řidiček. Jestli se to děje v Brně nevím.
Má ta dělená doba nějaké řešení? Napadají mě tak dva brigádníci, kteří třeba ty 4 hodiny denně udělají jenom jako privydelek.
Tak A lidí volí mezi špičkami volno, B lidí chce zaplatit celodenku 😀 (12h směna pro řidiče existuje, minimálně u DPP).
Nemá zaměstnavatel ještě jinde podstav, že by řidiči co chtěj zaplatit mezi špičkami třeba pomáhali mechanikům? Nebo šli do kanceláře tahat kraviny z backlogů?
Tak jsou lidé, kterým ta dělenka vyhovuje.
Ano, když jsem byl před 12 lety na mateřské, tak mi dělené směny jako přivýdělek vyhovovaly, protože jsem si tam odpočinul, ale v normálním životě to vyhovuje málokomu. Navíc jsem byl brigádník a sice se mnou zkusili vyjebat, ale slušně jsem jim řekl, že ještě jednou a půjdu o dům dál. Když jsem občas viděl co zažívali jiní, tak bych to nastálo a za ty prachy nedal
No keby som so mal vybrat medzi riadenim elektricky a busu, beriem bus vsetkymi desiatimi aj bez prispevku. Staci mi pozerat videa z kabiny, kde im kazdu chvilu vlezie na kolaje nejaky kreten a mozu akurat brzdit a modlit sa, a uz prichadzam o nervy.
Ale teda hlavne by som si vybral zamestnavatela s pricetnou personalnou politikou, nie sefikov libujucich si v nezmyselnej buzeracii a la zakaz radii.
S tramvají ho odstrčíte a žijete, v autobuse je problém odhadnout mnohem víc, kam se vlézt nebo ne.
Ale nebourají tak často. S tramvají prostě neuhnete.
Za náborovým příspěvkem se většinou schovává mizerná mzda. Když si rozpočtete takový příspěvek do doby, kterou musíte odpracovat, abyste jej získal, dělá to často jen drobné zvýšení měsíční mzdy a to jen dočasně.
Vyšší mzdy … řidičům? Vždyť jsou to řidiči! Proti nim se přece vede kampaň.
„Pokud nedojde ke zvýšení zájmu o tuto profesi, můžeme se…“
Pan generální Havránek by si sám pro sebe mohl zodpovědět otázku:
Co sám DPMB dělá pro to, aby měl dostatel řidičů?
Kromě náborových příspěvků a bonusů za úspěšné doporučení, které zřejmě nenesou očekávané ovoce, před několika málo měsíci prosákly na veřejnost informace o buzeraci řidičů ohledně poslechu rádia, navíc zavedenou dost amatérským způsobem.
https://zdopravy.cz/dpmb-zakazal-ridicum-poslouchat-hudbu-do-zduvodneni-zapletl-nic-netusici-odbory-207480/
Se zákazem poslouchání hudby souhlasím. Řidič má řídit, ne se věnovat rádiu a už vůbec ne tím otravovat cestující. Mimo jiné je zákaz poslouchání hudby nahlas součást přepravního řádu.
Vše je o vzájemné ohleduplnosti. Pokud si řidič nastaví normální hlasitost, nemůže to cestující, od kterých je oddělený kukaní s dveřmi, nijak zvlášť rušit. Extrém se samozřejmě může stát, tak ale řešme extrém (pokud na to máme koule) a ne uddělat to nejprimitivnější řešení – generální zarach pro všechny. Analogicky k tomu stejně tupý by byl zákaz provozu aut, protože vznikají dopravní nehody. Stejné to může být i z druhé strany, pokud nějaký/á afektovaný/á cestující v salonu začne nahlas kdákat své veledůležité litanie do telefonu. To zpravidla ruší mnohem víc, než poslech rádia v kabině řidiče. Poslech rádia, nebo audioknihy,… Číst vice »
Díky za názor, posíláme klíčenku 🙂
Přepravní řád je pro cestující, ne pro řidiče 😂
Já bych souhlasil nejen se zákazem hudby. ale i zákazem odpovídat na dotazy cestujících, pokoušet se jim rozměnovat peníze a čekat na moderní matky s dětmi, které musí napřed přemluvit, aby je přešel hysterickÿ záchvat k nástupu do vozidla. Pak se bude opravdu věnovat jen řízení.
Prodej lístku řidičem za hotový byl zrušenej za covidu a na přemlouvání vzteklýho děcka, jakož i na nic jinýho, se v Brně nečeká….
Bože ty si blbá kam jen vidíš