Začíná se od začátku. Hotová dálnice D49 jde znovu k posouzení vlivů na přírodu
Dálnice D49 Hulín - Holešov se otevřela 19. 12. 2024. Pramen: ŘSD

Ke zprovoznění celého úseku chybí sedm kilometrů, které nelze otevřít bez napojení na zlínskou silnici II/490.
Všechno jen chyba státu a špatných zákonů a právě stát v podstatě vytvořil tohle zrudné seskupení dětí ze země
Já normálně nepochopím že už nikdo na toho Patrika nevypsal odměnu. Způsobil škody za biliony
Ukázkový případ naprosto na hlavu postavených zákonů kdy někdo může takhle šikanovat miliony lidí
A to by nešlo, jako nechat dálnici zavřenou a kousek posunout bariery a na provizorní sjezd nasypat jemný štěrk nebo obrus?
Vjezd na vlastní nebezpečí a řidiči by si poradili.
Jak byste řešil případné havárie? Nešlo by de iure o pozemní komunikaci kde platí povinné ručení, třeba.
To je zase komedie pane Kupka
Děti Země bych poslal do Fryštáku na náměstí, svolal bych ještě občany Martinic a Horního Lapače a nechal bych je, ať vysvětlí své důvody občanům dotčených obcí. Myslím, že by šli děti do země. 😤
Důvody máte napsané v článku, stavební povolení jsou neplatná díky prošlému posouzeni EIA.
Podle článku bylo stavební povolení vydáno dávno před tím, než posouzení prošlo. Neříkám, že tam nebyla nějaká nesrovnalost, předpokládám, že jinak by to soud neshodil, ale vydání stavebního povolení v roce 2008 očividně ten problém nebyl.
Tak to než se do povolí se postaví aj te přivaděč ze Zlína
Ty zas…tracené ekology bych vystřelil nejraději na Měsíc. Kolik staveb se kvůli nim zpozdilo, to už se nedá ani spočítat.
… hlavně, co ti lidi, kteří žijou od Martinic do Fryštáku. Kdyby dálnice nebyla hotová, tak neřeknu půl slova, ale kvůli 200m přivaděče zastavit všechno a nechat trpět obyvatele. Nechal bych je to všechno uhradit. A to se považuju za člověka, který je spjatý s přírodou.
Vy můžete houby a ne nechat někoho něco hradit. Hradit by to měl ten., kdo vydal stavební povolení bez platného posouzení EIA a to nebyly Děti Země..
To nejsou ekologové, fakt ne. Tito se ekologií jen zaštiťují.
Jestliže ten ekoterorista blokuje i opravu železničního mostu, tak ten nemá s ekologií fakt NIC společného.
Ekologové jsou (většinou) fajn, ale to Patrik fakt není.
Další blábol..Patrik může za neplatné stavební povolení díky prošlé EIA?
Dálnice k Martinicím je otevřena. Proč dodnes není zprovozněn sjezd v Třeběticích ? Vše je hotovo kromě 50 metrů asfaltového povrchu za sjezdem na Holešov. Co to má znamenat ?
načtěte si, jakých 11 stavebních objektů nemá povolení. Pak vám to dojde.
Hotovo do roku 2036? Před rokem 09/2024 byl konečný termín na ŘSD 2034. Takže realita bude nejdříve rok 2040 🙂
Stát se svou legislativou by se měl nad sebou konečně zamyslet.
No a v roce v 2032 budou všichni ŘSD chválit jak jsou super a už za dvaroky staví.
Zdá se, že ekoteroriste už ovládají i soudy.
Spíš se stát sešněroval tak hloupými omezeními jak cokoliv stavět, že lze úspěšně blokovat stavbu po dlouhé roky.
Technicky totiž ta dálnice EIA potřebuje ale nemá. V tomto má Patrik bohužel pravdu. (je ale nesmysl aby EIA tak rychle vypršela a chybou ŘSD že nepožádala o prodloužení).
Absurdistán.
Pana soudce by měli přivázat k „pangejtu“, aby si užil to , co užívají obyčejní lidé v přeplněných silnicích. Jsou nenažraní a navíc nechápou, že zákony mají být pro lidi a ne pro ně!
Za co? Za to že rozhoduje podle zákona?
Nedávno v jiné diskuzi někdo psal, že „D49 není zakletá“.
Já myslím, že je. Vše co ji provází od zajáhení stavby v 2008, je překážka za překážkou.
Je to nejnemocnější dálnice (ve výstavbě) u nás.
Příběh D49 už by vydal na solidní knihu. A v rozhodně záporných rolích by v ní vystupovali tzv. ekologové ze spolků Děti země a Egeria, kteří zneužíváním zákonů, původně určených k dobrému účelu, protahují stavbu a zkouší trpělivost lidí z okolních obcí a měst. Ne nadarmo nechodí mezi lidi, nesnaží se jim vysvětlit své záměry. Jen zdržují a boří. A rozhodně ne ve jménu přírody, to mají jen jako zástěrku.
