Začíná zvedání železničního mostu na Bubenském nábřeží. Neobvyklý postup má minimalizovat uzavírky
Železniční most na Bubenském nábřeží v Praze. Zdroj: Mapy.cz

Napojování tratě z Negrelliho viaduktu na nové nádraží si vyžádá dopravní omezení.
To jsem zvědavý, jaké nástrahy a okliky chystají počas rekonstrukce na chodce.
Pořád jsem z toho nepochopil, jestli se most jen nadzvedne o metr a půl kvůli servisu ložisek atd. a pak se zas spustí do původní polohy nebo bude ve výsledku výš a případně o kolik?
Díky za objasnění.
Bude do kopce. Ale o kolik na straně nového nádraží není uvedeno. Půl metru nebo více?
já naopak pochopil že bude ve stejné výšce, zvedá se jen kvůli úpravě ložisek a kdyby nebyl uzavřený Libeňský most, tak se snad ani nic nezvedá. Jen mi přijde zvláštní že se most kompletně rekonstruoval při rekonstrukci Negrelliho viaduktu (což je jen pár let), projekt nádraží v Bubnech je starý víc jak deset let a to se tedy nepočítalo s tím, že budou mít koleje jinou polohu/výšku)
Ne, bude do kopce viz názorné obrázky. Samozřejmě ložiska, úložné prahy a závěrná zídka na straně k nádraží budou nové.
Na straně směrem k Masaryčce temeno kolejnice 194,452/194,381 = přizvednutí o 7,1 cm, na straně směrem k Bubnům 194,690/194,321 = přizvednutí o 36,9 cm.
Je škoda, že se této jedinečné příležitosti nevyužije ke zklidnění Bubenského nábřeží a definitivnímu zákazu aut zde. Tramvaje, chodci a cyklisti zde stačí a veřejný prostor by se vrátil lidem, kterým patří.
Je škoda, že se této jedinečné příležitosti nevyužije ke zklidnění Bubenského nábřeží a definitivnímu zákazu tramvají, chodců a cyklistů zde. Auta zde stačí a veřejný prostor by se vrátil lidem, kterým patří.
Pokud se jedná o vtip nebo trolling, není zdařilý. Porovnejte ulice Sokolská a Sokolovská. V jedné mají prostor tramvaje, chodci a cyklisté, v druhé naopak pouze automobily. Množství lidí, obchodů, podniků a firem, veřejný život a celková atmosféra je naprosto neporovnatelná. Schválně zkuste strávit 10 minut na zastávce Křižíkova a 10 minut na Fügnerově náměstí. Zatímco na Křižíkově vám bude příjemně, uslyšíte hlasy a hovory lidí, uvidíte cyklisty rozvážející jídlo nebo jedoucí do práce, uvidíte projíždějící tramvaje a lidi venčí psy. Na Fügnerově náměstí vás budou ohlušovat automobily, dokonce nosem ucítíte znečištění a prach. Uslyšíte troubení, občas nějakého motorkáře. Pokud… Číst vice »
Ano, prijde mi stejne hloupe nadavat na auta jako na pesaky.
Problém Sokolské je příčinně v tom, že jde o dědictví koncepce průtahu silniční dopravy městem. Problém nutnosti zachování stavu spočívá v tom, že tento průtah na sebe váže veškerou dopravu končící a začínající v centru, což je kapacitně neřešitelní ve stylu Sokolovské. Stoupněte si do blízkosti pařížského Periferal a pochopíte.
Zklidňování dopravy je skvělý a důležitý koncept, který by se neměl diskreditovat tím, že se navrhne na místech, kde k tomu není důvod – pro chodce tu nic není
Například Holešovická tržnice a lávka Holka jsou dle mého dostatečné cíle chodců i cyklistů. Jezdím zde každý den a ještě se mi nestalo, aby z tramvaje vystoupilo méně než 10 lidí, kteří se zde následně pohybují pěšky. Lidí na kole, v tramvajích a chodců je zde násobně více než automobilů, ale nastavení semaforů tomu neodpovídá. Na křižovatce Bubenské nábřeží x Argentinská se pohybuji denně a zde mají auta automaticky zelenou, dokud si nezmáčknete tlačítko. A po zmáčknutí trvá klidně i minutu, než padne zelená, i když žádná auta ani tramvaje nejedou. Naštěstí je zde preference tramvají, které pustí zelenou i… Číst vice »
Spojit bezmotorovou dopravu s tramvají proot, aby mi vyšlo, že jí je většina, je demagogie.
