Naděje po desítkách let čekání. Začalo stavební řízení k elektrizaci Zlína
Nádraží Zlín střed. Autor: Pavel Ševela, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10506280
Stavební práce by se podle Správy železnic měly rozběhnout na začátku roku 2026 a skončit před koncem roku 2030.
Nejlepší by ale stejně bylo prodloužit trať až do Valašské Polanky, kde by měl (dle původních plánů) vzniknout triangl. Umožnilo by to jednak vedení přímých spěšných vlaků Rožnov – Val. Meziříčí – Vsetín – Zlín – Otrokovice, tak přímé spojení na Slovensko. Dle vyjádření min.dopravy ale tato varianta nyní ekonomicky nevychází. Znovu ji chtějí posuzovat prý až po dokončení modernizace Otrokovice – Zlín – prý podle toho, jak bude provoz vycházet reálně. No nevím, jaký v tom bude rozdíl. Podle mého by bylo ekonomičtější vše řešit najednou. Ale v ČR máme salámovou metodu asi hodně v oblibě – výsledkem pak… Číst vice »
On proti tomuto bojuje hlavně Vsetín a ValMez. Přišli by o vlaky na Slovensko. Dlouho byl v zastupitelstvu právě startosta Vsetína Čunek, který to blokoval.
Myslím, že úplně by o ně nepřišli. Prostě by se upravil takt Valašských expresů a půlka by jela přes Zlín, druhá přes Vsetín.
Jako řešení se vždycky najde, možná by to mohla být podmínka – ale omezovat výstavbu tratí linuxovým vedením, to už se děje v Praze.
trat přes Vlárský Průsmyk je narozdíl od tratě do Polanky už postavená a také umožňuje přímé spojení na Slovensko, stačilo by ji jen modernizovat
Ale ta je jinde. Tady jde o přímé napojení Zlína. Dostavbou trati do Val. Polanky by se konečně propojily dvě části Zlínského kraje, mezi kterými je nyní cestování vlakem (ale i autobusem) velmi zdlouhavé. To napojení na Slovensko je pak jen zaústění do trati Hranice – Horní Lideč. Ta chybějící část (Vizovice – Val. Polanka) má pouhých 18 km, ale její dobudování by posunulo dopravu v tomto kraji značně vpřed. Samozřejmě, nutností je i ta modernizace (Otrokovice – Vizovice), která ještě neproběhla…
do Zlína stejně nikdo vlakem nejezdí a pokud trat bude končit ve Vizovicích tak se to těžko změní, jak jsem napsal, mnohem jednodušší a levnější a také rychlejší by bylo opětovně zprovoznění a modernizace trati přes Vlárský průsmyk na Slovensko, jenže to se pánům radním ze Zlína moc nelíbí, protože Zlín je mimo tuto trať, tak si raději malují krásné pohádky o valašském trianglu, který ale nebude postavený ani za 100 let 😀
Nejezdí. Všichni se mačkají v trolejbusech a autech v kolonách. Což by se ale modernizací mohlo změnit (platí pro úsek Otrokovice – Zlín, pokud k tomu navíc vypadne ten přestup a bude se dát jet přímo např. až do Olomouce). Úsek Zlín – Vizovice je dle mého bez dotažení až do Polanky nejistý, co se té investice týče, to máte pravdu. Nicméně trať na Vláru je ještě složitější počin, protože tam v posledních 10 letech (vyjma Arriva expresu (ten už navíc nejezdí) a víkendového couráku) nic a nikdo nejezdí a hlavně, není absolutně zájem s tím, cokoliv dělat. Nejen ze… Číst vice »
Ale elektrifikace až do Bylnice byla původním plánu (už v roce 2018) https://zdopravy.cz/elektrizace-a-rychlost-az-160-km-h-szdc-znovu-proveri-modernejsi-vlarskou-drahu-17274/ Pak ale Zlínský kraj původní záměr nechal potichu vyšumět a znovu předělat studii proveditelnosti, za kterou už jednou zaplatili. Nakonec z ní zbyla elektrifikace do Bojkovic (a Luhačovic), která je už odklepnutá státem, ale kdy se opravdu začne stavit ( dle toho jak „rychle“ to probíhá na Zlínsku ) je otázkou ? https://ekonomickydenik.cz/stat-chysta-elektrizaci-a-modernizaci-vlarske-drahy-za-10-miliard-korun/ osobně pochybuji, že by investice do Vlárské dráhy byla tak vysoká, jako postavit úplně novou trať do Polanky/Lidče kde nemají ani vykoupené pozemky a určitě není ani v územním plánu. Celý ten Valašský triangl… Číst vice »
Počítá se s tím, že díky očekávanému velkému nárůstu přepravy po modernizaci trati bude argumentem nutnost odstranit nežádoucí přestup
na busy, zejména ve Vizovicích. Bude tak větší vůle k prosazení prodloužení do Polanky.
