Začalo první stavební řízení k třípruhu z Písku na jih
Silnice I/20 mezi Pískem a ČB dávno nesplňuje požadavky na bezpečnost. Pramen: ŘSD/dokumentace EIA
Silnice výrazně nabude na významu po otevření navazující dálnice D4 od Písku k Příbrami letos v prosinci.
Tohle nechápu. Do Písku z Prahy dálnice. Pak 30 km třípruh. A pak zase dálnice na jih. Při přetížení D3, by to mohla být krásná alternativa ve směru na Prahu. Finanční rozdíl proti třípruhu na 30 km zase snad není až taková sekera.
Chápu, že obce, ekologové, broučci, zeleňouři … ale z celospolečenského hlediska je to nesmysl a měla by tam být dálnice.
Co se divíte D4 byla dostavěná za komunistů k Příbrami a teprve po 35 letech dojde společně s R20 do Písku. Takto to tady chodí. však první přeložka Pasovské zemské stezky byla vyprojektovaná v roce 1710 viz zde https://1url.cz/b1kyc
Jinak samozřejmě lituju obyvatele okolo toho třípruhu, užijí si pár let hrůzy. 🙁
Jako ano. Ale kdyby to měli teď předělávat, tak si na to počkáme dalších 10-15 let. To je lepší postavit tohle „hned“ a pak případně řešit předělávku na směrově oddělený čtyřpruh
Potíž je že to „hned“ se pořád odsouvá, ještě nedávno se psalo o stavbě 25-26 (podle úseku), teď už 27-28.
Jinými slovy, ta stavba třípruhu má být hotová podobně jako dostavba D3 (podle termínů ŘSD).
Třípruh se sice odsouvá, ale čtyřpruh je v současnosti doslova sci-fi. Jednak nebude moci být veden ve stejné stopě jako dnešní silnice (třípruh z 90% ano) a za druhé se tak dostáváte do zcela neřešitelných problémů typu středočeské D3, která je vyprojektovaná v podstatě už 30 let a možná po 40 se bude stavět. A to začala být projednávána za měkčích eko-podmínek než jsou dnes.
Snad se proberou a postaví normálně směrově oddělené čtyři pruhy a tři pruhy navždy přestanou kdekoliv stavět
Nepřestanou.
Když vidím ty letopočty, tak jen kroutím hlavou a říkám si proč?
Bohužel u nás klasika….
Jsou větší priority.
To není o prioritách, ale o zdlouhavé legislativě a problémech s NIMBY. 😉 Navíc dotace jsme použili na různé hovadiny a nikoliv na rozvoj infrastruktury a jiných potřebných věcí.
Jste přinejmenším tak čtvrtý… a pořád to v tom perexu straší. 🙂
Vždyť je to jen nějaká silnička v JČ kraji, jestli čtyřka nebo pětka, na to se nehraje (sarkasmus). Jo to kdyby to vedlo do Liberce, to by tu byly už čtyři články a za takovou chybu se omlouvala celá redakce :D.
Škoda, že už se nestaví, když mají stavební povolení. Čekat na 2027 u stavby za nějakých 700mio mi přijde zbytečné.
Zvlášť v situaci když se většina staveb vysoutezi průměrně o 30% níž než je odhad.. Tím pádem můžou začít stavět i věci na které v daném roce v rozpočtu nebyly peníze
Stavba se ale fakturuje počástech zakaždý rok, nikoliv jednou velkou platbou v tom roce, kdy se uzavře soutěž. Takže rozpočtově se s tím dá velmi dobře pracovat a výmluva, že nejsou peníze není tak jednoduchá, jak si spopusta lidí myslí. Je to o prioritách.
Jo…ty úspory ze soutěží by jako mohly jít proti alokovanému rozpočtu. Nebo když už to jde z jedněch peněz na dopravu, tak někde jinde mohli mít míst rekonstrukce nádražní budovy demolici a nějaký minimalistický přístřešek.
Navíc někde jsou pak i odložené stavby (odvolání, soudy, atd.)- nechce se mi věřit, že se prostě nenajde 700mio navíc taky rozložených do 2-3 let po dobu stavby.
Cit.: Silnice I/20 mezi Pískem a ČB dávno nesplňuje požadavky na bezpečnost. Hm, hm, tak třípruh i s dalšími úpravami bezpečnost rozhodně nezvýší. Rozhodně ne. Změňte to na klasickou čtyřproudovou rychlostní silnici s dělícím pruhem ještě dříve, než se ukáže, jak vyhozené peníze do luftu to v případě třípruhu jsou!
Předjíždění na třípruhu tedy není bezpečnější, nebo jak si to máme přeložit?
Ne. On chce, aby se to celé komplet předělalo. Což je ale tak minimálně +10 let…
Já chápu co chce, ale byl bych rád, kdyby se používaly relevantní argumenty, jinak holt pisatel riskuje, že bude působit legračně.
50 let nebo spíše nikdy.
Bezpečnější z jakého pohledu? Třípruh vám dá možnost na bezpečné předjetí v určitém úseku. Ale bezpečně můžete předjíždět i teď na dvoupruhu.
Ale tím že mezi směry nejsou svodidla tak reálně se bezpečnost moc nezvýší. Je to spíš o tom, že budeme doufat že ubude nebezpečných předjíždění.
Na vytíženém dvoupruhu často bezpečně předjíždět nejde protože v protisměru je takový provoz že bezpečné předjetí neumožňuje.
Pokud se udělá dobře projekt,výška veškerý mostní objekty můžou být připraveny na čtyřpruh a pak po nějakých 5-10 letech provozu si udělat rozšíření. Teď do toho asi háže vidle kdo jde okolo. A je otázka, jestli tam takový intenzity budou.
I dobrá jednička, kde nejsou propady rychlostí kvůli průjezdu obci či kruhacemi bude super.