Začalo územní řízení ke čtyřmiliardovému obchvatu Třebíče, stavět se má nejdříve v roce 2026

Silnice I/23 v Třebíči. Pramen: ŘSDSilnice I/23 v Třebíči. Pramen: ŘSD

Vytížená silnice dnes vede středem starobylého města a rozděluje ho vedví. Obchvat má městu ulevit.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alibaba

Myslím si, že tam v místě zahradní kolonie by se hodila ještě lávka. Zhruba jak je na mapce číslo silnice 23.

Hájek

S námi, koho se zásah dotýká v podstatě nikdo nemluvil a už se schvaluje stavební řízení. Nikdo nedal žádnou odpověď, kromě Ostravy. Radnice je jak partyzán, mlčí a nekomunikuje. Třebíči to nijak neuleví, ale radnice má jasno. Kromě turistů zakáže vjezd do města a průtah je zdůvodněn.

xyz

Centru Třebíče to určitě uleví.

I když na druhou stranu plně chápu, že lidé z paneláků např. v dolní části ulice Spojenců jsou pochopitelně proti.

LKB

I/23 ma rekordne malo obchvatu, a tedy se na ni jede rekordne pomalu a extremne zatezuje mistni obyvatele hlukem, splodinami z vozidel a rizikem nehod. Hodne lidi proto misto jizdy po I/23 jede nejblizsi cestou na D1, napr. Trebic – Velke Mezirici nebo Namest nad Oslavou – Velka Bites. Nicmene, az budou obchvaty Velkeho Mezirici, Trebice, Pocoucova a Nameste nad Oslavou, stane se cesta z Brna do okoli Trebice konecne adekvatni.

Kebab

O I/14 jste slyšel?😉 Ta navíc nemá alternativu ve formě D1.

Jan

Tohle je průchvat a ne obchvat….

M.Papirnik

otevřením silnice A.Kaliny bez chodníku přes Vltavinskou do centra jste udělali nejhorší městskou čtvrť a k tomu ještě nový průtah….. zavřeli jste Poušov aby se jezdilo centrem města

xyz

Průjezd Poušovem je zavřený kvůli špatnému stavu mostu přes řeku. To nezavřeli jen tak z plezíru.

Jo, problémem teď jsou omezení v centru i jižní části města kvůli instalaci „chytrých semaforů“ (konající se 6 let poté, co o ní úřad informoval jako o „hotové věci“, ostatně o obchvatu – konkrétně jeho přesném trasování – se horečně diskutovalo už před 20 lety, včetně toho, že jeden ze zastupitelů „zeleně orientované“ strany se vzdal mandátu s tím, že souhlasí s tou variantou, proti které ta strana byla, tzn. vedení v blízkosti Janova mlýna).

JAN

Poušov zavřen a alternativa rozkopat od gymnázia až na Borovinu, aby se tomu průseru vážně nikdo nevyhnul + most v Poušove ten poslední trval postavit méně než týden a zavřený bude dlouho jak? A jako bonus kvůli turistům a výhledu od radnice zavřít průjezd náměstím

xyz

Tohle je samozřejmě špatně – ale primární příčinou je to 6leté (!) zdržení v instalaci těch tzv. chytrých semaforů. Jinak, podivných souběhů uzavírek v témže městě bylo už víc, mj. září 2014 a krajská akce v podobě jednosměrné uzavírky dolní části Hrotovické ulice a souběžně městská akce v podobě uzavírky Nádražní ulice (hlavní i vedlejší části), druhá jmenovaná v souvislosti s výstavbou „přestupního terminálu“ u vlakového nádraží. Ten termínový souběh tehdy byl téměř přesný a trval několik týdnů. Takže ve směru z centra Třebíče se směrem na Jaroměřice či Dukovany dalo dostat jedině vedlejší a poměrně strmou Sokolskou ulicí +… Číst vice »

Honza V.

Obchvat obchvatu. Ten nynější průtah nevede středem starobylého města, ale starobylé centrum obchází.

Jiří Kocurek

To starobylé město ale mělo daleko méně obyvatel, asi tak 20x méně.

xyz

Určitá část toho starobylého města byla počátkem 80. let 20. stol. zbourána, aby z toho vznikl prostor právě pro ten čtyřproudový průtah, dále pro (vůči dnešním potřebám naddimenzovaný) výrazně větší autobusové nádraží + několik obchodních domů.

Zároveň se v té době ale město rozrůstalo do úplně jiných stran a jeho počet obyvatel skokově vzrostl s ohledem na tehdy budovanou JE Dukovany (kdy sídliště pro její pracovníky byla paradoxně budována na opačných koncích města než kterým vede silnice směr Dukovany).

P77

Skvělé, konečně! Teď ještě dořešit obchvat v JnR a cesta z Velkého Meziříčí do Moravských Budějovic bude jedna radost

Marian

Za sebe musím kvitovat mimoúrovňové křížení (obchvat a nahoře okružní křižovatka). Podle mě super, že to konečně někoho napadlo a nejsou tam klasické kruháče, před kterými by se zase jen štosoval celý transit.