To nebude ekonomicky vycházet nikdy , je až s podivem, že vůbec dojde na tu realizaci elektrifikace trati do Zlína a následně do Vizovic, ale loby je zřejmě mocná… Trať do Valašské Polanky je stejný ekonomický nesmysl jako výstavba byznysového centra ve Zlíně, ale co čekat od radních co se rádi opájí utopistickými vizemi, že ? 😂 Namísto toho, aby vymysleli něco užitečného … https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/zlin-mrakodrap-nadzemni-zeleznice-architekti-vize-budoucnost.A240821_813729_zlin-zpravy_hoo Ve Zlíně, kde hlavní autobusové a vlakové nádraží krajského města vypadá 40 let jako pomočená skládka. Ve Zlíně kde třetina obyvatel žije v památkově chráněném provizoriu, které by sám jeho tvůrce zbořil už před dekádami.… Číst vice »
Ekonomická návratnost je jen hra s čísly. Zahrnete tam co si dokážete obhájit a nezahrnete tam to, co se nelíbí.
To, že Zlín je skanzen je bohužel pravda. Dvě sídliště a zbytek má charakter nevyhovující satelitní zástavby/maloměsta.
Tak ale pokud nikdo nic neudělá, nic se nezmění. Já taky nejsem se správou zdejšího kraje spokojen. Nikdy nezapomenu těm kašparům ve Val.Meziříčí, že se netrhli pod OL kraj nebo pod Ostravu. Možnost byla, ale přijela delegace ze Zlína a vše bylo najednou jinak. Nicméně jak už jsem psal, dostavba toho trianglu (když už je ta situace ve ZL kraji jaká je), by neposunula jen Zlín, ale celý kraj. Ovšem muselo by se to udělat celé.
Uzel Ostrava se musi začít rekonstruovat nejpozději v roce 2027,jinak nebudou dotace z EU!Bylo to řečeno na posledním Železničním veletrhu v Ostravě.Jinak,Zlín si zaslouží modernizaci.
Dovolte malý komentář od místního obyvatele, tato nákladná, složitá stavba bez jakéhokoli opodstatnění nepřinese obyvatelům, firmám v dané lokalitě žádný užitek. Zlín a Otrokovice jsou dnes již defacto zástavbou propojené města mezi kterými funguje dle mého názoru víc jak dobře fungující MHD obsluhované trolejbusy s hustou sítí zastávek. MHD je oproti vlakovému spojení vytížená kdežto osobní vlaky na této trati jezdí mnohdy zcela prázdné. MHD má svoji hlavní zastávku v Otrokovících přímo u hl. železniční stanice na páteřní trati Přerov – Břeclav. Proto by nejen mě ale i hodně místním lidem dávalo smysl v Otrokovicích vybudovat kvalitní přestupový terminál(na pozemcích… Číst vice »
Pravděpodobně je zájem o přímé rychlíky do Zlína, ať již z Prahy, případně z Brna nebo Ostravy, které bez elektrizace tratě nikdo zavádět nebude.
Naopak. Jakožto místní obyvatel jsem toho názoru, že dvojkolejná elektrifikovaná trať měla být již dávno až do Vizovic a ideálně až bna trať do SK. MHD je v tomto úseku kvůli kolonám vysoce nespolehlivá a strašně pomalá. Problém zdvojkolejňování a vyvlastňování leží především v tom, že se těleso pro druhou kolej a ochranné pásmo dráhy zabralo právě pro silniční dopravu. Zdvoukolejnění a elektrifikace umožní právě pohodlné cestování přímo ze Zlína a ne trmácení se hodinu v kolonách pomocí MHD do dalšího města, kde musím mít ještě větší časovou rezervu. Třídě tomáše Bati a Ulici 3. května by pak pohodlně stačilo… Číst vice »
Tenhle názor jsem slyšel od dvou místních podnikatelů. Ani jeden vlakem léta nejel, takže je podle něj zbytečná akce. Jednomu vadilo rušení přejezdu, druhému výkup pozemku sloužícího jako parkoviště. Ale autíčkářů je bohužel hodně, takže ti lidé určitě nejsou jediní.
