Začíná příprava nové tramvajové trati do Komořan. Využije železniční vlečku, zkulturní brownfieldy

Vizualizace novostavby tramvajové tratě Nádraží Modřany - Nové Komořany. Zdroj: IM-ProjektVizualizace novostavby tramvajové tratě Nádraží Modřany - Nové Komořany. Zdroj: IM-Projekt

Stavba trati by se měla podle harmonogramu uskutečnit v letech 2027 až 2029.

Odebírat
Upozornit na
guest
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Davidoff

Upřímně moc nerozumím tomu, proč se průmyslové areály likvidují a místo nich se staví byty. Průmysl se pak staví v polích místo zemědělství. Zemědělské produkty se pak dováží ze zahraničí. K tomu je potřeba nové dálnice v polích. Místo vleček se staví tramvaje a cyklostezky, místo tramvajových tratí silnice. Nebylo by jednoduší stavět průmyslové podniky na browfieldech, byty místo parkovišť, tramvajové tratě místo silnic a konečně vlečky místo silnic?

mic

No jo, ale dnešní pražská fabrika sestává spíše z open space kancelářského prostoru …

Pat

No, kdyby někdo v tom Brownfieldu provozoval fabriku tak to není brownfield

Ondřej Wagner

Je dobře, že se zase rozjely stavby nebo přípravy nových tramvajovych tratí, staví se Václavské náměstí, před dokončením je Dvorecky most, začala výstavba do Malešic, vyhlásila se výběrova řízení do Jarova, Jalodvorske a na Strahov, připravuje se trať do Komoran, asi snad také okolo hlavního nádraží a do Zdib a Sedlce. Jen tak dál.

Pavel

Zajímavostí je také to, že pražské tramvaje poprvé překonají 50. rovnoběžku. 🙂

Twix

Tak snad tu klimatizaci do 15T nakonec vysoutěží, když se podívají dál na jih 🙂

55p

Slavnostní překročení 50. rovnoběžky?

MHD

S otevřením této trati snad konečně skončí pásmování v Braníku.

V. K.

Jak koukám na vizualizaci, tak oddělená cyklostezka se koukám zase nevešla. To je ale smůla, že když něco připravuje DPP, tak je to tak pokaždé. Tak snad to doladí projektant, ale moc velké naděje teda nemám.

Ondra

V rámci městské správy má na DPP největší vliv náměstek primátora pro dopravu, tedy Hřib. Ten ale o bezpečných cyklostezkách píše jen na sockách, reálně ho to moc nezajímá

Ondřej P.

Počítá se i s odbočkou na Libuš? Myslím, že by se hodila

Kubrt

A má taková větev v oné křižovatce vůbec nějaké schůdné geometrické řešení?
O významu pro cestující nemůžu polemizovat, tolik to tam neznám, abych posoudil smysluplnost napájecí linky z Komořan k metru na Libuši.

mic

Teoreticky by se mohlo z Komořan pokračovat přes Beránek. Ale je tam kopec a rodinný domky …

Frantík

Spíš kdyby to na jedné straně kleklo, ať to může fungovat v části trasy. Nebo by v Komořanech byla vozovna, ale to je asi nereálné.

Michy

Na Beránku bydlím.
Bylo by to hezké, ale je to nereálné – je tu ochranný biokoridor okolo cholupického potoka, bylo by to dost do kopce a za dešťů je to tu solidně promáčené.

Eda

Bravo, smycka, tak to se v Podoli tesime na mene historickych vozu tram, kdy bude smycka i na Libusi?

MrMarkus

Až povede tramvaj na Nové Dvory (zprovoznění 2027).

Marťas

V tomto případě už je tedy hodně načase postavit někde kolem Modřan vozovnu… Protože dvě nejbližší jsou Pankrác a Motol a ty jsou fakt sakra daleko…

Pavel

V jakém stupni pokročilosti je tento projekt? A bude deponovací kapacita obdobná jako u ostatních vozoven, nebo nižší? Díky.

MrMarkus

Příprava prý 2026, ale víc nevím. Také se má navýšit kapacita vozovny Motol.

Marťas

Tak sice tři roky starý odkaz, od té doby změna ve vedení dopravy města, ale snad to klapne… Akorát bych se v těch místech bál povodní… Tak snad si to ošéfujou. Budeme doufat

Antonín1

O dálku až tak nejde, busy mají garáže také mnohdy daleko a jezdí tam bez lidí na rozdíl od tramvaje, to se dojede, ale každý km tratě potřebuje x vozů a pokud nechceme mít delší interval a tím ještě víc nacpanější tramvaje, je potřeba pořídit nové, a ty někam dát, tedy vozovna je někde nutná a kdysi se plánovala někde na rozhraní Modřan a Braníku, teď přímo v Braníku, i když já si ji tam úplně nedovedu představit, jak ji tam chtějí vmáčknout, ale nejsem stavař a mé představy jsou obvykle v tomto smyslu mizerné.

Marťas

No hele, dojede… Už jen ty nástupy a konce… O půl hodiny dřív… Navíc výjezdy a závleky prakticky prázdných tramvají (třeba cestou z Pankráce – kolik lidí jede z Nuslí/Výtoně do Modřan či zpět)… Šílené haldy kilometrů, hromada propálené elektriky, opotřebení kolejí i vlaků, mzdy řidičů…

Frantík

Minimálně by tam mohlo pár tramvaji provizorně už dnes nocovat na smyčce.

Marťas

No jo, ale kde…? Libuš je úvrať a ze Sídliště Modřany se tam vyjet nedá, Braník též nemá výjezd směr Modřany, Sídliště Modřany tak pro dvě tramvaje s bídou (ještě tam jezdí noční, ta potřebuje kolej), Dvorce to samý… To je jak když prdne do varhan…

Jan Kavan

Jen otázka – jak počítá tramvaj s budoucí přeložkou silnice k řece? Ta má začít až pak?

MrMarkus

Pro představu, jak vypadají ta zpoždění busů ve špičce. Linka 139 ze Zbraslavi teď v týdnu … https://i.imgur.com/QShUdwq.png

Mistral

S tím ale nová TT nijak ani teoreticky nepomůže, ne? Nevím teda přesně, kde je úzké hrdlo, ale podle screenu ještě před Šabatkou, od ní směrem do centra zpoždění už víceméně neroste 🙁

MrMarkus

Pomůže to lince 139, neboť Komořany budou kapacitně obslouženy tramvají a linka 139 bude moci být zkrácena na trasu Obchodní náměstí – Želivského a tím se vyřeší její současný hlavní zdroj nepravidelností. Spojení na Zbraslav budou mít na starost jiné linky.

Michy

Jste to napsal rychleji 🙂

Michy

Pomůže, dost.
Mezi Komořany a Nádraží Modřany nabere“jen“ dalších 5 minut ale to zpoždění před tím, je fakticky dáno tímhle úzkým úsekem.
Autobusy samotné zmizí, tramvaj pojede po odděleném tělese… a ze samotných Komořan zmizí část lidí v autech, pro které bude tramvaj konečně použitelné spojení. (protože proč sedět v zácpě v autobuse, když můžu ve vlastním autě, že)