Začalo územní řízení klíčové části trati na letiště. Projekt čelí odporu místních, chtějí úpravy
Vizualizace modernizace trati v úseku Praha-Veleslavín - Praha-Ruzyně přes Liboc. Zdroj: SŽ

Úsek pražské železniční tratě Veleslavín - Ruzyně si jde pro povolení. Podle spolku je to betonová past.
Kolikrát se mohla trať už modernizovat minimálně z Kladna do Ruzyně (případně i do „Zličína“) – proti tomu snad nikdy skoro žádné protesty nebyly – než se ti … (nechci říkat co) Pražáci dohodnou, co vlastně chtějí?
Asi půlka lidí přijíždějících od Kladna nevystupuje dál než v Dejvicích, takže ten kousek pomalejší jízdy z Ruzyně (na těch pár let, než to místní aktivisty přestane bavit) už by tak fatální nebyl. Navíc by mohlo mít dobrý (pře)výchovný účinek, kdyby Kladno mělo spojení na letiště dřív než Praha (a přímé spoje by jezdily i na Beroun aj.).
Je úsměvné, jak se dá udělat jasný, černo-bílý názor bez podrobné znalosti lokality, historických souvislostí a hlavně odevzdané projektové dokumentace. Někdy dokonce postačí jen mapy.cz 😉
Nákladní doprava na této trati byla minimální a těžko bude interval mezi vlaky menší než 15 minut v jednom směru, takže mezi Dejvicemi a Veleslavínem by stačila jedna výhybna nebo směr dolů vést tunelem. Měnírna může být někde v Ruzyni, protože se chystá přechod na 25kV. Nebo ne? P.S. Moderní vlaky mají výrazně tišší chod než staré.
Těch 15 min. dělte asi tak třemi. A to jsem celkem konzervativní: Jednou za čtvrt hodiny na letiště, jednou rychle do Kladna (popř. dále), jednou osobák.
Boj za zaostalou Prahu pokračuje
Tady bude Správa železnic muset značně ustoupit a celý projekt přepracovat. Ano, bude to stát více, bude to trvat déle, ale tady je to oprávněné, protože tu máme obytnou čtvrť a to by mělo být místem pro život a ne být přetnuto dopravně-inženýrským běsněním. Obdobně jako na Balabence bude muset vnitřní silniční okruh pod zem a to, co tam dnes je za mostní obludárium, bude muset být srovnáno se zemí. A ze stejných důvodů těžko na Balabence vznikne napojení na vysokorychlostní trať, protože to by znamenalo tam přidat další úroveň železničních mostů. Tam to také ještě bude zajímavé…
Myslím, že občané Liboce neznají jak bydlet s metrem v úrovni 2. N.P. jako např. v N.Y. (a nejen tam 😧). Ta zeď za pár let zaroste, popř. ji nechá místní městská část v nějaké soutěži posprejovat. Přimlouval bych se jen za dostatek podchodu/nadchodu. Z dostupné dokumentace se mi to nepodařilo zjistit. Ale co nejdůležitější – UŽ TO KONEČNĚ REALIZUJTE !!! Předem díky… 👍
Tipuju, že největší problém je s „vybetonováním“ úseku P10 – P12 a strach o parkovací místa na souběžné silnici mezi P12 a P13.
Na nějaký zelený val, který by odstínil ten beton tam moc místa není, navíc podchody budou kvůli bezbariérovosti velké prodloužení cesty s rizikem utábořeni bezdomovců.
nejjednodušší by mohl být obyčejný plot a na něm pnout břečťan nebo jiné, převážně méně opadavé popínavky. Takový plot přece musí pohlcovat hluk mnohem lépe než panely a na rozdíl od panelů by zabraňoval odrážení nežádoucího hluku (například v podél benešovské trati bývá na některých místech hlučno protože panely vracejí do zástavby hluk z paralelní silnice. A pro zajímavost: v dobách, kdy na trati ještě drtivě převažovaly vlaky s otevíratelnými okénky, tak působením panelů šel otevřeným oknem obrovský hluk dovnitř vlaku.)
U P-Hlubočepy jsou ty nízké protihlukové stěny. Ty zakrývají kola – největší zdroj hluku a nad nimi by třeba mohly být keře.
Ale z jiného soudku. Ta protihluková stěna slouží zároveň jako zábrana proti hluku a taky jako zábrana proti vstupu.
A k zamezení přecházení vy právě postačil ten plot. Jenže to vypadá že místním jde především o to, aby si mohli trať přecházet, kdekoliv se jim zlíbí. Předpokládám že i v současné podobě je takový libovolný způsob přecházení nelegální.
Tak si otvorte na mapy.cz panorámu v ulici „U Kolejí“, ideálne v jej časti južne od koľají, pekne si ju prejdite v tej panoráme a spočítajte, koľko chodníčkov je tam cez koľaje vyšľapaných. Ja vidím jeden.
A teraz si tam v tej panoráme ešte predstavte trojmetrovú betónovú stenu pozdĺž celej ulice. I takú Rakovnickou by to určite „vylepšilo“.
