Začalo první územní řízení ke středočeské D3, zprovoznění stavby se posouvá do 30. let
Kamion na dálnici D3. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
ŘSD ve snaze urychlit přípravu už také zahájilo práce na dokumentacích pro stavební povolení.
Ta stavba je nesmysl a zlo. Doufejme, že zvítězí rozum a nikdy se stavět nebude a nebude se tak ničit zde ještě trochu fungující krajina. Ta doprava z ní patří na železnici A NENÍ TO NIC NEREÁLNÉHO. Včetně většího zapojení a rekonstrukce místních tratí a hlavně konečně převést nákladní dopravu na koleje i v místním měřítku. A začít pro to konečně něco dělat namísto žvástů, jak to nejde! A to i tak, že nebudou stavby a odstavné plochy v krajině a v polích ,ale podél tratí, kde byly sklady a výroba, často navíc s vlečkami.
A nedají si pokoj a nedají a nedají, i když je zcela jasné, že to situaci opět jen zhorší.
nedávno: Kupka slibuje výhled dopravních staveb na deset let, do roku 2033 chce mít hotovou dálniční síť
Kterou? Už teď se (nepřekvapivě) objevují stále další a další požadavky.
Je mi skoro 62. Pomalu přestávám věřit, že budu někdy no ČB jezdit kultivovaně, bez kolon bez stresu z úseku Mirošovice – Mezno
Je mi o dost víc a dávno jsem vzdal, že budu moci kultivovaně přejít ulici, źe se schovám před rozpáleným betonem. Oba se před rostoucím provozem nikam neukrejeme. To si pište.
I mě je 62 snad se dožiju že se svezu po dálnici až do Lince.
Bez kolon nebudete jezdit nikdy. Akorát je budete mít na okruhu a u Jesenice.
Stačí sednout do vlaku a požadovat na správcích státu, aby ta železnice byla vysoce kvalitní a silniční doprava si konečně platila své náklady a škody!
Just for fun off-topic..
https://www.lidovky.cz/domov/dalnice-d8-ceske-stredohori-deti-zeme-dokumenty-silnicari-ustavni-soud.A240625_193007_ln_domov_lvot
To jsou fakt dementi
Pro pravdu se každý zlobí a nedej bože, aby ještě byl odborník a rozuměl věci!
Správná otázka je proč to stát tají…a proč není ještě zkolaudovaná.
Ostatně Blanka nebo jižní spojka taky nejsou zkolaudované…ale koho to trápí když už to stojí…sice jsme naslibovali kde co třeba u Blanky, ale splnit to už je jiná.
Z hlediska enviromentálního udržitelného rozvoje by ideální ekologická trasa dalnice D8 měla jít od Lovosic údolím po břehu Labe přes Ústí ,Děčín,Hřensko do Pirny a dále do Drážďan protože je to pořad prakticky po rovině a emise tak zustavají konstantní.
Velkolepé plány. Ale již cca. 15 let, nejsou schopni dodělat D3 u Tábora 400m !!!
Vždy vyhlásí datum a znovu nic.
Není tady někdo slibotechna ?
Ne každý problém má snadné řešení. Nicméně u Tábora už se staví.
A vy vyhlásíte něco a nedokážete si najít, že už se začlo.
To je daň za právní stát. Majitelé nemovitosti do mrtě využili VŠECHNY možnosti pro zachování svojí nemovitosti, resp. k získání co největší kompenzace.
Zase na druhou stranu máme jeden z nejlepších zákonů na ochranu majetku … Prostě nechceš prodat – neprodáš….
Ta stavba s předpokládanými náklady 38 mld. Kč v cenové úrovni 2023 nedává smysl. Po dokončení dálnice D4 do Písku a zkapacitnění silnice I/20 Písek – ČB budou mít Budějovice alternativní poměrně kvalitní silniční napojení. Výrazně levnější a pro Posázaví šetrnější by bylo zkapacitnit stávající silnici I/3 ve středočeském úseku. https://alternativad3.cz/
Na stránkách Alternativy jsou uvedeny četné bláboly a lži. Například to, že výstavba dálnice v trase současné I/3 je zcela bezkonfliktní, bez odporu obcí a připravená natolik, že se zítra může začít stavět. Zkuste se zeptat třeba v Mirošovicích nebo v Poříčí, v Bystřici i u Babiše v hnízdě. Taktéž je zde uvedeno, že trasa by byla levnější. Ne, nebyla. Znamenalo by to nejenom výhledové rozšíření D1 na 4+4, ale i dostavbu mnoha dalších komunikací v prostoru Dolního Posázaví náhradou za nerealizovanou D3. Samotná trasa podél I/3 by pak měla značné množství tunelů a mostních estakádách v hustě urbanizovaném území.… Číst vice »
Tak by obchvat Miličína stál 3 nebo 6 mld… středočeský úsek D3 je počítán na 38 mld.
