Záblesky zlepšení v letectví? Ryanair snížil propad, letošní srpen vykázal o 53 % méně cestujících
Boeing 737-800 Ryanairu v Praze. Foto: Letiště Praha
Meziroční propad počtu cestujících se snižuje, obsazenost za srpen dosáhla 73 %.
Trochu nechápu tu snahu uslevovat se k oživení. Ač to slevy chtiví cestovatelé jistě ocení, tudy se mi zdá cesta z průšvihu pro aerolinky nevede, když nejsou schopni prodat také nějaké mastné letenky u žádaných letů.
ono to slevovani bude mit taky svoje limity, i kdyz si mysli spousta lidi ze je RYR asi novodoba charita tak ta hotovost co maji k dispozici na ten pocet lidi a pocet letadel taky neni nejaka velka „vata“.
Čas ukáže.
Ona je zima prověři.
Ty čísla me mile překvapily. Bohužel panické reakce vlád a mizerná komunikace ohledně reálného nebezpečí Covidu, ženou lidi do izolací. Maďaři tomu dali luxusní korunu s diamantem…
Ale jejich dopravce si část nahradí létáním od nás…
Jejich dopravce ale není zároveň celý cestovní ruch. Mě Maďarsko ničím nikdy nezajímalo, ale jejich lázně jsou prý vyhlášené a plné zahraničních turistů. Budapešť… Taky bez zahraničních turistů bude strádat. Stejně jako Praha. Ta se izolovala sama.
Jsem zvedavy, jak bude letectvi vypadat po koronaviru. Mam takove tuseni, ze nizkonakladovky budou silnejsi nez kdy predtim. Uvidime…
Václave obdivuji váš optimismus.
Nez absolutni cisla, mam na mysli spise trzni podil. Tradicni aerolinky jsou podle me az prilis zamereny na svuj hub (napr. Nemecko by uzivilo vic nez Mnichov a Frankfurt) a dalkove lety (ktere jsou na tom nejhur). Ja osobne preferuji poin-to-point a samozrejme cenu (letam za sve). Doposud mely tradicni aerolinky obrovskou vyhodu v dostupnosti dobrych slotu na letistich, coz s koronavirem padne, resp. uz padlo.
Plus to, ze s tradicnima aerolinkama se dostanu v ramci jejich site kamkoliv v podstate kazdy den a casto si muzu vybrat i cas, ktery mi vyhovuje, coz u LC zdaleka neni pravidlem. Takze vzdy zalezi, co je zrovna v dane situaci pro me vyhodnejsi.
Koronavirus zde nebude stále.
Spíš budou nejsilnější aerolinky co si vylobovali největší státní podporu, a zároveň nemají nadprůměrné platy.
No nevím, v tomhle tápání a zkoušení hlavou proti zdi typu Wizz air to může dopadnout všelijak, ta legrace ještě neskončila. Zatím není vítězů.
Ja samozrejme odpoved neznam, bude zajimave to sledovat. Ryanair i Wizz air maji na uctech hodne penez a pry vydrzi i roky. Ja jsem optimista, ocekavam vakcinu na prelomu 2020/2021, a do konce 2021 by se ta vakcina mohla realne dostat k lidem, co o to budou mit zajem. Lidi uz z koronaviru nepanikari a pokud to lidem staty dovoli, tak budou cestovat (jako o zivot). No a lidi (a ekonomika) na ten stat tlaci uz dnes. Na konci 2021 si myslim, ze trzni podil nizkonakladovek se oproti tradicnim aerolinkam zvedne, ale to si na konci 2021 zhodnotime a uvidime…
taky to tak vidím, hlavně, aby už byla vakcína a všichni to dostali do těla a mohli jsme létat.
Jasné, kvůli vašemu létání (s bordelem i na naše hlavy) si nechat napíchat pořádně neotestovanou rychlovakcínu. 🙂 Jo, určitě by bylo fajn moci zase trochu popustit uzdu, ale přehánění není na místě, a už vůbec ne za každou cenu.
Nepanikaří? Přál bych Vám zažít jeden den v cestovní kanceláři 🙂 vlastně..ne, nepřál..
lidi z nej prave panikari porad vic nez byste asi ocekaval a to hlavne kvuli mediim. Ono dokud se to nedotkne vylozene jejich zivota, tak to nevidi. Az za pul roku (napr. z automobilek) pulka z nich prijde o praci – pochopi zavaznost situace. Mimochodem, doufam ze se tam zvedne stejna vlna nevole vuci statni podpore jako zde u SW. Krasny priklad jsou napr. zpravy o chorvatsku, kdy to media podavaji tak ze tam lidi vymiraji po stovkach. Pritom clovek co byl v chorvatsku / recku apod. vi jak to je a kde je realita. Nebo stacila jakakoliv zprava o… Číst vice »
Pracovní místa zase mohou vzniknout jiná, třeba i díky komplikovanějšímu dovozu každé kraviny přes půl světa. Ono by tu dosavadní rozmařilost stejně jednou něco srazilo, tak bude fajn, když to půjde mírnějším tempem než pak vše najednou. Ovšem, tím neobhajuji nesmyslná opatření a jejich nesmyslné provádění; rouška furt jen zpomalí šíření, tedy pokud ji máte i přes nos a nemluvíte, ale je zbytečná při odstupech, krátkém kontaktu anebo naopak ve dlouhodobě nevětraném prostoru a příliš dlouhém těsném kontaktu. Nadto se špiní, vlhne, no prostě spíše taková záplata než řešení.
pracovni mista samozrejme jina vzniknou o tom zadna, ale urcite to nebude v pomeru 1:1 k mistum ztracenym. Proste je taky fakt, ze spousta lidi je doma na home officu dost odstrizeno od reality. To ze nekdo prijde / prisel o misto prece neznamena ze jeho misto bylo nejakym zpusobem zbytecny, to samy by se totiz pak dalo rict o jakymkoliv jinem mistu. To ze nekdo nekomu vypne podnikani je vec uplne jina a nevidana. Nicmene ekonomika je provazana… lidi budou vic setrit, min kupovat a postupem casu to dopadne na dalsi a dalsi odvetvi. Je zasadni rozdil mezi utlumem… Číst vice »
Těžko říci. Občas se Ryan nebo Wizz pochlubí, že mají „nehorázné“ množství keš na účtech, na druhou stranu Ryanair prodá několik letadel, zjevně aby získali hotovost, což si poněkud odporuje s „prachatými“ prohlášeními. Uvidíme jak to dopadne. Že zima bude stát za houby, s tím asi všichni počítají, ale ztracenou příští sezónu si podle mě neumí představit nikdo. A dnes opravdu nejde určit jak to bude vypadat za půl roku.