A právě proto jsem pro plot
Já si myslím, že by projektanti místo betonového koryta mohli navrhnout průhledný tubus, jako tomu je u povrchového metra v Praze, např. Černý most, Butovice. To by mohl být kompromis.
Byl, to ale není bohužel tento případ. Oni ve skutečnosti chtějí zachovat stav, kdy mohou překračovat železnici libovolně, kde potřebují. Běžte se podívat na místo a přečtěte si jejich připomínky.
Proto jim vadí to koryto….
extrémně náročný na údržbu nebo by za chvilku byl neprůhledný… navíc to úplně neřeší ten zbytek požadavků…
Černý most a Butovice jsou úseky, kde sice vidíte či spíše tušíte něco venku, ale prakticky se nedá na nic dívat.
Původně na letiště mělo být metro ,to prosazoval Bém . Po krátkém čase otočil a začalo se stavět metro s pravoúhlou zatáčkou ve Veleslavíně směrem do Motola (ústředí korupce). Doufám, že lokálka – tzv. „rychlodráha“ v roce 2030 bude – v parní trakci ! Sto let za opicemi !
Možná, že i o tom uhnutí metra k Motolu se v rámci kauz něco dozvíme. Zatím je tam ale zmiňovaná jen silniční infra.Už bych se ničemu nedivil. 😀
Doprasení linky A do míst, kde podle seriózního dopravního inženýrství není na metro přepravní poptávka, prosazené zkoksovaným skrčkem Bémem, v
původní podobě zahrnovalo jak skobu pod Petřiny a Motol, tak úchylnou smyčku zpět směr letiště.
Jak se později provalilo, onen úsek Motol – letiště byla jen další mafiánská lež pražské politické jelity. Paradoxně díky za ni, protože zatímco v Motole se jakž-takž podařilo stanici zaplnit tím, že k ní DPP perverzně naohýbal busové linky z širokého okolí, vašemu od Motola dál by metro vozidlo vzduch a kapsa daňového soumara by krvácela.
Děkujeme za shrnutí, které se objeví v každé diskuzi o vlaku na letiště. Každopádně stejně byste musel vyřešit spojení do Kladna a v tom vám metro na letiště nijak nepomůže. Mimo jiné
V této zemi se stalo normou, že do všeho žvaní všichni a nejvíce ti, kteří o tom vědí nejméně. A pokud jde o modernizaci železnice, to se vždy zaktivují skutečné elity ve snaze takový projekt pohřbít. Češi by si asi přáli celou zemi vyasfaltovat, aby si náhodou někde nezajeli autíčkem o 1 km zbytečně a neztratili půl minuty, ale železnice by nejraději zrušili nebo je ponechali jako atrakce pro děti zakonzervované na úrovni jako před 150 lety. Samozřejmě s trochou nadsázky. Podle toho naše železnice vypadá a (ne)funguje. V případě Buštěhradky je to jeden protest za druhým, přitom současný provoz… Číst vice »
Tenhle problém je ale prakticky všude.
Největší experti v boji proti železničním stavbám jsou na Praze 6. V Kladně modernizace tratě do Prahy nikdy nikomu nevadila a za tu dobu, co se v Praze přešlapuje na místě (krmě opravy Negreláku, ale až na Masaryčku jezdí z této strany sotva půlka lidí), se to mohlo udělat aspoň do Ruzyně snad desetkrát.
Nemohl by Ropid objednat retro jízdy se Sergejem? Samozřejmě za cenu PIDu. Je to v Praze obvyklé a my Kaštani se užijeme. A sousedé u kolejí vlastně taky. Možná trochu zmoudří. 😀
KŽČ už chystá bardotku bez tlumiče, už se chřestí zlaťáky 😀
Kladenský rychlík?
Letem světem – Šmudladžetem!
A potom po postavení protihlukových stien, aby sa ukázalo, že ten netĺmený výfuk a teda zdroj zvuku je až nad stenou, takže stena, akosi, neplní svoju funkciu?
Po modernizaci tam budou elektrické jednotky.
Současný návrh plánuje vybudování „betonového koryta“, které podle spolku nenávratně rozdělí území a místní budou odkázáni na nevzhledné a komplikované podchody.
To je absolutni nesmysl, ta trat uz tam je, zadne rozdeleni navic tam neni,… pouze se jim nyni pres trat prelejza dobre kdekoliv, kdyz tam zed neni…
Ja jsem klidne pro, aby betonove koryto doznalo zmen, je to strasny, plot by stacil, navic na urcitem miste, chrani betonova zet vzrostlou zelen. Je mozne pridat i jine podlezy ci prelezy, kde to je treba… nesouhlasim ale s tim, ze koryto rozdeli uzemi, to uz rozdeluje existence soucasne trati.
„Začalo územní řízení “
„zahájil stavební řízení“
„Po projednání dokumentace pro územní řízení bude ze strany SŽ následovat podání žádosti o povolení záměru dle nového stavebního zákona.“
Takže teda „staré“ územko, ovšem jaká vlastně je jeho role dnes…?
2030? Tak to už by měli začít s hloubením šachet pro stroje TBM na vedlejším úseku.