Vizovice – Pozděchov 2+2 , Pozděchov – Horní Lideč 1+2 , Horní Lideč – Svatý Štěpán 1+1 , Svatý Štěpán – Státní hranice ČR -SK 1+0 neb na druhé straně silnice budou protitankové zátarasy.
Byroteroristé útočí na Zlínsko. Zlínsko je oblast s nejhorší dopravní situací v ČR a tito byroteristé nás berou jako rukojmí aby to tak zůstalo. Fakt katastrofa.
Mně to vůbec nevadí, po dálnicích nejezdím…
Nekonečná komedie v podmínkách „právního státu“ v ČR. Kdekoli jinde už by to bylo vyřešeno a buď by se jezdilo, nebo by stavba nebyla. Podívejme se do Polska a jiných okolních zemí. Chyba primárně není u Patrika a podobných spolků, ale v právním systému státu, který umožňuje takřka nekonečný proces odvolávání se a vydávání rozhodnutí a soudních rozsudků.
Ale Patrik je dítě špatných zákonů!
V Německu vypořádávají připomínky již ve studiích, ne až v projektu. Pak tyto problémy nejsou, jenže arogance státu u nás je nesmírná
Takže máme na pár let super cyklostezku? Dobrý
Skoro bych si tam ještě do konce prázdnin udělala z Brna výlet.
Vážení, tu stavbu a zprovoznění D49 do Fryštáku blokuje pan Patrik ( tzv Deti země), který je bohatě dotován a financován lidmi, kteří si nepřejí aby kolem jejich domu vedla dálnice !!!! To je nad slunce jasné!!! Tedy lidí z Fryštáku Dolní Vsi a Výlanty!!!!! A jak vidět, tak se jim to daří!!!! Tak jako blokace D1 u Přerova a ve spoustě dalších případů !!!
Tak se prosím proberte!!!!
Aby se jim tam mezi tim nevratili vlci a medvědi
A hlavně křečci. Na ty jste zapomněl… To byl hlavní argument pana Patrika!!!! Likvidace křečků !!!!!
To mi nedává smysl… dálnice vede mimo zastavěná území, kde je blíž domům, jsou protihlukové stěny… kdežto cesty, po kterých musí dnes jezdit auta (co by mohly právě tu dálnici využívat), vedou centry měst a obcí, což do nich přináší hluk a smog. Obyvatelé by byli sami proti sobě. A to nejsme, bydlím tam. Jen máme zákony, které se dají zneužívat k boření snah jiných lidí.
Ano ale lidé, kteří si žili v relativním klidu ve Fryštáku Dolní Vsi a Vylantě teď budou mít auta jedoucí alespoň 100 km/ hod nad hlavou nebo 100 m od baráku. A to se jim nelíbí a proto dotují Patrika aby to co nejdéle sabotoval, bojkotoval, torpédoval!!!
O tom to je!!!!
Upřednostnění jedinců vůči tisícům kolem cest ve Fryštáku, Lapači, Martinicím!!!
Je to jejich smůla to chápu ale oni měli možnost to přidat a odstěhovat se.
To by mě zajímalo, co jsou to za lidi, kteří mi tady dávají palce dolů???? Fryšták, Dolní Ves, Výlanta, a ještě některé další vesnice po trase D49, a samozřejmě pan Patrik a spol!!!! 🤪🤪🤪🤪
Kdybys tam nechal jen toho Patrika bylo by vše v pořádku.
Jenomže on to nedělá jen tak z bohulibych důvodu na ochranu ŽP. Má za to královsky zaplaceno!!!
Evidentně nechápete kořenový problém. Pokud by vše bylo podle zákonu, Patrik by nic nezmohl.
Patrik není všemocný, jen dokáže najít chyby úřadů a ty využije. Ptejte se, proč tolik úřadů udělalo chybu, až musel zasáhnout soud.
Pokud bude v pořádku ignorovat zákony v rámci vyššího dobra, tak je otázkou, až Vás osobně nějaké to vyšší nezákonné dobro postihne a pak nebrečte a trpte.
Konečně rozumný názor v moři hloupých komentářů. Děkuji.
A hlavně spolek z Kostelce !!!
Pravda. Na ty jsem zapomněl ……. Další takoví!!!!
To je tak bohatý kraj, že by v té oblasti bylo tolik bohatých lidí, kteří mají dost peněz, aby platili někoho takového? A nenašel by se mezi nimi někdo ještě bohatší, který by mu zaplatil za to, že to už blokovat nebude?
Jedinci mají peněz dost, ti dají desetitisíce i více na takovou věc! Když budou další roky v klidu …
Zaplatit Patrika aby to neblokoval, to nikdo nedá!!!! Ti v těch baráčcich kolem cest v Lapači a Fryštáku peníze nemají…..
Budiž nám výstavba tohoto úseku D49 lekcí, jak k výstavbě nepřistupovat. Všechno, co se pokazit mohlo, se pokazilo nebo bylo záměrně stopnuto, zastaveno a pokaženo. Ve výstavbu dalších úseků D49 nevěřím, že v dalších 15 letech dojde. Občanský odpor bude i přes tuto blamáž s dětmi země obrovský.
