Záchrana před šrotací. O Esmeraldu se ucházejí dva zájemci
Motorový vůz řady 812 "esmeralda". Autor: Ondřej Kubala

Esmeralda je jediná svého druhu. Vznikla v roce 2001 v šumperských dílnách Pars nova.
Esmeralda je jediná svého druhu. Vznikla v roce 2001 v šumperských dílnách Pars nova.
V textu chybí, že ta třívozová „pseudojednotka“ jezdila také nějakou dobu v okolí Valašského Meziříčí – viděl jsem ji tam, ale na podrobnosti už si nepamatuji.
Přesně si pamatuji na její první ostré „nasazení“ s cestujícími. Ačkoliv ještě v rámci zkušebního provozu nesměla, přepravila toho dne několikrát cestující mezi stanicemi Otvovice a Kralupy n. Vlt. V Kralupech toho dne už nefungovalo skoro nic, koridor stál už dva dny a sloužil jako jediná pěší spojnice městem, most na Neratovice hrozil zřícením a záchranáři u něj zachraňovali lachtana Gastona. Jediné fungující tratě zůstaly na Slaný, Velvary a právě kladenská, kde byla Esmeralda ve zkušebním provozu. Od Kladna do Otvovic ta hrstka cestujících musela „bafíkem“ řady 010, ale nemožnost objíždění v Kralupech si vynutila odpojení Esmeraldy a její sólo… Číst vice »
Sešrotovat. Nejlepší provedení rekonstrukce byl Mravenec.
Miluju tyhle samozvane cistice a kulturni arbitry a jejich vykriky.
Dva subjekty jednaji o odkupu.
Vy to kupovat nemusite a opeavdu vas k tomu nikdo nenuti. Tak se uklidněte a reste radeji sve vlastni problemy.
Když vznikla reko Regionovy 2002 cca v pohodě ale dělat reko 810 na mravence 2023 to fakt ne. Také reko na 811 pro MSK byla blbost.
Reko 811 jsou dočasné, než přijedou bateriové vozy, ne?
jako pobyt sovětských vojsk
regiona vznikla až později, kdy už to smysl nemělo, ale tehdejší poměry na dráze neumožňovaly jiné řešení..
Umožňovaly: minimálně lepší uspořádání pojezdu, aby jediná hnací náprava nebyla ta krajní. Ale dalo by to zřejmě víc práce.
No unikátní vůz to teda rozhodně není toto byl jen omyl a když půjde do šrotu žádná skoda
omyl, kterých pak vzniklo 250..na jednu stranu nesmysl, že se takhle neudělaly zbývající 810, samozřejmě se bavím o době před více jak 20lety a tehdejší situaci. Jelikož 810 tu ještě straší dodnes, tak tenktrát by to smysl mělo
Tak schválně kolik 810 ještě jezdí?
Podivej se do Rakovníka,tam je jich plné depo a na trati Zadní Třebáň – Lochovice jezdí jen 810 a přes léto i s kanceláří
Tak tato lokalka patri k docela ukazum. Moc na ni neupozornujte, aby nejakeho w*** nezacalo zase neco napadat
Už aby to bylo,protože ta D3 stojí pěkně za h……
Beru to z pohledu strojvedoucího,z pohledu cestujicího je ta lokálka super ( to jen pro mínusáky )
nevím aktuálně, ale nějaký rok dva zpátky jich bylo ještě přes 100..takže za 20 let provozu by se tyhle reko určitě vyplatily, samozřejmě lepší to nahradit něčím jiným, leč to se právě nestalo
O Esmeraldu se ucházejí dva zájemci? Nebylo to přesně tak v té telenovele? 🤔
No jo, jenže v původní verzi byla slepá esmeralda, v aktuální interpretaci ti nápadníci 😀
Bylo, José Armando a doktor., jméno teď nevím.
Malaver 😀
No jó, máte pravdu…takových let je to a jak jste to řekl, tak se mi to všechno vybavuje. To byl ten zjizvený, že? Co na to chudák Dominga…a to ani nemluvím o tom, že Graciela zemře!
To si pletete, to byla pro změnu Manuela ( i název telenovely ). Jak ji vylila do obličeje kyselinu její žárlivá sestra, aby ji mohla prebrat chlapa.
https://antagonists.fandom.com/wiki/Dr._Lucio_Malaver
Otázka trochu mimo – nedávno jsem cyklohráček potkal, mimo Kasandry ještě asi 3×010, a na konci pověšená (zjevně nečinná) 854. Tady už neplatí známé „vůz smí být zařazen jen na konci vlaku“? Měl jsem za to, že tyto dvouosé vozy můžou táhnout jen samy sebe, ale nic těžšího.
Pokud by ta 854 byla činná, tak je to bez problémů. Ale asi i jako nečinná může být na konci. Tam je v predpise myslim 65 tun, že může být řazeno za vozidlem lehké stavby. A to asi hydra nemá. Já táhl regionovou i hlavu panťaka 460 a tam to bylo o pár tun pod ten limit.
