Začalo první stavební řízení k třípruhu z Písku na jih

Silnice I/20 mezi Pískem a ČB dávno nesplňuje požadavky na bezpečnost. Pramen: ŘSD/dokumentace EIASilnice I/20 mezi Pískem a ČB dávno nesplňuje požadavky na bezpečnost. Pramen: ŘSD/dokumentace EIA

Silnice výrazně nabude na významu po otevření navazující dálnice D4 od Písku k Příbrami letos v prosinci. 

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Libor

Silnice je mimo normy, ale když pokračujete dál po I/20 na Plzeň tak jste mimo normy 2x a vlastně se vrátíte až na pár kousků km do doby C.K.

Klondajk

Hlavně doufám že je zahrnuta i územní rezerva pro pozdější přestavbu na D nebo aspoň R.

Vlastimil Kocurek

To právě není, dálnice i R by vedla v jiné stopě. Sorry jako. BOHUŽEL. Navíc střídání dvou, tří a čtyřpruhů, řidičů, kteří místo řízení koukají do mobilu, je docela nebezpečné. Já to rád nemám. Ale chválabohu za to, přinese to zrychlení, ale postup je hodně pomalý. .

Bob

Už teď je obtížné a nebezpečné tu silnici přejíždět napříč z vedlejší silnice, takže nově to bude zcela nemožné? Nebo se všechny křižovatky přestaví na mimoúrovňové?

SYN

Bylo by to dobré! Ale trochu pochybuju, když se šetří na třípruhu, nebude asi ani na MÚK… snad aspoň některé.

Tomáš Flaška

Tohle nechápu. Do Písku z Prahy dálnice. Pak 30 km třípruh. A pak zase dálnice na jih. Při přetížení D3, by to mohla být krásná alternativa ve směru na Prahu. Finanční rozdíl proti třípruhu na 30 km zase snad není až taková sekera.

Chápu, že obce, ekologové, broučci, zeleňouři … ale z celospolečenského hlediska je to nesmysl a měla by tam být dálnice.

Petr

Co se divíte D4 byla dostavěná za komunistů k Příbrami a teprve po 35 letech dojde společně s R20 do Písku. Takto to tady chodí. však první přeložka Pasovské zemské stezky byla vyprojektovaná v roce 1710 viz zde https://1url.cz/b1kyc

Jinak samozřejmě lituju obyvatele okolo toho třípruhu, užijí si pár let hrůzy. 🙁

Petr

Koukám jak se pravda nelíbí.

SYN

Samozřejmě pravda je to si myslíte vy…

Je příliš mnoho míst kde by měla být dálnice. Například celkem nesporně D35 – no a pořád není že?? Moravská třebová – Mohelnice tak cirka za deset let. I/53 = třípruh, I/38 = třípruh, obojí stejně „za chvíli“ začne…
Takže jistě, dobré by to bylo, ale v dohledné době je bohužel reálný ten třípruh.

Karl vB.

Když uvádíte 35 let, tak se mi vybavilo, že čtyřpruhový výjezd I/34 z CB směrem na Třeboň se začal stavět ještě za socialismu a těch celých 9 km na Klaudu se podařilo zprovoznit někdy na přelomu století. Loni se na něj slavnostně navázalo stavbou dvoupruhového obchvatu Lišova a Štěpánovic, který by měl být hotový ještě letos. Takže po 35 letech jsme se z CB nedohrabali ani do Třeboně ale jen 16 km do Vranína. Útěchou snad může být, že i ta další etapa je ve výstavbě.
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&l=0&rc=9hLutxSmll9hpFhBP&rs=ward&rs=coor&ri=13987&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A111%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9hOhzxSpZ.5ocgZ6jn.S5hqAeOoi1qhHQiHh559iWxfAYiHm3-M5u.3wrilFedC&rut=1&x=14.5971937&y=49.0097996&z=12

Petr

Je to bohužel tak, dopravní stavby u nís nejsou prioritou.To ani nevzpomenu, jak nám v roce 77 na základce vykládali, že se už jako řidiči svezeme po obchvatu kolem Svaté Hory. No snad se v roce 27 začne stavět jeho první část. Hurá 😀

Vlastimil Kocurek

Stavba je stavba, já bydlel vedle silnice, po které jezdily domíchávače na JE Temelín. Cosi o tom vím.

hor411

Jako ano. Ale kdyby to měli teď předělávat, tak si na to počkáme dalších 10-15 let. To je lepší postavit tohle „hned“ a pak případně řešit předělávku na směrově oddělený čtyřpruh

PavelM

Potíž je že to „hned“ se pořád odsouvá, ještě nedávno se psalo o stavbě 25-26 (podle úseku), teď už 27-28.
Jinými slovy, ta stavba třípruhu má být hotová podobně jako dostavba D3 (podle termínů ŘSD).

