Začíná perný týden ŘSD: Silničáři rozjedou opravy dálnic po celém Česku
Tunel Panenská na D8. Foto: Jarba / Wikimedia Commons

Přehled ukazuje, kde mohou řidiči v době dopravních špiček očekávat komplikace.
Přehled ukazuje, kde mohou řidiči v době dopravních špiček očekávat komplikace.
Už teď? Podle pranostiky přece na svatého Jiří vylézají hadí, štíři a silničáři..
Něco mi dává zvláštní pocit, že to na D8 nedopadne vůbec dobře…
Také si myslím, v úterý se dozvíme, zvláštní je, proč se musí uzavřít oba tunely, když jsou oddělené.
Ty tunely jsou cca 1 km od sebe a mezi nimi není žádná MÚK, takže při uzavírce jednoho tunelu zůstane v uzavřeném úseku i druhý tunel. Pracovat současně v obou tunelech je logický řešení.
Logicky jde uzavřít jen jeden směr a ve druhém jezdit. Jak daleko jsou od sebe je jedno. Experte.
Ano, takhle jsem si to myslel, že se to uskuteční…
Pokud potřebují pracovat na technologii (při rekonstrukci určitě) tak nejde. Z toho tunelu bude černá díra která nepůjde bezpečně provozovat. Bez napájení tedy světel, požárních systémů, kontroly výšky vozidla, značek, řídícího systému který to všechno ovládá to u nás nejde, nejsme na Balkáně.
To dává rozum. Ale neměly by právě tyto systémy být duplikované, pro každou troubu zvlášť, aby při výpadku jedné zůstaly ve druhé?
Ano, přesně tuto si myslím také, aby šlo jezdit vždy aspoň jedním tubusem, přeci několikrát do roka to takhle jezdí.
Aneb opět desítky uzavírek na kterých nikdo týdny a měsíce nic nedělá a za pár let se to opět rozpadne a bude se to muset “opravit”. Srovnejte s hustotou uzavírek v jakékoliv jiné zemi v EU. Tohle je taková díra na peníze, že by z toho šel financovat asi i státní kosmický program. Aktuální stav dálnice Vyškov Kroměříž, která se i při minimální dopravě, už začíná rozpadat hovoří za vše.
Já tedy nevím, ale včera (spaní u Karlsruhe) a dnes jsem se vracel z Francie přes Německo a D5. V Německu bylo několik rozkopaných úseků ale nikde nikdo nedělal. O už asi 3 roky rozkopaném úseku A6 kolem Norimberku ani nemluvím… Přejel jsem hranice a hle, před týdnem na cestě do FR na D5 nic a nyní dva uzavřené úseky (ty které jsou zmíněny v článku) a i v neděli ve 3 odpoledne se na obou úsecích pracuje na asi 50 náklaďáků a 10 betonových fréz. To mi přijde jako super výkon a blahopřeji panu Mádlovi, málokdo se dokáže v… Číst vice »
Mádl o tom možná natočí dokument, já být tebou, děkuji panu Mátlovi….
Hodinky/Holinky…
Až si vyndáte hlavu z p****e a vyjedete do EU, zjistíte, že tam je to velmi podobné…
Řekni mi Luboši důvod, proč by jen tak bezdůvodně zavřeli dálnici a nic na ní nedělali? Asi blbost, vid? Sám to musíš uznat. Prostě uzavírka má nějaké důvody a práce mají nějaké postupy, časové intervaly apod.
Jaro je takové krásné období, teda až na ty uzavírky silnic…. ☀️😁
Cim vice dalnic mate, tim vice musite pocitat s jejich opravami a ty se bez uzavirek neobejdou a bez penez take ne… Rozpocet na opravy je rok od roku vyssi… a urcite nechceme jezdit po dervych dalnicich,…
Pred cca 10-15lety byla na mnoha dalnicich v Bavorsku omezena rychlost prave kvuli opravam, prakticky nebylo mozne se tomu vyhnout, ale zase pracovali i v noci…
V ČR je problém, je celá země je staveniště ale pracuje se jen někde. O koordinaci staveb škoda mluvit …
Na tu objížďku přes Telnici jsem opravdu zvědavý, ten kopec na Nakléřov je skutečně velmi strmý… Tam když se zasekne jeden kamion, doprava zkolabuje.
Proto to uzavírají v létě…
Nechápu proč se kvůli každé opravě asfaltu brečí. Chtěli jste ekonomické kamiony, co jezdí zdarma přetížené, místo odolných kolejí, tak opravujete jak mourovatí. Cálujete jako diví, stojíte v kolonách a „peklo“ pořád nekončí. Navíc těch dálnic přibývá a bude přibývat, přibývá aut a kamionů, takže podobné megaakce budou na ročním pořádku. Takže se všichni uklidníme, můžeme si za to sami, tím, že dáváme přednost dopravní koncepci založené na kamionovém fanatismu místo fyziky.
Jó železnice, to je vynález. Takovou trať postavíte (někdy v dobách císaře pána) a pak už jenom jezdíte a jezdíte a jezdíte…. Žádné výluky, žádná potřeba NAD,…
Kromě pár drobných oprav fungují ty železnice často v původních trasách z 19. století. Někde se dokonce jezdí na předválečných kolejích a přehazuje se ručně původními výměnami. Takže ano. Zatímco „kvalitní“komančské silniční mosty z 80. let demolujeme a stavíme znovu, C. a. k. nýtované mosty typu Výtoňský, kamenné viadukty a spol, pořád potvory ne a ne spadnout.
Další reinkarnace Haláska.
máš předepsanou nějakou medikaci? Možná jsi spadl na zem když tě z máminky vytáhli….
Už jsem se bál, že na diskuzi o dálnicích nebude vysírat železničář František…
tady to bude taky mazec D35 Olomouc – Litovel/ Nasobůrky
https://zdopravy.cz/d35-mezi-olomouci-a-mohelnici-ceka-oprava-leveho-pasu-prace-potrvaji-az-do-konce-leta-240791/
Nevím no. Byl bych spíš zastáncem oprav na větších usecich. Zvlášť ta D5 zavřít jeden pás třeba 20 km úsek a udělat to najednou než tam dělat několik uzávěr po sobě.
Jezdím hodně D5 je přijde mi, že se pořád někde opravuje.každý rok na několika místech…
K tomu už se rozjela i oprava D5 v úseku Zdice – Králův Dvůr (resp. Beroun)
V nadpisu odstavce o Poděbradech chybí 11 a přebývá 8…