Jak to vypadá s úsekem Praha-Ruzyně – Kladno? Výběrové řízení na dodavatele začalo 20.12.2023.
„Aktuální plán teď počítá s tím, že první vlaky z centra vyjedou na letiště do roku 2030.“ Opravdu již tak brzy? Jenom aby to nebylo zas moc brzy! Aby to pak náhodou nebylo dříve než přesně tak „brzy“ jak se to myslelo na té reklamě na Veleslavíně. S tímhle pánové ze SŽ opatrně. 🤣
Tohle bude chtít silnou vůli a hodně diplomacie. Dobře že je tam teď Kupka a ne nějaký antiželezničář jako dříve.
Vypadá to že na některých místech by mohl být prostor pro hliněný val. Mohl by se podél tratě střídat hliněný val a panely podle prostorových i estetických možností. Jak tady opakovaně zaznělo, tak zábrana vyšší než metr už akustický nemá efekt. Takže val by mohl být ještě mnohem nižší a vršek osázet plevelem jako meruzalky morušovníky mňam. Zakladový materiál by mohl být k dispozici z jakéhokoliv tunelu a na vršek trochu ornice, samotná hlína by mohla být ze zemních prací na trati nebo z nějakého decentního zahloubení trati o pár decimetrů. Ale nejjednodušší by mohl být obyčejný plot a na… Číst vice »
Jinak řečeno, úřednická chamraď z Dobrě správy nabírá rychlost na cestě za dalším fiaskem.
Ale bude argument proč to nejde a to je hlavní. A dalších pár let bude v čem se v zasedačkách a kancelářích nípat.
A tedy navrhujete co? Mimo jiné se v článku uvádí:
„Kromě nepřiměřených dodatečných nákladů by to podle ní přineslo také velmi výrazné zpoždění celého projektu a v neposlední řadě by SŽ přišla o ekonomickou efektivitu, kterou musí doložit pro financování z veřejných zdrojů, a to jak národních, tak i evropských.“
S tím se hodláte vypořádat jak (zejména pokud jde o tu poslední část)?
„…by to podle ní přineslo také velmi výrazné zpoždění celého projektu…“
Ano, zatímco fiasko ve fázi ÚŘ projekt výrazně urychlí.
To jste si vybral tak nějak to, co se vám hodí, přičemž ale není důvod, aby to dopadlo fiaskem. To, že někdo má nějaké připomínky ještě neznamená, že tyto připomínky musí být akceptované, jinak ve věci nebude pozitivně rozhodnuto. Ale nevyřešil jste tu ekonomickou efektivitu. Zatím jste vlastně dokázal jen to, že umíte někoho urážet, přičemž asi jediný důvod je takový, že máte pocit, že by něco mělo být nějak jinak. To tedy není nic moc.
A tu ekonomickou efektivitu myslíte včetně nákladů obětované příležitosti v důsledku neexistence trati, nebo bez…?
Prakticky všechny stavby Dobré správy jsou ve srovnání s díly ŘSD tak pohádkově drahé, že jen racionalizací nákladů (které kancelářská verbež v Dlážděné hystericky brání), by sa dalo hravě ušetřit nejméně to, oč se stavba údajně prodraží.
A že ÚŘ skončí fiaskem, sice není jisté, ale přinejmenším vysoce pravděpodobné. V srdcích přetékajících láskou k Železnici se totiž stále ještě nenašlo místo pro okolní svět. Ale inš’Allah se tak jednou stane. Možná i v tomto geologickém období.
Dovolil bych si sem vložit svůj názor na věc:
https://blog.idnes.cz/flaska/dlouha-story-dopravy-na-prazske-letiste.Bg24020936
Jako dílo dvanáctiletého šotouška dobré, Tome… oh, wait…
tyto články jsou mnohem relevantnější přestože o 15 let starší https://blog.idnes.cz/subrt poněkud se mílíte: varianta metro B na letíště není levná argumentovat proti rychlodráze protože city elefant je jen argumentací proti vlastnímu doměnce, že tam bude zrovna tento, tedy proti slaměnému panákovi. A všechna ta možná prodloužení tras metra narážejí na zásadní problém: kapacita v centru. Například áčko je v centru přetížené už teď a nelze ho posílit, naopak na okraji směrem do motola je krom ranní špičky trestuhodně prázdné. Shánět pro něj další cestující by byl průšvih v centru. Naopak vlak z kladna a letiště je separátní trasa a… Číst vice »
Tak, když se člověk podívá na mapy. Vysoké betonové stěny tam již na části trati jsou. Mimochodem právě ta část, která zakrývá vlak tak tam již stojí. U zbytku trati jsou většinou vedle vzrostlé stromy. Území je teď již rozdělené a pokud někdo není v nejvyšším patře vysoké bytovky tak stejně na druhou stranu nevidí. Takže vedení v zářezu by vůbec nic nevyřešilo a jen to je vymyšlený argument pro to, aby mohli zdržovat. No z vizualizací je patrné, že výsadba zeleně se tam plánuje. Ta trať se plánuje už přes 30 let. Vizualizace toho jak to bude vypadat je… Číst vice »
Pokud prostudujete podrobně PD a porovnáte, zjistite, jak daleko ty vizualizace od reality jsou, kupř kabel 22kV vedle, ochranné pásmo, žádné stromy atd.