Obchvat Miličína už dávno mohl být, kdyby se pořád nesnilo o středočeské D3.
Ty jsi taky poeta. O ničem se „nesní“, je to normálně naplánovaná dálnice, která se postaví.
A nebo také nepostaví a mám za to, že si to na ŘSD budou muset připustit. Vždyť ta dálnice nemá ani územní rozhodnutí a do toho nahází místní tolik vidlí, že to raději ŘSD odloží (rozuměj vzdá).
Ten argument ucpanou D1 od Mirošovic mě vždycky pobaví.
Tak postavíme D3, která nás vyklopí na ucpané D0 u Jesenic, a tím si to vyřešíme.
Další co se nachytal…
Prosimvas co máte pořad s tím Posazavím.Krajina je tam stejná jako jinde v Čechách ,krade se tam stejně jako jinde v Čechách a občas nějaká ta rvačka,jako jinde v Čechách…a staří trampové ,kteří tam tomu dávali génius loci vymírají…a až tam ta dalnice bude ,tak si nikdo na to handrkovani kolem ní ani nevzpomene…
Ne všichni lidé v této republice jsou pražáci. Zaplať pámbu
Vždyť tam je napsáno: „Předpokládané náklady činí 38 miliard bez DPH. “ Asi to bude spíš ve švestkách, hruškách. O korunách českých se tam nikde nepíše. Že by si to novinář zapomněl po sobě přečíst???
Čerčany v Posázaví neleží, jo?
…a na fotce most, který si projektant „podepsal“.
No konečně. Sice se zprovoznění nikdo z nás nedožije stejně jako vrt, ale je fajn, že se to začlo hýbat.
VRT v Ústeckém kraje bude analogií Středočeské D3…Tam se obce už teď výrazně silněji spojili do ODPORU 2.0
Hm, tak místo abyste byli rádi, že ten váš vykořeněný a komunisty devastovaný region bude mít aspoň dopravní infrastrukturu, tak tu šíříte tuhle demagogii.
O Středočeské D3 víte podobné prd. Oblast jižně od Sázavy má dopravní infrastrukturu jak v 50. letech a dálnice má velkou šanci mít sekundární pozitivní efekt na rozvoj tohoto regionu.
Sekundární pozitivní efekt v podobě nových logistických hal? Tenhle „rozvoj regionu“ v důsledku vedení dálnice je chiméra, obory s vysokou přidanou hodnotou dálnici nepotřebují.
Pravdu díš, milý Alfe, ale jenom tehdy, pokud to obce dovolí. Logistické haly se nepovolují na kraji….
Ono je to složitější a obce se lépe „přesvědčí“. Tady schází ta skutečná ochrana přírody, klimatu atd. ne likvidací dobytka nebo elektráren nebo ničení krajiny větrníky, soláry atd.
Jsou nějaký regiony s vysokou přidanou hodnotou bez dálnic? Nebo ti všichni ti s vysokou hodnotou jsou doma na HO a nejezdí auty?
Bude se dát líp dojíždět do Prahy, z Prahy tam jezdit na výlety… a okolo D3 (ani D4) jsem teda moc logistických hal neviděl, kde je čekáš? V Netvořicích?
“sekundární pozitivní efekt na rozvoj tohoto regionu.”
Jojo, nezřízená zástavba urbánní kaše a dalších 40 000 osobních aut v Praze. Děkuji, takový “rozvoj” opravdu nechci.
30. let kterého století?
