Začala stavba dalších osmi kilometrů dálnice D6

D6 Knínice - Bošov, vizualizace. Pramen: ŘSD/PragoprojektD6 Knínice - Bošov, vizualizace. Pramen: ŘSD/Pragoprojekt

Cena včetně oboustranné odpočívky Verušičky je 2,34 miliardy korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří z Poděbrad

Je fajn, že těch 8 až 9 tisíc aut kolem Bošova bude mít svoji dálnici. ::-) Kdy se ale dočká pořádné silnice těch 15 až 20 tisíc aut mezi Nymburkem, Kolínem a Čáslaví, které poskakují po zastaralé I/38??

Farisek

Chápu, že vy chcete lepší cestu kolem Poděbrad.
Nám z Karlovarska stačí ta d6 a váš Kolín je nám ukradený.
Stejně jako jsme my vám.
Ale já vám to přeji, nebudu sobec jako vy

Sáček

Nejdřív se staví čtyřproud Běchovice-Úvaly, napojený na Pražský okruh. Pak se bude vylepšovat D11 u Prahy. A pak se bude dělat silnice Kolín-Poděbrady (Kolín-D11) https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/I38/i38-podebrady-d11-kolin-prelozka?filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0 pěkně po etapách (Čáslav má obchvat, Kolín má obchvat, nedávno se dělal obchvat Církvice, takže no comment)

Tomáš

No ale pravdou je, že úsek mezi K. Horou a Kolínem je úplně šílený, nevyhovující směrově i výškově a s intenzitou nějakých 20 tis. Tam by si to zasloužilo 4 pruh. A bohužel nic takového se ani neplánuje.

🦃 Krocan

Iniciace pomyslné D38 by měla vycházet z D10 v M.B. A tam je potřeba ještě postavit D16 na obě strany tj. přes ME, Slaný a napojit na D6. A na druhou stranu D16 v peáži s D35 někde pod Bakovem nad Jizerou do Úlibic s MÚK Sobotka a dále samotnou D35 do H.K. stávající I/35 z Turnova do JC bych tím pádem nechal bez úprav pro regionálku, na tu je dobrá až až. Z M.B. by si ještě zasloužil dálnici směr C.L. D36. A tu D38 nejenom do Čáslavi, ale minimálně do Jihlavy. Atd, atd…

Tom

zbytečná stavba

FrenkyUL

Hláška od znalce.

Marty

Spousta hlupáků chodí po zemi

Radek Liška

Zbytečná není, určitě bude bezpečnější, o to přeci jde.

Farisek

A která je důležitá?

Rejpal

Proč vždy projektují stání kamionu kabinou k dálnici? Ke zdroji hluku!

PavelX

Je to úplně nepochopitelný. Snad ve všech okolních státech se nový odpočívky už řadu let staví tak, aby kamiony byly kabinou od dálnice. U nás se na to ještě nepřišlo, bohužel.

mlokXCM

Tak to asi bude mít jiný důvod.

🦃 Krocan

Já si myslím, že tomu rozumím. Je to buď hladovost po m², nebo diletantství. Když totiž náklaďák zajede při šikmém parkování do špůr po levé straně, otevírá řidič dveře do prostoru. Když zajede do špůr napravo, otevírá je „do plachty“ vlevo stojícího vozidla. Tudíž je potřeba větší šířka špůry. To může v součtu udělat až 20m² na auto. I když jsou parkáre, kde jsou špůry nalajnované tak, že dveře skoro otevřít nejdou a to nahrává zase verzi diletantství, že architekt si něco namyslí a namaluje, aniž by si změřil délky těch několika běžných druhů souprav a jejich minimální a maximální… Číst vice »

PetrN

No když se podiváte na tu vizualizaci pořádně, tak uvidíte protihlukovou gabionovou stěnu, která odděluje odpočívku od dálnice

Svojšín

Je nějaký předpoklad, jak dlouho pojede bus Hradčanská – KV po dokončení D6?

MMXA

Asi polovinu času než jede KV-hranice Prahy, alespoň ve špičce.

Koro

Jak moc myslíte, a jestli vůbec, že uleví D6 přetížené D5?

