Začala stavba obchvatu Přeštic na I/27. Město se zbaví až 20 tisíc aut

Základní kámen obchvatu Přeštic. Pramen: MDČRZákladní kámen obchvatu Přeštic. Pramen: MDČR

Přeštice budou na nový obchvat napojeny mimoúrovňovou křižovatkou.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kopr

Haleluja

Pako

Dle sčítání 2020 před Přešticemi 18 tisíc vozidel/24h/oba směry, za městem 12 tisíc. Výrazný nárůst se zde v příštích letech neočekává.
Pro kategorii S 11,50/90 je dle ČSN 73 6101/2018 tab. 5 předpokládaná kapacita komunikace v rozsahu 11.000-17.000 vozidel. Nejmenší 4pruhy mají cca 17.000-41.000. Dá se předpokládat, že za svou životnost obchvat nikdy nedosáhne intenzity dopravy, která by opravňovala výstavbu 4pruhové komunikace.

SYN

Info perfekt, to poslední tvrzení už je ale jen volný odhad…

Georg

Proboha, Kupka se úplně zbláznil. Toto nepovede k žádnému zklidnění dopravy. Naopak díky dopravní indukci dojde k nárůstu zbytečných jízd a zničí se další část krajiny. Zklidnění dopravy by přinesla například plošná 30 v Přešticích a zpoplatnění vjezdu do centra města, aby si to tranzitující točvolanti rozmysleli a přestali ničit životní prostředí a ohrožovat cyklisty v Přešticích.

Tom Matto

To mel byt pokus o zert?

rumpeak

Ne, to byl pokus o demonstraci totální demence.

libor

je nejvyšší čas si vzít tabletku a jít spinkat…Gute Nacht

David

Povolení na konkrétní jízdu autem by měl vydávat nějaký uliční dopravní výbor!

Kopr

Dobrý pokus o vtip. Chudak mesto, dalnice skrz centrum, panelaky na namesti, alespon ten krásný kostel maji!

Honza Vitásek

Heslo dnešní doby, obchvat do každé vesnice/rodiny.

hroch.obojzivelny

A co byste čekal? Sídla se zakládala na frekventovaných obchodních cestách a křižovatkách. Dnes už lidé na frekventovaných cestách a křižovatkách žít nechtějí. Tak se musí přesunout buď sídlo, nebo cesta. Přičemž přesunout cestu je významně levnější.

luzkovyvagon

A není to spíše tím, že by ti lidé klidně na obchodních cestách žili, jen by se nesmělo to zboží vozit absurdně nesmyslně z jedné části republiky na druhou nebo dokonce z jednoho konce světa na druhý. Moc dobře všichni víme, že tisíce a tisíce cest aut (nebo kamionů) by vůbec nemuselo probíhat.

hroch.obojzivelny

Jasně, obchodní cesty ano, ale vocaď pocaď! Třeba zboží by se po nich vozit fakt nemuselo.

Sleduji váš myšlenkový pochod správně?

El Barto

Heslo posledních pár měsíců: Návrat zablokovaného Haláska a.k.a. Hala D pod novým nickem vzápětí po každé další blokaci.

Radek Liška

Klobouk dolů, pokud to bude na konci roku 2026.

PetrN

Podmínka 21 měsíců na realizaci vychází ze zadávací dokumentace, s tím do toho ty firmy šly, za každý den prodlení je sankce 1 mil. Kč. 21 měsíců je na tuto stavbu adekvátní doba, v případě D35 na obchvatu Vysokého Mýta to bylo po uzavření dodatku asi 25 měsíců, náročnější stavba D35 kolem Litomyšle má 30 měsíců

Radek Liška

Zdravím a děkuji.

WHN

Muž na radnici se natáčel v Berouně…

Premek

O žádném nevím a to tady žiju skoro 48 let…

Jerry

Nic se tam netočilo. Ani film, ani seriál.

Radek Liška

Myslím, že nějaká kriminálka se natáčela v Klatovech s p. Satoránským a Hrušinským.

bkv

Sázka na třináctku

Radek Liška

Ano, díky.

Pako

O třech malých prasátkách? Potkala se u Přeštic?

Jan

Jedno ze zvěrstev kde měly byt čtyři pruhy naprosto bez diskuze

David

Zvěrstvo… myslím, že by místní nebyli nadšeni, kdybyste jim odložil stavbu ubchvatu jen pro to aby tam mohly být čtyři pruhy. Čistě finančně, to že by tady byly čtyři pruhy buď znamená stavbu za delší dobu či to že se namísto toho někde nepostaví jiný obchvat.