Tak to je dobrá hloupost. Příteli, jsem také občan Zlína a bydlím 50m od štreky, nemám se železničním provozem problém. Spíš by se mi ulevilo, kdyby se postavil kvalitní silniční (dálniční) obchvat města a zmizela tranzitní doprava, která je v posledních letech neúnosná. Proto jsem rád za vlak, kterým do Otrokovic jedu 20 až 25 minut a většinou si sednu (což ale neznamená, že vlaky jezdí prázdné, to ani omylem), než trolejbusem, kterým jedu 40 až 45 minut a nikdy si nesednu, protože jezdí narvané. Právě díky nahusto rozloženým zastávkám MHD může železnice být ještě rychlejší spojnicí Vizovic, Zlína a… Číst vice »
Jestli právě s tou „hustou sítí zastávek“ není problém, že trolejbus staví na každé mezi. Proto taky asi dává smysl nějaké zastávky zrušit nebo přesunout na vlakové trati.
A i krajské autobusy mají někdy jízdní dobu ze Zlína do Otrokovic až 20 minut, zejména ve špičce.
Naprosto presne napsano,souhlasim na 100%
Naprosto přesně napsal, že 100% věci nerozumí.
Pro Krista pána!
Vy jste typický příklad toho, že jste jako místní pouhý pozorovatel, který nemá žádné ponětí o tom, jak funguje doprava, přepravní procesy a jaké jsou dopravní potřeby obyvatel.
Zamyslel jste se někdy nad tím, proč je současná železniční trať málo využívaná? Opravdu jste schopen svými znalostmi a vědomostmi posoudit, že trolejbusová doprava z Otrokovic stačí a je vyhovující?
A co ty kontejnery? Z vlaků je přesunout na kamiony do už tak ucpaných zlínských ulic?
Udělejte mi laskavost: Svezte se tím vlakem v zářijový školní den ranním spojem na 7:36 Do Zlína. A potom vyzkoušejte pár odpoledních spojů do Vizovic a Otrokovic.
Proč jen do Zlína? Ve Zlíně-střed při jízdě dál přestup z pantera do krabičky nebo v lepším případě do regionovy anebo snad dokonce do Foxe?
Přečti si článek, je tam odvolání UŘ.
Ostuda že to má trvat tak dlouho…
K čemu to rušení zastávek?
Příliš krátká vzdálenost mezi nimi.
A souběh s autobusy.
Tak proc se nerusi i na Kladne, kde se dela podobna akce? Kladno mesto, za zatackou hned Ostrovec.
Vybuduji si ve Zline takovy krasny sbahn, ale aby jim tim nahodou nejezdili lidi, tak pro jistotu zrusi zastavky.
Tipnul bych proto, že Ostrovec bude fungovat i jako výhybna, protoze dál na Kralupy už je to jednokolejka. A Město zase lepší prestup na mhd.
Už se zase staví Otrokovice-Zlín střed. No to je hezké.
Ona je vžcky radost pohledět, jak se tam staví. Už druhé desetiletí.
To přitlač. Je to nejmíň 70 let.
Už z padesátek jsou zmínky o plánech místních komunistů o zdvojkolejnění do Vizovic a pokračování dále. Ale víceméně zůstalo jen o odsouvaní do další pětiletky.
Nemají být zase nějaké volby… 🙂 😀
Nějaké volby jsou minimálně každý druhý rok…
Jj příští T den jsou ty krajské, která že to partaj to podporuje ?