Karel Mio

Super, konecne kapacitni plynuly obchvat jak ma byt. Zajimalo by me, jaka jsou kriteria tech pocatecnich navrhu, proc to nekde jde a jinde zase ne? Ktery namestek RSD jezdi v patek z Brna na chatu na Vysocinu? 😀

Beekee

Ta zrcadla O.K. Ale to jak je udělaná Spojovací je prasečina – prakticky 6 souběžných pruhů! Beton beton a beton. To tam nemohli nechat aspoň pár metrů, když né pro stromy tak aspoň keře a popínavky?!
Jinak co se mi naopak líbí je, jak v DUR upravili to MÚK Rafaellka. To už vypadá příčetněji.

Joker

Třebíč v pátek odpoledne, to je jako Praha ve špičce, kde se demonstruje za 30cítku.

Koro

To větsina měst které ani nemají tranzit

Jiří Kocurek

Tak zrovna přes Třebíč je té tranzitní dopravy docela dost. Ano, z Velkého Meziříčí můžete jet do Dačic vlakem. Pokud ovšem chcete převážet živé ryby a nechcete dopadnout jako v Astérixovi (ty ryby smrdí!), tak vlakem ne.

David

Kdyby ty demonstrace za 30 nebyly propagovaný ve všech médiích, tak si jich řidič v Praze ani nevšimne. I při těch demonstracích na magistrále se stává, že celý podchod stojí v zácpě.

t t

škoda ze to nenatahnou vic na vychod a nevyobchvatuji Cervenou hospodu

_jan91

Myslíte na západ?

Za mě by to mělo být až za další železniční přejezd, v návaznosti na vyústění chystaného krajského obchvatu Okříšek a Krahulova. Zmizel by tím tak i ten poslední železniční přejezd spolu s kamenným příčným žlabem přes silnici I. třídy!

Karel IV.

Ono by to mělo jít i o něco více na jih a východ. Takto vzniká jen další městská silnice a ne obchvat.

xyz

To ale je záměrným účelem – převzít část vnitroměstských přeprav (i když se nabízí otázka, jak je možné, že je nepřevzala MHD, když dle městského úřadu byla soutěž tak kvalitní + že ta 1,5mil. pokuta od ÚOHS byla – dle názoru městského úřadu – zcela neoprávněná 🙂 ).

Což by „skutečný obchvat“, prezentovaný jednou opoziční stranou v rámci městského zastupitelstva, nepřinesl (mj. vedení až západně od západního okraje města, tzn. ne podjezdem pod borovinskou zastávkou).

Kamui

Řekl bych že třebíčská MHD se prostě snaží o maximum z minima peněz. Dlouhé stanicování kvůli placení u řidiče, linka 4 s absurdně dlouhou jízdní dobou na Hájek (pomohlo by kdyby jela v trase … – Modřínová – Poliklinika Hájek – Gen. Svobody – Míčova – U pekárny (tam konec)), neobsluhování StopShopu,… MHD Třebíč má potenciál, ale muselo by se něco dělat, a předpokládám že na to město nemá peníze.

xyz

To „z minima peněz“ je, s ohledem jednak na tu „vysoutěženou“ cenu z roku 2016 (kdy se poté radnice vymlouvala, že sice to je vyšší, ale už se započítaným zvýšením mezd řidičů s ohledem na tehdy skokově zvýšené mzdové tarify, aby se o necelý rok později ukázalo, že to nebyla pravda a že se tam ta mzdová doložka dodatečně strčila), velmi sporný výrok. Stejně tak je pojem „nemá peníze“ sporný ve chvíli, kdy tu poslední soutěž vyhlásili tak, že mezi termínem odevzdání nabídek a začátkem účinnosti kontraktu byly jen asi 4 měsíce, takže o to menší chuť přihlásit se měl… Číst vice »

xyz

A už to nynější vedení hlavní silnice středem města je „narovnané“, protože do roku cca 1982 se jezdilo ulicí Vítězslava Nezvala (tedy mj. tímto úzkým úsekem! https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=66785010&newest=1&fov=1.257&x=15.8727668&y=49.2146373&z=17) a pak buď přes náměstí, anebo okolo něj. A do roku 1996 vedla hlavní silnice ulicemi Bedřicha Václavka a Smila Osovského (tzn. též s několika zatáčkami a s jedním zúženým prostorem), poté převedena do Bráfovy ulice po dokončení silničního nadjezdu navazujícího na – již o pár let dříve dokončenou – Sportovní ulici, jejichž výstavba si na konci 80. let vyžádala přeložku železniční tratě jižním směrem, protože na místě dnešní tratě stojí právě ten… Číst vice »

xyz

** Pardon, samozřejmě na místě DŘÍVĚJŠÍ tratě.

V roce 1996 definitivně zanikl (pro silniční provoz zanikl již o rok dříve) i železniční přejezd na vladislavském záhlaví stanice. Jenže pěší tudy stejně přecházeli koleje – nechtěli si zacházet přes přilehlý, nový most.

Trvalo více než 6 let, kdy tam byl přejezd – ovšem nově pouze pro pěší – opět zřízen.

Jiří Kocurek

Jen dodám, že na mapě z 19. století je vidět kudy vedla císařská silnice. Tetanus byl tehdy zcela aktuální, tetanové bakterie byly prakticky všude, jelikož v prahcu cesty se koňský trus rozjezil a rozvířil. Tetanové bakterie jsou v koňských střevech běžné.

Koro

To jsem teda zvědav 😀 to vedení obchvatu mi přijde divné…