Začalo vyplňování dálniční proluky u Tábora. Letitá ostuda zmizí v polovině prázdnin

Dostavba D3 u Tábora (červen 2024). Pramen: ŘSDDostavba D3 u Tábora (červen 2024). Pramen: ŘSD

Původní nabídka ŘSD byla 19 milionů korun. Rozhodnutí o vyvlastnění přiznalo majitelům nemovitostí 31 milionů.

Odebírat
Upozornit na
guest
47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dálnice

Fun fact 1: Bratranci a onen urednik z taborskeho stavebniho uradu byli pribuzni.
Fun fact 2: Bratranci prislusne povolovaci dokumenty nemohou najit a z taborskeho stavebniho uradu se ztratily.
Tak to jen pro ty bojovníky proti zlovuli státu…

Jiřik

Pokud ty dokumenty nikdo nemůže najít, pak neexistují. 🙂

P Z

Bolševické chování státu v této kauze je ostudné. Majitelé servisu nemají ani své nemovitosti a ani své peníze. Nemovitosti jim stát fakticky ukradl – úřad používá zvrácený slovní pojem odejmutí vlastnictví. Rok 1948 se stále opakuje – stát něco ukradne a adekvátní hodnota nepřijde.

Mgr. Jan

Prosím tě, přečti si bedlivě článek a pak komentuj.

P Z

Co brání státu poslat jim těch 19 mil. Kč ? Případně potom doplatit rozdíl ? Máš dost rád soudružské tykání, ne ? Asi Ti vadí svoboda projevu, co ?

Filip Jirsák

Jedna v tuto chvíli stát nemá žádný právní titul, na základě kterého by to vyplatil. Navíc soud asi pořád ještě může rozhodnout, že částka bude nižší.

Filip Jirsák

Majitelé servisu od začátku věděli, že jim ty nemovitosti budou časem k ničemu. A měli spoustu příležitostí, jak je státu prodat za slušnou cenu. To, že teď nemají celou částku, zase visí jen na nich.

FrenkyUL

Problém je v tom, že servis Bratránků měl být jen dočasný, ale úředník, který už nežije, to potvrdil jako stavbu trvalou. Nevěřím, že to udělal z nedbalosti. Kolik asi od Bratránků dostal. Nyní ještě dostanou zaplaceno, tedy až soudní šiml dořehtá. Není možné, aby stát jen tak něco vyplatil. Musí se chovat s péčí řádného hospodáře. Já nevím, to si ty okolnosti neuvědomujete?

Aussiger

Jako čistě lidsky rozumím p.Bratránkovi a jeho rozladění z oněch neposlaných peněz..já osobně na jeho místě po obdržení doplatku bych sbalil kufry a letěl do Karibiku..aspoň na pár měsíců.

Frantisek X

Jemu nejspíše postačí možnost někde v okolí nadále provozovat podnik…

Jan

A nabídl stát směnu za jiný vhodný pozemek? Nebo mohlo i město. Určitě má někde pozemek u komuniikace a nabídnout pozemek se stavebním povolením na podobnou stavbu a penězi na stavbu (nebo by to mohla rovnou postavit firma placená ŘSD/městem) by neměl být takový problém… V době, kdy se to začalo řešit by to šlo možná i pod těch 5 milionů, co byla jen dnešní záloha.

Luboš Beneš

Město už mu jenou pomohlo, znovu bych to již nežádal, aby nebyly zase nějaké mrzutosti.

MaPe

Prosím, uměl by mi někdo nějak fundovaně zdůvodnit, proč jim tam ten sjezd nepostavili? Vždyť by to snad bylo levnější, než jim to vyvlastňovat. Ten kousek dálnice je tam 20 let a ten exit i sjezd z té pumpy tam byl i před 20 lety. Koukal jsem se i na staré ortofotomapy na mapy.cz a pamatuju si to asi správně. Tak v čem je problém, zvláště pokud pochybili na úřadě v Táboře. Já se přiznám, že tomu nerozumím, proč jim zavřeli ten existující sjezd k té jejich pumpě i tomu servisu. Děkuji

Jan

Z dálnice to neumožňují normy, z Tábora nechtějíé cestu místní.