Žádné zdržování, ta trat tam už tam měla dávno být a tak, aby byla přínosem všem, neomezovala. Takhle třeba významně omezuje přístup do území, kde bydlí vyšší stovky obyvatel, pouze jedna úzká ulice v záplavovém území atp. Taky se podívejte na řešení podjezdu Libocké, moc prima. Je jen chyba SŽ, že tam trať už dávno není, všechny podněty SŽ zná už od roku 2008.
To betonové koryto je stejně příšerné, jako Štvanická lávka.
Štavnická lávka je pěkná
To je vec osobného vkusu každého súdruha. Ten podstatný rozdiel vidím v tom, že Štvanická lávka nie je „to jediné“, čo niektorí ľudia pri pohľade z okna svojho bytu vidia.
Mezinárodně významné stavby vždy čelí odporu místních. Ty první by měly mít navrch…
Nechat porůst popínavkama. Vyřešeno😂
Neexistuje, soused na mě vyběhl s vidlemi, když jsem dotáhl tůji. Prej mu to ničí úrodu na ovocnáčích.
Ty vidle? Nedivím se.
Túuje je hnusná a množí rez hrušňovou, ale netuším, co má společného s popínavkami.
jde o přezimování reze hrušňové ..to dělají zaručeně některé druhy jalovce a nikoliv všechny. Tůje asi ne. Nicméně všímám si že v blízkosti tújí neplodí zelenina. Čtvrtinu tůjí jsem vloni vykácel a letos zruším další čtvrtinu.
Váš příběh byl již umělecký zpracován.
https://m.youtube.com/watch?v=8HwVOLzA7Eo&pp=ygUJRGF0YW10dWph
dobre udelal soused!. 😀
Padá z toho na podzim bordel, ale o něco horší jsou okrasné borovice, to dlouhé jehličí vybírat ze záhonů, to je mňamka. 😀
Ty úzké a vysoké betonové nudle jsou otřesné. Je to hnus jednak pro cestující, kteří mají sice pěkná velká okna, ale vidí jen posprejovaný beton, místo krajiny a stejně tak ten nesmysl opticky rozděluje i dané území. Opravdu se nedivím, že to místní odmítají, protože je hnus, najednou se místo do krajiny dívat z okna na betonové stěny. Pokud už to musí být takto, vážně je nutné aby ty stěny byly tak vysoké? Proč? Vždyť naprostou většinu hluku z vlaku způsobují podvozky a trakce v dolní části souprav. Bohatě by stačilo, aby byly kvalitní protihlukové zábrany od země do výše… Číst vice »
Průhledné stěny? Vy jste teda hlava. Jak asi bude průhledná stěna vypadat za pár let. Doporučuji vám projet se po Novém spojení.
Kousek od baráku mám průhlednou železniční PHS a i když to časem chytá nečistoty, i po letech je to pořád v pohodě.
Koupíme Svobodovi wapku.
Tak ono by to SŽ nezabilo když by tam jednou za 5 let projela třeba traťové s wapkou.
Traťovka
Řešením samozřejmě není ani zářez nebo tunel, ani betonové stěny, ale viadukt. V Asii na městských tratích běžná věc, zachovává povrchové dopravní vazby, je bezkolizní, pokud by byl stejně vysoký jako ten podél Strojnické, tak by převyšoval okolní zástavbu a výška protihlukových stěn by mohla být minimální, cestující získá krásný výhled do okolí a poděl trati aspoň nebudou vznikat slumy, jako třeba ve Vysočanech, nebo Braníku. Cenově by to byl kompromis mezi povrchovou a (polo)podzemní variantou.
To by bylo sympatické řešení. A je v Praze již vyzkoušené a osvědčené. Naopak protnout město zdí je vyzkoušené v Berlíně – a to se neosvědčilo vůbec.
Tak v tom Berlíně mají zkušenosti s obojím, zeď vs. Stadtbahn, zkušenosti tedy v průměru neutrální 😀
To by se obyvatelům určitě líbilo, ti by skákali do výšky nadšením:-(
do výšky viaduktu
Je to jedna z možností. Celkově se mi líbí jak se zavrhne odbočka metra a pak se zase divíme, že to bude nad povrchem..
Já bych třeba rád viděl metro víc nad povrchem. Není nutné ho všude strkat pod zem, zbytečně to zdržuje rozvoj.
Tak zase pod náspem nevznikne slum s přístřeším… Každý řešení má svůj problém…
Náspy do města nepatří a stejně kolem nich vznikají stanová městečka. Když prostoru pod viaduktem dáte funkci, nemůže tam vzniknout slum.
No ale zapomínáme tady na rychlost bezdomovců a pomalost úředníků. Stačí si zajít na drážní promenádu, nebo pod negrelák.
Nejde udelat ty protihlukové stěny nižší a pruhledné jako mají třeba v Rakousku? Tohle fakt nevypadá dobře.
Pokud by onen Spolek pro rozvoj Liboc chtěl dostát svému jménu, pak bojuje PRO tuto železniční trať.
