Začíná elektrifikace další pražské autobusové linky. V prudkém stoupání vznikne 4,5 kilometru trolejí
Nové trolejové vedení bude začínat v zastávce U Santošky. Zdroj: Mapy.cz
Třetí novodobá pražská trolejbusová trať povede ze Smíchova k areálu bývalé Waltrovky.
Trať do kopce musíme pochválit, ale ten nesmysl na letiště je kravina
ROPID napřed chtěl na 119 Veleslavín-Letiště nějaké větší autobusy.
DPP po zkušebních jízdách (fotky Mercedes Capacity i Van Hool AGG300 na Veleslavíně či Evropské jsou na šotowebech) zjistil, že žádný takový autobus vlastně neexistuje a bude potřeba trolejbus.
Není to trochu protimluv? Vždyť ten Van Hool existuje a kapacitně na tom bude asi podobně jako tříčlánkový trolejbus. Nebo se při tom testování zjistilo, že to nemá dostatečný výkon?
A Švýcaři mají tříčlánkové Hessy.
Van Hool už neexistuje.
Sluší se dodat, že jde o část trasy poslední trolejbusove linky z roku 1972. Škoda že trolej nebude také v podjezdu železniční trati o kus dál, kde je stále i po 52 letech vidět do omytky vybrousena trolej.
Co je to „omytka“?
Omítka je vrchní krycí vrstva, kterou se pokrývají zdi a stěny, především cihlové. Omítka vytváří rovný a hladký povrch svislých stěn a stropů. Zakrývá nerovnosti zdiva a případné do zdi vestavěné instalace (jako je elektroinstalace, vodovodní nebo odpadní potrubí). Povrch omítky se dále zušlechťuje nátěrem, malbou, nebo obkladem.
Co je omítka, to víme, tady šlo o to, že nevíme co je omytka, kapišto?
Omytka je mala plocha, kterou omyje a vycisti priznivce trojelbusu a vybrousi do ni ryhy co vypadaji jako stopy po troleji aby mohl snit, ze tam (zase) jednou trolej povede.
Pánové, proč před tím, než kliknete na tlačítko “Přidat komentář” si to po sobě alespoň 2x nepřečtete?? 🤦♂️ Jeden napíše omytka, druhý trojelbus… 😁
Vy zase nezvládáte větnou interpunkci, takže nechápu, proč se zde snažíte pasovat do role strážce bezchybné češtiny. Navíc dvakrát se číselně nepíše 2x (iks), ale 2× (krát).
Pán je jen strážce strážců, takže chybějící čárku bych mu nezazlíval. A to, že nemá na klávesnici „krát“, případně to složitě nehledá, mu může vytýkat snad jen chronický hnidopich; i když uznávám, že se dá napsat i slovo „dvakrát“. 🙂 Pořád lepší, než kdyby to psal moderně pouhou tečkou. 😉
Děkuji 😉
Nebyla poslední trolejbusová linka 51 že Strahova?
Ano, máte pravdu. Jinonice +1969; Strahov – Bělocerkevská +1972.
Nechápu, proč nemá být zatrolejován kruhák na Waltrovce, kde většina spojů bude končit, tak aby nemusel trolejbus stahovat a hned znova zvedat sběrače.
„4 440 metrů jednostopého trolejového vedení“
Chápu tak, že trolej bude jenom cestou nahoru.
Jelikož mezi zastávkou Santoška a U Waltrovky je to lehce přes 2km tak asi nemáte pravdu 😀
Stát se může, nepřeměřoval jsem to. Ale pak asi špatně chápu „jednostopá“ jako jeden směr.
To je klasická chyba autorů zdejšího webu, trať bude dvoustopá a trolejbusy budou pod dráty jezdit v obou směrech.
Je to nešikovné vyjádření, lepší by možná bylo 4440 metrů jednostopě (obdobně měření jednokolejně), ale stejně to nedává smysl, když nebude trolej v obratištích. Pokud nebudou významné odchylky jednotlivých směrů, je lepší uvést dvoustopou délku.
Je oblibou chlubit se u stavby nového úseku délkou trolejí nebo kolejí s co největším číslem, tedy ideálně v kilometrech použitého drátu nebo kolejnice 🙂
Aby mohli chyby svádět na řidiče nebo výrobce.
Tak zrovna zatrolejování kruháku může být drahá sranda. Potřebujete vícero sloupů kolem dokola a obvykle jeden uprostřed (ale jde to i bez něj). Navíc to obnáší instalaci armatur pro zaoblení troleje. Asi to prostě ekonomicky nevyšlo.
A pohledově to taky není úplně ono.
A k tomu nasazování sběračů. Neví někdo jak to trolejbusy zvládají ve vichřici?
Docela v pohodě. Sběrač má malou plochu takže není problém, stejně tak natrolejování pomocí stříšek, protože v době „nafukování“ sběračů (automatické natrolejení) jsou zablokovány na přímý směr.
Jediný problém může být „plápolání“ stříšek.