Začátek D1 se mění v místní silnici I. třídy, od ledna bude zdarma
Magistrála. Foto: Jiří Matějíček / Wikimedia Commons
Dosavadní dálnice D1 mezi Spořilovem a Průhonicemi patří k nejvytíženějším komunikacím v zemi.
Dosavadní dálnice D1 mezi Spořilovem a Průhonicemi patří k nejvytíženějším komunikacím v zemi.
Jelikož dálnice většinou suplují chybějící obchvaty měst, neměly by být v takovém vůbec zpoplatněny, protože se pak tranzit vrátí zpátky skrz centra města viz Otrokovice. V takovém případě jde MD proti vůli krajů a je otazkou, zda by měla místní dopravni policie dálniční známku od minimálně místních vymahat…
Zpoplatněny by měly být všechny veřejné silnice. (Státní, krajské, obecní)
Na silnice nižších tříd jsem spíše pro větší ceny za tunokm.
Tak ony by si ty Otrokovice mohly vymoct nějaké zklidnění, ať ta doprava jde přes obchvat…
Ještě jsem nepochopil, co má být s tím mimopražským úsekem 5,2 až 10,2 km. Podle nadpisu a vlastního textu se ho ta smlouva netýká, ale podle přílohy to vypadá, že ano.
Netýká se ho, ty stavby v příloze do převáděného úseku pouze částí zasahují.
A neobjevovaly se dříve zprávy, že i tato část by měla být nějak deklasována?
Všude po republice se zpoplatňují další úseky, jen v Praze se poplatky ruší…..
Kde je uvnitř města zpoplatněna dálnice?
Praha, potažmo TSK není schopno ani osadit dopravní značkou zúžení do jednoho pruhu ve směru od Spořilovské vedle MOL, svislá značka tam nikdy nebyla. Vedle je Pomník obětem dopravních nehod.
Doufám, že tam ten blázen z magistrátu nestačí přimalovat cyklostezky 😱
Koho myslíte? Rada města není magistrát.
Hm, další expert, co ani nerozezná cyklostezku od cyklopruhu. A to i ty cyklopruhy mají dva typy, ale to už by asi taky byla vyšší dívčí…
Ty dva typy cyklopruhů, to je spíš taková dodatečná tvořivá interpretace špatně napsané vyhlášky.
S pumpičkáři nemají ty cyklopruhy nic společného, cyklista by je nepoužil. Nejabsurdnější jsou ty pruhy společné pro cyklisty a autobusy.
Příspěvek smazán pro překročení kvóty publikovaných nesmyslů uživatelem.
Jsou Vánoce a tak si dám jeden malý dárek. Nashle.
Stezka pro pěší a cyklisty za svodidly ( jako na Barranďáku) taky kdekomu vadí.
Ke snížení rychlosti na hodnotu pod 130 km/h dojít nutně nemusí. Bude-li tento úsek místní komunikace označen dopravní značkou IP15a, pak je stanovena max. rychlost na 110 km/h. A správce komunikace může rychlost zvýšit až o 30 km/h.
Ono bude zajímavé sledovat i to, kam dají značku IS12a HLAVNÍ MĚSTO PRAHA. Podle Google map je v současnosti umístěna u Westfield Chodov.
Také víme, že jsou chvíle kdy je řidič rád za 80km/h a někdy i za 40. Bude to zajímavé, když lidé nedokáží zrychlit od Pankráce na 80 ačkoliv jim to značka umožňuje a zrychlují horko těžko až někde u Westfieldu. Naopak jsou nti co v hustém provozu si vynucují svých 130 vlevo. A nechápou, mže pokud pojedeme všichni stejně třeba těch 110 dostaneme se domů nebo do cíle, piokud budeme nutit ostatní k manévrům hrozí nehoda a pak zdržení až až ..Ideálně v levém pruhu. pak nastane nehoda v e smero oproti, poněvadž sio to budou řidiči okukovat a další… Číst vice »
„Nejlepší“ jsou středoproudaři, ti nejvíce podkipávají smysl plynulosti dopravního provozu.
V ČR nemôže byť miestna komunikácia označená ako diaľnica?
Není stanoveno jak řešit mýto (vybírá stát na městské silnici?) a pár dalších detailů.
Jen jako silnice pro motorová vozidla.
Někde jsem četl,že D35 Časy- Ostrov je zpoplatněn okamžitě od otevření 22.12.
Do 3.5 t ano, je tam klasicky znacka dalnice. Clanek podle me hovori o spusteni myta nad 3.5 t.
