Začalo stavební řízení k sedmikilometrovému prodloužení dálnice D7 kolem Slaného

D7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravyD7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravy

Zhruba 6,5 kilometru nové dálnice kolem Slaného vznikne rozšířením stávajícího dvoupruhového obchvatu města.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Super.
Jenom nerozumím, proč se středočeská část (Postoloprty neuvažují) staví až jako poslední, když důležitost a vytíženost byla větší než úseky dál od Prahy.

Olda S

Nestaví se podle důležitosti a vytíženosti, ale podle připravenosti. Bohužel.

rastr

Hurá! Schválně, kolik zde zase komentářů lidí odněkud z Frýdku-Místku, že toto je zbytečnej úsek a raději by se mělo stavět u nich a že se na ně úplně kašle. Přitom nemají pravdu. Právě cokoliv na západ a jih od Prahy je dodneška bito na tom, že pro komunisty to desítky let nebyly prioritní směry protože mířily do kapitalistické Západní Evropy.

Jan z Rokycan

Zrovna na severní Moravě s dvěma souběžnými dálnicemi (D1 / D48) si nemají moc co stěžovat. Já jim to samozřejmě přeji, přece jen to jsou dva mírně odlišné směry a dopravní intenzity tam taky malé nejsou.

Nicméně tohle je princip, že budujeme dálniční „síť“, prostě některé úseky budou méně vytížené než jiné.

Jiří Kocurek

A to jsou na severní Moravě dokonce dvě souběžné železnice, obě elektrizované a dvojkolejné, vedou z Hrnaic na Moravě setkají se v Žilině.

Petr Šimral

A jsou napojené dvojkolejkou z Prosenic do Drahotuší…

Koro

Zrovna D7 vede do NDR

Otakar

Ani jako dokončená tam nepovede. (S)končí u Chomutova. Ale to jen slovíčkařím.

Koro

Reaguju na pana autora.

Slosor

Hmm, tak uběhlo půl dne a nikdo z Frýdku-Místku ani odjinud tady nic podobného nenapsal. Jen vy. Musíte mít slušný komplex.

Vikvan

A jak víte, že ne. Vidíte odkud kdo píše?

Laďas

Dokončení velkého obchvatu Prahy? A v kterém století prosím??

Vikvan

Ve 21.

kodl

Jsem rad za kazdy zprovozneny kus ci byt jen kousicek dalnice v Ceske republice.

Ale, co mne osobne extremne chybi nejsou kousky dalnic jako je D6 ci D7.
Mne i desetitisicum dalsich chybi extremne (razeno podle subjektivni priority):
* hotovy funkcni prazsky okruh D0
* D52 na Viden
* hotova D35
* hotova D49 na Slovensko
* tripruhova D1 kolem Brna

rastr

Já bydlím u Loun, takže třeba mně je většina vašich jmenovaných úseků kromě D0 úplně ukradená a čekám právě hlavně na D7.

kodl

Dobry den, naprosto vam rozumim, proto jsem ve svem komentari uvedl slovo „subjektivni“..

MiB

Hlavně se těším na obchvat Slaného Lotouše.

Jan z Rokycan

Souhlasím, že dálniční spojení na Slovensko jinam než do Bratislavy je katastrofa. Nicméně, než bude D49, tak to lidstvo přistane na Marsu. ŘSD počítá, že bude max. půlprofil z Vizovic na hranice, a to ještě kolem roku 2035.

_jan91

Obávám se, že to ani nebude půlprofil, ale jen klasická silnice I. třídy jako střídavý třípruh bez přípravy na rozšíření.

Radim

Ano bohužel. Podle letáku ŘSD to bude v kategorii S13,5/80 a nic o budoucím rozšíření tam není. Takže 🙁

kodl

Tak to je ale desiva rana do obliceje.. Proc nebude D49 az na hranici jako normalni plnohodnotna dalnice? Ktere tele to vymyslelo, respektive prosadilo?

Radim

Možná to Slováci taky plánují jenom jako 2+1 tak si u nás řekli „proč“ a udělali to takhle. Těžko říct. A nebo jsou tam předpokládané až tak slabé intenzity že to nebylo ani na úsporný 21,5/80(?) 2+2. Hodil bych dotaz na ŘSD ale vím že mi stejně nikdo neodpoví

Kodl

Ale stejně zkuste se zeptat. Děkuji

Tomáš

Myslím si, že Radek Mátl na twitteru odpoví, pokud se zeptáte. Dle mých zkušeností pokud někdo vznese věcný dotaz slušnou formou, tak se odpovědi dočká.

Radim

Tak to se budete muset zeptat Vy, protože já všechny sociální sítě úspěšně ignoruji.

ZdendaP

AFAIK jde právě o ty intenzity.

Karel IV.

A přitom mohla ulevit přetížené E50.

David

Moci dojet z hlavního města do hlavního města všech sousedních zemí snad bude konečně možné až 40 let po revoluci

Mirek

Tak objektivně je to D0, D35 a D3. Třípruh u Brna už se staví. D49 se ani neplánuje v celé délce jako dálnice, byla by zbytečná. D52 je špatně trasovaná, logiku měla jako odbočka z D2 u Břeclavi.

Jan z Rokycan

Tak nevím, nejdřív ŘSD celý úsek Knovíz-PanTýn připravuje dohromady, pak to v roce 2018 rozdělili na 3 úseky, aby nakonec stejně řekli, že všechny úseky se budou stavět najednou.

Hlavně, že ta D7 bude, ale podle mě ten způsob lehce smrdí.

Ivo

To máte pravdu. Napadá mě snad jen, že se chtěli vyhnout případným tahanicím na jedné části úseku blokující celek, takže nechtěli riskovat. To, že se tak nakonec nestalo je samozřejmě k dobru všech.

V. F.

Je to záhada, viď.
Rozdělilo se to z důvodu, že kdyby se vyskytl nějaký zádrhel, tak by se musela odložit celá stavba. Takhle se odloží jen část a zbytek se může začít stavět.
Jako třeba právě tento úsek, o kterém je článek. Teprve začalo stavební řízení a zbylé dvě části již mají pravomocné povolení a pravděpodobně se začnou stavět o něco dříve.
Ale asi to nedává smysl, někomu z Rokycan..

Radim

Super… Ještě celá D0 a D35 a už to bude „jakž takž“

Bram

U Turnova dálnice nekončí, pokračuje jako (ne)dálnice 35 do Liberce. A proč zrovna D10 končí v Turnově? Tak jednak její další vedení směr Tanvald a Harrachov by bylo neskutečně stavebně (a tedy finančně) náročné a za druhé to není potřeba. Pokud je někomu divné, proč byla D10 upřednostněna třeba před D5, tak by si měl uvědomit, že na Jizerce měl chalupu bývalý dlouholetý předseda federální vlády Lubomír Štrougal…

V. P.

… a I/35 v Bílém Kostele n. N. je připravena v rezervě na čtyřpruh až po obchvat Hrádku nad Nisou, což je skoro u hranic CZ/PL. Tento úsek je jako silnice pro motorová vozidla s mimoúrovňovou křižovatkou Václavice.