Liboc tím získá kvalitní rychlé spojení do centra Prahy.
Oni nejsou proti té trati, ale proti tomu navrženému způsobu realizace á la betonové koryto. Což docela chápu, dalo by sto udělat citlivěji, i bez zahloubení.
To Liboc má električkou a metrom.
Nejak nerozumim, proc na letiste nenatahnou tramvaje. Asi by to bylo moc levne ….
Protože by to do centra Prahy trvalo strašně dlouho?
A dopravu do Kladna vyřešíte jak? Budete se tvářit že neexistuje?
Ono nejde vůbec o letiště, ale o Kladno a okolí, kde kolem trati žije cca 80 tis. lidí.
Kapacitně nestačí kloubáky, nestačí trolejbusy. Proto tam nemůže být lehká železnice. Tohle už je rozhodnuto 20+ let.
EU pro letiště této velikosti požaduje napojení na železniční síť. Tramvaj by mohla akorát nahradit ty trolejbusy, ale bez samostatné trati neobstojí při cestě do centra. Přestup na metro cestovní dobu prodlužuje a kapacita metra taky není nekonečná. A hlavně se řeší doprava od Kladna / Rakovníku, letiště je jen „odbočka“.
EU požaduje? A to jako jak a v jakém dokumentu? A jak je pro nás něco takového závazné?
Já jen, že je i v rámci EU pořád dost letišť, co kolejové napojení nemají.
To neznamená, že nejsem pro to, ať se ta trať už konečně postaví. Jen mi přijde divné argumentovat zrovna EU. Aby to nebylo jak když někdo každou ptákovinu hází na Brusel…
Připadalo mi, že i to je v dlouhodobém plánu, zatím se přibližujou (naposledy úsek Divoká Šárka – Dědina) a někdy tam třeba dojdou stejně jako to metro.
Napojení letiště na železniční síť je závazek vůči EU dokonce s nějakým závazným termínem (myslím 31.12.2030; zaznělo to tak aspoň v prezentaci sudopu, budu si ji muset někdy znova pustit), zatímco metro a tramvaje asi nijak nespěchají.
Tramvaj je zoufale pomalá a málo kapacitní.
Pořád dokola. Železniční trať je tam tuším přes 100 let. Před 50 či 60 léty tam jezdily těžké vlaky s tisíci tunami uhlí z Kladna či železem z tamních oceláren. A žádné spolky neprotestovaly, držely ústa a krok (nebo tito rubali uran v dolech na Příbrami či Jáchymově jako součást převýchovy). Provoz, jaký je na trati dnes, resp. bude po rekonstrukci je zlepšení ne o 100, ale o 1000 %. Dneska má každý plná ústa protestů vůči všemu, aniž nese jakoukoliv právní či materiální odpovědnost. žvásty o neprostupnosti území jsou jen žvásty. Pokud je mi známo, tak vstupovat na železniční… Číst vice »
Jenže ty přejezdy mají být zrušeny a nahrazeny chozením nahoru dolů, neprůhledná betonová zeď tomu na parádě také nepřidá. Lehčí osobní vlaky sice způsobí méně hluku jednorázově, zato pojedou nepoměrně častěji. Za mě je OK, že se spolu ty strany scházejí k dohodě, a myslím si, že drobné úpravy tak, aby se dalo někudy projít a také přes trať bylo něco vidět, budou úplně akorát. Vyrábět tam další koryto nebo tunel je asi zbytečné, byť o kus níže je to zatím pořád ještě v plánu, jakkoli i tam je to (pro obě koleje) neefektivní.
Joj, tohle je zase výblitek soudružské nenávisti. Tak co, poslal byste ty lumpy, co si dovolují nejásat nad betonovým korytem napříč dědinou, rovnou na šibenici, nebo jenom do lágru na uran?
uran je potreba, takze do dolu s nema. a prvni a na dozivoti by sel Patrik.
Tuhle větu „…nebo tito rubali uran v dolech na Příbrami či Jáchymově jako součást převýchovy“
To snad nemyslíte vážně, ne?
Týpek napsal, že to tak bylo. Nikde nenapsal, že to tak chce zpět.
„Ale v každé společnosti se holt najdou ti trochu mentálně slabší.“ To je, predpokladám, váš podpis.
Zahloubení je neekonomické a nesmyslné. Toto území je už nyní rozděleno kolejemi, takže výstavba nových podchodů může situaci jedině zlepšit. Betonové stěny lze poměrně snadno nechat porůst zelení a upravit je tak, aby nerušily. Kromě toho dnešní příměstské železnice tohoto typu nejsou zdaleka tak hlučné jako dříve. Doporučuji se podívat například do Berlína – tam vlaky běžně jezdí jen pár metrů od domů a oken, a většinou si jich ani nevšimnete.
Doporučuji vám se podívat hlavně na české provedení betonových stěn – na trať do Benešova.
