Začala stavba obchvatu Přeštic na I/27. Město se zbaví až 20 tisíc aut
Základní kámen obchvatu Přeštic. Pramen: MDČR

Přeštice budou na nový obchvat napojeny mimoúrovňovou křižovatkou.
Přeštice budou na nový obchvat napojeny mimoúrovňovou křižovatkou.
Haleluja
Dle sčítání 2020 před Přešticemi 18 tisíc vozidel/24h/oba směry, za městem 12 tisíc. Výrazný nárůst se zde v příštích letech neočekává.
Pro kategorii S 11,50/90 je dle ČSN 73 6101/2018 tab. 5 předpokládaná kapacita komunikace v rozsahu 11.000-17.000 vozidel. Nejmenší 4pruhy mají cca 17.000-41.000. Dá se předpokládat, že za svou životnost obchvat nikdy nedosáhne intenzity dopravy, která by opravňovala výstavbu 4pruhové komunikace.
Info perfekt, to poslední tvrzení už je ale jen volný odhad…
Proboha, Kupka se úplně zbláznil. Toto nepovede k žádnému zklidnění dopravy. Naopak díky dopravní indukci dojde k nárůstu zbytečných jízd a zničí se další část krajiny. Zklidnění dopravy by přinesla například plošná 30 v Přešticích a zpoplatnění vjezdu do centra města, aby si to tranzitující točvolanti rozmysleli a přestali ničit životní prostředí a ohrožovat cyklisty v Přešticích.
To mel byt pokus o zert?
Ne, to byl pokus o demonstraci totální demence.
je nejvyšší čas si vzít tabletku a jít spinkat…Gute Nacht
Povolení na konkrétní jízdu autem by měl vydávat nějaký uliční dopravní výbor!
Dobrý pokus o vtip. Chudak mesto, dalnice skrz centrum, panelaky na namesti, alespon ten krásný kostel maji!
Heslo dnešní doby, obchvat do každé vesnice/rodiny.
A co byste čekal? Sídla se zakládala na frekventovaných obchodních cestách a křižovatkách. Dnes už lidé na frekventovaných cestách a křižovatkách žít nechtějí. Tak se musí přesunout buď sídlo, nebo cesta. Přičemž přesunout cestu je významně levnější.
A není to spíše tím, že by ti lidé klidně na obchodních cestách žili, jen by se nesmělo to zboží vozit absurdně nesmyslně z jedné části republiky na druhou nebo dokonce z jednoho konce světa na druhý. Moc dobře všichni víme, že tisíce a tisíce cest aut (nebo kamionů) by vůbec nemuselo probíhat.
Jasně, obchodní cesty ano, ale vocaď pocaď! Třeba zboží by se po nich vozit fakt nemuselo.
Sleduji váš myšlenkový pochod správně?
Heslo posledních pár měsíců: Návrat zablokovaného Haláska a.k.a. Hala D pod novým nickem vzápětí po každé další blokaci.
Klobouk dolů, pokud to bude na konci roku 2026.
Podmínka 21 měsíců na realizaci vychází ze zadávací dokumentace, s tím do toho ty firmy šly, za každý den prodlení je sankce 1 mil. Kč. 21 měsíců je na tuto stavbu adekvátní doba, v případě D35 na obchvatu Vysokého Mýta to bylo po uzavření dodatku asi 25 měsíců, náročnější stavba D35 kolem Litomyšle má 30 měsíců
Zdravím a děkuji.
Muž na radnici se natáčel v Berouně…
O žádném nevím a to tady žiju skoro 48 let…
Nic se tam netočilo. Ani film, ani seriál.
Myslím, že nějaká kriminálka se natáčela v Klatovech s p. Satoránským a Hrušinským.
Sázka na třináctku
Ano, díky.
O třech malých prasátkách? Potkala se u Přeštic?