Pako

Třípruh se sice odsouvá, ale čtyřpruh je v současnosti doslova sci-fi. Jednak nebude moci být veden ve stejné stopě jako dnešní silnice (třípruh z 90% ano) a za druhé se tak dostáváte do zcela neřešitelných problémů typu středočeské D3, která je vyprojektovaná v podstatě už 30 let a možná po 40 se bude stavět. A to začala být projednávána za měkčích eko-podmínek než jsou dnes.

Petr

Přesně tak. Oboje možná koncem století.

Bob

D4 nikdy neměla vést do Písku a ČB, ale do Strakonic.
Stávající silnice Písek – ČB byla odjakživa zamýšlena jako silnice E49 spojující ČB a Plzeň.
Z Prahy do ČB má vést D3, se kterou bohužel žádná vláda není schopna pohnout, a proto se to objíždí po D4.

Vlastimil Kocurek

Souhlas Strakonice Vimperk – Strážný Pasov. JInak by se titož nestavělo ani do Příbrami. Aůe dnes je situace jiná, D4 nahrazuje D3, zlváště, když jede člověk na Smíchov, Košíře, Barrandov, etc. ušetří si i kus cesty Prahou.

SYN

Ale ono to přece celkem sedí, Nová hospoda – Písek už není D4 ale „jen“ SPMV… Na tom místě se přepravní proudy dělí, když bude do Strakonic dotažená taky „jen“ SPMV tak si myslím že to bude cajk…
Na těch 15km už časově nikdo moc nenahoní, hlavně aby to mělo kapacitu, múk a aby se dalo předjíždět…

Jiří Urban

A i přesto, že se tam vyskytuje část dopravy mířící na Prahu je tam intenzita okolo 13 000 vozidel denně… Pro dálnici neobhajitelné ať už ze strategických nebo kapacitních důvodů. Takto vytížená silncie má mít stoupací pruhy, vést mimo obce a nevykazovat bodové závady (jako nový kruháč na silnici do ze Znojma na Brno). Projektované třípruhové uspořádání po celé délce s maximem MÚK je přesně to, co tyto požadavky splňuje.

Vlastimil Kocurek

Dálnice by vedla v úplně jiné stopě, a rozdíl by byl velmi vysoký.

Naprostá zrůdnost!

Snad se proberou a postaví normálně směrově oddělené čtyři pruhy a tři pruhy navždy přestanou kdekoliv stavět

Pako

Nepřestanou.

Vlastimil Kocurek

To by naše ekonomika musela mít jiné parametry a strukturu, bohužel technologicky zaostáváme. Není to vina resortu dopravy. Tady někteří pojímají věc, jako kdyby dopravní stavby byly zadarmo.
My jsme navíc za socialismu propásli i tu možnost, že se mohlo stavět za podmínek velmi levné ropy, stavebních materiálů, a velmi levné pracovní síly, a teď to doháníme za velké peníze.

Jan Neruda: Kdo chváli stál, už stojí opodál.
A to neměl ekonomické vzdělání :):):)“)

Vašek

Když vidím ty letopočty, tak jen kroutím hlavou a říkám si proč?
Bohužel u nás klasika….

Jiří Urban

Jsou větší priority.

Někdo neznámý

To není o prioritách, ale o zdlouhavé legislativě a problémech s NIMBY. 😉 Navíc dotace jsme použili na různé hovadiny a nikoliv na rozvoj infrastruktury a jiných potřebných věcí.

Jiří Urban

Kvůli zdlouhavým procesům a lidským zdrojům musíte právě prioritizovat. A zrovna jihočeský krajský úřad měl teď dost dlouho na stole jiný horký brambor.

https://zdopravy.cz/povoleni-pro-prazsky-okruh-bude-resit-jihocesky-kraj-papirovani-se-od-leta-nepohnulo-74815/

Vojta Svobodný

Přesně. O téhle silnici se mluví alespoň 10-15 let jen co si já pamatuji. Tady se prostě už dávno mělo začít stavět a především mělo se navázat na D4 a dostavit dálnici. D3 by tím pádem v podstatě mohli odložit na neurčito, jelikož by zásadně ubrala na prioritě. Celkově by to vyšlo určitě i levněji a zároveň o dost rychleji než co se plánuje na D3

SYN

D4 nahradí D3 jenom pro pražáka, kdo přijíždí po D1 potřebuje odbočit na Budějice dřív než po absolvování pekla D0… navíc dálniční hr. přechod je Dolní Dvořiště. Strážný je fajn, ale nenahradí ho…

Vlastimil Kocurek

Protože jsme 50 let ztratili službě Sovětskému svazu. A po roce 1989 se nejdříve všechno za Kluse rozkradlo a muselo se začít od nuly. A pak tady bylo plno neschopných vlád, které neuměly spolupracovat s ekonomy.

