Začala rekonstrukce stanice metra Flora. Nahlédli jsme do zákulisí

Stanice metra A Flora. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýStanice metra A Flora. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Cestující se do stanice zhruba 10 měsíců nedostanou.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš

Koukám, že součástí stanice je i palírna 🙂
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/10/IMG_6654.jpeg

q89

Výroba destilované vody u akumulátorovny…. né detašované pracoviště firmy Jelínek 🙂

M 474 003

Dávno se to nepoužívá, baterie jsou olověné bezúdržbové na jedno použití.

tomash

Kolik let pak stanice vydrží do další velké rekonstrukce (s úplnou uzavírkou)?

Frank

40-50 let je myslím dobrý odhad

M 474 003

Tam je rozvodna z roku 1980? Domníval jsem se , že je dávno nahrazená.

frank

ty výtahy jsou super, sice pozdě mělo se to dělat již při stavbě stanice , ale každá další “ bezbariéra“ je přínosem…

Průvodce původní Aleš

Při výstavbě stanice byli vozíčkáři bohužel zavření v Jedličkárně a rodiče s kočárky to měli zvládnout po rychlých eskalátorech. Dnes už máme naštěstí jinou dobu.

Náhodný Kolemjdoucí

Lidi umírali dřív, takže ani tolik seniorů nebylo.

Frank

Mno to je propaganda, to že umírali mladší neznamená, že byli pohybově zdravější…

Náhodný Kolemjdoucí

To samozřejmě ne, ale mnoho umřelo ještě poměrně zachovalých a i ti méně pohybově zdraví žili v průměru kratší dobu, takže ve výsledku jich prostě nebylo v populaci tolik. Ale jasně, kašlalo se na ně také.

Frank

Ano , to byl bohužel tehdejší přístup, osobně pamatuji jak se řešilo , proč by se vůbec měly srážet obrubníky na přechodech “ když každej snad udělá krok dolu a nahoru „?

Leinad

S tím souvisí otázka, proč vůbec obrubníky. Pokud mají stížit překonání (vozidlům či pěším) není snížení trochu kontraproduktivní?

Filip Jirsák

Ztížit to mají vozidlům. A aspoň na přechodech pro chodce je snad možné to přizpůsobit i chodcům, ne?

Petr Drozda

Výtahy na Andělu působí jako by byly tlakotěsné, obestavba je neuvěřitelně masivní. Nechápu, proč se technologie nevešla pouze mezi ně a boční obestavba by nemusela být tak humpolácká. Té stanici to dost uškodilo.

Zdeněk Bass

Ono to asi bude tím, že na Floře je proti eskalátorům využitelný prostor, ale na Andělu druhé eskalátory.

Stadler

Tak treba na Radlicke je vytah umisteny naprosto priserne, ale aspon uz je designove sladeny se stanici. Toto se v dobe, kdy byl vytah vybudovan napr. na Andelu jeste nedelalo.

Frantisek X

Kromě toho je tak nějak bokem, a není patrně obestavěn schodištěm…

Václav Pašek

Umístění výtahů ve stanicích metra je obecně dost hloupé. Třeba na Budějovické je umístěn přímo proti schodům a ve špičce dost překáží a navíc nevede až na úroveň ulice, ale pouze do nákupního atria. Přitom ho stačilo posunout o 20 metrů, směrem na nástupiště.

q89

hm a šlo ho umístit o 20m jinam? ono je dost hloupé říct že je něco umístěno blbě, když máte 0 znalosti možností…

Frantisek X

Ovšem zazdít výtahem možnost druhého kapacitního výstupu také nemusí být šťastné. Subtilnější provedení výtahu by to mělo řešit. A to už nehovořím o Můstku, kde je jako pěst na oko ještě i nové stanoviště dozorčího; zlaté dobové přestupy do B…

q89

a ten druhý kapacitní výstup chcete dělat do toho hřbitova, který je nad tím?

KIV

Co použít výtah který nemý svislý, ale šikmý zdvih?

q89

takže to samé řešení jaké je tam naplánované, akorát místo klasických výtahů použijete šikmý výtah (dražší, složitější, větší nároky na profil výrubu) a jediný rozdíl bude umístění na povrchu o pár metrů jinam… proč?

twc

je nějaká šance, že zmizí po rekonstrukci ty reklamy z eskalátorového tunelu jako tomu bylo na vedlejší stanici na Jiřáku?

mic

Nejsou tyhle eskalátory náhodou z Chrudimi? Měl jsem za to, že ty sovětské byly trochu jinačí (a rychlejší) …

Juraj

Rychlost byla stejná – do 0,9 m/s.
Rychlejší už byly pouze v bývalém SSSR, ovšem obvykle s nutností dozorčího.

Y.K.

Nebyla, ruské ET mají 0,9 m/s, což ale porušuje normy a porušovalo ČSN dokonce i za komunistů. Chrudimské naopak odpovídaly českým normám (max 0,75 m/s), používaly nějak 0,6 možná i 0,5 m/s to si nejsem jistý.

Y.K.

Ne, jsou to ruské ET. A jsou typicky „rusky rychlé“. Jinačí byly jen LT na „starém Áčku“, ale ty už všechny dávno nahrazené.

V Chrudimi dělali jen krátké eskalátory, většinou do výstupů ve vestibulu přápadně v mělkých hloubených stanicích.

Petr Drozda

Velká škoda, že se při stavbě neudělaly eskalátory na všechna pevná schodiště, metro je tak stále bariérové. Schody z ulice jsou mokré a kloužou.

Argo

Tak dávat eskalátory na každé schodiště by samozřejmě bylo dražší jak na stavbu, tak na údržbu. Jsou lepší místa kam jde v mhd investovat.