Záchrana před šrotací. O Esmeraldu se ucházejí dva zájemci

Motorový vůz řady 812 "esmeralda". Autor: Ondřej KubalaMotorový vůz řady 812 "esmeralda". Autor: Ondřej Kubala

Esmeralda je jediná svého druhu. Vznikla v roce 2001 v šumperských dílnách Pars nova.

73 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
hobbysta

V textu chybí, že ta třívozová „pseudojednotka“ jezdila také nějakou dobu v okolí Valašského Meziříčí – viděl jsem ji tam, ale na podrobnosti už si nepamatuji.

Ondřej

Ono se to vyrobilo jako 812+912.. pak z toho vznikl další mis mas ..ono to jezdilo i s vozem řady 020.

Olda

Pamatuji si tento stroj na trase Újezdec u Luhačovic – Luhačovice. Nevím jak dlouho to tam jezdilo, asi jen krátce, ale i tam se tento stroj vyskytnul.

Martin Hanzal

Přesně si pamatuji na její první ostré „nasazení“ s cestujícími. Ačkoliv ještě v rámci zkušebního provozu nesměla, přepravila toho dne několikrát cestující mezi stanicemi Otvovice a Kralupy n. Vlt. V Kralupech toho dne už nefungovalo skoro nic, koridor stál už dva dny a sloužil jako jediná pěší spojnice městem, most na Neratovice hrozil zřícením a záchranáři u něj zachraňovali lachtana Gastona. Jediné fungující tratě zůstaly na Slaný, Velvary a právě kladenská, kde byla Esmeralda ve zkušebním provozu. Od Kladna do Otvovic ta hrstka cestujících musela „bafíkem“ řady 010, ale nemožnost objíždění v Kralupech si vynutila odpojení Esmeraldy a její sólo… Číst vice »

vladki

To tehdy neměla sebou kasandru aby to nemusela objíždět?

jenc

Sešrotovat. Nejlepší provedení rekonstrukce byl Mravenec.

Gwann

Miluju tyhle samozvane cistice a kulturni arbitry a jejich vykriky.

Dva subjekty jednaji o odkupu.
Vy to kupovat nemusite a opeavdu vas k tomu nikdo nenuti. Tak se uklidněte a reste radeji sve vlastni problemy.

Ondřej

Když vznikla reko Regionovy 2002 cca v pohodě ale dělat reko 810 na mravence 2023 to fakt ne. Také reko na 811 pro MSK byla blbost.

MHD

Reko 811 jsou dočasné, než přijedou bateriové vozy, ne?

Jarda

jako pobyt sovětských vojsk

Ondřej

Dočasně tam mohly jezdit Reginy …krom Budišova tam se Regina nevyhrabala. Víte kolik stála ta rekonstrukce? To se mohlo ušetřit peněz. A teda nevím proč to jezdí z Opavy na Krnov ,za to opravdu někdo má dostat přes hubu.

Primářek

811 je hlavně nápad jednoho místního politika, z čehož vychází i přezdívka Unuckamouse. Dle již zaniklého webu „prististanice.cz“ měla být časová osa plánů, a tedy i „dočasnosti“ 811 následovná(cituji):
2019 : Štramberský expres
2020-2021 : Zavádění modernizovaných motorových vlaků 811
jaro 2021 : Soupravy push-pull
2025 : Vlaky na vodík (v podrobném popisu je u tohoto bodu i zmínka o vlacích na baterii)
2027-2030 : Kompletní elektrifikace regionálních tratí

Ve wayback machine se ten web dá stále otevřít a jsou tam trošku rozvedené popisy k jednotlivým bodům.

Ondřej

Ještě že ty vlaky na vodík padly.. elektrifikace😁😁😁 ani po Frýdek není a nebude.

Jarda

regiona vznikla až později, kdy už to smysl nemělo, ale tehdejší poměry na dráze neumožňovaly jiné řešení..

hobbysta

Umožňovaly: minimálně lepší uspořádání pojezdu, aby jediná hnací náprava nebyla ta krajní. Ale dalo by to zřejmě víc práce.

Leinad

Jako předělat pojezd úplně na Bagetu? Nebo prostě otočit aby byla hnaná náprava směrem k vleku (a to by mělo jakou výhodu?)

Filda

Mělo a to jednu velkou – adheze. Na nedostatek adheze při zhoršených adhezních podmínkách trpí dvoudílné Regionovy neustále. Typicky na podzim, když se jezdí motorovým vozem vpřed, čili první jede jedinou hnanou nápravou, která má tak opravdu tendence končit často ve skluzu. Protože ta první náprava „sbírá“ z kolejí ten listatý marast, do toho ještě záběr trakce, to je jednosměrná letenka do skluzu a spoustu míst (oblouky, kopce) tak regionova za zhoršených podmínek opravdu nevyjede. To vede k takovým provozním opatřením, že na takových tratích musí Regionova jezdit do kopce řídícím vozem napřed – první tři nápravy koleje očistí a… Číst vice »

Ondřej

2005 výroba takže sem se o tolik nesekl. Dneska víme že to nebyl úplně nejšťastnější krok ..že se mohly koupit nové rs1. Jo ale znáte to kdyby byl v r… Ryby..nebylo by třeba rybníka. Teď je důležité jit dopředu a tratě modernizovat + dratovat . A pořídit nové diesely baterky a elektrické jednotky.na ty méně vytížené ojeté rs1.

