Zachovat přímý směr, pouze brzdit, radí BESIP ke srážkám se zvěří. Většinou se dějí za světla
Plašič zvěře u jihočeské silnice. Pramen: ŘSD
Řidič by měl potlačit přirozený instinkt zvěři se vyhnout.
Řidič by měl potlačit přirozený instinkt zvěři se vyhnout.
To je zase krásná státní ojebávka.
Res nullius když dojde ke škodě, ale odvézt mrtvolu je pytláctví…
Jo jo, myslivci jsou stát ve státě. Prakticky každý rok odprásknou aspoň jednoho civilistu nebo i vlastního, protože “mysleli”, že je to divočák a dostávají za to podmínky.
A co byste s tim jako delal?
Si uvedomte, ze po srazce zvire muze vypadat na pohled „v jednom kuse“, ale velice pravdepodobne jsou nejaky vnitrni zraneni, krvaceni odkudkoliv kamkoliv. To si na nedelni obed fakt dat nechcete.
Policie má být ke srážce se zvěří volaná vždy, neboť zvěř je dle zákona o myslivosti majetkem vlastníka z jehož honitby vyběhla a tudíž způsobíte škodu na majetku 3. osoby. Pokud tak neučiníte a budete uplatňovat škodu na vozidle z havarijního pojištění, pojišťovna vám v případě nehlášení PČR sníží plnění o 5-10%. Pro ty co nevěří, čerstvá zkušenost s ČPP, dle pojišťováka je praxe u jiných pojišťoven obdobná.
To je pak otázka, zda se těch 5% vyplatí k tomu, že na dopravku, obzvlášť daleko od služebny, čekáte klidně přes hodinu.
Troubit, vypnout dalkovky a brzdit. A nejezdit autem na elektriku. Jako fakt. Kdyz jsem si obcas pujcoval manzelcino elektricky Citigo, potkaval jsem zveri strasne moc a bylo to o nervy*. Zato kdyz jedu s Imprezou, co kolem 3000 rpm teprv zacina neco delat a kolem 4500 rpm to uz docela jede, mam od zveri pokoj. Samo nejvetsi adrenalin je mlha (houby videt = jedu pomalu = nejsem slyset) nebo fujavice a silny dest (houby videt + jedu pomalu + zver tolik neslysi, poradnej lijavec prehlusi kde co). * ale vlastne k necemu to uzitecny bylo, clovek se dobre seznami s… Číst vice »
Čekal bych, že škody budou platit uživatelé honitby. Pokud tedy zvířata nejsou jejich, pak pokud něco srazím, pak to mohu naložit a sníst. Vlastně pokud je na to nahlíženo jako na nic, pak můžu jít v klidu pytlačit. Pač já ulovil „nic“, já nic…😁
Jenže zvěř obsahuje všelijaké parazity, dobrou chuť. Proto se zvěřina posílá na testy, než jde na zpracování se šípkovou nebo se zelím.
U vlaku se docela osvedcuje zacit houkat. Nejake blikani nezabira ale na hluk reaguji vzdy a vetsinou se vrati nebo prebehnou rychleji.
Na aute to je obdobne, trubenie ich plasi, dialkace alebo obycajcne svetla ich len oslepuju bez reakcie.
Je pravda, že strojvedoucí vždy potlačí instinkt se jim vyhnout a drží lajnu.
Je to frajer, neuhnul.
Strom ve škarpě je vždycky tvrdší než jelen nebo divočák…
Strom ve škarpě není nic proti auto v protisměru
Nechceš zažít jelena na klíně a o tvrdosti divočáka bych taky moc nediskutoval, před pár lety jsem ho srazil náklaďákem a proběhl mi pod koly. Na to že to byl roční kus tak měl jen vyhloubenou zadní nohu a paseka pěkná, nechci vidět jak by to dopadlo srazit nějaký 5 letý kousek.
Divočák versus defender – škoda za jeden a půl milionu.