Zabezpečovač ETCS vyjde SŽDC dráž, než plánovala. Rutinní provoz začne v druhé polovině roku
Měřicí vlak AŽD Praha. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Společnost AŽD Praha vyhrála zakázku na instalaci zabezpečovače ETCS na koridoru mezi Českou Třebovou a Přerovem. Firma byla jediným uchazečem.
Mirekk: „buďme rádi za stávající zabezpečovače“ – a my nějaké máme, na lokálkách?
Na lokálky přijde ETCS? To by asi dříve skončily. A lidi v autech.
Jak mohla azd vyhrat zakazku na etcs kdyz za sebou nema jediny zprovozneny projekt v ostrem provozu?
v hulíně to dělali před týdnem, byla výluka km-hulín a jezdily autobusy- jestli ta náhradní doprava tu cenu nezvýšila?
Tohle je dalsi predrazena vec, ktera za ty penize prinese pramalo.dopravci jsou bohužel rukojmí v tomto celém smutném příběhu. To se to potom provozuje ta Švestková draha za těch pár drobných v meritku AZD, které si stejně všichni zaplatíme a hodně draho. Jak už bylo řečeno v jednom legendární filmu, kraviny patří do kravína !
Ono se na Švestkové dráze taky hezky ukazuje, jak zbytečně přísné jsou požadavky SŽDC na rekonstrukce lokálek. Protože se tím soukromý provozovatel trati nemusí řídit, má to pak vše levnější. Třeba „nezabezpečená“ nástupiště.
Radši si zaplatím spojení po Švestkové dráze, než nové „opičí dráhy“ v jiných stanicích – a zastávkách…
Copak AŽD… Ti vědí jak na to. Něco jako SUDOP (y).
Tak prazce vyrábí OHL ZS, kolejnice Třinecké železárny, zabezpečovací zařízení AZD, trakci Elektrizace železnic, projekty Sudop, sterky dodávají vybrané lomy s papírem. To je Česká železnice.
Nevím proč se na rekonstruované tratě nedává Etcs rovnou, místo stávajících zabezpecovacich systému.
@noerf: kdyby na trati bylo jen ETCS, nemá po ní téměř co jezdit. Mohla by tam jen vozidla, která jsou mobilkou ETCS vybavena. Jiné vozidlo by na ni totiž ne že nemohlo, ale v žádném případě nesmělo. A vozidlo, které sice ETCS vybaveno je, by v případě jakékoli závady muselo zůstat stát. Takže buďme rádi za stávající zabezpečovače.
@mirekk
Presne tak, buďte radi, že to u vás na SŽDC je s pokrytím národným zabezpečovačom, také ako je. Ja keď odchádzam osobákom na našom slávnom koridore v hmle od perónu po odchodové návestidlo, preklínam tu hlavu pomazanú, čo rozhodla koridor modernizovať bez líniového národného zabezpečovača. Ak dáme do dôsledku tieto dva faktory, a to, že koridor bol modernizovaný ako bol a že cca 90% vozidiel všetkých dopravcov po ňom jazdiacich nie je mobilnou časťou ETCS vybavená, tak je tristné, že draho modernizovaná trať v 21.storočí je de facto nezabezpečená.
Když on Chrdle má tu dráhu tak rád.