Jako že je zlepšení, když musím namísto obyčejného přechodu lézt někam do podchodu? To mi nepřijde. A vysoké betonové stěny popnuté zelení jsou pořád vysoké betonové stěny. Opravdu to neumíme řešit třeba kombinací nižších zídek (plotů) a obložením kolejnic tlumicím materiálem (jakkoli je to i nepřírodní ‚bordel‘)?
Na Slovensku se při rekonstrukcí h ruší kompletně všechny úrovňové křížení, u nás tomu tak bohužel není, ale nové přechody se dle zákona zřizovat nesmí, a je doporučováno přejezdy rušit a nahrazovat, mohlo by dojít maximálně k obnově stávajících přejezdů.
Přechod? Pro tuto generaci to je sprosté slovo. Polovina lidí by tam přecházela a jezdila na kole i kdyby tam blikala červená světla, zvonky zvonily jako o závod a šraňky dole.
Porostení betonových stěn zelení je bohužel nezprůhlední a nevyřeší optické rozdělení lokality, které tam momentálně není a celkem chápu, že ho tam místní ani nechtějí. V hustě obydlených lokalitách blízko trati by mělo být přímo zakázáno používat neprůhledné stěny, protože to je fakt dost tragické.
Bohužel ty průhledné se v blízkosti tratí velmi rychle mění na neprůhledné. Prostě toho kovového prachu ze sběračů a kolejnic je moc, usazuje se, koroduje a barví… Podívejte se, jak dnes vypadají tyto průhledné stěny na Krejcárku, a to tam nejsou ani 20 let.
Usazuje se, koroduje a barví …a neumývá se, že? To je pak divení, že je to po 20 letech hnusný.
Co je to za buzzword to „optické rozdělení lokality“? Že neuvidím přes dvě ulice a dráhu na protější panelák?
Mimochodem, část těch stěn tam už dnes je.
s tímto přístupem se to nepostaví nikdy 🙁 jedni chtějí tunel, když si to prosadí, tak podobný tunel začnou chtít všichni další … za ty prachy by se mohli cestující vozit na letiště vrtulníkem…
Tady nejsou schopni za 30 let papírově pohnout s pár km a v pondělí se dočteme „VRT Vršovice – Běchovice“ 😀 SŽ asi jede na dobrém matroši.
Když dokázali postavit v nové stopě trasu k Budějovicím, tak proč by nezvládli pár kilometrů do Běchovic, tam to vychází v podobných parametrech a z velké části mimo obytnou zástavbu. Blízko zástavby se to schová do tunelu. A schválení centrální komisí je v podstatě teprve začátek…
Zahloubení je nutné. Největší problém bude u Libockého rybníka kde je stávající trať na vysokém náspu. Je mi líto všech obyvatel Veleslavína, kteří bydlí kolem tratě. Já bydlím nahoře ve Střešovicích, tunel bude hluboko pod naší zahradou.
Podle čeho poznáte, že je nutné zahloubení a nestačí koná opatření ke snížení nepříznivých vlivů na okolní území?
Je vám jich líto až teď, nebo i v dobách, kdy tam supěly parní lokomotivy a vzadu na postrku řechtal Hektor?
V tomto prípade nevadí plánovaný hluk, vadí 3–4 metre vysoká betónová stena pred oknom, čo je celkom pochopiteľné.
Asi 1,5 metra vysokú žiaden „správny“ výrobca nevyrába, alebo čo…
Prokopské údolí, vyzkoušeno, ale to nebyl správný výrobce.
Tak tam by se to jen snížilo na úroveň břehu, ne? Akorát by se k němu pak asi muselo nadchodem. Já bych to nechal, kde to je, a snažil se spíše usnadnit prostupnost a snížit hlučnost šetrněji.
Nevim, jestli je zahloubeni dobre nebo ne. Ale ty namitky SZ, ze se to tím zdrzi moc nechapu,
1} planuje se to 30+ let a najednou se spech
2} reseni tech vsech odvolani taky bude trvat. Mozna dele.
Taková betonová obludnost asi sotva projde, dalších 20 let se nebude dít nic, dokud to nepřeprojektujou pod zem. Asi nikdo z nás se dokončení stavby nedožije.
není nutné, aby ty zdi byly betonové. ale jasně, dá se lidem obrázek, který budí vášně. argumenty SŽ, proč to nejde do zářezu nebo hloubeného tunelu, jste zaregistroval?
Nic mezi „všechno do tunelu“ a „všechno obludně“ neexistuje? Proč si nejméně poslední desetiletí hrajeme jen na krajnosti?
Musí být nějak možné dostat se na druhou stranu, tedy pod nebo nad železnicí.
omyl, těch 30 let zahrnuje jednak asi desetileté politické „přešlapování na místě“, zbylých 20 let se právě řeší povolování, odvolávání, přepracovávání atd. Proč to vůbec neřeší DESÚ, tam jsou ti správní řezníci.
Vždyť tohle je kromě staré EIA na celý úsek na Kladno, kdy se počítalo s metrem na letiště, první řízení v této věci. Žádné odvolávání, přepracovánî.
Teď už je rozdíl v tom, že se jen neplánuje, ale o kus dál se už staví… Když se zdrží úsek z Ruzyně na Veleslavín, tak by se mělo urychlit zaokruhování letiště, aby se tam dalo dojet aspoň ze Smíchova přes Hostivici, ten úsek je v plánu až na závěr.
