Zachovat přímý směr, pouze brzdit, radí BESIP ke srážkám se zvěří. Většinou se dějí za světla

Plašič zvěře u jihočeské silnice. Pramen: ŘSDPlašič zvěře u jihočeské silnice. Pramen: ŘSD

Řidič by měl potlačit přirozený instinkt zvěři se vyhnout.

Odebírat
Upozornit na
guest
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal M

To je zase krásná státní ojebávka.
Res nullius když dojde ke škodě, ale odvézt mrtvolu je pytláctví…

Kebab

Jo jo, myslivci jsou stát ve státě. Prakticky každý rok odprásknou aspoň jednoho civilistu nebo i vlastního, protože “mysleli”, že je to divočák a dostávají za to podmínky.

mimochodem

A co byste s tim jako delal?
Si uvedomte, ze po srazce zvire muze vypadat na pohled „v jednom kuse“, ale velice pravdepodobne jsou nejaky vnitrni zraneni, krvaceni odkudkoliv kamkoliv. To si na nedelni obed fakt dat nechcete.

Radek Vizi

Policie má být ke srážce se zvěří volaná vždy, neboť zvěř je dle zákona o myslivosti majetkem vlastníka z jehož honitby vyběhla a tudíž způsobíte škodu na majetku 3. osoby. Pokud tak neučiníte a budete uplatňovat škodu na vozidle z havarijního pojištění, pojišťovna vám v případě nehlášení PČR sníží plnění o 5-10%. Pro ty co nevěří, čerstvá zkušenost s ČPP, dle pojišťováka je praxe u jiných pojišťoven obdobná.

Martas

To je pak otázka, zda se těch 5% vyplatí k tomu, že na dopravku, obzvlášť daleko od služebny, čekáte klidně přes hodinu.

mimochodem

Troubit, vypnout dalkovky a brzdit. A nejezdit autem na elektriku. Jako fakt. Kdyz jsem si obcas pujcoval manzelcino elektricky Citigo, potkaval jsem zveri strasne moc a bylo to o nervy*. Zato kdyz jedu s Imprezou, co kolem 3000 rpm teprv zacina neco delat a kolem 4500 rpm to uz docela jede, mam od zveri pokoj. Samo nejvetsi adrenalin je mlha (houby videt = jedu pomalu = nejsem slyset) nebo fujavice a silny dest (houby videt + jedu pomalu + zver tolik neslysi, poradnej lijavec prehlusi kde co). * ale vlastne k necemu to uzitecny bylo, clovek se dobre seznami s… Číst vice »

Libor

Čekal bych, že škody budou platit uživatelé honitby. Pokud tedy zvířata nejsou jejich, pak pokud něco srazím, pak to mohu naložit a sníst. Vlastně pokud je na to nahlíženo jako na nic, pak můžu jít v klidu pytlačit. Pač já ulovil „nic“, já nic…😁

Otakar

Jenže zvěř obsahuje všelijaké parazity, dobrou chuť. Proto se zvěřina posílá na testy, než jde na zpracování se šípkovou nebo se zelím.

Mengo

U vlaku se docela osvedcuje zacit houkat. Nejake blikani nezabira ale na hluk reaguji vzdy a vetsinou se vrati nebo prebehnou rychleji.

Pavel

Na aute to je obdobne, trubenie ich plasi, dialkace alebo obycajcne svetla ich len oslepuju bez reakcie.

Otakar

Je pravda, že strojvedoucí vždy potlačí instinkt se jim vyhnout a drží lajnu.

Kebab

Je to frajer, neuhnul.

Jan

Strom ve škarpě je vždycky tvrdší než jelen nebo divočák…

David

Strom ve škarpě není nic proti auto v protisměru

Zrzek

Nechceš zažít jelena na klíně a o tvrdosti divočáka bych taky moc nediskutoval, před pár lety jsem ho srazil náklaďákem a proběhl mi pod koly. Na to že to byl roční kus tak měl jen vyhloubenou zadní nohu a paseka pěkná, nechci vidět jak by to dopadlo srazit nějaký 5 letý kousek.

Xena Warrior

Divočák versus defender – škoda za jeden a půl milionu.