Začalo stavební řízení na úsek D3 od Kaplice k Nažidlům. Stavba má začít příští rok

D3 Kaplice nádraží - Nažidla, vizualizace. Pramen: ŘSDD3 Kaplice nádraží - Nažidla, vizualizace. Pramen: ŘSD

Pokud dojde k zahájení stavby dálnice u Nažidel příští rok, stane se tak po 20 letech od tragické nehody autobusu, při které zahynulo dvacet cestujících.

Ministerstvo dopravy zahájilo stavební řízení na dvanáctikilometrový úsek Kaplice nádraží – Nažidla. Pro stavbaře půjde o zřejmě nejnáročnější úsek D3 na jih od Českých Budějovic. Stavba mimo jiné zahrne dvě mostní estakády o celkové délce 1,5 kilometru.

„Na stavbu se dokončuje majetkoprávní příprava a zpracovává se čistopis zadávací dokumentace. Zahájení výběrového řízení na zhotovitele stavby plánujeme nejpozději v prvním čtvrtletí příštího roku,“ uvedl šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Předpokládaná cena stavby je 6,4 miliardy korun. Stavba by podle Mátla měla začít ve druhém pololetí příštího roku.

O dokončování majetkoprávní přípravy přitom Mátl mluvil už v březnu, kdy ŘSD žádost o stavební povolení podalo. Tehdy také kladl vypsání tendru do letošního třetího čtvrtletí. Dokončení úseku se dle údaje v letáku ke stavbě posunulo o rok na rok 2026.

Po zahájení stavby úseku od Kaplice k Nažidlům se staveniště dálnice D3 na jihu Čech rozroste na více než 40 kilometrů, když od letošního února měří 30 kilometrů. V únoru ŘSD zahájilo u Velešína stavbu úseku Třebonín – Kaplice nádraží. Stavba navazuje na již budovaný dálniční obchvat Českých Budějovic, který je rozdělen na dva úseky o celkové délce téměř 20 kilometrů. Tři rozestavěné úseky by měly být otevřeny zároveň v roce 2024.

Pokud dojde k zahájení stavby dálnice u Nažidel příští rok, stane se tak po 20 letech od tragické nehody autobusu, při které zahynulo dvacet cestujících. Už tehdy se mluvilo o dálnici (v plánu ještě jako R) jako o prioritě.

Tagy D3 Kaplice nádraží - Nažidla Ministerstvo dopravy ŘSD
24 komentářů