Začala rekonstrukce nádražní budovy ve Františkových Lázních, vyjde na 250 milionů
Františkovy Lázně, nádraží po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Na opravu nádražní budovy by měla navázat přestavba kolejiště a vybudování nového podchodu.
Moc nechápu ten odpor k rekonstrukcím budov. Sakra, to se vám ty (polo)ruiny tak strašně líbí?
Když pominu Wilson a Pardubice, tak to obvykle stojí – v poměru k rekonstrukcím kolejí – drobné. Takže stopnutím budov by se mohlo opravit pár km nějaké tratě, fajn. Ale pořád by to řešilo 0,0X procenta problému. Takže se to má odložit, až budou všechny prvky „echt infrastruktury“ v cajku napříč sítí = na nikdy?
Jé, a bude tam tedy nově i nějaký vizuální informační systém? Aspoň cedule na zdi „vlak XY v XX.XX směr do Někam pojede z koleje Ž“? Protože to neslyšitelné chrochtací hlášení a vlaky jedoucí z Německa do Německa (nelze tedy využít odhad, co je směr Německo-Cheb a co opačný) a v místě se občas křižující byl fakt pocuc i pro česky mluvící, dobře slyšící a ve vlacích se orientující. Cestující.
Do Fr. Lázní budou jezdit RegioPantery? Vidím je na obrázcích.
Budou tam jezdit vlaky, to je vše. Obrázek je vizualizace, návrh. Jak logické.
Nechal bych je jezdit mezi Chebem a Varama právě se zajížďkou (s úvratí) do Františkových Lázní.
Trochu se bojím slovního spojení „přístupové chodníky na první nástupiště“. Tak doufám, že přístup na první nástupiště bude vypadat tak jako na vizualizaci a ne tak jak to obvykle SŽ dělá, tedy, že první nástupiště od budovy oddělí masivním zábradlím.
A proč by se oddělovalo 1. nástupiště masivním zábradlím, když se tam bude nastupovat?
Po rekonstrukci to bude skutečně nádherná nádražní budova. Náklady odhaduji vyšší o 100 mil. Druhý obrázek – kolejiště je ovšem prapodivný, jako kdyby tam chyběla jedna kolej, druhé nástupiště nemá stříšku, ….. asi ilustrativní obrázek, který neodpovídá řešení kolejiště.
Jak bude ta budova využitá (krom těch bytů v patře)?
Ještě tam někde budou reklamní plakáty a automat na kafe…a placený záchod
Asi tam bude i prodejna kamen a krbů, dle počtu cca 30 komínů (počítáno nahrubo dle vizualizace).
To vypadá, že každý byt a každá kancelář měla v minulosti svoje kamna.
Nejlepší je na té vizualizaci z kolejiště to napájení nástupiště (jsou tam 3 troleje na 2 koleje).
Jinak se mi to líbí, až na právě počet kolejí. Zrovna na místě, kde začíná Pendolíno a tím pádem bude minuty až desítky minut blokovat jednu kolej, bych viděl potřebu minimálně 3 průjezdních kolejí.
Je to divné. Kromě toho, teď je tam 6 kolejí co si pamatuju, měli nechat, co já vím, aspoň 4. Proč furt ta nádraží zmenšují?
A kolik z nih je potřeba pro běžnej provoz ?
To je otázka, jak moc vážně tu vizualizaci kolejiště brát. Je tam i jedna kusá kolej, ve směru na Aš, což je velká otázka, k čemu by ta měla být. Moc bych to neřešil.
Ta vizualizace kolejiště vůbec neodpovídá navrzenemu v DUR, tam jsou navržené 4 dopravní koleje, 1 manipulační a 2 kusé pro traťový okrsek.
Co chcete po architektech? 🙂