dkv_obrazok

Začíná se od začátku. Hotová dálnice D49 jde znovu k posouzení vlivů na přírodu

Dálnice D49 Hulín - Holešov se otevřela 19. 12. 2024. Pramen: ŘSDDálnice D49 Hulín - Holešov se otevřela 19. 12. 2024. Pramen: ŘSD

Ke zprovoznění celého úseku chybí sedm kilometrů, které nelze otevřít bez napojení na zlínskou silnici II/490.

119 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Proč ty lidi sakra neprotestují před Děti země a jim nedávají sodu. Vždyť to je jen jejich vina..

J.J.

Naprosto nesmyslné soudní rozhodnutí, naše justice se zase předvedla. Co tam teď EIA řeší? Najde snad na dávno postavených 200 metrech vzácného živočicha, který tam na asfaltu žije, tudíž tam ten asfalt být nemůže, aby nepřišel o své přirozené prostředí??? Vždyť je to naprosto absurdní! Je možné konstatovat porušení zákona, třeba i udělit pokutu (já vím, z jedné erární kapsy do druhé), řešit odpovědnost konkrétních lidí podepsaných pod nezákonným rozhodnutí – to všechno by mělo smysl. Místo toho máme zcela formalistický nesmysl a totální vítězství byrokracie nad zdravým rozumem. Zaplatíme to samozřejmě my všichni, soudce i úředníci se nám budou… Číst vice »

Ludek

Tak by toho času nyní mělo ŘSD využít k naprojektování plnohodnotné dálnice až na slovenské hranice.

pkuler

Ohledně obav z kamiónů, kteří budou po otevření D49 ve Fryštáku zahlcovat východní část Zlína. Bydlím v jedné z místních částí Zlína na té straně a obavy místních z kamiónů jsou. Moc tomu nepřispěla stavba kruháče od mezi Slušovicemi, Lípou a Vizovicemi a opravy některých silnic tim směrem. Ale, na jaře proběhlo v naší místní části setkání s primátorem, kde na toto téma od něj padlo, že kamióny budou mít zákaz po dálnici D49 jet až do Fryštáku. Budou muset sjet dřív nebo na ni vůbec nenajet. Sám jsem zvědavý, jestli to tak bude a pokud ano, kolik se jich… Číst vice »

rozhoduje většina

Nechápu, kdo tady stále píše nesmysly, že místní dálnici blokují nebo dotují Patrika. My místní čekáme už desetiletí na tuto stavbu jako na smilování. Je klíčová jak pro kraj, tak ČR i přeshraniční přesah je mimořádný D1-D1 i D35-R2 (stejně jako u D11 i D6 říkáme klíčová pro ČR, tady to platí 2x tolik). Existuje i petice pro „Dálniční profil“ s víc jak 15ti tisíci místních. To egoistický Patrik, který naprosto zdegradoval pojem Ekologie, a možná 2 místní NIMBY říkají, že dálnici nepotřebujeme a že hotová dálnice je méně ekologická než tisíce kamionů-aut v centrech obcí!

Petr David

Ty tisíce kamionů (v obcích i mimo ně) potřebuje kdo?

Petr Šimral

To potřebují ti, kdo jim zadávají zakázky a následně i spotřebitelé.

Petr David

Tou otázkou jsem chtěl upozornit na to, jestli by nestálo za to třeba tu potřebu (spotřebu) snížit, výstavba cest je řešením následků, nikoli příčiny.

FrenkyUL

Dobrej fór, začni u sebe a předlož důkaz.

Petr David

Netuším, z jakého důvodu bych anonymnímu přispěvovateli měl předkládat nějaké důkazy. Navíc bohužel jsem si jízdní doklady, ani účtenky nezálohoval. Celý život používám téměř výhradně veřejnou dopravu, a mám-li možnost vybírám zboží, které se dováží na kratší vzdálenost. Jinak se klidně dál bavte.

Michal

Haha! Jako že v dnešní době konzumu najednou lidi přestanou nakupovat věci?? Tak to je hodně úsměvné….

Petr David

Někde jsem napsal o nějakém najednou nekupování? Nic úsměvného ve vašem podsouvání nesmyslů nevidím.

David Růžička

Všichni

Petr David

Mýlíte se.Všichni nepotřebují produkty, které se dají vytvořit u nás dovážet stovky a tisíce km.

