Začalo stavební řízení na úsek D3 od Kaplice k Nažidlům. Stavba má začít příští rok
D3 Kaplice nádraží - Nažidla, vizualizace. Pramen: ŘSD
Pokud dojde k zahájení stavby dálnice u Nažidel příští rok, stane se tak po 20 letech od tragické nehody autobusu, při které zahynulo dvacet cestujících.
jeden rok čekání na zahájení stavby za jeden život, no to není tak špatné v českých podmínkách…
V úseku stavby D3 Kaplice-nádraží – Nažidla je v podloží bahno.
Zdržení je asi kvůli tomu.
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/bazina-dalnice-d3-stavba-kaplice-nadrazi-nazidla-termin-2026.A221017_083621_budejovice-zpravy_khr
Podle letaku RSD, to vypada, ze rozestaveny usek (Hodejovice-Trebonin) a usek (Usilne-Hodejovice) od tunelu Pohurka na jih, budou otevreny jiz v pristim roce.
Tohle téma podle mě ještě není dořešeno. Kraj to chce otevřít až současně.
Aha, tak děkuji za upřesnění 🙂
Ono totiž otevření úseku Pohůrka -Třebonín nemá bez dokončení od tunelu k Úsilnému smysl. Alespoň ne v celé délce a plném provozu. Možná snad pro auta do 12t.
Výborná zpráva, tenhle úsek „hlavního tahu“ do Rakouska je snad nejhorší mezinárodní ostuda naší silniční sítě. Nebezpečná silnice, které nemá ani parametry pořádné jedničky.
D52 je slusná konkurence.
I D11. Tam je to ještě vylepšené tím, že nás ztrapnila nezápadní země a navíc v tom, kvůli čemu jsme se jí dříve smáli.
Castecne souhlasim. Jako dalsi narodni i mezinarodni ostudy bych si dovolil jmenovat napriklad D11, D35, nedokoncena D0, D52 na hranice s Rakouskem a urcite take stale nedokoncena D1 u Rikovic u Prerova a D49 na Slovensko.
Chybi jeste neco? 🙂
Samozřejmě, všechny tyto úseky je třeba postavit, ale I/52 je aspoň celkem slušná jednička. I/3 je stará klikatá, nebezpečná okreska.
Pokud se skutecne stihne zacit stavet i posledni usek z Nazidel na hranice podle RSD letaku, tj. 2024, tak by do tohoto staveniste pribyly dalsi cca. 4km. To uz je slusna snura!
Prioritní stavba se začne stavět po dvaceti letech od nehody autobusu. A to ještě pokud dopadne dobře stavební povolení. Bohužel D3 středními Čechami, kde auta stojící v kolonách u Benešova produkují souhrně více hluku a emisí než vcelku plynulou jízdou po dálnici, která se možná začne stavět za tři roky.
Nehoda autobusu je opět na stole. To že tam těžce havaruje jeden autobus čistě vinou řidiče z toho hned nedělá prioritní lokalitu na výstavbu dálnice – navíc v době kdy D3 ještě neexistuje nikde jinde (jen ten kousek u Tábora). Po nehodách se toho vždy hodně namluví (jako třeba „priorita“ okamžitého zrušení přejezdů na koridorech po nehodě Pendolina ve Studénce) ale reálný dopad na dopravní plánování jedna jediná nehoda nemívá.
Silnici I/3 v místě nehody u Nažidel upravili relativně krátce po nehodě. Když tam ted jedu, mám ale i tak pocit, že se to v tom dolíku už zase zhoupne víc, než by mělo.
Nikdy to prioritní stavba nebyla, spíš politická. Kromě Nažidel a Skoronic to neprochází žádnými obcemi a intenzita dopravy (8k aut / den) tam není vyšší než na jiných silnicích první třídy u kterých se žádná dálnice neplánuje. Jinak nehoda u Nažidel byla sice tragická, 20 mrtvých na jednom místě, ale v kontextu toho, že na silnicích zemře cca 500 lidí za rok už to tak hrozivě nevypadá.
Nezačne.
D3 na jih frci, mam radost. Ted jeste pohnout s D3 ve StC kraji. Tady snad jednou skonci fantazirovani o rozsireni I/3 a napojeni na přetíženou D1 u Prahy, o „znicenem“ Posazavi (jedna načerno postavena bouda vedle druhé) a unikatnim krajinnem razu kolem Jiloveho (satelitni kase dojizdejici každý den do Prahy).
Jj, plný souhlas. Včera jsem musel na služebku do Jílového, tak jsem na Budějárně sedl raději do „332“. Ono to jde, když má člověk jednu tašku s tiskopisy. Horší je, když je něco třeba přivést/odvést objemnějšího.
Prosím, do autobusů žádné objemnější lidi pokud možno nepřivádějte, sedět vedle nich je utrpení…
V článku se píše, že žádost o stavební povolení byla podána v březnu. A co se dělo od března do teď? Stavební úřad přemítal, jestli do toho řízení má jít? Nebo ŘSD x krát žádost měnilo a doplňovalo?
ŘSD nejspíš nic neměnilo. Úřad žádost přezkoumal a pravděpodobně požádal o doplnění dokumentace k nějakému datu. Po doplnění a zjištění, že je vše kompletní, zahájil řízení.
A protože máme legislativu nesmírně složitou, v netypických případech často s nejednoznačných výkladem, považuju tento čas ještě za krátký.
No nevím… dohledal jsem si to oznámení o zahájení řízení. Píše se tam, že žádost byla podána 22.03.22 a 07.06.22 byla doplněna. Co se tedy dělo od 07.06.22 do 24.10.22?
Úřad žádost přezkoumal už v březnu a požádal o doplnění a pak mu trvalo 4 měsíce než vydal oznámení o zahájení řízení? Mně to tedy nepřipadá jako krátká doba – ony na tohle nejsou žádné správní lhůty?
Ono je oficiální doplnění a souběžně běžící zajišťování dalších „razítek“. Je možné, že toto oficiální doplnění vygenerovalo další souběžnou činnost. Třeba bylo potřeba obnovit nějaké mezitím prošlé vyjádření apod. Ono je to něco jiného než podávat žádost na rodinný domek. Klidně bych řekl, že to celou tu dobu jenom studovali a připravovali to zahájení. Dovedete si vůbec představit, co je kolem toho za papírování? Myslím, že lidi mimo branži ani náhodou. Taky stavební úřad nemůže říct, že nyní řeší dálnici a ostatní stavby mají půl roku smůlu. Jak už zde v diskuzi bylo řečeno je ten čas od podání do… Číst vice »