Začalo první stavební řízení k nové jižní spojce v Českých Budějovicích
Nová jižní spojka povede kolem točny u papíren. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Novinkou by se po dokončení jižní spojky mohlo stát zvažované trolejbusové spojení na budějovické letiště.
Trolejbus na letiště v ČB může navrhovat jen ekonomický negramota. Trolejbusová doprava je podstatně dražší (náklady na km) než autobusová a má smysl jen tam, kde je opravdu silné zatížení. Spojení k těm pár letadlům v sezóně to opravdu není.
Kraj má do budoucna s volnými pozemky letiště plány – má se tam stěhovat místní Viscofan, plánuje se i retail park, takže se ten trolejbus nějak „uživí“.
Lidí, co pak pojedou skutečně na letiště, bude menšina. I teď ale dává větší smysl dojet na letiště autem, vzhledem k pohodlnému parkování zdarma.
Samozřejmě nevidím do hlavy budějovickým konšelům, ale klidně může být řeč o protažení nějakých spojů z dnešní linky 2 pomocí baterky.
Malá technická, už to není I/3, ale II/603. Pro místně znalého to je matoucí. Po přečtení titulku jsem myslel, že se jedná o prodloužení silnice II/143 od kruháče v Boršově směrem na Křemži, nikoli o spojku od papíren do Litvínovic…
I/3 to stále je a minimálně do otevření severní spojky to tak i zůstane.