Josef Tichý

Asi všichni, co si potřebují nakoupit. Kdyby nikdo nic nepotřeboval tak nikdo nic vozit nebude.

Petr David

Ale to je o množství. Milion jabloní bylo pokáceno, to je podle Vás v pořádku?

Aleš M

Mělo by to být postavené jako dálnice až na slovenskou hranici. Byť jako finančně a technicky náročné v tunelové variantě. Dříve nebo později doprava zhoustne… Bude to hlavní dálniční tah na Slovensko.

Zdeněk

Zrušit Děti země i samotného Patrika a je klid

cikcak

A co pan Bárta, na toho už se zapomnělo?
Hysterické rozhodnutí dávného ministra bez domyšlení důsledků.

FandaX

To nejde, Patrik vyjednal s Babišem, když byl premiérem, že Děti země budou chránit hlavně moravské žabky a sysly, když Patrik bydlí v Otrokovicich

Nenechme se terorizovat

Kolik peněz zaplatíme my všichni tomuto egoistovi?! Jen zakonzervování stavby stálo desítky milionů, kvůli opakovaným zpožděním staveb vzniká problém s nárokem na peníze EU = to už jsme v miliardách, nemluvě o zisku, který takovéto projekty „nazpět“ generují. Ty kolony jezdící kolem, domů, škol, brzy kolem KNTB… jízda rozjedu-brzdím, protože jedna křižovatka za druhou, jedeme hodinu, místo půlhodiny, životní úroveň level Rumunsko?

A dovolíme mu říkat ekolog, jako fakt?! Začněte v tom parlamentu něco dělat! Jako volení zástupci máte zákonodárnou moc, abyste nás ochránili od vyhazování peněz za samolibé zdržování důležitých staveb!

PetrK

i po 14 letech se pořád vymlouvat na tohoto exota… nebude náhodou problém úplně někde jinde?

Petr

Ekologičtí aktivisté si z toho udělali dost dobrou živnost, tady jde vidět, že blokují stavby, s kterými místopistně nemají co dočinění a jelikož jim developeři stavící na nejkvalitnější orné půdě další a další sklady platí výpalné /oficiálně zatím stíhání jedinci/ uživí to i jejích aktivity vůči státu, který si je v podobě různých grantů a neziskovek i platí aby pak za peníze všech škodili.O přírodu tady vůbec nejde.A jelikož tuto záškodnickou činnost legislativa umožňuje (že mají své právníky taky je veřejné tajmenství, kteří opět z toho profitují)tak jsme v tom marasmu viz D49.

tomash

Ve Fryštáku z otevření nedokončené dálnice nadšení nebudou, po otevření totiž bude proudit doprava Vizovice -> Slušovice -> Fryšták -> Hulín ješte ve vetší intenzitě než dnes přes všechny obce na ceste. Totéž Zlín, Vršava. Otevření takto nesmyslně nedokončeného obchvatu Zlína přirozeně vyvolá velký odpor, nějaký Patrik na realizaci odporu se najde vždy, vina je především na strane státu.

Marek

Co to plácáte, že se zvedne doprava ve Fryštáku po otevření d49?já tu bydlím a aut projede denně přes 20000 a minimálně 70% míří na dálnici k Martinicím. A ti všichni by už byli před Fryštákem na d49.druja večer je nepřipravenost Zlína na napojení ke zlínské infrastruktuře,směrem do Zlína tombude zajímavé, tam se na to opravdu vykašlali.Zed jsem zvědavý na starosty Fryštáku, Martinic a Horního Lapače, kdy zastaví provoz přes Obce, jak se plánovalo.

Eva

Jsem místní a naopak na to čekáme jak na smilování! Veškerá doprava jede od sjezdu z Martinic na Zlín přes Fryšták a kolikrát stojíte 10 minut na křižovatce, aby jste se vůbec dostal na hlavní. Až bude dálnice dokončena, sjedou z ní auta až za Fryštákem a dopravě se neskutečně uleví.

Kuba

25.8.2025 zneprůjezdní obyvatelé Martinic silnici Fryšták-Holešov tím, že budou blokovat přechody pro chodce v obci. Má to být na protest, kvůli neotevření dálnice až po Fryšták.
Bližší info je dohledatelné na internetu.

Don Pedro

Spíš než blokování silnice by měli jít zablokovat pana Patrika a jeho Šmejdy Země. Ti za to můžou.