Tak nultý kilometr D1 by měl být (stejně jako ostatní dálnice) správně na MÚK s D0
Matematicky a jazykově vzato je nultý kilometr logický nesmysl. Prostě každý metr, který ujedu je první, každý kilometr je první. Teoreticky pokud bych postavil silnici dlouhou kilometr a ukončil ji , na začátku byl kilometrovník 0,00 a na konci 1,00 tak ten jeden kilometer je nultý ? jako že není, že je celý nula, nic? Nultý je kilometrovník, ale kilometr je první.
Ale chápu, že se to rozšířilo, včetně roku nula. A to se smějeme expremiérovi, že ho utřeli děti ve škole.
No dobrý, jenže není kilometr jako kilometr. X-tý kilometr je slangové označení pro přibližnou polohu značky na pozkomu. A lze jazykově zcela správně říkat nultý i půltý kilometr.
„Mistni silnice“ neni nic. Zrejme byla myslena mistni komunikace.
Dobrý den, mám dotaz. Proč jednoduše úsek do Průhonic nevynechat z placených úseků a nechat i přes jiné vlastnictví tuto část jako dálnici?
Dnes jsem na D1 u Průhonic ve směru na Prahu viděl přeškrtnutou značku „Silnice pro motorová vozidla“, takže by tam snad měla být 110?
Taky bych se tam mohl projet se svojí koloběžkou, co vyvine na rovině rychlost 15/hod. Ovšem potřeboval bych k tomu kluka v BVPéčku, co by se vlekl s rozumným odstupem oddaně za mnou.
Předpokládám, že aby se udělalo zadost úřednímu šimlovi, bude se na celé D1 změnit staničení (značení kilometráže, číslování křižovatek atd.). Nula bude u Průhonic. Ku Praze záporná čísla jako na D8? Úprava bratru za pár desítek milionů.
U D8 to bylo naopak, km 0 je zde až za Prahou, takže to záporné staničení je mimo území Prahy na SMV, která byla odatečně „povýšena“ na dálnici. Původně na D8 žádné záporné kilometry nebyly.
A ještě si představte, že nemáme výjezdy počítány jako ve Francii či v Německu pořadovým číslem ( maximálně tak při dodělání sjezdu se udělá Sortie 17 a a 17b . My je máme kilometrovní takže EXIT ( smrt v medicíně) 144 bude na kterém kilometru? Budeme jak ruská revoluce říjnová v listopadu?
Tak když může být jako Exit 1 značená křižovatka v km 0 dálnice 😉
Viz moje výše pojednábní o NULTÉM kilometru který celý je dlouhý jeden a nikoliv nula kilometrů. NUla je bod. Nikoliv úsek. Takže paradpxně ano za nulou na kilometrovníku je exit 1. Exit nula by byl obzvlášť peprný- Skoro jako milenec nula, nebo polibek nula. Nultý milenec, nultý polibek.
Opravte si několikrát zopakovaný nesmysl, že se bude jednat o „místní silnici“, nic takového neexistuje. Pokud dojde k převodu na město, bude to místní komunikace I. třídy (případně místní rychlostní). Aby to byla silnice I. třídy, zůstal by dotčeny úsek ve správě RSD, ale to tak nebude. I titulek si tedy zaslouží opravu.
Přesně takto odpovědělo MD. Předpokládáme, že má lepší informace.
V tom případě asi mají v plánu i novou legislativu 😉
Už dlouho se nic neměnilo:)))
V té darovací smlouvě to mají správně uvedeno jako místní komunikaci. Kdo z MD vymyslel místní silnici, zasloužil by si pochvalu za invenci 🙂
Třeba to někdo překládal do angličtiny a pak zase zpátky.
Pro redakci: nefunguje odkaz na to pdfko se smlouvou.
Díky za upozornění, už by to mělo být v pořádku.
Kde tedy začne zpoplatněný úsek, posune ze z Opatova do Průhonic nebo jen na hranici Prahy?
Úplně jsem nepochopil, co z toho bude mít Praha, kromě starostí s údržbou…
Nebude tam platit naprosto žádná regulace reklamy. To by pro někoho mohl být vývar.
To by se změnou na silnici 1. třídy z hlediska zákona nic nezměnilo, ne?
Ale změnou na místní komunikaci I. třídy ano.
Hlavně aby zůstala 130km/h a nebylo tam nesmyslné zpomalení které tam jen způsobí kolony!!!
Stejně tak by bylo na čase aby na D7 byla konečně instalována 130 km/h od Evropské!!