I když se to zahloubí, pořád budou odvolání.
Umožní ta trať zajíždění rychlovlaků, až bude napojena na hlavní nádraží?
Rychlovlakové soupravy z principu mohou jet po konvenční železniční trati, takže to rozhodně bude možné. V podstatě všude, kam může jet pendolino, tam budou moct i rychlovlaky. Otázka je, jak se bude řešit údržba po dojezdu – snad by měly být nějaké údržbové koleje v Hostivici…
Pokud by tam ten rychlovlak někdo chtěl, tak zajet by tam mohl hned třeba od Libně. Napojení tunelem z viaduktu od Bubnů pod hlavák umožní vjezd od Vršovic, což je pak vlastně stejný směr Nehvizdy a východ a směr od Benešova . Otázka jak dlouhý by byl ten rychlovlak, aby se vešel k nástupišti, pro příměstské vlaky se staví na 220 m, tedy jednotka 8 vozů s délkou 26,4 m. Na letiště se dá dojet i ze Smíchova přes semmering. Když jsou koleje, tak je teoreticky možné cokoliv…
Umožní, ale problém je, že tam není napojení na rychlovlakovou část Hlavního nádraží. Podle výhledového plánu linkového vedení bude jednou za hodinu jezdit expres EX11 (z letiště na Pardubice, Olomouc, Ostravu-Vítkovice a Havířov) přes Pražský Semmering. Má to mít max rychlost 350km/h, takže se těším na nějaký TGV na tom mostě haha.
Fotky rychlovlaku jak se plouží po jednololejce v Jinonicích budou pěknej Šotoušskej bizárek. Přímo světový se odvažuji říci.
Kde se vůbec vzal název rychlodráha? S tím operoval stát nebo jde o novinářskou zkratku?
Myslím, že v roce 200x to stát vymyslel jako rychlodráhu.
Vzniklo to někdy hluboko v 90. letech mezi pražskými politiky. Tehdy celkově to slovo rychlodráha mělo vyjadřovat nějakou rychlejší, lepší, železnici než bylo tehdy zvykem. Setkal jsem se, mezi prostým lidem, s použitím slova rychlodráha i pro tehdy (2002) budovaný koridor Praha Kralupy.
A přitom je to zoufale pomalé. Takže pomalodráha.
Zoufale určitě ne. Pro obsluhu území akorát. Jen pouhé matení pojmů k vytváření dojmů. 🙂
Podle toho, s čím to srovnáváte… v rámci MHD na území Prahy by to mělo být rychlejší než metro nebo tramvaj. Tedy aspoň podle nejvyšší dosažitelné rychlosti.
Tak proti současnému stavu tam bude zrychlení dost zásadní. Traťová rychlost se znatelně zvýší a navíc se výrazně zrychlí rozjezdy a zastavování elektrických vlaků proti současným dieselům. Takže proti stávající situaci to skutečně rychlodráha bude.
Tak to pamatuji, v té době jsem byl na m. č. Praha 6, bylo to v roce 1993 (ještě to mám schované). Před více než třiceti lety jim to „rychlo“ připadalo, ve srovnání s tehdejším běžným provozem.
Jde o to, že se dráhou dostanete rychle na letiště (narozdíl od autobusů, tramvají a metra).
No, v tomto mieste medzi vilami a panelákmi (alebo vilami a vilami) by si to zaslúžilo citlivejšie riešenie ako zdvojený betónový plot so stráženým pásmom s elektrickými drôtmi uprostred. Súčasná jedna koľaj je „utopená v zeleni“ s dvojicou úrovňových krížení.
Koupili si byt v novostavbě u železnice, která se v té době již připravovala, no a pak po dalších iks letech příprav a prezentace projektu zjistili, že tam jezdí a dál mají jezdit vlaky…ale hlavně, že mají starost o podobu křižovatky, vševypovídající.
Zažil jsem debatu s paní, jejiž dcera si koupila v těch místech byt a hořekovala, že tam teď mají vést železnici. A povídám, „to přeci se vědělo už v době, kdy byt kupovala“., „Nojo“, zněla odpověď, „ale ona si myslela, že se to nikdy neuskuteční“.
Pořád muze mít pravdu
Jo, to je přesně jako v Líšni. Koupili si dům, kde za humnama vede trať. V té době jenom do depozitáře a postupně zarůstající. A když to DPMB chtělo obnovit a zprovoznit tak se diví a dělají problémy.
Místo aby byli rádi, že budou mít lepší spojení bez auta. Inu, pořád jsou auta brána jako základ a nutnost, a koleje jako jakýsi doplněk, když už to jinak nejde. Bohužel.
Prečo autá? Z druhej strany tých domov (severne od trate) je to do 500 metrov na zastávku električky a o dve zastávky ďalej je metro Veleslavín.
Južne od trate je zase zastávka bus opäť smerom na metro (Petřiny).
To je zrovna hodně hloupý příklad. Představte si, že si koupíte pozemek vedle lukostřelnice a potom dojde ke změně jejího užívání a adaptaci na střelnici minometnou. Divíte se? Věděl jste přece, že je tam nějaká střelnice! Tak asi tak.