MaPe

Ale vždyť ten sjezd z dálnice tam před 20 lety byl a fungoval,, tak v čem to neumožňují normy, nebo co se změnilo? Myslím teda pouze směr PHA-ČBU.

Lukáš F.

Tehdy to ale nebyla dálnice, takže jiné normy.

MaPe

Dobře, ale protože jsem šťoura… -sjezd z dálnice ke Čtyřem kamenům tomu vyhovuje? (D10) -sjezd z dálnice k pumpám u Mladé Boleslavi a odbočka na I/16 směr Jičín (D10) také vyhovují? D10 také nebyla dálnice, tak v čem je toto jiné A ještě jedna věc, proč jim tedy ten sjezd neposunuli kus zpět (směrem k Miličínu), to pole kde by se kousek odkoupil pro posunutí patří Jihočeskému kraji (hospodaří na něm nějaká zemědělská střední škola), čekal bych, že kraj by se s ŘSD uměl domluvit, zvláště pak pokud by napravovali chybu úřadu v Táboře Myslím to tak, že než tahle… Číst vice »

Filip Jirsák

To, že možná nevyhovují nějaké staré sjezdy, neznamená, že se mají budovat nové nevyhovující sjezdy.
Každý sjezd z dálnice je rizikové místo a není možné dálnici zaplevelit hromadou sjezdů všude, kde si někdo pískne.

MaPe

No já bych, asi naivně, čekal, že když tuto situaci způsobil nějaký úřad, že bude snaha o minimalizaci škod a snaha o domluvu a narovnání problému. Když mu dovolili „pískat“. Nic víc.

Ale máte pravdu v tom, že když se dálnice postavily papírem v roce 2015, že těžko budou splňovat nějaké přísnější normy.

Mimochodem na bývalých „erkách“ nebudou ty nevyhovující sjezdy spíše ve většině a to myslím, že i drtivé.

Filip Jirsák

Ale úřad tu situaci nezpůsobil. Oni to tam postavili v situaci, kdy měli vědět, že ten sjezd je jen dočasný. Že to pak úřad zkolaudoval jako trvalou stavbu bylo něco, s čím neměli počítat. Ano, úřad to tak neměl zkolaudovat. Ale majitelům nevznikla žádná újma, jenom se situace vrátila do správného stavu, ve kterém měla být od začátku.
Je to jako kdyby vám někdo fakturu uhradil dvojnásobnou částkou, a pak chtěl zpět peníze, které zaplatil navíc. To není situace „on mne obral o peníze“, ale situace „vracím něco, co jsem nikdy neměl získat“.

johny

vždyť je to napsáno v článku: sjezd z dálnice (tehdy silnice I/3) byl jen dočasný, zato stavba motocentra byla povolena jako trvalá

MaPe

No a proč jim ho teda nepostavili jako trvalou stavbu o těch x metrů dál směrem k Milčínu. Vykoupit kus pole Jihočeského kraje a postavit sjezd a kus cesty příjezdové. Vždyť by to bylo rychlejší a možná i lacinější, než vyplácet vyvlastnění.
Já v tom, pravda, asi hledám logiku, kde nejde nalézt.

Martas

To hledáte 🙂. Z jejich strany jde už o truc. Nebudu hodnotit dávnou minulost. Nicméně když jim před vyvlastněním bylo nabízeno postavit cestu z Tábora, tuto variantu sice odmítli místní, ale i oni.

David

Pokud si to pamatuju dobře z jedné reportáže v ČT tak sice pochybil stavební úřad v Táboře, ale člověkem který přímo na tom úřadu pochybil byl jejich strýc. Taková malá domu do rodiny.

FrenkyUL

Tak to jsem nevěděl. Nebyl to tedy úplatek, ale služba rodině.

