Záchranáři projíždějí Hradcem Králové rychleji, pomáhá inteligentní dopravní systém
Křižovatka Mileta. Foto: Hradeckralove.org
Při průjezdu vozidla IZS křižovatkou má jeho směr automaticky zelenou.
Při průjezdu vozidla IZS křižovatkou má jeho směr automaticky zelenou.
Nemohu se zbavit dojmu, že původní řešení semaforů fungovalo lépe. Proslýchá se, že budou pod Malšovickým nadjezdem též umístěné kamery a radar, který bude hlídat cca 100m úsek, kde je povolená rychlost 50km/h namísto jinde povolené rychlosti 70km/h. Jenom past na pokuty.
A to je jako C-ITS/C-Roads, nebo nějaké proprietární řešení?
To je jistě přínosná funkce a vítám jí. Jinak celková investice měla být okolo 300 mil.Kč, podle zpráv ve kterých se o křižovatkách psalo. Další přínos,o kterém se taky psalo,měl být plynulejší provoz a zmenšení dopravních zácp. Tady vidím nulový efekt. Cena se ale jistě brzy zaplatí, díky množství kamer a radarů, díky kterým se „nějaká ta koruna“ vybere na pokutach.
Proto cizinci,kdo jedete do hk a nevite, dávejte si pozor,a predpisove. Ať nezaplatite nějaké mýto 😉
Bylo to 330 milionů, přesto v té ceně není kompletní preference, tedy IZS i MHD. Ten plynulejší provoz vypadá především v noci tak, že zastavuje úplně všechny, vždy na poslední chvíli a zcela nezávisle na aktuální rychlosti. Původní systém zelené vlny tohle nedělal, takže přínos není nulový, ale záporný. Cizincům tedy doporučuji jet v noci městem, Hradec je přece jen poměrně pohledný a určitě je lepší stát na červenou na nábřeží než uprostřed ničeho na okruhu.
Už i na Liberec a Jaroměř tu opičí Lhotu objíždím po dálnici. Permanentní nesmyslné stání stání mě ubíjelo a nešlo to lip ani přes město. A jídlo dávám v Mýtě
Však to je ideální – každé auto které do města nevjede je velké plus.
Jistě, ale mám tam rodinné vazby a pak si připadám že šulim. Za mě „píár“ super ale zbytek jak místní obří akvárium. Laik se diví a odborník žasne. Projet Hradec je za trest i dnes s minimálním provozem.
Presne tak. Cizak se necha ukolebat 60 po okruhu a ejhle najednou nenapadna 50. Uz asi nezbylo par korun na zvyrazne tech 50. Clovek to lehce a obvzlast v provozu prehledne. Ale investice se zaplatit musi.
Rychlostní cimbuř, tedy jízda není plynulá, roste energetická náročnost … to platí i na železnici.