Podle mapy SŽ se jenom na Moravě má v magickém roce 2028 stavět:
Železniční uzel Brno, Železniční uzel Ostrava, RS1 Velká Bíteš-Brno, RS1 Přerov-Ostrava, RS2 Brno-Rakvice, 300 Brno-Blažovice, 300 Blažovice-Vyškov, 300 Vyškov-Nezamyslice, 300 Nezamyslice-Kojetín, 300 Kojetín-Přerov, 303 Kojetín-Hulín, 340 Nesovice-Kyjov, 340 ŽST Kyjov, 251 Kuřim-Tišnov, 303 Kojetín-Hulín, 270 Rekonstrukce žst. Přerov 3. stavba, 280 Revitalizace Vsetín-Valašské Meziříčí, 323 Revitalizace Frýdek Místek – Frenštát a samozřejmě 331 – Otrokovice – Vizovice.
A to není vše. Doufám, že už si kompletně všichni zaměstnanci SŽ stihnou opatřit kvalitní lopaty, než to vypukne.
Pomohou zamestnanci RSD, kteri budou mit tou dobou hotovo.
Co se týká dálniční sítě, tak je vidět světlo na konci tunelu, ale na železnici se zatím jen posouvají termíny „již brzy“ a 20, 30 let není problém.
Tak ředitel ŘSD má roční plat 2 miliony a ředitel Správy železnic 7 milionů 😀
A prodloužení z Vizovic se asi nikdo nedozije. Vtipné, že letošní prezentace IDZK v Pardubicích zmiňovala „nejúspěšnější linku 120“ – právě ze Zlína do Vsetína.
Poděkujme Zemkovi.
Představa, že zbouráte půlku Vizovic kvůli prodloužení trati je sci-fi.
Viděl jste ty aktualizované návrhy trasování? (Ony Vizovice stejně taky nemusí mít dnešní nádraží, daleko to budou mít tak jako tak) Ale já tu historii neznám, skutečně se Vizovice zrovna rozrůstaly v místě plánované trati?
Přestavba ulzu Ostrava je odložena na neurčito, akorát v mapě SŽ to ještě není aktualizované.
Což je možná spíš dobře vzhledem k tomu, jaký festival nevyužitých příležitostí to měl být.
Není…
Původní optimistický plán byl, začít v roce 2013, viz https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/oprava-zlinskeho-vlakoveho-nadrazi.A120611_1790620_zlin-zpravy_sot
Jinak mela přestavba nádraží a elektrifikace začít už v roce 2018, viz. https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/ministerstvo-dopravy-schvalilo-studii-na-vlakove-nadrazi-ve-zline.A150223_2141740_zlin-zpravy_ras
Zpoždění 10 let je na české poměry úplný standard. Jsem zvědavý a budu moc rád, když se začátkem roku 2026 opravdu začne.
To přidejte, o tom se mluví, píše a plánuje už od doby, co jsem těmi vlaky jezdil ze základní školy domů, to je cca 25 let. A stále se nic nezměnilo, pořád je to X+2 roky, kde X je aktuální rok 🤣🤣
Nechápu proč k tomu nebudou dělat i zbytek baťovy dráhy do Horní Lidče.
Eeeeh, třeba peníze? V kombinaci s tím, že na síti SŽ jsou bolavější místa, kam sypat?
Ale začít práce by na tom mohli, aby se v 50. letech skutečně začalo stavět.
Jasně, ale je potenciál takto propojit ValMez – Vsetín – Zlín.
ValMez – Zlín už železničně propojené je. Přímý vlak nikomu nestál za objednávku, tak proč to propojovat ještě podruhé přes hory?
S touhle logikou je propojena i Horní Lideč.
Peněz je dost, jen tento stat s nimi neumí hospodařit
Protože nimby
Ano, to je nejdůležitější železniční novostavba současnosti. 🙂
Kdyby SŽ pracovalo dle důležitosti, tak Liberec není odstřihnut od zbytek republiky :DD
Liberec má smůlu, že historicky byl „zbytek republiky“ spíš směrem na Žitavu. A ani tam ta trať dosud není nic extra.
Dokoncovat Batovu drahu je blbost. Smysl by ale mohl mit tunel Lidecko – Luky a k tomu nejaky tranzitni koridor od Zlina v odpovidajicich parametrech.
Míjet Horní Lideč by znamenalo odříznout celé příhraniční Jizni Valašsko (asi 25.tis obyvatel) nejen od rychlého spojení s Prahou, ale zejména na Slovensko. Považujme to tedy za scifi, které rozhodně neni v zájmu kraje ani regionu.