Potvrzuji, vozidlo o hmotnosti 65 tun může být zařazeno. Jak to bylo pro pracovníky provozovatele dráhy pozdvižení, když jsme sestavili dvouhlavou soupravu 714 + 5 x Bix + 720 🙂
To neodjede!!! To odjede, přečtete si laskavě váš vlastní předpis!
Na Kladně bývala výjimka. Regionova 814+914 táhla soupravu 714+054+Btx+054 tuším na Ostrovec. Možná až do Dubí
To je v pořádku. Vozidlo lehké stavby může táhnout cokoliv, pokud ho utáhne a ufouká kompresorem.
Mě rozesmálo tahat Regínou hlavu 460 Panťák, to už můžeme batohem tahat rychlík na trase Praha – Brno.
Našel jsem hmotnost 460 64 tun, tak to akorát vychází. Byla to přeprava na soustruh. A bylo to trojče 814.2, tak to jelo bez problémů.
To jako fakt někdy jelo? 😀
Děkuji oběma za upřesnění.
No tak hurá,dobrá zpráva!!
Na seznam nepotřebných vozidel Českých drah byl zařazen 18. února, když předtím dráhy dospěly k závěru, že se nehodí ani do muzea.
A dokonce se zdůvodněním v podstatě přesně stejným, s jakým před cca 40 roky odmítal Ing. Bek zachování vozidel tehdejších ČSD pro muzejní účely v těch případech ovšem spíš ještě pro NTM, protože ČSD si o svých vozidlech rozhodovaly samy a žádné své vlastní muzeum ještě neměly.
Projevil někdo zájem o Mášu byla nabízena ve stejný čas jako Esmeralda
Děkujeme za informaci!
Sorry vytratil se mi otazník. To měl být dotaz
Kdyby to nevzniklo tak nejsme roky trápeni příšernými Regionovami
Souhlasím a podepisuju ale druhá strana mince je ta že by na to spousta lokálek zařvalo.
Kdyby nevznikly Regionovy, tak na hodně tratích dodnes jezdí 810
Nebo by tam ti lidi meli klimatizovany autobus co bude jezdit za mene nez 200czk/km
Ano, ve kterém je půlce národu blbě.
Už jste někdy přemýšlel nad tím, když se někde vlak nahradí autobusem, proč do toho autobusu nepřejdou všichni původní cestující? Autobus fakt není pro každého…
V autobusu neplati rezijka? Rozhodne ten prechod neni tim, ze to maji dal na zastavku a nebo se musi vyskrabat kdo vi kam vysoko
NAD při výluce. Dokonce nevadí ani za rychlík na koridoru.
„ve kterém je půlce národu blbě.“
Kinetóza není způsobená autobusem. A určitě jsem si všmnul, že v MHD autobusy normálně jezdí.
No… Asi mám tu smůlu (invazivní narušení obou zvukovodů), že v autobuse mi tedy blbě je a na protisměrných sedadlech pak ve všem. Ale zase pro objektivní pohled (samozřejmě v rámci možností) musím uznat, že po směru, na rovné silnici a s citlivě ovládaným busem to jakžtakž jde (pár desítek minut). Jenže to MHD, zvláště pražská, ani zdaleka nesplňuje. Bohužel. Tak, buď jednu dvě zastávky a pak šup na kolejovku, nebo raději dojít na kolejovku přímo. Protože jinak je to vymetání snad všech výmolů v trase kola, řezání zatáček, prudké rozjezdy a většina šofců si myslí, že brzdová soustava je… Číst vice »
mě je naopak blbě v regiokřápu a raději kliomatizovaný crossway
Myslíte NAD, nebo nahradu po zastavení provozu osobky.
Ve druhém případě došlo často k navýšení počtu cestujících, záleží na konkrétní relac..
Ale hlaně většinou nejde o plnohodnotnou náhradu co do počtu a časových poloh spojů.
Který mě ale neodveze s kolem ani kočárkem, pokud se nás sejde víc. Zrovna včera jsem dvakrát regionovu chytl na pražské S8 a nápor cyklistů byl značný.
Jo a trojdílná 814.2 slušně zaplněná na to, že to byl pracovní den proti směru špičky. To by kloubová sorka taky úplně nepobrala.
814.2 je kapacitně DMU120, to asi nikdo nehrazovat busem nebude..ale regiofox nebo shark by byl úplně komfortem jinde..
vyhoďte prosím už tohoto trolla
A nebo RS1, pořízené tehdy jako nové.
A kdo by to tehdy platil?
Z těch samých peněz, ze kterých ČD kupovaly Regionovy a RS1 samotné (a na RS1 dostaly nemalou dotaci).
RS1 pro ČD se kupovaly s dotací z ROPu (2011-2013), to je pravda. Ovšem bylo to v době, kdy už se dodávky regin končily (2006-2012). Dokonce několik málo 814 pro MSK taky bylo kouoeno z dotací ROP. Ovšem drtivá většina byla „ze svého“ – jistě, ČD mohly ze svého koupit RS1, ale byla by jich tak půlka.
na nová vozdila byla možnost získat dotace..přes ně se nakoupily sharky i rs1. Shark vyšel s dotací dokonce levněji, než trio…
V době ROP dotací na železniční vozidla už výroba 814 spěla ke konci.
130 ks objednaných, mě nepřijde moc spějící ke konci..