Pavel Q

Já bych nevolil tak silná slova. Určitě si řada projiíždějících ani nevšimla, že je něco jinak, že ten kus není dálnice.

kajman

Jako že si nikdo nevšiml toho zúžení, převedení do jednoho pruhu a pak zase zpátky? To asi ne.

Krachbumente

Šílenství je konečně u konce!

Jan Neruda

To v žádném případě není konec. Teď budou soudy o výši vyrovnání. Ale naštěstí už se bude jezdit normálně a následky „chyby“ už nebudou pociťovat všichni uživatelé dálnice

kolemjdoucí

Konec dobrý, všechno dobré…. Ne v tomto případě. Za prvé ještě nejsou dokončené soudy, ale nešť, ale za druhé, a to jasně, zřetelně a fakticky – tento příběh vydává jasný signál o fungování státní správy v letech devadesátých a i pozdějších. Na všech úrovních…. Snad jsme se z toho poučili a další příběh podobného typu se už nemůže objevit.

Jiří Kocurek

Co si budem, bytová komise při MNV v 80. letech, to taky nebyl vzor bezůplanosti.

MOS

Nebo bezúplatnosti !

mlokXCM

Státní správa byla jen odrazem tehdejší společnosti. Tak jako tomu je nyní a bude v budoucnu. A to kdekoliv na světě.

Otto

Presne tak, vzdycky me fascinuje, jak si lidi mysli, ze ve statni sprave pracuji lidi z uplne jine planety. Nikoliv, jsou to lide z uplne stejne spolecnosti se vsemi jejimi klady i nedostatky…

hroch.obojzivelny

Přesněji: Je to určitý výběr, který se neuplatnil jinde.

flexaretista

ostudné je, že ta patníčková komedie dokázala na zdrženích v dopravě za 1 rok nadělat národní ekonomice tolik škod, že by to poplatilo i tu sumu, co Bratránkovi chtěli, nejdéle za 2 roky. Každopádně velké ironické díky MÚ Tábor, bez jehož stavebního úřadu bychom byli o tuhle frašku jak z banánové republiky ochuzeni.

Karl vB.

Stavební úřad je úřad státní právy, nikoliv místní samosprávy (MÚ/ OÚ apod.).

Otto

Zcela formálně ano, ale dělat si iluze nemusime, neb kdo jmenuje vedouciho odboru vystavby? Statni sprava nikoliv…

FrenkyUL

Je to přenesená působnost státu a vykonává ji město s klady i zápory.

Frantisek X

A jaké škody té „národní ekonomice“ dělá dopad přebujelé převážně silniční dopravy, to už do plivance nezahrnete, že. Aby se vám ještě jednou nestýskalo po bližších zdrojích…

matejsediv

No za 5 milionů si můžou myslim si bez problému pronajmout skladovací prostor nebo klidně dílnu a ještě nějakou dobu rozumně vyžít.

Milan

Zjevně si neuvědomujete, že je rozdíl investovat do vlastního majetku a spotřebovat finance zaplacením pouhého nájmu pronajaté nemovitosti – je to jako pořídit si vlastní zahradu či jiný průběžný zdroj potravy nebo jen zaplatit a spotřebovat pouze přímo jídlo!

Frantisek X

Jenže on chce hlavně jezdit autem, to musí být zájem všech. Ne něco vytvářet a tím nějak se živit.

Kebab

To je komická připomínka ke článku o motocentru a čerpací stanici😃

FrenkyUL

Františku, vrať se na železnici a sundej ze svého názvu X.

matejsediv

O tom to opravdu není, už jen proto, že nevlastním řidičský průkaz a využívám hlavně železnici.

matejsediv

Jde mi o to, že s takovou částkou se dá pohodlně vyžít nějakou dobu, než se celá věc s penězi vyřeší a oni dostanou zbytek. Oproti odhadované ceně jejich dílny je částka potřebná k vyžití v řádu měsíců celkem malá.
Oni to prezentují jako bezvýchodnou situaci, ale tak to zdaleka není. Tím, že jim stát vyplatil zálohu, jim dal spoustu možností, jak situaci vyřešit.