On je proti tomu hlavně vlivný startosta Vsetína Čunek. Propojením Zlína by se s velkou pravděpodobností jezdilo na Slovensklo přes něj. Ono Přerov-Zlín je o dost větší potenciál než Vsetín-ValMez.
Ale jo, tohle psali už před lety. Vsetín se bouří proti dostavbě……Čunek škodil i na kraji. Ale tady mu ve volbách vystavili STOP tak razantně, že po tom volebním výprasku nejdřív fňukal i do TV a pak ublíženě odtáhl zpátky do Vsetína. Ze Vsetína i okolí znám desítky lidí, ale tohle je unikum. Takhle lidi semknout se jsem fakt neviděl dlouho….. No a tak už nám opět jezdí Žraloky. Regiokřápy byla jeho aktivita. Úspora na vlakokilometrech. Aby měl na nemocnici, kterou chtěl stavět bez dotací a zadlužit kraj. Tady je krásně vidět, že spousta zdánlivě nesouvisejících věcí může mít nitky… Číst vice »
Jo, to jsem slyšel, že by nová trať „snížila důležitost Vsetína“. A NIMBY vesnice na trase, že „železnice by omezila jejich rozvoj“.
Čunek už má zašité kapsy?
Nebo by se přestupní bod prostě o pár km přesunul a celá kolosální tragédie se nekoná. 🙂
zacala se z naspu od Vizovic asfaltovat cyklostezka .takže už to dál nebude.
Ono by to stejně mělo vést jinudy, než původní plán (zdroj Plán DO Zlínského kraje).
A proč si tuhle komunální trať neplatí samotné město Zlín-Otrokovice-Vizovice?
S celostátní dopravou to nemá nic společného.
Pak není divu, že si naporoučí ukrutně drahý nadjezd a že není provázána síť s komunální hromadnou dopravou a s komunální P+R
SŽ by měla skončit v insolvenci. Protože nikdo normální by takto neutrácel peníze na dluh, patrně jen proto aby udělal dojem na zákazníky, na kterých mu ve skutečnosti moc nezáleží.
Pěkná snůška nesmyslů. Postupně:
1. Žádné takové město neexistuje.
2. Trať po Lípu má význam v mezinárodní železniční dopravě.
3. SŽ je státní organizace, sama žádné úvěry ani majetek nemá, pouze spravuje státní majetek, podle státního (tedy vládního) zadání. Že by se snažila SŽ na někoho dělat dobrý dojem, jsem si nevšiml.
Umím si představit, že by regionální tratě (což ovšem tato komplet není) přešly do majetku a tedy odpovědnosti krajů. Ale k tomu nejdřív musí být připravena legislativa a dohodnuty podmínky, opačný postup není možný.
A můžete trochu blíže specifikovat ten mezinárodní význam? Jsem od Zlína, ale pokud neberu, ze do Prahy je do zahraničí, tak tam nic mezinárodního nevidím.
Terminál kombinované dopravy v Lípě nad Dřevnicí.
Nemá, jen tak čistě náhodou, v Lípě Metrans druhý největší kontejnerový terminál v Česku? 🙂
https://mapy.cz/letecka?q=Rekordy%20a%20kuriozity%20-%20%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%AD%20doprava&cat=1&source=base&id=1914323&ds=1&x=17.7662834&y=49.2177599&z=17
Taky dobrá připomínka, jen si myslím, že mapy.cz mají chybu, překladiště Metransu v České Třebové je větší než ve Zlíně, takže Zlín není druhý největší. A do dvou let se má překladiště v České Třebové hodně rozšířit,tak možná bude i největší v ČR.
Může to tak být, protože podle fotomap to na mně velikostí bůhví jaký dojem neudělalo. Zřejmě se jedná o zastaralý údaj, ještě z doby před rozšířením terminálu v ČT.
Ano, to je údaj pravděpodobně z doby před rokem 2007…
Dnes jsou u nás 2 HUB terminály, tady Praha a CETR. Za dva roky to bude CETR a Praha.
A u regionálních terminálů je jedno, v jakém jsou velikostním pořadí, takže podle abecedy:
A) Havířov
B) Lípa
C)Nýřany
D) Ústí nad Labem
Axeli?
Krajské město nemůže za to, že předkové skrz něj nepostavili tranzitní koridor. Jakékoliv rozšíření elektrizacje jen dobře, takže toto schvalují.