Bydlím v Psarech – Dolních Jircanech. Na dálnici bude vidět. Na dálnici se těším. Asi těžko pochopitelné, ale fakt se těším. Jezdím hodně. A často na jih. Prokopat se benesovskou cestou je něco umornyho.
Tak ale málo křičíte, že dálnici chcete! Jsou hlavně slyšet její odpůrci! Mám pár známých kolem Zvole, kteří jezdí taktéž na jih Čech čekají na D3 jak na smilování boží!
Já to vidím jako příležitost. Jak se bude postupně dokončovat dálniční síť, bude stále zřejmější, jak ty nedostavěné úseky (D3 StC, D0 sever, D52, I/73) chybí a poroste tlak na stát aby to protlačil proti všem těm Alternativám D3, chaberákům, Hejlům a podobným NIMBYstickým vysí*kám. Bude čím dál tím zřejmější, že země uprostřed Evropy potřebuje dobudovat dálnice a že jedinou alternativou je zadrátovat hranice a nepouštět nikoho dovnitř a nikoho ven…
Pochybuju. Už je hodně dlouho zřejmé, že potřebujeme dokončenou D1, ale dodneška se tak nestalo.
Posledni usek D1 se otevira pristi rok.
Se zpožděním 25 let nebo tak nějak…
Jojo, postupnými kroky k úplnému zabetonování, zaautování a zakamionování celé republiky.
Přesně tohle jsou důvody, proč se dálniční síť dál rozšiřovat nesmí. Chcete stále víc a víc na úkor všech ostatních.
A to tak dlouho, až nebude ani kousek funkční krajiny, vše bude zastavěné. To ve svéí podstatě zlikviduje normální život i civilizaci. Ten zdravý rozum a odborné znalosti v této společnosti skutečně scházejí.
Jo, už aby to bylo než vyschnou kohoutky s penězi. VRT nejsou ani v týhle fázi.
Kohoutky s penězi asi vyschnou docela brzo zejména na nové dálnice a obchvaty. Co se nepostaví teď nebo za pár let bude velmi těžké prosadit. Leda tak formou PPP, ale to nás taky nespasí. Peníze budou chybět. Právě na úkor železnice, kam EU plánuje kvůli ekologii v budoucnu sypat většinu peněz na dopravní infrastrukturu…
Tohle by klidně mohlo jít do PPP, spíš než D35, která už je de facto připravená na stavbu. Tady je času dost i na výběr koncesionáře…..
PPP je znamena, ze ty penize rozlozite jen v case a za vyssi castku. Chapu, ze to ma smysl treba u nejaky veci, ktery napriklad mesto dela jednou za 20-50 let a proste na to nemaji. Ale u statu, kterej dava do infra 100+mld mi to prijde takovy … navic tak nejak postupne klesa to co je rozestaveno. Penize bych rekl, ze jsou.
Však bylo poměrně nedávno avizováno že zde se rovněž s PPP počítá, kromě toho i D55 Bzenec-Břeclav a rovněž se zmiňovaly stavby severní D0 od Ruzyně až po Satalice (518,519,520)
Pro ŘSD začíná jít do tuhého s úseky, které mají předprogramované konflikty, NIMBY a soudy. To nejjednodušší se už soutěží či dokonce staví. Co se týče středočeské D3, nevěřím bohužel, že se podaří stavbu v tomto desetiletí zahájit.
Nemyslím si, že se staví to „nejjednodušší“. D1 u Přerova, D35 kolem Litomyšle atd. Ale spíš už se čistí stůl, a proto bude víc energie na tyhle komplikovanější věci. Beton poteče i nadále a neschopnost SŽ nám ukazuje, že dřív poteče (třeba) na D3, než na VRT…
Dopravní politiku, tedy kolik toho pojede po silnici/dráze dělají vlády a EU.
D35 kolem Litomyšle bych nebral jako něco složitého. Ano, byly tam spory, ale oproti jiným úsekům se to povedlo poměrně dobře a rychle vyřešit. Máme horší případy, viz ta D1.
Doufám, že se stavbu nepodaří nikdy zahájit.
Doufám v pravý opak. Přeji krásný den.
V to doufá každý, kdo ještě neztratil zdravý rozum!
Chtěl jste napsat století!!?
