Začíná příprava nové tramvajové trati do Komořan. Využije železniční vlečku, zkulturní brownfieldy
Vizualizace novostavby tramvajové tratě Nádraží Modřany - Nové Komořany. Zdroj: IM-Projekt

Stavba trati by se měla podle harmonogramu uskutečnit v letech 2027 až 2029.
Upřímně moc nerozumím tomu, proč se průmyslové areály likvidují a místo nich se staví byty. Průmysl se pak staví v polích místo zemědělství. Zemědělské produkty se pak dováží ze zahraničí. K tomu je potřeba nové dálnice v polích. Místo vleček se staví tramvaje a cyklostezky, místo tramvajových tratí silnice. Nebylo by jednoduší stavět průmyslové podniky na browfieldech, byty místo parkovišť, tramvajové tratě místo silnic a konečně vlečky místo silnic?
No jo, ale dnešní pražská fabrika sestává spíše z open space kancelářského prostoru …
No, kdyby někdo v tom Brownfieldu provozoval fabriku tak to není brownfield
Je dobře, že se zase rozjely stavby nebo přípravy nových tramvajovych tratí, staví se Václavské náměstí, před dokončením je Dvorecky most, začala výstavba do Malešic, vyhlásila se výběrova řízení do Jarova, Jalodvorske a na Strahov, připravuje se trať do Komoran, asi snad také okolo hlavního nádraží a do Zdib a Sedlce. Jen tak dál.
Zajímavostí je také to, že pražské tramvaje poprvé překonají 50. rovnoběžku. 🙂
Tak snad tu klimatizaci do 15T nakonec vysoutěží, když se podívají dál na jih 🙂
Slavnostní překročení 50. rovnoběžky?
S otevřením této trati snad konečně skončí pásmování v Braníku.
Jak koukám na vizualizaci, tak oddělená cyklostezka se koukám zase nevešla. To je ale smůla, že když něco připravuje DPP, tak je to tak pokaždé. Tak snad to doladí projektant, ale moc velké naděje teda nemám.
V rámci městské správy má na DPP největší vliv náměstek primátora pro dopravu, tedy Hřib. Ten ale o bezpečných cyklostezkách píše jen na sockách, reálně ho to moc nezajímá
Počítá se i s odbočkou na Libuš? Myslím, že by se hodila
A má taková větev v oné křižovatce vůbec nějaké schůdné geometrické řešení?
O významu pro cestující nemůžu polemizovat, tolik to tam neznám, abych posoudil smysluplnost napájecí linky z Komořan k metru na Libuši.
Teoreticky by se mohlo z Komořan pokračovat přes Beránek. Ale je tam kopec a rodinný domky …
Spíš kdyby to na jedné straně kleklo, ať to může fungovat v části trasy. Nebo by v Komořanech byla vozovna, ale to je asi nereálné.
Na Beránku bydlím.
Bylo by to hezké, ale je to nereálné – je tu ochranný biokoridor okolo cholupického potoka, bylo by to dost do kopce a za dešťů je to tu solidně promáčené.
Bravo, smycka, tak to se v Podoli tesime na mene historickych vozu tram, kdy bude smycka i na Libusi?
Až povede tramvaj na Nové Dvory (zprovoznění 2027).
V tomto případě už je tedy hodně načase postavit někde kolem Modřan vozovnu… Protože dvě nejbližší jsou Pankrác a Motol a ty jsou fakt sakra daleko…
Vozovna Braník. https://iprpraha.cz/stranka/4152/nova-mestska-ctvrt-u-nadrazi-v-braniku-jeji-soucasti-bude-vozovna-tramvaji-ci-p-r-parkoviste
V jakém stupni pokročilosti je tento projekt? A bude deponovací kapacita obdobná jako u ostatních vozoven, nebo nižší? Díky.
Příprava prý 2026, ale víc nevím. Také se má navýšit kapacita vozovny Motol.
Tak sice tři roky starý odkaz, od té doby změna ve vedení dopravy města, ale snad to klapne… Akorát bych se v těch místech bál povodní… Tak snad si to ošéfujou. Budeme doufat
O dálku až tak nejde, busy mají garáže také mnohdy daleko a jezdí tam bez lidí na rozdíl od tramvaje, to se dojede, ale každý km tratě potřebuje x vozů a pokud nechceme mít delší interval a tím ještě víc nacpanější tramvaje, je potřeba pořídit nové, a ty někam dát, tedy vozovna je někde nutná a kdysi se plánovala někde na rozhraní Modřan a Braníku, teď přímo v Braníku, i když já si ji tam úplně nedovedu představit, jak ji tam chtějí vmáčknout, ale nejsem stavař a mé představy jsou obvykle v tomto smyslu mizerné.
No hele, dojede… Už jen ty nástupy a konce… O půl hodiny dřív… Navíc výjezdy a závleky prakticky prázdných tramvají (třeba cestou z Pankráce – kolik lidí jede z Nuslí/Výtoně do Modřan či zpět)… Šílené haldy kilometrů, hromada propálené elektriky, opotřebení kolejí i vlaků, mzdy řidičů…
Minimálně by tam mohlo pár tramvaji provizorně už dnes nocovat na smyčce.
No jo, ale kde…? Libuš je úvrať a ze Sídliště Modřany se tam vyjet nedá, Braník též nemá výjezd směr Modřany, Sídliště Modřany tak pro dvě tramvaje s bídou (ještě tam jezdí noční, ta potřebuje kolej), Dvorce to samý… To je jak když prdne do varhan…
Jen otázka – jak počítá tramvaj s budoucí přeložkou silnice k řece? Ta má začít až pak?
Pro představu, jak vypadají ta zpoždění busů ve špičce. Linka 139 ze Zbraslavi teď v týdnu … https://i.imgur.com/QShUdwq.png
S tím ale nová TT nijak ani teoreticky nepomůže, ne? Nevím teda přesně, kde je úzké hrdlo, ale podle screenu ještě před Šabatkou, od ní směrem do centra zpoždění už víceméně neroste 🙁
Pomůže to lince 139, neboť Komořany budou kapacitně obslouženy tramvají a linka 139 bude moci být zkrácena na trasu Obchodní náměstí – Želivského a tím se vyřeší její současný hlavní zdroj nepravidelností. Spojení na Zbraslav budou mít na starost jiné linky.
Jste to napsal rychleji 🙂
Pomůže, dost.
Mezi Komořany a Nádraží Modřany nabere“jen“ dalších 5 minut ale to zpoždění před tím, je fakticky dáno tímhle úzkým úsekem.
Autobusy samotné zmizí, tramvaj pojede po odděleném tělese… a ze samotných Komořan zmizí část lidí v autech, pro které bude tramvaj konečně použitelné spojení. (protože proč sedět v zácpě v autobuse, když můžu ve vlastním autě, že)