No ten Váš případ ale taky moc nesedí. Tady místo hlučnějších a smradlavých vlaků budou vlaky tišší a bez lokálních emisí…
Jediné novostavby z dob, kdy už se zase neuvažovalo o zrušení, nýbrž naopak o zlepšení, jsou ty bytovky za obludnou zdí, jak bylo v jistých letech v módě stavět (obdobně třeba na okraji Bohnic). Nic dalšího nemohlo s rozšiřováním kolejiště ve své době počítat; jiná věc je útlum těžkého a rozmach lehkého provozu, a pak také změny majitelů.
Bytový komplex Naardenská…a odtud taky vítr vane.
A tohle jim nevadí? 😀
https://mapy.cz/s/pakonuzeme
Podívejte se na podpisy lidi spolku, valná většina je z jiné části…
A já si už skoro kupoval lístek na vlak. Tak snad již brzy…
S mistenkou?
Víme, jak by se to za peníze druhých lidí dalo hodně vylepšit.
Samozřejmě jinak řečeno, chcete jezdit přes naše území zaplaťte výpalné. Můj dům, můj hrad. A takových hradů je naše země plná, zejména tam, kde se prostředky z celé země stahují do centra.
Nimbysmus v mnoha variantách.
Za peníze druhých lidí? Kterých druhých?
Daňových poplatníků? Koho jineho jste myslel?
Narážím na extrabuŕty typu zakopání trati ve Střešovicich apod.
Jsou tam navržený protihlukove steny a pořád je to špatně.
Nechat obrůst zelení, nějaká mála optimalizace a to je vše.
Stát nemá žádné peníze, jen ty co od poddaných vybral.
Daňovým poplatníkem jsou všichni včetně firem, takže o kterých druhých mluvíte vy? A propos odvedením daně jsou to peníze státního rozpočtu.
Ty vizualizace s betonovým korýtkem snad dělal někdo s tajným cílem vyvolat odpor místních, to je objektivně naprosto příšerné.
Já to stále nechápu, vlaky při této rychlosti tvoří nejvíc hluku na styku kolo-kolejnice, takže protihlukové bariéry vyšší než metr nad temeno kolejnice už k odhlucneni téměř neprispeji, tak proč je tam stále navrhuji? Zahloubeni je samozřejmě nesmysl v Liboci jako na Ořechovce.
Prostorové šíření od nejvzdálenější kolejnice. Ovšem, dá se to řešit i šetrněji, možná méně účinně, zato třeba se započtením reálné budoucí zátěže místo současné (z rozbitých kolejí ap.).
Prečo sa to vôbec uvažuje? Najvzdialenejšia koľajnica je predsa pri prejazde vlaku zakrytá tým vlakom. Tzn. má zmysel uvažovať šírenie len od bližšej koľajnice vzdialenejšej koľaje, nie? Meter a pol k dobru by mohol pomôcť.
A v tomto ohľade mi napadá: Nedávalo by zmysel nanášať na väčšie plochy na spodku železničných vozidiel nejaký hluk absorbujúci materiál? Nech sa eliminujú hluky, ktoré sa odrážajú medzi podvozkom a zvrškom.
A přitom by stačilo to ve vizualizacích udělat pokryté zelení a hned to vypadá líp.
V reálu tyto protihlukové stěny vypadají ještě mnohem hůře.
Přesně, za chvíli to bdue celé počmárané
Zase nás všechny jen terorizují 🙁 Aneb desítky lidí ubližuje milionům
A pom sa divíte (nehovorím, že vy, ale niektorý diskutujúci áno), že ľudia volia Babiša a iných autoritárskych politikov, majú dosť presne tohoto.
jakože Babiš to změní (vláda 8 let)? Nebo jiný autoritář?
Nezmění, ale slibů a keců bude mít spoustu.
Nehovoril som, že zmení, ale získava tým politické body. Na druhú stranu na Slovensku Ficova vláda (nie, že by som bol ich fanúšik, ale priznajme každému jeho zásluhy) konečne rozbehla posledný úsek d1 medzi BA a KE tým, že rozhodla, že na námietky miestnych (ohľadom vody) sa nebude brať ohľad. Myslím si, že mnohí Babišovi voliči od neho čakajú podobné tresnutie päsťou do stolu a rázne presadenie stavieb bez ohľadu na odpor (nie len tu ale aj napr. most pod Vyšehradom a dali by sa určite nájsť viaceré podobné problémy).
Právě naopak, populisty volej lidi, co jsou principiálně proti všemu, bez nějakého hlubšího promýšlení souvislostí. A ten populista jim půjde na ruku a vše poběží jen v udržovacím režimu, bez závažných rozhodnutí, protože ta se vždycky někomu nelíbí.
Babiš vydá povolení namísto příslušného stavebního úřadu?
Nie, ale môže prostredníctvom ministra na úrad tlačiť, alebo zmenou legislatívy výrazne obmedziť mkžnosti odporu voči verejným stavbám (napríklad podľa Poľského vzoru).