Stejně tak by bylo na čase konečně na D4 instalovat 130 km/h od okruhu po Jíloviště!!!
Ale D4 začíná až u Jíloviště! Od okruhu po výjezd na Lipence tam být 130km/h nikdy nemůže,protože tam je přechod pro chodce a šířka komunikace taky neodpovídá.
Přechod (by) měl zmizet. Ale jinak souhlasím s Vámi. Dokud se nevyřeší nejezdí resp. Propojovací pruhy a zastávky MHD, rychlostní limit není prakticky možné zvýšit. Ostatně, obyvatelé Zbraslavi by to nejspíš nechtěli.
No, takže jsme si přečetli názor toho, který své ego honí při rychlosti 130 km/h na dálnici a nic o propustnosti neví.
Naprosto ideální propustnosti dosáhneme, pokud pojedeme rychlostí 75 – 85 km/h…
Rozrážeči kolon (to je těch 130 km/h) jen situaci zhoršují.
Denní dojížděč od pátého na patnáctý km D1 (ve stoupání na Všechromy nestačí ani čtyři pruhy právě kvůli nedisciplíně řidičů).
Super! podepisuji se! A potom rozrážeče potkáme v McD jak si dává kafe.
Zpomalení kolony nezpůsobuje, naopak.
Ja předpokládám, že ke změně dojde. Směrem do města to dává i velký smysl, kvůli nájezdu z exitu 2, kde ráno vznikají neuvěřitelné situace. Postupné zvyšování ve směru z města mi přijde dobré. Ale myslím, že než zdravý rozum, zvítězí ochrana MČ před hlukem a víc jak 110 tam nebude. Vzhledem k tomu, že hranice Prahy je dole v údolí, by bylo, když už, nejlepší konec a začátek 130ky dát do půlky stoupání, aby se nemuselo brzdit z kopce a zrychlovat do kopce, ale takovou míru racionality nečekám.
K D4 do Jiloviste neexistuje doprovodná komunikace, odjíždět to by bylo naprosté peklo pro všechny, kteří by tam jinak nemeli pristup.
Kolego, kolony způsobuje někdy i něco jiného než omezení rychlosti. Třeba náhlá situace sjíždění pruhů kvůli nehodě v levém , která vznikla z tlačení se nějakého spěchače v hustém provozu.
Nikdy jsem nechápal proč není dálnice bez poplatku po Říčany aby to odvedlo auta z Uhřiněvsi. Podle mne si každodenní dojíždějící na druhé auto v rodině známku nekoupí a má ho jen na hlavním autě a jezdí mimo dálnici aby ušetřil. Sám jezdím druhým autem bez známky z Prahy až na Průhonice i když bych z Opatova měl platit a pak zadem přes Nupaky na Říčany. Díky příšernému sjezdu na Říčany kde díky chybějícímu sjezdu přímo z dálnice přímo na most přes dálnici musíte najet na zasekaný kruhový objezd a za mostem na druhý a v podstatě tam je neustálá… Číst vice »
Právě kvůli vám a jiným dojizdejicim do Prahy autem jsou všude kolony. Z Říčan jede pohodlně vlak, občas s ním jedu.
A zpoplatnění? Je to dálnice. Není důvod aby byla zadarmo.
Proto:
https://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/1309/20221211/1309_(2142_301)T.pdf
https://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/SLJR/252_1/20230103/1882_13.pdf
https://idos.idnes.cz/vlakyautobusymhdvse/spojeni/vysledky/?time=06:30&f=%C5%98%C3%AD%C4%8Dany;%20Praha-v%C3%BDchod&fc=1&t=Praha&tc=1
Máte dvě auta a 1500 Kč Vám nezbývá?
Presne, nechapu ty narky nad cenou dalnicni znamky v pripade, ze to auto pouzivam denne. Castky, ktery dam za servis, pojisteni a amortizaci jsou nasobne vyssi, ta dalnicni znamka se v tom uplne v pohode ztrati.
pravicová chudina.
Budete se divit, ale nemusí mu zbyt. Pro ta 2 auta může mít důvod, nejsou na ozdobu. Když pojedu na dovolenou za 100 000, take to neznamená, že mám i na luxusní večeře za 1500. Třeba jsem jen chtěl vidět hodně a tak dám hodně peněz za samotné cesty a jet daleko nebo jedu do obecne drahé destinace, kterou ale touzim videt, nebo mi nevyšla možnost jet v levnějším termínu. Typicky příklad – Norsko. Nechci tam jet pod stan, chci bydlet v hezký hotelech, ale nepotrebuji luxusní obědy a večeře v nich.