Omyl, byla pouze DVĚ.
https://mapy.cz/zakladni?source=base&id=2067360&gallery=1&sourcep=foto&idp=3946129&x=13.3271881&y=49.5694019&z=17
Jedno ze zvěrstev kde měly byt čtyři pruhy naprosto bez diskuze
Zvěrstvo… myslím, že by místní nebyli nadšeni, kdybyste jim odložil stavbu ubchvatu jen pro to aby tam mohly být čtyři pruhy. Čistě finančně, to že by tady byly čtyři pruhy buď znamená stavbu za delší dobu či to že se namísto toho někde nepostaví jiný obchvat.
proč když za Přešticemi na Klatovy je intenzita kolem 12 tis.? Zmiňovaných 20tis. je na průjezdu Přešticemi, rozhodně se nejedná o intenzity tranzitní dopravy, které je však ale velké množství, v relaci sever-jih to těch 10tis bude
Ze by Prestice vygenerovaly 10k silne pochybuju a zkusim tipnout ze jen v ramci Prestic to budou maximalne nizke stovky za den.
Pocitove nevidim prakticky rozdil v intenzite pred a za Presticemi. Nebude tech 12k az za Svihovem?
Asi se predpoklada, ze cast aut na Prestice/Prichovice/Nepomuk se odpoji uz na konci toho stavajiciho ctyrpruhu (Prestice-sever) a zbytek to 1+1 nejak da.
Spis by mne zajimalo, jestli se treba u mostu planuje nejaka rezerva na pripadnej stridavej tripruh, coz asi muze byt vyhledove maximum mozneho.
Notabene, kdyz se nevi, jak dopadne celej usek Prestice-Svihov, a kdyz Svihov-Klatovy skoncil osekan na prutah Svihovem, vyhledove akorat s presunem do zaplavoveho uzemi Uhlavy se zakoncenim kruhacem (achjo) na krizovatce Nadrazni x Za Vodou, namisto 60+ let planovanyho obchvatu Svihova zapadnim smerem…
Drtivá většina aut do Přeštic se podle mě odpojí už na konci čtyřpruhu. Jet až na křižovatku s 230 dává smysl možná jen dopravě směrem k nádraží a i tak je tam pořád úzký nepřehledný podjezd s mizernou propustností.
Tady zbytecne. Neni to zadny tranzitni mezinarodni tah. A nikdy nebude.
Spis skoda, ze nevysel sjezd do IAC 1, ted musi kamiony jezdit primo pres mesto, nebo po obchvatu a vracet se.
Tenhle sjezd snad jeste neni uplne pohrbenej. Tak, jak tenhle obchvat ma byt zakoncen dlouhodobym provizoriem, tak v tehdejsich planech na prelozku Prestice-Svihov (zapadne od Luzan atp.), byl tento sjezd v planu jako „Prestice-jih“.
Nicmene tedka se uz i ta samotna prehistoricka studie na webu RSD hleda docela spatne. Potrva dlouho, nez ji oprasi, pokud ji tedy v ramci uspor nejak neosidi. Prvni pesimistickou vlastovkou je prave ten Svihov, co jsem zminoval kousek vys.
Nechápu, to zas plánoval nějakej pražák, přes Merklín jezdí spoustu kamionů právě z Přeštic, nechápu proč nějakej moula udělali sjezd u Žerovic, když po té silnici jezdí jen pár desítek aut z Žerovic a Oplota max. Protože všichni sjedou už u Lukavice směr Dnešice. Ale na Merklín u benziny OMW směr Skočice jezdí mnohem víc aut s hlavně kamionů. Já u tý silnice bydlím do prdele! Sobota neděle pondělí středa pořád. Debil z Prahy to vymýšlel.
Pokud si tam nechali aspoň 15m místo pod/na mostech tak za mě celkem OK, silnice mimo město a bez úrovňových křížení je velký pokrok. Čtyřpruhovku nepostavíte 5km jako toto pod miliardu…
Přesně, takových obchvatů po republice chybí, že než tady 2+2, to raději tady a ještě jinde 1+1…
Zkuste si prosím toto velmi atraktivní téma vykonzultovat s panem indukčním Georgem…
Ono nejde jen o investiční peníze na stavbu, ale i o udržování komunikace ve dvojnásobné šířce po dobu mnoha desetiletí a tím nemám na mysli jen zimní údržbu.
Zkuste si odpovědět na otázku:
– Jsou od Přeštic na Klatovy stejné intenzity provozu, jako na úseku Plzeň – Přeštice?
Podle podkladů ŘSD se právě v Přešticích intenzita láme.
https://scitani.rsd.cz/CSD_2020/pages/map/default.aspx
To je prostě paráda, jak se staví všude !!!
Jj. ještě na dráze by se něco mohlo dít. Studií už bylo dost.