Byroterosmis si vybral svou oběť. Procesní řízení je evidentně mizerně navržené když toto umožňuje. Proč to ale sakra musí nejvíc odnášet zrovna naše Zlínsko, které je dopravně brutálně podinvestované a dopravně přetížené. Proč sakra nejde umožnit provizorní používání dálnice než se vyřídí papíry? To hlava nebere. Ať táhnou Děti Země z našeho Zlínska.
Mně je Zlínsko i celý kraj ukradené
Pokud má ta cesta pokračovat jako silnice první třídy, pak by bylo rozumné, aby to byla jednička, byť třeba se směrově odělenými pruhy už v úseku Lípa – Vizovice. Stavět vedle stávajcí silnice první třídy další čtyři pruhy je naprostý nesmysl.
Celý je to nesmysl. Slováci, pokud se nic nezměnilo, půjdou do d R6 2+2 a moravané to změní od hranic na polní cestu?
Slováci půjdou do R6 v 2+2 možná za 50 let (bez přehánění), nebo taky nikdy. Vážně to není priorita. Až tak okolo roku 2040 dotáhneme novou silnici I/49 na hranice a vzroste tam trochu doprava, začnou asi reálně uvažovat o R6 v poloprofilu. Takže já to reálně vidím že tak za 25 let, že tam bude z jejich strany poloprofil (čili jednička mimo obce), který bude vzhledem k intenzitám dostatečný.
Tak oprava, R6 dokonce není už ani v plánech jako plný profil https://ndsas.sk/storage/pdf-linky/dialnicna-siet/20250721-mapa-siete-2025.pdf
Takže 2+2 bude v časovém horizontu „nikdy“.
Mě akorát fascinuje, že po všech těch zkušenostech s ekoextrémisty kdykoliv někdo navrhne „udělejme legislativu jako Poláci“, tak odpověď od politiků je „nechceme jít polskou cestou“, aniž by uvedl proč.
To je stejné jako v devadesátkách, kdy nám Holandsko nabízelo pomoc s legislativou, tak Vašek K. říkal, že to v žádném případě ne. No a jak to dopadlo jsme všichni mohli vidět v přímém přenosu.
Tak být papežštější než papež je tak trochu naše české specifikum, a to ve více věcech.
Jako člověk, který velkou část života spával v pokoji s oknem přímo do ulice s celkem silným provozem (ještě u křižovatky, kde každé auto před oknem buď brzdilo nebo zrychlovalo), mohu říct, že kdybych věděl o člověku, který zdržuje možnost, že ta auta budou jezdit jinudy, tak bych s tím člověkem měl obrovský problém. 11+ let, o které se mnoha lidem vzdálil kvalitnější život. Zajímavé je, že u stavby povolené v roce 2008 dělá problém propadnutí dokumentu v roce 2021.
Souhlasím, fakt, že v ČR tolerujeme černé stavby a dáváme jen pokuty, dává na tuto stavbu ještě větší a absorudnější pohled.
Fakt mi vadí, že se to postavilo ale nemůžete se to využívat.
Nutno dodat, že k posouzení jde jen 11 vybraných objektů, nikoli celá hlavní trasa…
Správně. Měli by jí jako černou stavbu zbourat a pak jí postavit znovu. Ať má svět čemu smát (a ne pořád jen Polákům – nic proti Polákům 🙂 ).
Nechápu na co se čeká s pokračováním do Lípy. po cca 1 km má být větší, finální křižovatka pro odbočení do Zlína.
Tento stav co tady kdosi vymýšlí jen zhorší dopravu ve Zlíně, vznikne hodně „úzké“ hrdlo, jak hned po provizorním sjezdu, tak dále směr centrum. A víme jak dálnice dokáže stáhnout kamiony, které budou mít lidé ve Zlíně pod okny. A to fakt všichni chtějí.
Nebo jak to je vlastně celé vymyšlené….?
Není nijak. Klasika.
Proto měl už existovat obchvat Zálešné, který by odvedl dopravu z ul. Sokolské k silnici I/49 u Baťovy nemocnice.
…řek bych, že je to nedomyšlené…tahle dálnice bude pomáhat, až bude minimálně v Lípě….to každý rozumný člověk ví…zatím jen paskvil za miliardy…
Ve Zlíně by měl vzniknout přivaděč, který odvede dopravu od aktuální silnice od Vizovic dopravu okolo Baťovy nemocnice, baťovských domků (ulice Zálešná) směr Kaufland a přivaděč nahoru k dálnici. Úpravu přivaděče bude platit kraj a město tuším. Do té doby než se tohle postaví, tak to bude nejspíš jezdit přes aktuální vesnice severně od Zlína, aby se vyhly kamiony zácpám ve Zlíně. (Nejspíš to vezmou přes Hvozdnou, Štípu, směr Fryšták a zde najedou. Možná už uhnout předem na Slušovice, Lukov, zde je kvalitnější cesta..) Ale těžko říct, vzhledem o těm obstrukcím kdy a jak tohle nějak bude probíhat. Chtělo by… Číst vice »
Jako se vším, kde ekotaliban vysíral. Nakonec to bude v provozu, jen později a dražší… Trpělivost…