Taky to byla do 19. století jenom větší vesnice.
Tak i Zlín se dočká. Bravo. Liberecko naftovej skanzen nikdy.
Mně se líbí, jak se u Zlína vždycky musí zmínit Liberec, i když jsou obě města na opačné straně republiky. Faktem ale je, že současný železniční Zlín je infrastrukturně ještě hodně za Libercem.
To je fakt. Liberec má železniční napojení z více směrů alespoň rozměrově odpovídající nádraží. To je oproti kusé lokálce docela zásadní rozdíl. Vlastně i dálnici měl mnohem dříve. Což samozřejmě vůbec neznamená, že Liberec by si elektrické vlaky nezasloužil. Spíš si myslím, že Zlín opět utichne, prostě vyšumí do ztracena, jako už tolikrát. Tady nejde být dopravní optimista.
Tak historicky byl Liberec, dříve Reichenberg, hospodářsky významnější než Zlín, ten měl větší rozmach až za Bati.
To máte naprostou pravdu. V době Bati spadal Zlín ze správního hlediska pod okres Uherské Hradiště
Liberec byl vždycky orientovaný na Německo a nádraží v Liberci je několikrát větší než ne ve Zlíně.
Zajímavé je to označení městské části Malenovice jako obec. Když si představím třeba název Praha-Smíchov obec, je to zvláštní.
Třeba po zrušení původní zastávky ta obec z názvu zmizne.
Ale taky mi přijde logičtější, kdyby se mluvilo o prostém přesunu zastávky…
Tak ono rušit ty zastávky mez náhrady je nesmyslné
Veď náhradou je súbežne jazdiaci trolejbus
V nejnovějším PDF letáku (2/2024) je v textu zmíněn název Zlín-Malenovice křižovatka (v souladu se zastávkou MHD), ale z nějakého důvodu v mapě ve stejném letáku pořád Zlín-Malenovice obec.
https://mapy.spravazeleznic.cz/letaky/S621500591_202402151404.pdf
Osobně doufám, že se bude zastávka pouze jmenovat Zlín-Malenovice (jako přesunuté původní nádraží), ale i ta křižovatka je lepší než zvláštně znící „obec“
Malými krůčky doháníme evropské standardy. Jenom nevím proč musí ve světě dobré správy trvat elektrifikace pár km skoro 5 let…
Někde mám návrhy z 90. let od SUDOP Brno. Tehdy mělo být 3000V stejnosměr. Ale tehdy ještě SŽ byla součástí ČSD, později ČD. Takže není to 5 let.
Nemluvím o papírování, ale práci v terénu. Plánovat si něco umějí SŽ desítky let…
Ona to nebude jen elektrifikace, ale zásadní přestavba, včetně změny výškové úrovně.
I to musí být schopni zvládnout za pár měsíců…
SŽ má pro tuto akci vykoupeno ca. 70 % pozemků.
Část pozemků, zejména kvůli stavbě druhé traťové koleje, se tam bude muset vyvlastňovat a to je procedura, která v Česku zkrátka trvá poněkud déle, viz např.D3 – Bratránci.
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/otrokovice-vizovice-modernizace-zeleznice-pozemky-vyvlastneni.A240822_814130_zlin-zpravy_hoo
Tak ony hlavně už na druhou kolej připraveny dávno byly od Bati. Včetně mostků a propustků. Zdvoukolejnění úseku Otrokovice – Zlín bylo připraveno k pokládce druhé koleje v druhé polovině třicátých let. Byla to ta nejsnadnější část projeku do Lužné/Valašské Polanky. Za komunistů tu pláň alespoň drželi jako rezervu. Jenže přišly devadesátky……
..a ze stejného důvodu by asi, kromě peněz, drhlo i prodloužení trati do Horní Lidče, o kterém se nahoře zmiňuje pan Sam.
Jak „drhlo BY“ ? Jakože není žádná snaha od státu ty pozemky vykupovat teď?
Není příliš jasné, kudy to vést mezi Polankou a Pozděchovem.
tunelem?
Tedy jen pod Pozděchovem, nějakých 1280m, pak samozřejmě po vrstevnicích.
Také se to dá brát tak, že elektrizace železniční sítě v republice trvá v podání ČSD/SŽ(DC) už sto let a je teprve ve třetině.