Danny

Velmi málo řekl bych – ale své opodstatnění má i tak

Petr Šimral

Moc ne, ale prostor od Mariánských Lázní po Aš by mohla z D5 obebrat.

🦃 Krocan

Z Mariánek ještě možná ale od nich nahoru to už teď jezdí na A 93, nebo A9 a na A3 po A70 přes B505. A já osobně třeba rád jezdím i z Č.L. s 24 tunama za Saarbrücken po I/9➡️1/16➡️D6 (I/6)➡️A93 (o 14 km delší než A9, ale rychlejší kvůli kopcům. Až bude D6 dodělána, a alespoň tunel v Jezerním Vtelně, bude po ní jezdit náklad i z LBC, M.B. a zmíněné Č.L.

PavelM

To by mohla vyřešit až dálnice Brno/Jihlava – Budějice – Plzeň – Vary. Vznikla by zde alternativa překročit hranice na D6 ve směru na západ k německé A93. Tato dálnice by mohla odklonit tranzit a zároveň propojit krajská města. Jak Karlovarský, tak i Jihočeský kraj potřebují infrastrukturní projekty, které je posunou kupředu.

JirkaK

Díky Radku, jsi bůh!

Avoda

Nechápu to Kupkovo tvrzení „… čímž de facto dokončíme D6 ve Středočeském kraji“.

De facto se používá, když skutečnost chcete popsat jako protiklad de jure. Kupka tedy říká, že té středočeské D6 bude ještě k dokonalosti něco scházet. Ale co?

Je to stejný případ vyjádření (v opačném smyslu) jako tvrdit, že rekonsterukce D1 je de jure hotová, protože most Šmejkalka do ní zařazen nebyl. Ale de facto ten most samozřejmě součástí D1 je, tudíž rekonstrukce D1 v úseku Praha – Brno hotová není.

Jakub P

Podle mapky je tam ještě jedna chystaná odpočívka, která se má realizovat později. Tak možná ta – dálnice bude určitě v pohodě použitelná bez ní, ale chystat ještě jedna stavba se tam bude.

hroch.obojzivelny

Máte pravdu, ale spousta lidí to používá jako výplňkové slovo. Stejný osud potkal slovní spojení „v podstatě“, „v zásadě“ apod. Zase je to o mnoho lepší než „prostě“ nebo „jakoby“. 🙂

🦃 Krocan

Já vám děkuji za vhled do duše autisty líznutého OCD. To musí být občas fofry mezi těma ušima, což?

Ingip

Bude ještě chybět úsek těsně před Prahou – budoucí křižovatka s D0 a ten úsek kde je teď přechod pro chodce.

Martin

To si pletete s D7

Pavloš

Ano, a zrovna ten je dokonce de jure v Praze. 🙂

Sáček

de iure… De facto se nepoužívá jen u práva, je to prostě latina. Znamená to doslova „fakticky“, dle skutečnosti. Používá se to stejně jako jiné přejaté cizí výrazy, jako třeba francouzské „à propos“ etc. Slovíčkaření.

Sáček

Nikdo by nikdy nenapsal větu, že de iure byla rekonstrukce D1 hotová, když žádný zákon o rekonstrukci D1 není atd. De facto slovíčkaření.

haxor

Věděl by někdo důvod rozdílného počtu stání pro kamiony na levé a pravé straně? Pozemky?

Martin

Nevím, jen hádam. Možný bezpečný odstup od blízkého vedeni zvn?

Stání

Důvod je ten, že vpravo (tedy ve směru od Prahy) už tam nyní čerpací stanice je. Dálnice se oproti současné silnici postaví více vlevo, tedy mezi čerpací stanicí a dálnicí vznikne mezera, kterou je škoda nevyužít. Koukněte na úvodní vizualizaci, je tam vidět ten odstup čerpačky od osy dálnice ve srovnání s druhou stranou.

VRTjecesta

296 mega na kilometr? Hezky pěkně!
#mátljebůh

Radek

Záleží na profilu krajiny. Kopce, údolí, řeky, jiné silnice či železnice, atd., atd..