Martin

Všechno jen chyba státu a špatných zákonů a právě stát v podstatě vytvořil tohle zrudné seskupení dětí ze země

7bynek

není to chyba státu, stát je jen taková bublina. Za instituce se schovávají jen lidé. Je to chyba nekompetentních zákonodárců bez motivace dělat kvalitní práci a bez základní zodpovědnosti. Tedy zdeformovaný systém. Bohužel platí, že kapři si rybník nevypustí, takže půjdeme z jedné aféry do druhé, nic se nezmění a jsme víte kde……

Petr

No napsáno už bylo asi úplně všechno. Že je to opravdu absurdní situace je neodiskutovatelné. Problém je jenom byrokratický i když i to problém není. Soud sice rozhodl podle zákona, ale o čem . Jen posvětil byrokracii. Eko teroristické spolky tak dlouho obstruovaly a škodily až propadl nějaký eko posudek . Toho využily a zase škodí. Ministerstvo musí vypracovat nový, ale vlastně úplně stejný. Tak včem je rozdíl co to přinese . Nic jedno velké nic jen zdržování a prodražování, které platíme my daňoví poplatníci. Rozhodování dle zákona je v pořádku, ale je třeba také u toho myslet. Škodící ekospolky… Číst vice »

Martin

Já normálně nepochopím že už nikdo na toho Patrika nevypsal odměnu. Způsobil škody za biliony

Zezulková

Přitom jezdí určitě autem.

Zadarmo

Tak nejspíš je bílí kůň. Zmizí Patrick bude noví Patrick.

Martin

Ukázkový případ naprosto na hlavu postavených zákonů kdy někdo může takhle šikanovat miliony lidí

Miloš

A to by nešlo, jako nechat dálnici zavřenou a kousek posunout bariery a na provizorní sjezd nasypat jemný štěrk nebo obrus?
Vjezd na vlastní nebezpečí a řidiči by si poradili.

mgr.pavel

Jak byste řešil případné havárie? Nešlo by de iure o pozemní komunikaci kde platí povinné ručení, třeba.

Pavel

S co s případnou havárii mají společného gauner Patrik a Děti Země.. Dávno ho měli zažalovat za poškozování státu. Jako podobné nejste blbce v Anglií.

mgr.pavel

To co píšete je naprosto irelevantní faktu, že pustit auta na de iure neexistující silnici vyvolává určité právní otázky, třeba tu co jsem psal.

Patrik ať se klidně udusí kouřem z aut popojíždějících v kolonách, toho ve svém příspěvku neřeším.

Jakob

To je zase komedie pane Kupka

Milan2

Zapomněl jste Fyjalo octup!
Co s tím má současná vláda společného? Celý systém je špatně a už 35 let se neřeší. Tato vláda se snaží aspoň postavit, co jde. Ta minulá a bohužel asi i následující bude jenom zadlužovat příští generace na úkor svých státními podporami a penzemi placených voličů, krást dotace drobným zemědělcům a stavět hnízda a linky na chleba a hrnout majetek nemajetnému předsedovi a jeho kamarádům. Na vaše problémy se zas 4 roky nedostane.

Aleš Neubauer

Děti Země bych poslal do Fryštáku na náměstí, svolal bych ještě občany Martinic a Horního Lapače a nechal bych je, ať vysvětlí své důvody občanům dotčených obcí. Myslím, že by šli děti do země. 😤

Ornyl

Důvody máte napsané v článku, stavební povolení jsou neplatná díky prošlému posouzeni EIA.

Neonym

Podle článku bylo stavební povolení vydáno dávno před tím, než posouzení prošlo. Neříkám, že tam nebyla nějaká nesrovnalost, předpokládám, že jinak by to soud neshodil, ale vydání stavebního povolení v roce 2008 očividně ten problém nebyl.

Karel

No a co se fakticky změnilo po skončení EIA? Nic, jen byrokratický důvod jak dobrou věc zabít. Že jo?

Marek

Přesně

sipcar

Já si myslím,že kraj a město by mělo více bojovat za dostavbu obchvatu Zlína a přivaděče.Nové semafory a cyklostezky to nezachrání!!

Pet

Tak to než se do povolí se postaví aj te přivaděč ze Zlína

Karel

To je další tragédie ve městě Zlín!

Stanislav

Ty zas…tracené ekology bych vystřelil nejraději na Měsíc. Kolik staveb se kvůli nim zpozdilo, to už se nedá ani spočítat.

