Začalo stavební řízení k obchvatu Přeštic na I/27, zakončen bude „dlouhodobým provizoriem“
Stavba silnice I/27 Šlovice - Přeštice. Pramen: ŘSD
Obchvat bude měřit 5,3 kilometru a dle dnešních odhadů vyjde na 608 milionů korun.
Ad zbytek trasy do Klatov – byla studie na komplet novou trasu, ale jestli není pořádně kudy…. Tak už by se to dalo dojet v normálních obchvatech a Švihov prostě nechat, zas tak hrozný není…
Není to spíš tím, že minimálně ze Švihova do Dehtína prostě nejdou udělat kratší obchvaty, tak se radši navrhla přímá trasa v jiné stopě?
No nenavrhla, z webu ŘSD už je to pryč i jako studie… Aspoň že padnou ty Přeštice, to bude znát hodně.
Už po půl roce od podání žádosti? To je ovšem kosmická rychlost…
Je neuvěřitelné kolik stát sype do regionálních ( lokálních) silnic.
Takže hlavní tah s písmenem E směrem k Šumavě ( západní část ) je pro vás regionální ?
Ano, některé regionální silnice jsou v dobrém stavu a jiné moc ne. Jak to ale souvisí s obchvatem Přeštic?
Po roce 2030 nebudou hotové jen ty dálnice, který pořád blokují nějaký sdruženi. Bude se pak dělat jen to, co se podaří vysoudit a přidání pruhů. Pokud se tak nebudou popravovat lidí od projekcí a staveb, budou dělat kvalitní jedničky. Na dobu kdy půjde na jedničky třeba 20-30mld ročně se docela těším.
Napsal to dobře predrecnik, tato stavba zafixuje železnici tak že už ji pak nebude chtít nikdo narovnat. Jak už jsem ale psal, ŽS chybí strategie, protože jinak by bylo ideální udělat takovéto přeložky a narovnání, klidně i to lokální zdvoukolejnění v souběhu se stavbou silničního obchvatu.
Je hezké, že přeložka silnice umožní vybudovat druhou kolej tratě, ale tady zase MD myslí jen na silnici a diskriminuje železnici. Přeložka silnice by měla umožnit toto: https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&rm=93t0VxUrit5f0xUzR9&x=13.3187260&y=49.5586043&z=14
A podobné na druhé straně Přeštic.
Navíc vybudováním silnice se zase jen zabere plocha, při narovnání železnice se stará plocha tratě tady může rekultivovat.
Uvědomujete si, že by to znamenalo vybudování 2 nových želzničních přejezdů, což by na silnici 1. třídy být nemělo?
Ne?
Kde a jaké?
Předpokládám, že by měl existovat strategický koordinační nějaký plán pro infrastrukturu, který by nové přejezdy naopak eliminoval. Tím myslím, že by nivelety obou doprav byly už stanovené dopředu, aneb jak píšu, přeložka silnice by to měla umožnit.
Akorát toho chci po MD asi moc.
V té trase, kterou máte v mapě, je na výjezdu z Přeštic prudký kopec dolů. Trať by buď v Přešticích musela do hlubokého zářezu nebo naopak pokračovat na vysokém náspu a postupně klesat do Lužan.
Případně 3/4 km dlouhá estakáda, což se nevyplatilo ani v dobách, kdy autobus neznali. Zase by to ale řešilo křížení se silnicí. Jen asi půl miliardy navíc.
I pro Jiřího Kocourka. Když s tratí začněte klesat hned za třetím nadjezdem (od stanice Přeštice) cca sklonem 5 promile, tak můžete udělat nadjezd místo P869, následně by trať vyjela na kritizovaný násep. Ten by měl maximální výšku cca 12 m, což nepovažuji za nijak krizové, ano nějaké mosty by se do náspu musely vložit pro prostupnost. Pokud se udělá klesání vyšší (nevím, jaké je maximum použité na této trati) a pak se po výjezdu ze zářezu upraví na nižší, tak násep klesne (a zářez se prohloubí). Je třeba to optimalizovat (to klesání), aby se kubíky potřebného materiálu vyrovnaly –… Číst vice »
A nějaká oponentura místo mínusů by nebyla?
12m je zhruba ctyrpatrovy dum, to je pomerne vysoky nasep a velmi viditelny zasah do krajiny. Jak to chcete prodat mistnim?
Úplně stejně jako tu silnici, to je taky zásah do krajiny. Jinak těch 12 m je maximum, které se dá snížit.
Tady máte násep cca 11 m a nezdá se mi to nějaké divoké.
https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=97935136&newest=1&yaw=6.069&fov=1.257&pitch=0.019&x=16.8210587&y=49.1344418&z=18&base=ophoto
Pěkné, je fajn, že se to konečně hýbe. Bohužel se úsek Přeštice-Klatovy vůbec neřeší, nevím na co se čeká.
Jeste loni melo RSD na webu studii a poznamku, ze letos se ma shvalovat projekt. Letos uz zadne studie v Plzenskem kraji na webu nejsou. Podle prohlaseni o dlouhodobem provizoriu se ocividne ani nic neplanuje.
To víte stát prožral veškeré nakradené prachy (daně) na sociální dávky, platy úředníků a politiků, michelinskou kuchařku, novou pražskou filharmonii a další nesmysly, tak už na investice nezbývá.
Spíš jim to nevycházelo ekonomicky a nebylo to pravděpodobně schváleno.
stejná otázka může být na co se čeká u staveb na silnici I/20 Plzeň – Písek- (ČB) . Ona ta 27 dostává poměrně dost, viz nyní od Plzně po Přeštice, obchvat Klatov. NA sever od Plz. 2+2, most Plasy…
Nevíte jak to vypadá s obchvatem Losiné? Tam je to strašný…
co se bouracek tyce je ta dvojice krizovatek pod Radyni opravdu unikatni….. misto hruzy
Tusim zacatek 2026, mrknete na stranky RSD.
Ty křižovatky u Radyně je veliká ostuda ŘSD, hlavně křižovatka dvou silnic první třídy u 4. Největšího města v ČR, kde není ani odbočovací pruh vlevo. Prý letos by ho snad možná asi skoro mohli udělat 😄
Podle me se ceka na rozhodnuti co bude s D19/20. Pry snad letos by mela byt dokoncena studie ohledne velkeho okruhu okolo Stredoceskeho kraje.