PetrN

proč když za Přešticemi na Klatovy je intenzita kolem 12 tis.? Zmiňovaných 20tis. je na průjezdu Přešticemi, rozhodně se nejedná o intenzity tranzitní dopravy, které je však ale velké množství, v relaci sever-jih to těch 10tis bude

Tom Matto

Ze by Prestice vygenerovaly 10k silne pochybuju a zkusim tipnout ze jen v ramci Prestic to budou maximalne nizke stovky za den.
Pocitove nevidim prakticky rozdil v intenzite pred a za Presticemi. Nebude tech 12k az za Svihovem?

mimochodem

Asi se predpoklada, ze cast aut na Prestice/Prichovice/Nepomuk se odpoji uz na konci toho stavajiciho ctyrpruhu (Prestice-sever) a zbytek to 1+1 nejak da.

Spis by mne zajimalo, jestli se treba u mostu planuje nejaka rezerva na pripadnej stridavej tripruh, coz asi muze byt vyhledove maximum mozneho.
Notabene, kdyz se nevi, jak dopadne celej usek Prestice-Svihov, a kdyz Svihov-Klatovy skoncil osekan na prutah Svihovem, vyhledove akorat s presunem do zaplavoveho uzemi Uhlavy se zakoncenim kruhacem (achjo) na krizovatce Nadrazni x Za Vodou, namisto 60+ let planovanyho obchvatu Svihova zapadnim smerem…

John334

Drtivá většina aut do Přeštic se podle mě odpojí už na konci čtyřpruhu. Jet až na křižovatku s 230 dává smysl možná jen dopravě směrem k nádraží a i tak je tam pořád úzký nepřehledný podjezd s mizernou propustností.

Dálnice

Tady zbytecne. Neni to zadny tranzitni mezinarodni tah. A nikdy nebude.

Movia

Spis skoda, ze nevysel sjezd do IAC 1, ted musi kamiony jezdit primo pres mesto, nebo po obchvatu a vracet se.

mimochodem

Tenhle sjezd snad jeste neni uplne pohrbenej. Tak, jak tenhle obchvat ma byt zakoncen dlouhodobym provizoriem, tak v tehdejsich planech na prelozku Prestice-Svihov (zapadne od Luzan atp.), byl tento sjezd v planu jako „Prestice-jih“.

Nicmene tedka se uz i ta samotna prehistoricka studie na webu RSD hleda docela spatne. Potrva dlouho, nez ji oprasi, pokud ji tedy v ramci uspor nejak neosidi. Prvni pesimistickou vlastovkou je prave ten Svihov, co jsem zminoval kousek vys.

Jirka

Nechápu, to zas plánoval nějakej pražák, přes Merklín jezdí spoustu kamionů právě z Přeštic, nechápu proč nějakej moula udělali sjezd u Žerovic, když po té silnici jezdí jen pár desítek aut z Žerovic a Oplota max. Protože všichni sjedou už u Lukavice směr Dnešice. Ale na Merklín u benziny OMW směr Skočice jezdí mnohem víc aut s hlavně kamionů. Já u tý silnice bydlím do prdele! Sobota neděle pondělí středa pořád. Debil z Prahy to vymýšlel.

SYN

Pokud si tam nechali aspoň 15m místo pod/na mostech tak za mě celkem OK, silnice mimo město a bez úrovňových křížení je velký pokrok. Čtyřpruhovku nepostavíte 5km jako toto pod miliardu…

Libor

Přesně, takových obchvatů po republice chybí, že než tady 2+2, to raději tady a ještě jinde 1+1…

Karl vB.

Zkuste si prosím toto velmi atraktivní téma vykonzultovat s panem indukčním Georgem…
Ono nejde jen o investiční peníze na stavbu, ale i o udržování komunikace ve dvojnásobné šířce po dobu mnoha desetiletí a tím nemám na mysli jen zimní údržbu.
Zkuste si odpovědět na otázku:
– Jsou od Přeštic na Klatovy stejné intenzity provozu, jako na úseku Plzeň – Přeštice?
Podle podkladů ŘSD se právě v Přešticích intenzita láme.
https://scitani.rsd.cz/CSD_2020/pages/map/default.aspx

Koro

To je prostě paráda, jak se staví všude !!!

Pako

Jj. ještě na dráze by se něco mohlo dít. Studií už bylo dost.