Aleš Neubauer

… hlavně, co ti lidi, kteří žijou od Martinic do Fryštáku. Kdyby dálnice nebyla hotová, tak neřeknu půl slova, ale kvůli 200m přivaděče zastavit všechno a nechat trpět obyvatele. Nechal bych je to všechno uhradit. A to se považuju za člověka, který je spjatý s přírodou.

Ornyl

Vy můžete houby a ne nechat někoho něco hradit. Hradit by to měl ten., kdo vydal stavební povolení bez platného posouzení EIA a to nebyly Děti Země..

mgr.pavel

To nejsou ekologové, fakt ne. Tito se ekologií jen zaštiťují.

Jestliže ten ekoterorista blokuje i opravu železničního mostu, tak ten nemá s ekologií fakt NIC společného.

Ekologové jsou (většinou) fajn, ale to Patrik fakt není.

Ornyl

Další blábol..Patrik může za neplatné stavební povolení díky prošlé EIA?

Milan

Neplatna EIA znamena ohrozenou prirodu? Jsou to jen skodici. Formalne ma pravdu, ale fakticky jen skodi prirode i lidem.

PetrK

využívá toho, že máme debilní zákony
nadávejte těm, co ony zákony nedodržují, a těm, co je tvoří

Edy

Dálnice k Martinicím je otevřena. Proč dodnes není zprovozněn sjezd v Třeběticích ? Vše je hotovo kromě 50 metrů asfaltového povrchu za sjezdem na Holešov. Co to má znamenat ?

Jan M

načtěte si, jakých 11 stavebních objektů nemá povolení. Pak vám to dojde.

Zdenek

Hotovo do roku 2036? Před rokem 09/2024 byl konečný termín na ŘSD 2034. Takže realita bude nejdříve rok 2040 🙂
Stát se svou legislativou by se měl nad sebou konečně zamyslet.

Hájek

No a v roce v 2032 budou všichni ŘSD chválit jak jsou super a už za dvaroky staví.

Olda

Zdá se, že ekoteroriste už ovládají i soudy.

mgr.pavel

Spíš se stát sešněroval tak hloupými omezeními jak cokoliv stavět, že lze úspěšně blokovat stavbu po dlouhé roky.

Technicky totiž ta dálnice EIA potřebuje ale nemá. V tomto má Patrik bohužel pravdu. (je ale nesmysl aby EIA tak rychle vypršela a chybou ŘSD že nepožádala o prodloužení).

Johnyka

Absurdistán.

Petr

Pana soudce by měli přivázat k „pangejtu“, aby si užil to , co užívají obyčejní lidé v přeplněných silnicích. Jsou nenažraní a navíc nechápou, že zákony mají být pro lidi a ne pro ně!

Modré zábradlí

Za co? Za to že rozhoduje podle zákona?

Beskyd

Nedávno v jiné diskuzi někdo psal, že „D49 není zakletá“.
Já myslím, že je. Vše co ji provází od zajáhení stavby v 2008, je překážka za překážkou.
Je to nejnemocnější dálnice (ve výstavbě) u nás.

Petr

Příběh D49 už by vydal na solidní knihu. A v rozhodně záporných rolích by v ní vystupovali tzv. ekologové ze spolků Děti země a Egeria, kteří zneužíváním zákonů, původně určených k dobrému účelu, protahují stavbu a zkouší trpělivost lidí z okolních obcí a měst. Ne nadarmo nechodí mezi lidi, nesnaží se jim vysvětlit své záměry. Jen zdržují a boří. A rozhodně ne ve jménu přírody, to mají jen jako zástěrku.

Alfons

Vizovice – Pozděchov 2+2 , Pozděchov – Horní Lideč 1+2 , Horní Lideč – Svatý Štěpán 1+1 , Svatý Štěpán – Státní hranice ČR -SK 1+0 neb na druhé straně silnice budou protitankové zátarasy.

Stejně jako jinde

Vzhledem k tomu, že až do Horní Lidče má hned po zprovoznění jezdit 10tis. denně dává těch 2+2 jasný smysl, stačí se podívat na jiné přeshraniční dálnice a jejich intenzity, tj. 10tis. před hranicemi je běžná dálniční intenzita.