Bobek

Jste přinejmenším tak čtvrtý… a pořád to v tom perexu straší. 🙂

RJD

Vždyť je to jen nějaká silnička v JČ kraji, jestli čtyřka nebo pětka, na to se nehraje (sarkasmus). Jo to kdyby to vedlo do Liberce, to by tu byly už čtyři články a za takovou chybu se omlouvala celá redakce :D.

František

Škoda, že už se nestaví, když mají stavební povolení. Čekat na 2027 u stavby za nějakých 700mio mi přijde zbytečné.

Martin V.

Zvlášť v situaci když se většina staveb vysoutezi průměrně o 30% níž než je odhad.. Tím pádem můžou začít stavět i věci na které v daném roce v rozpočtu nebyly peníze

Jiří Urban

Stavba se ale fakturuje počástech zakaždý rok, nikoliv jednou velkou platbou v tom roce, kdy se uzavře soutěž. Takže rozpočtově se s tím dá velmi dobře pracovat a výmluva, že nejsou peníze není tak jednoduchá, jak si spopusta lidí myslí. Je to o prioritách.

František

Jo…ty úspory ze soutěží by jako mohly jít proti alokovanému rozpočtu. Nebo když už to jde z jedněch peněz na dopravu, tak někde jinde mohli mít míst rekonstrukce nádražní budovy demolici a nějaký minimalistický přístřešek.

Navíc někde jsou pak i odložené stavby (odvolání, soudy, atd.)- nechce se mi věřit, že se prostě nenajde 700mio navíc taky rozložených do 2-3 let po dobu stavby.

Paco28

Cit.: Silnice I/20 mezi Pískem a ČB dávno nesplňuje požadavky na bezpečnost. Hm, hm, tak třípruh i s dalšími úpravami bezpečnost rozhodně nezvýší. Rozhodně ne. Změňte to na klasickou čtyřproudovou rychlostní silnici s dělícím pruhem ještě dříve, než se ukáže, jak vyhozené peníze do luftu to v případě třípruhu jsou!

Bobek

Předjíždění na třípruhu tedy není bezpečnější, nebo jak si to máme přeložit?

hor411

Ne. On chce, aby se to celé komplet předělalo. Což je ale tak minimálně +10 let…

Bobek

Já chápu co chce, ale byl bych rád, kdyby se používaly relevantní argumenty, jinak holt pisatel riskuje, že bude působit legračně.

Pako

50 let nebo spíše nikdy.

PavelM

Bezpečnější z jakého pohledu? Třípruh vám dá možnost na bezpečné předjetí v určitém úseku. Ale bezpečně můžete předjíždět i teď na dvoupruhu.
Ale tím že mezi směry nejsou svodidla tak reálně se bezpečnost moc nezvýší. Je to spíš o tom, že budeme doufat že ubude nebezpečných předjíždění.

Stráťa

Na vytíženém dvoupruhu často bezpečně předjíždět nejde protože v protisměru je takový provoz že bezpečné předjetí neumožňuje.

Adhd

Vždyť je tam úplná rovina, všichni jedou 90, kdo chce jet rychleji porušuje předpisy, takže dělený třípruh je v tomto případě úplně zbytečný.

Pepan

Kamion muze jet max. 80 km/h.

Pako

Všichni jedou v průměru 110.

SYN

Souhlasím s touto argumentací, ale dodal bych že na bezpečné předjetí na vytíženém dvojpruhu (1+1) si obvykle docela dlouho počká… typicky na šťastnou náhodu nebo na stoupací pruh.
Z tohoto hlediska je na tom vystřídaný třípruh (2+1) citelně líp.

František

Pokud se udělá dobře projekt,výška veškerý mostní objekty můžou být připraveny na čtyřpruh a pak po nějakých 5-10 letech provozu si udělat rozšíření. Teď do toho asi háže vidle kdo jde okolo. A je otázka, jestli tam takový intenzity budou.

I dobrá jednička, kde nejsou propady rychlostí kvůli průjezdu obci či kruhacemi bude super.

alesk

S tim se da obecne souhlasit, nicmene v pripade teto silnice – krizeni se silnici II. tridy 122 (Nova Hospoda) – neplanuje se mimourovnove. Prujezd krajem obce Selibov (dnes omezeni rychlosti) – neplanuje se odkloneni dale od obce nebo jine upravy. Vybudovani noveho mostu v Protivine – nepocita se s zadnym rozsirenim…

Pako

Selibov je trochu problém. Vlastne poslední vesnice, která by zůstala na trase mezi Prahou a ČB. Byť jen zak nějak štrejchnutá na okraji.Ještě o něm asi uslyšíme.

Bakiy

A co průjezd Pískem?