Jira.h

No unikátní vůz to teda rozhodně není toto byl jen omyl a když půjde do šrotu žádná skoda

Jarda

omyl, kterých pak vzniklo 250..na jednu stranu nesmysl, že se takhle neudělaly zbývající 810, samozřejmě se bavím o době před více jak 20lety a tehdejší situaci. Jelikož 810 tu ještě straší dodnes, tak tenktrát by to smysl mělo

Ondřej

Tak schválně kolik 810 ještě jezdí?

Pavel

Podivej se do Rakovníka,tam je jich plné depo a na trati Zadní Třebáň – Lochovice jezdí jen 810 a přes léto i s kanceláří

Gwann

Tak tato lokalka patri k docela ukazum. Moc na ni neupozornujte, aby nejakeho w*** nezacalo zase neco napadat

Pavel

Už aby to bylo,protože ta D3 stojí pěkně za h……

Pavel

Beru to z pohledu strojvedoucího,z pohledu cestujicího je ta lokálka super ( to jen pro mínusáky )

Ondřej

Tratě D3 mají být zjednodušení provozu my víme že je to naopak. Ale celorepublikové těch 810 turnusove nasazených je cca 50 ks ..a číslo stále klesá.

Jarda

nevím aktuálně, ale nějaký rok dva zpátky jich bylo ještě přes 100..takže za 20 let provozu by se tyhle reko určitě vyplatily, samozřejmě lepší to nahradit něčím jiným, leč to se právě nestalo

milos

Na Semeringu (Smíchov – Hostivice – Rudná) a na Hostivice – Středokluky nic jiné než 810 není.

Nemel

O Esmeraldu se ucházejí dva zájemci? Nebylo to přesně tak v té telenovele? 🤔

Dejf

No jo, jenže v původní verzi byla slepá esmeralda, v aktuální interpretaci ti nápadníci 😀

Chleba Nakup

Bylo, José Armando a doktor., jméno teď nevím.

Rabín

Malaver 😀

Nemel

No jó, máte pravdu…takových let je to a jak jste to řekl, tak se mi to všechno vybavuje. To byl ten zjizvený, že? Co na to chudák Dominga…a to ani nemluvím o tom, že Graciela zemře!

MHD

To si pletete, to byla pro změnu Manuela ( i název telenovely ). Jak ji vylila do obličeje kyselinu její žárlivá sestra, aby ji mohla prebrat chlapa.

dave.mh

Otázka trochu mimo – nedávno jsem cyklohráček potkal, mimo Kasandry ještě asi 3×010, a na konci pověšená (zjevně nečinná) 854. Tady už neplatí známé „vůz smí být zařazen jen na konci vlaku“? Měl jsem za to, že tyto dvouosé vozy můžou táhnout jen samy sebe, ale nic těžšího.

Vid

Pokud by ta 854 byla činná, tak je to bez problémů. Ale asi i jako nečinná může být na konci. Tam je v predpise myslim 65 tun, že může být řazeno za vozidlem lehké stavby. A to asi hydra nemá. Já táhl regionovou i hlavu panťaka 460 a tam to bylo o pár tun pod ten limit.

Petr Šimral

Potvrzuji, vozidlo o hmotnosti 65 tun může být zařazeno. Jak to bylo pro pracovníky provozovatele dráhy pozdvižení, když jsme sestavili dvouhlavou soupravu 714 + 5 x Bix + 720 🙂

To neodjede!!! To odjede, přečtete si laskavě váš vlastní předpis!

tiborgic

Na Kladně bývala výjimka. Regionova 814+914 táhla soupravu 714+054+Btx+054 tuším na Ostrovec. Možná až do Dubí

Petr Šimral

To je v pořádku. Vozidlo lehké stavby může táhnout cokoliv, pokud ho utáhne a ufouká kompresorem.

Zdenoy

No všechno taky ne Petře. Kdysi existoval předpis pro provoz mot.vozů M 152 a tam bylo psáno, že muže být řazen do čela vlaku o max. 20 nápravách (a myslím že tam bylo dokonce i z vozů stejné stavby). Každopádně ta výše uvedená souprava má akorát 20 náprav ale já už bych se šprajcoval do vézt. Neřeknu někde pár km soupravově, ale jet s os.vlakem 20 zastávek když jednou zabrzdíš a jsi bez vzduchu, nevím nevím, to je tak na uvaření kompresoru. Navíc v případě jízdy po spádu má 814 problém i s udržením rychlosti, retardér to neudrží a začne… Číst vice »

PedrosVozomixos

Mě rozesmálo tahat Regínou hlavu 460 Panťák, to už můžeme batohem tahat rychlík na trase Praha – Brno.

vid

Našel jsem hmotnost 460 64 tun, tak to akorát vychází. Byla to přeprava na soustruh. A bylo to trojče 814.2, tak to jelo bez problémů.