Ověřte si projekty D1, D5 či budované D11 a D3, kde se podobná čísla denně taky očekávají a staví se plnohodnotné dálnice, žádný paskvil

vlcacisko

Cože? Proč proboha z Lidče do Štěpána??? Podívejte se na mapu!To jako z Lidče – cca 5 km od hranice se SR – budete stavět dálnici na Klobouky, Brumov, Štěpán do SR?? Proč se drbat pravou nohou za levým uchem??

Alfons

To byla nadsázka. Samozřejmě že to nepůjde kolem tarošu.

D49

Byroteroristé útočí na Zlínsko. Zlínsko je oblast s nejhorší dopravní situací v ČR a tito byroteristé nás berou jako rukojmí aby to tak zůstalo. Fakt katastrofa.

Ornyl

Mně to vůbec nevadí, po dálnicích nejezdím…

Tomáš

To je dneska asi nejblbější argument. Zeptejte se na to i lidí bez aut, co sdílí svoji předzahrádku s motoristy z celého Zlínského kraje..

Alfons

Vy budeš dobrý pacient. Schválně vy. Tak to podle komentářů vypadá že buď jsi Patrik a máš radost že lidé kolem D 49 trpí nebo jeho poskok který posílá bianko odvolání proti stavbě a dělá vám to dobře.

jarosvit

Nekonečná komedie v podmínkách „právního státu“ v ČR. Kdekoli jinde už by to bylo vyřešeno a buď by se jezdilo, nebo by stavba nebyla. Podívejme se do Polska a jiných okolních zemí. Chyba primárně není u Patrika a podobných spolků, ale v právním systému státu, který umožňuje takřka nekonečný proces odvolávání se a vydávání rozhodnutí a soudních rozsudků.

Petr

Ale Patrik je dítě špatných zákonů!

Ornyl

V Německu vypořádávají připomínky již ve studiích, ne až v projektu. Pak tyto problémy nejsou, jenže arogance státu u nás je nesmírná

FandaX

Justice si taky potřebuje přihrát polívčičku, není to jen Patrik

HK~

Takže máme na pár let super cyklostezku? Dobrý

Skoro bych si tam ještě do konce prázdnin udělala z Brna výlet.

Milan

Vážení, tu stavbu a zprovoznění D49 do Fryštáku blokuje pan Patrik ( tzv Deti země), který je bohatě dotován a financován lidmi, kteří si nepřejí aby kolem jejich domu vedla dálnice !!!! To je nad slunce jasné!!! Tedy lidí z Fryštáku Dolní Vsi a Výlanty!!!!! A jak vidět, tak se jim to daří!!!! Tak jako blokace D1 u Přerova a ve spoustě dalších případů !!!
Tak se prosím proberte!!!!

František

Aby se jim tam mezi tim nevratili vlci a medvědi

Milan

A hlavně křečci. Na ty jste zapomněl… To byl hlavní argument pana Patrika!!!! Likvidace křečků !!!!!

Petr

To mi nedává smysl… dálnice vede mimo zastavěná území, kde je blíž domům, jsou protihlukové stěny… kdežto cesty, po kterých musí dnes jezdit auta (co by mohly právě tu dálnici využívat), vedou centry měst a obcí, což do nich přináší hluk a smog. Obyvatelé by byli sami proti sobě. A to nejsme, bydlím tam. Jen máme zákony, které se dají zneužívat k boření snah jiných lidí.

Milan

Ano ale lidé, kteří si žili v relativním klidu ve Fryštáku Dolní Vsi a Vylantě teď budou mít auta jedoucí alespoň 100 km/ hod nad hlavou nebo 100 m od baráku. A to se jim nelíbí a proto dotují Patrika aby to co nejdéle sabotoval, bojkotoval, torpédoval!!!
O tom to je!!!!
Upřednostnění jedinců vůči tisícům kolem cest ve Fryštáku, Lapači, Martinicím!!!
Je to jejich smůla to chápu ale oni měli možnost to přidat a odstěhovat se.

Pedro72

Šmarjá, šetřete si tu klávesu „!“

Luboš Beneš

A to ještě netuší, že až se to otevře tak cena parcel v okolí stoupne….

Milan

To by mě zajímalo, co jsou to za lidi, kteří mi tady dávají palce dolů???? Fryšták, Dolní Ves, Výlanta, a ještě některé další vesnice po trase D49, a samozřejmě pan Patrik a spol!!!! 🤪🤪🤪🤪

Edy

Kdybys tam nechal jen toho Patrika bylo by vše v pořádku.

