Začala rekonstrukce nádražní budovy ve Františkových Lázních, vyjde na 250 milionů

Františkovy Lázně, nádraží po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnicFrantiškovy Lázně, nádraží po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Na opravu nádražní budovy by měla navázat přestavba kolejiště a vybudování nového podchodu.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

Moc nechápu ten odpor k rekonstrukcím budov. Sakra, to se vám ty (polo)ruiny tak strašně líbí?
Když pominu Wilson a Pardubice, tak to obvykle stojí – v poměru k rekonstrukcím kolejí – drobné. Takže stopnutím budov by se mohlo opravit pár km nějaké tratě, fajn. Ale pořád by to řešilo 0,0X procenta problému. Takže se to má odložit, až budou všechny prvky „echt infrastruktury“ v cajku napříč sítí = na nikdy?

Renata Placková

Jé, a bude tam tedy nově i nějaký vizuální informační systém? Aspoň cedule na zdi „vlak XY v XX.XX směr do Někam pojede z koleje Ž“? Protože to neslyšitelné chrochtací hlášení a vlaky jedoucí z Německa do Německa (nelze tedy využít odhad, co je směr Německo-Cheb a co opačný) a v místě se občas křižující byl fakt pocuc i pro česky mluvící, dobře slyšící a ve vlacích se orientující. Cestující.

Pavel

Ten Svoboda se snad definitivně zbláznil. Správu železnic bych přejmenoval na Správu nádražích budov.
Nedávno jsem tu trať absolvoval. Každou chvíli jízda krokem. V pohodě, tratě počkají. Nejsou totiž důležité. Lidi jezdí vlaky jen proto, aby se kochali nádražím. 🤦‍♂️
On začne všude rekonstruovat nádražní budovy. A protože by to bylo laciné, tak budovu uvede do původní podoby z roku 1900. Projekt se tak dá „nafouknout“!
A mimochodem, ty lázně už nejsou co bývaly. Pusté lázeňské domy v centru, zrezlé konstrukce balkonů.

král j

Do Fr. Lázní budou jezdit RegioPantery? Vidím je na obrázcích.

Ares

Budou tam jezdit vlaky, to je vše. Obrázek je vizualizace, návrh. Jak logické.

Alibaba

Nechal bych je jezdit mezi Chebem a Varama právě se zajížďkou (s úvratí) do Františkových Lázní.

David

Trochu se bojím slovního spojení „přístupové chodníky na první nástupiště“. Tak doufám, že přístup na první nástupiště bude vypadat tak jako na vizualizaci a ne tak jak to obvykle SŽ dělá, tedy, že první nástupiště od budovy oddělí masivním zábradlím.

Alibaba

A proč by se oddělovalo 1. nástupiště masivním zábradlím, když se tam bude nastupovat?

Vlastimil Kocurek

Po rekonstrukci to bude skutečně nádherná nádražní budova. Náklady odhaduji vyšší o 100 mil. Druhý obrázek – kolejiště je ovšem prapodivný, jako kdyby tam chyběla jedna kolej, druhé nástupiště nemá stříšku, ….. asi ilustrativní obrázek, který neodpovídá řešení kolejiště.

VTT

Jak bude ta budova využitá (krom těch bytů v patře)?

František

Ještě tam někde budou reklamní plakáty a automat na kafe…a placený záchod

punicz

Asi tam bude i prodejna kamen a krbů, dle počtu cca 30 komínů (počítáno nahrubo dle vizualizace).

Alibaba

To vypadá, že každý byt a každá kancelář měla v minulosti svoje kamna.

hory

Nejlepší je na té vizualizaci z kolejiště to napájení nástupiště (jsou tam 3 troleje na 2 koleje).
Jinak se mi to líbí, až na právě počet kolejí. Zrovna na místě, kde začíná Pendolíno a tím pádem bude minuty až desítky minut blokovat jednu kolej, bych viděl potřebu minimálně 3 průjezdních kolejí.

Radim

Je to divné. Kromě toho, teď je tam 6 kolejí co si pamatuju, měli nechat, co já vím, aspoň 4. Proč furt ta nádraží zmenšují?

PvvS

A kolik z nih je potřeba pro běžnej provoz ?

Kubrt

To je otázka, jak moc vážně tu vizualizaci kolejiště brát. Je tam i jedna kusá kolej, ve směru na Aš, což je velká otázka, k čemu by ta měla být. Moc bych to neřešil.

Leštění

Ta vizualizace kolejiště vůbec neodpovídá navrzenemu v DUR, tam jsou navržené 4 dopravní koleje, 1 manipulační a 2 kusé pro traťový okrsek.

Alibaba

Co chcete po architektech? 🙂