Začala rekonstrukce stanice metra Flora. Nahlédli jsme do zákulisí
Stanice metra A Flora. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Cestující se do stanice zhruba 10 měsíců nedostanou.
Cestující se do stanice zhruba 10 měsíců nedostanou.
Nejsou tyhle eskalátory náhodou z Chrudimi? Měl jsem za to, že ty sovětské byly trochu jinačí (a rychlejší) …
Rychlost byla stejná – do 0,9 m/s.
Rychlejší už byly pouze v bývalém SSSR, ovšem obvykle s nutností dozorčího.
Nebyla, ruské ET mají 0,9 m/s, což ale porušuje normy a porušovalo ČSN dokonce i za komunistů. Chrudimské naopak odpovídaly českým normám (max 0,75 m/s), používaly nějak 0,6 možná i 0,5 m/s to si nejsem jistý.
Ne, jsou to ruské ET. A jsou typicky „rusky rychlé“. Jinačí byly jen LT na „starém Áčku“, ale ty už všechny dávno nahrazené.
V Chrudimi dělali jen krátké eskalátory, většinou do výstupů ve vestibulu přápadně v mělkých hloubených stanicích.