Milan

Jenomže on to nedělá jen tak z bohulibych důvodu na ochranu ŽP. Má za to královsky zaplaceno!!!

Jura (jiny)

Evidentně nechápete kořenový problém. Pokud by vše bylo podle zákonu, Patrik by nic nezmohl.

Patrik není všemocný, jen dokáže najít chyby úřadů a ty využije. Ptejte se, proč tolik úřadů udělalo chybu, až musel zasáhnout soud.

Pokud bude v pořádku ignorovat zákony v rámci vyššího dobra, tak je otázkou, až Vás osobně nějaké to vyšší nezákonné dobro postihne a pak nebrečte a trpte.

Michalcz

Konečně rozumný názor v moři hloupých komentářů. Děkuji.

sipcar

A hlavně spolek z Kostelce !!!

Milan

Pravda. Na ty jsem zapomněl ……. Další takoví!!!!

Vítek

To je tak bohatý kraj, že by v té oblasti bylo tolik bohatých lidí, kteří mají dost peněz, aby platili někoho takového? A nenašel by se mezi nimi někdo ještě bohatší, který by mu zaplatil za to, že to už blokovat nebude?

Milan

Jedinci mají peněz dost, ti dají desetitisíce i více na takovou věc! Když budou další roky v klidu …
Zaplatit Patrika aby to neblokoval, to nikdo nedá!!!! Ti v těch baráčcich kolem cest v Lapači a Fryštáku peníze nemají…..

Bohužel jsou i takoví

Podle mě jste mimo, ta dálnice v těchto místech již stojí. Bohužel na ní umírají nesmyslně lidé (viz víkendové úmrtí), snad je na sebe Patrik pyšný. Doslova ničí tento stát. Ale financovat Patrika mohou lidé, kde se ještě nekoplo, nebo taky dokonce státní instituce, jak se psalo.

Kodl

Budiž nám výstavba tohoto úseku D49 lekcí, jak k výstavbě nepřistupovat. Všechno, co se pokazit mohlo, se pokazilo nebo bylo záměrně stopnuto, zastaveno a pokaženo. Ve výstavbu dalších úseků D49 nevěřím, že v dalších 15 letech dojde. Občanský odpor bude i přes tuto blamáž s dětmi země obrovský.

Zlíňák

Byroterosmis si vybral svou oběť. Procesní řízení je evidentně mizerně navržené když toto umožňuje. Proč to ale sakra musí nejvíc odnášet zrovna naše Zlínsko, které je dopravně brutálně podinvestované a dopravně přetížené. Proč sakra nejde umožnit provizorní používání dálnice než se vyřídí papíry? To hlava nebere. Ať táhnou Děti Země z našeho Zlínska.

Ornyl

Mně je Zlínsko i celý kraj ukradené

vlachjan

Pokud má ta cesta pokračovat jako silnice první třídy, pak by bylo rozumné, aby to byla jednička, byť třeba se směrově odělenými pruhy už v úseku Lípa – Vizovice. Stavět vedle stávajcí silnice první třídy další čtyři pruhy je naprostý nesmysl.

Lukas

Celý je to nesmysl. Slováci, pokud se nic nezměnilo, půjdou do d R6 2+2 a moravané to změní od hranic na polní cestu?

vrms

Slováci půjdou do R6 v 2+2 možná za 50 let (bez přehánění), nebo taky nikdy. Vážně to není priorita. Až tak okolo roku 2040 dotáhneme novou silnici I/49 na hranice a vzroste tam trochu doprava, začnou asi reálně uvažovat o R6 v poloprofilu. Takže já to reálně vidím že tak za 25 let, že tam bude z jejich strany poloprofil (čili jednička mimo obce), který bude vzhledem k intenzitám dostatečný.

vrms

Tak oprava, R6 dokonce není už ani v plánech jako plný profil https://ndsas.sk/storage/pdf-linky/dialnicna-siet/20250721-mapa-siete-2025.pdf
Takže 2+2 bude v časovém horizontu „nikdy“.

Otto

Mě akorát fascinuje, že po všech těch zkušenostech s ekoextrémisty kdykoliv někdo navrhne „udělejme legislativu jako Poláci“, tak odpověď od politiků je „nechceme jít polskou cestou“, aniž by uvedl proč.
To je stejné jako v devadesátkách, kdy nám Holandsko nabízelo pomoc s legislativou, tak Vašek K. říkal, že to v žádném případě ne. No a jak to dopadlo jsme všichni mohli vidět v přímém přenosu.