No jsem zvědavý – s tím jak se budou v příštích letech dobudovávat nekonfliktní dálnice nakonec ŘSD zbyde proboxovávat si i dálnice kde je velký odpor – typu středočeská D3, severní část D0, zbytek D52, D49, D55 přes ptačí oblast mezi Bzencem a Hodonínem, I/38 – obchvat Znojma nebo čtyřproudá I/73 kolem Brna… A přitom právě tyto konfliktní úseky jsou možná i nejvíce chybějící… No nebudou to mít hoši vůbec jednoduché, držím palce !
Souhlas, vsadím se že koho z odpůrců se zeptáte jestli chtějí bezplatné kvalitní zdravotnictví, více peněz do školství a pravidelně valorizovat důchody v budoucnu, tak budou říkat ano. Ale musí pochopit že na to ekonomicky musíme mít a to bez investic do kritické infrastruktury mít bohužel nebudeme (dálnice, VRT, jaderné bloky, atd.)
Hezký den
Co má společného bezplatné zdravotnictví s budováním infrastruktury převážně pro kamionový tranzit (často převážení stejného zboží proti sobě)?
bezplatné zdravotnictví? co to je? že to seberou z platu než si k němu čuchnete neznamená, že je to zadarmo.
Někteří plat ani mzdu nepobírají a tak jim není sebráno (zdrav+soc splňují definici daně).
Brečíte dobře,ale na cizím hrobě. O bezplatném zdravotnictví jsem reagoval na předřečníka.
Jeden vidí dřevo. Ale už nedovede rozeznat bukové a smrkové a tak by zakázal jízdu doprotívky. Nábytkář udělá parkety ze smrku a tesař krovy bukové. … tak si to nadstaví, když to má krátké!
Neexistuje enitita, která by znala všecky potřeby všech lidí a firem, aby v reálném čase přesměrovala toky nejkratší cestou co do spotřeby.
Navíc pro zboží, které se zbytečně vozí stovky a tisíce kilometrů, přestože si je snadno dokážeme vyrobit doma a vozit to pouhé desítky km a třeba ještě železnicí. A to vše je také proto, že silniční doprava si své náklady nehradí a tak ty tisíce km kamiony nejsou do toho zboží započítány. Nehledě např. třeba na to, že takové vepřové vozené sem ze Španělska rozhodně není čerstvé, protože se musí vozit zmražené a že i ty cizí normy a způsoby výroby neodpovídají našim původním normám, zvyklostem a chutím.
Trochu k smíchu.
Nevím, jak se vám povedlo bezplatné zdravotnictví získat, mě stojí 14% celoživotního příjmu, což je za čtvrtstoletí práce něco přes dva miliony korun, spíš už to je na dobré cestě ke třem…
Tak jen ta silniční doprava má zdravotní dopady cca 80 mld. Kč ročně. Kde jsou důkazy, že to platí a jde to do zdravotnictví. Máte na mysli třeba toto?!
Pokud by historicky došlo k rozdělení pěti úseků na D3, tak si troufám tvrdit, že z Nové Hospody do Václavic by se už začala budovat dálnice, protože je to relativně nekonfliktní území a výrazně to pomůže Miličínu a dalším, kteří stěží projedou křižovatku z vedlejší silnice či se potřebují napojit.
Ale to rozdělení takto platí. Jen si obce kolem Neveklova vymohly, že musí jít všech pět do provozu současně. A protože tehdy ŘSD nedokázalo tyto obce „uplatit“ novými chodníky, plynofikací, rekonstrukcí kulturáku nebo hasičárny, tak jsme tam, kde jsme…
ŘSD nemůže nikoho ničím uplácet. Každou použitou korunu musí zdůvodnit směrem nahoru. SFDI, MD.
Ale ale ale… Samozřejmě, že jsou státní – a zcela legální – páky, jak dostat prachy navíc do konkrétní obce.
Popište
Denně s ŘSD a obcemi řešíme a jsme asi oproti vám úplně hloupí, když nevíme jak.
Vám nic neříká sousloví „kompenzační opatření“?
Neznáte souvislosti. EIA je kladná pouze a jedině za předpokladu, že vše bude hotové a spuštěné současně. Takže ani o tom nepřemýšlejte, že to bude jinak, protože se okamžitě vracíte o 10 až 20 let zpátky.