Bude se přečíslovávat kilometráž D1?
Proboha, jen to ne. Šaškárna a vyhozené peníze k tomu.
Nebude, jen prostě dálnice D1 bude začínat v km 5,2 a tyhle kilometry by se správně měly odebrat i z celkové délky dálniční sítě
Stejný případ jako u D8, tam se taky neměnila kilometráž když se dálnice „prodloužila“ a dálnice tak začíná v km -2,2
Bude povolen přístup cyklistů?
Asi by měl, když tam nedají značku.
Ten cyklista, co má pud sebezáchovy, tak mu asi bude úplně šumák.
Ne kupříkladu se tam ani nechce moc autem.
Na druhou stranu, pravý pruh by se mohl vyhradit pro cyklisty. Když vidím, kolik řidičů jede naprosto úplně zbytečně uprostřed, je škoda mít tři pruhy v každém směru 😀
Pud sebezáchovy, pokud vedle jedou auta 80-90 a mají široké pruhy a k tomu je tam široký odstávky pruh? Vždyť to je bezpečnější, než kdejaka dvojka. Pokud tam 130 zůstane, pak je to jiná. Mimochodem, existují dny a hodiny, kdy nejezdí kamiony a překvapivě se to týká třeba neděle, kdy je víkend a turisté vyrážejí na kola. A pokud namitnete, že se hodně lidí vrací do města, tak právě jste si odpověděl. Jedním směrem se vrací, druhý je casto v tu samou dobu poloprazdny a k tomu oproti vetsine silnic 2 třídy je tam široký odstavny pruh. Ne, opravdu to… Číst vice »
Na 99% tam bude „silnice pro motorová vozidla“.
A co maximální povolená rychlost?
Takže jak to bude s nejvyšší dovolenou rychlostí? Bude to místní rychlostí komunikace s rychlostí zvýšenou místní úpravou na 100? Víc tam dát nedokážou…
No to snad ne!!!
Mimo město Praha 90 + 20, za cedulí 80?
SMR ma 110 v oddelenych pruzich, da se pridat +20, takze tam uplne v klidu muze byt 130. Co mi chybi vic je na takhle vytizenych dalnicich promenne znaceni, u Mnichova je to jak na A9, tak na A8 z pomerne velky vzdalenosti a da se tim ridit rychlost od 40 az po neomezenou.
Vyšší rychlost = vyšší propustnost a kolony až při hodně hustém provozu. Nižší rychlost = nižší propustnost a kolony už při výrazně menším provozu
Namodelujte si to a taková teze vám z toho rozhodně nevyleze.
Propustnost budete mít nejlepší při plus mínus pětasedmdesátce. Nahoru i dolu = snížení propustnosti.
Pokud beru to podle bezpečné vzdálenosti, tak mi vyjde, že propustnost je úplně stejná při libovolné rychlosti (neberu zrychlování a zpomalovani)
Při rychlosti okolo 80 km/h jedou přibližně stejnou rychlostí auta i kamiony.
Jenže takhle to fakt není, propustnost je mnohem vyšší při 80.
Pán je dozajista znalec. Jen kdoví čeho.
Pán bude asi majitel olítaného BMW z Německa, jehož ego nedovolí táhnout se 80 za fábií.
Brzy se dozvíme, novináři se jistě na to budou ptát. Rychlost snížena dříve či později bude, o tom nepochybujme (vysoké intenzity provozu, blbý připojovák od Jižňáku ve směru do centra…a PŘÍLEŽITOST ke kasírování – odůvodní se to třeba hlukem nebo nehodovostí).
Kilometrovníky až k polské hranici snad měnit nebudou 🙂
Pokud by změna kategorizace pomohla realizaci Vestecké spojky, bylo by to fajn, ale vzhledem k tomu, na jaký odpor naráží, je to dost utopie. Nebo?
Asi něco mezi 80-110.
Podle toho kdo bude na radnici. Aby tam nepřibyl cyklopruh a nějaká kavárnička s posezením 🙂
A před ní velký dřevěný hřib.
Co by ne, SPMV s mistni upravou 130. To ze to vlastni Praha neznamena, ze je to za znackou obce.
Ve směru do Prahy se již objevila značka SPMV a na žádnou úpravu na 130 to tedy nevypadá… Značka je zatím přeškrtnutá, ale of 1.1. zřejmě bude v platnosti.