Don Pedro

Tak být papežštější než papež je tak trochu naše české specifikum, a to ve více věcech.

Neonym

Jako člověk, který velkou část života spával v pokoji s oknem přímo do ulice s celkem silným provozem (ještě u křižovatky, kde každé auto před oknem buď brzdilo nebo zrychlovalo), mohu říct, že kdybych věděl o člověku, který zdržuje možnost, že ta auta budou jezdit jinudy, tak bych s tím člověkem měl obrovský problém. 11+ let, o které se mnoha lidem vzdálil kvalitnější život. Zajímavé je, že u stavby povolené v roce 2008 dělá problém propadnutí dokumentu v roce 2021.

asfalter

Souhlasím, fakt, že v ČR tolerujeme černé stavby a dáváme jen pokuty, dává na tuto stavbu ještě větší a absorudnější pohled.

Fakt mi vadí, že se to postavilo ale nemůžete se to využívat.

panda

Nutno dodat, že k posouzení jde jen 11 vybraných objektů, nikoli celá hlavní trasa…

kubisek

Správně. Měli by jí jako černou stavbu zbourat a pak jí postavit znovu. Ať má svět čemu smát (a ne pořád jen Polákům – nic proti Polákům 🙂 ).

Lukas

Nechápu na co se čeká s pokračováním do Lípy. po cca 1 km má být větší, finální křižovatka pro odbočení do Zlína.
Tento stav co tady kdosi vymýšlí jen zhorší dopravu ve Zlíně, vznikne hodně „úzké“ hrdlo, jak hned po provizorním sjezdu, tak dále směr centrum. A víme jak dálnice dokáže stáhnout kamiony, které budou mít lidé ve Zlíně pod okny. A to fakt všichni chtějí.
Nebo jak to je vlastně celé vymyšlené….?

Koro

Není nijak. Klasika.

Radim

Proto měl už existovat obchvat Zálešné, který by odvedl dopravu z ul. Sokolské k silnici I/49 u Baťovy nemocnice.

Lukas

ani náhodou, to je průtah skrz obytnou zónu, oddělí nemocnici od zbytku Zlína. Další absurdistán. Ze Sokolské se problém přesune o kousek dál, navíc, kdo jede do města, po Sokolské stejně pojede.
Kamiony se budou štosovat na křižovatce u Lidlu.

Jižní Svahy

Přesně, velice dobře napsané. Zlín na to absolutně není připravený, problém by se jen přesunul dál. I kdyby už byla dálnice otevřená až k Vizovickým, nebo klidně i Slovenským hranicím, spousta lidí ze Zlína bude najíždět na dálniční síť nově přes D49. A tady to výrazně pozná už teď v současnosti přetížená ulice Sokolská, která bude poté kolabovat. Zlín čeká na celkové otevření dálnice D49 v domnění, že mu to pomůže vyřešit dopravu v centru města, ale tolik tranzitní dopravy, kolik čeká vedení města, to neodvede. Velice dobře je to popsané na facebookové stránce Obchvat Zlína – mimoúrovňový průtah městem… Číst vice »

radek

…řek bych, že je to nedomyšlené…tahle dálnice bude pomáhat, až bude minimálně v Lípě….to každý rozumný člověk ví…zatím jen paskvil za miliardy…

Petr

Ve Zlíně by měl vzniknout přivaděč, který odvede dopravu od aktuální silnice od Vizovic dopravu okolo Baťovy nemocnice, baťovských domků (ulice Zálešná) směr Kaufland a přivaděč nahoru k dálnici. Úpravu přivaděče bude platit kraj a město tuším. Do té doby než se tohle postaví, tak to bude nejspíš jezdit přes aktuální vesnice severně od Zlína, aby se vyhly kamiony zácpám ve Zlíně. (Nejspíš to vezmou přes Hvozdnou, Štípu, směr Fryšták a zde najedou. Možná už uhnout předem na Slušovice, Lukov, zde je kvalitnější cesta..) Ale těžko říct, vzhledem o těm obstrukcím kdy a jak tohle nějak bude probíhat. Chtělo by… Číst vice »

Dálnice

Jako se vším, kde ekotaliban vysíral. Nakonec to bude v provozu, jen později a dražší… Trpělivost…