Jsou zde lidi hlavně v tramvaji (ti snad mají preferenci, nic moc víc nepotřebují), v autě (ti mají většinu prostoru i většinu času na semaforu) a pak i trocha lidí bez motoru. Pro ty by měla vzniknout cyklostezka (je ostudou Prahy 7, že dál na nábřeží, poblíž HolKy není) a možná by mohli dostat trošku kratší interval semaforu, ale žádné větší zklidnění tu pro ně fakt nedává smysl
Ono té bezmotorové dopravy zde pravě zas tak málo není. Rozhodně vice, než než jak je nastaven cyklus
Cyklus je nastaven na 100% prioritu tramvaji. Pesaku je tam radove 1% z tramvaji a 10% z aut. Cyklistu jsem tam snad nikdy nevidel, navic tam je cyklopruh (podle vyuziti spise motorkopruh).
Lávka měla končit až v Tržnici, to za prvé. Za druhé, kolizní křížení by vyžadovalo dramaticky zvýšené náklady na vyzdvižení a prodloužení lávky. U Holešovické tržnice je ale provoz oproti tomu odbočujícímu do Argentinské zcela zanedbatelný. A o tom je řeč.
A auta jedoucí přes Hlávkův most přes Argentinskou a dále na sever pojedou přesně kam?
Zklidňování dopravy má svůj smysl a neshazuji ho.
Jenže kdokoliv jedoucí z Vinohrad, Žižkova i oblasti Pankráce směrem na D8 musí jet tudy
Zrovna z Pankráce by to klidně mohl brát po okruhu, kdyby pro Prahu bylo prioritou dostat auta z centra. Jenže tak to bohužel není, takže to bereme přes Muzeum
Praha 7 je v posledních letech opravdu těžce zkoušená. Už ani nevím, kdy bylo například Bubenské nádraží bez omezení. Každopádně souběžná uzavírka Libeňáku, Negrelliho viaduktu a ulice U Výstaviště je opravdu majstrštyk. Snad bude vše okolo hotovo, až začne stavba filharmonie.
Za Libeňák si můžou sami, sorry jako.
Za Libeňák můžou konkrétní lidé, kteří si na jeho “záchraně” udělali politickou kariéru na základě lživých tvrzení a posudků.
Politickou podporu „rekonstrukce“ získala také tím, že tam město původně plánovalo most dálničního charakteru pro výhledovou západovýchodní magistrálu, což se městským částem a obyvatelům ani na jedné straně řeky moc nelíbilo.
S tímto se již dávno nepočítá, ÚP Prahy to neobsahuje. Tzv. „vnitřní okruh“ je trasován jinde.
Most samotný je OK, problém je s východním předmostím a překlenutím redundací. To posudky potvrdily. Které máte na mysli vy?
Jsou ty lživé posudky s námi v místnosti?
Pořád lze jet z Hlávkova mostu rovně Bubenskou, pokračovat Želzničářskou a Plynární a připojit se k Argentinské na křižovatce s Plynární. Vím, polovina kapacity Hlávkova mostu, Argentinské a Bubenského nábřeží, ale alternativa existuje.
Se divím, že tady neúřadují památkáři. Tenhle betonový pasqil nahadil v době výstavby kus Negreliho viaduktu, takže mohli požadovat věrnou kopii a obnovit Negrelák v původní délce.
Pšššt !!!!!!!!
Spis skoda ze uradovali v dobe jeho opravy. Mohl se Negralak vylepsit, postavit u nej lavky pro pesi
Případně rovnou přidat kolej či dvě – vzhledem k tomu, že tam povedou všechny vlaky z vytížené dvojkolejky od Dejvic a taky většina vlaků z vytížené dvojkolejky od Kralup, až se teda dálkovka na Ústí převede na VRT
Vzhledem k tomu, že jsme v Čechách a navíc v Praze, divím se, že nečtu titulky „Občané Holešovic požadují zahloubení trati i s Negrelliho viaduktem“ 🙂
No jasně, a na Negraliho viaduktu by byla promenáda (a pan inženýr Negrali by se otočil v hrobě).
Šlo mi o to ukázat, že i zde všechny možné osoby kecající do staveb brání velmi důležitým stavbám, nejen lávce pro chodce
Na tu krátkou vzdálenost mezi nádražími stačí jednokolejka a stačit i bude. Na VRT nejsou tintili.