Ivan_pha

To jako fakt někdy jelo? 😀

dave.mh

Děkuji oběma za upřesnění.

petr

No tak hurá,dobrá zpráva!!

thomas

Na seznam nepotřebných vozidel Českých drah byl zařazen 18. února, když předtím dráhy dospěly k závěru, že se nehodí ani do muzea.

hobbysta

A dokonce se zdůvodněním v podstatě přesně stejným, s jakým před cca 40 roky odmítal Ing. Bek zachování vozidel tehdejších ČSD pro muzejní účely v těch případech ovšem spíš ještě pro NTM, protože ČSD si o svých vozidlech rozhodovaly samy a žádné své vlastní muzeum ještě neměly.

Pavel Vavříček

Projevil někdo zájem o Mášu byla nabízena ve stejný čas jako Esmeralda

Tomáš V.

Děkujeme za informaci!

Pavel Vavříček

Sorry vytratil se mi otazník. To měl být dotaz

David

Kdyby to nevzniklo tak nejsme roky trápeni příšernými Regionovami

Jarda

Souhlasím a podepisuju ale druhá strana mince je ta že by na to spousta lokálek zařvalo.

M262

Kdyby nevznikly Regionovy, tak na hodně tratích dodnes jezdí 810

David

Nebo by tam ti lidi meli klimatizovany autobus co bude jezdit za mene nez 200czk/km

Roman Sk.

Ano, ve kterém je půlce národu blbě.
Už jste někdy přemýšlel nad tím, když se někde vlak nahradí autobusem, proč do toho autobusu nepřejdou všichni původní cestující? Autobus fakt není pro každého…

David

V autobusu neplati rezijka? Rozhodne ten prechod neni tim, ze to maji dal na zastavku a nebo se musi vyskrabat kdo vi kam vysoko

N.N.

NAD při výluce. Dokonce nevadí ani za rychlík na koridoru.

N.N.

„ve kterém je půlce národu blbě.“

Kinetóza není způsobená autobusem. A určitě jsem si všmnul, že v MHD autobusy normálně jezdí.

Olin

No… Asi mám tu smůlu (invazivní narušení obou zvukovodů), že v autobuse mi tedy blbě je a na protisměrných sedadlech pak ve všem. Ale zase pro objektivní pohled (samozřejmě v rámci možností) musím uznat, že po směru, na rovné silnici a s citlivě ovládaným busem to jakžtakž jde (pár desítek minut). Jenže to MHD, zvláště pražská, ani zdaleka nesplňuje. Bohužel. Tak, buď jednu dvě zastávky a pak šup na kolejovku, nebo raději dojít na kolejovku přímo. Protože jinak je to vymetání snad všech výmolů v trase kola, řezání zatáček, prudké rozjezdy a většina šofců si myslí, že brzdová soustava je… Číst vice »

Jarda

mě je naopak blbě v regiokřápu a raději kliomatizovaný crossway

Svojšín

Myslíte NAD, nebo nahradu po zastavení provozu osobky.
Ve druhém případě došlo často k navýšení počtu cestujících, záleží na konkrétní relac..

Vendelin

Ale hlaně většinou nejde o plnohodnotnou náhradu co do počtu a časových poloh spojů.

Juraj

Který mě ale neodveze s kolem ani kočárkem, pokud se nás sejde víc. Zrovna včera jsem dvakrát regionovu chytl na pražské S8 a nápor cyklistů byl značný.

Jo a trojdílná 814.2 slušně zaplněná na to, že to byl pracovní den proti směru špičky. To by kloubová sorka taky úplně nepobrala.

Jarda

814.2 je kapacitně DMU120, to asi nikdo nehrazovat busem nebude..ale regiofox nebo shark by byl úplně komfortem jinde..

Ivan_pha

vyhoďte prosím už tohoto trolla

N.N.

A nebo RS1, pořízené tehdy jako nové.

Jan T.

A kdo by to tehdy platil?

N.N.

Z těch samých peněz, ze kterých ČD kupovaly Regionovy a RS1 samotné (a na RS1 dostaly nemalou dotaci).

Kubrt

RS1 pro ČD se kupovaly s dotací z ROPu (2011-2013), to je pravda. Ovšem bylo to v době, kdy už se dodávky regin končily (2006-2012). Dokonce několik málo 814 pro MSK taky bylo kouoeno z dotací ROP. Ovšem drtivá většina byla „ze svého“ – jistě, ČD mohly ze svého koupit RS1, ale byla by jich tak půlka.

Jarda

na nová vozdila byla možnost získat dotace..přes ně se nakoupily sharky i rs1. Shark vyšel s dotací dokonce levněji, než trio…

Kubrt

V době ROP dotací na železniční vozidla už výroba 814 spěla ke konci.

Jarda

130 ks objednaných, mě nepřijde moc spějící ke konci..