cargo

Za zacpanou Prahou nejsou jen uzavírky. Aut meziročně po metropoli jezdí více, ukazují data TSK

Hlávkův most po opravě povrchu. Foto: TSKHlávkův most po opravě povrchu. Foto: TSK

Některé ulice hlásí naopak výrazně klidnější provoz, největší úbytek je na Evropské.

Zpět na článek
65 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

Nevim, kde to měřili, ale myslím, že za úbytkem aut na Evropské budou kromě nižšího provozu na letištii i rozšiřující se parkovací zóny v Praze 6.

Franta Palkoska

Nevidim zadne kloudne reseni. Z jedne strany narky lidi, ze je v praze drahe bydleni (ano, je) a at se vice stavi = vice aut. Blaznive napady o brutalnim zdrazeni parkovneho z principu odmitam, pozitivni motivace je vzdy lepsi, nez ta negativni. Jedine snad vytvorit vice pracovnich príezitosti i jinde nez v praze a moznost tam kde to jde home officu….

Ondra.vsb

To ale magistrát moc neovlivní, spíš vůbec…

Divák

Drahé bydlení v Praze=více dojíždějících mimopražských.

Filip Jirsák

Řešení je stavět tak, aby auta nebyla potřeba. Tj. aby se zástavba lépe obsluhovala jinými způsoby dopravy, než jsou auta – pěšky, na kole, MHD. Tj. kratší vzdálenosti, hustší zástavba, nenechávat na ulicích spoustu místa pro parkování aut.

123

To je pustá teorie. Realita je taková, že bydlení v Praze je drahé a stále dražší … covidový výkyv v nájmech je dočasný … Praha stále generuje velké množství pracovních příležitostí, které ale nejsou tak dobře placené, aby se z toho bydlení v Praze zaplatilo a současně oblasti, kde se to bydlení zaplatit dá negenerují dostatek srovnatelných pracovních příležitostí (a nemyslím zdaleka jen plat) jako Praha. Výsledkem je každodenní masivní dojíždění. Ne proto, že to ty lidi baví, ale proto, že jim nic jiného nezbývá. Bus je řešení na pikaču a vlak … kde je ta trať trochu jak u… Číst vice »

Franta

Přitom je to tak jednoduché: elementarni postulát ekonomické vědy praví, že zatímco potřeby jsou prakticky vždy neomezené, prostředky k jejich uspokojení jsou naopak vždy omezené: V Praze je 3700 km komunikací. Bude-li mít každá využitelnou šířku 10 m (ono to na průměru víc neudělá), získáme plochu 3,7 km čtverečního. V Praze je 1,25 mil. obyvatel, jeden vůz připadá na 1,2 osoby okrouhle tedy 1 mil. aut. Počítáme-li na jeden vůz 8 m čtverečních plochy, snadno dojdeme k tomu, že i kdyby komunikační síť kynula jak těsto, nikdy nebude s to absorbovat veškerou potenciální poptávku po IAD. Marný boj, doba kdy… Číst vice »

Dachs

Praha nemá 1,25 mil. obyvatel. Přidejte. Jiné číslo říká, že za posledních dvacet let se počet obyvatel hlavního města zvýšil téměř o 15 %, navzdory poměrně značné migraci do satelitů, které nám nyní generují až 350 tis. pravidelně dojíždějících. K tomu mraky tzv. nehlášených. Pražská MHD reagovala: mezi roky 2008 až 2018 vzrostly výkony o 15 %. Skvělé! A nyní otázka: jak na tento nárůst reagovala infrastruktura, jak v samotném hlavním městě, tak zejména s ohledem na dojíždění Středočechů? Skutečně významné projekty (dokončené) napočítáte na prstech jedné ruky. Jinak nechte rozhodnutí, jak se přepravovat, na každém. Automobilismus je jednoduše symbolem… Číst vice »

Franta

Zajímavé, nechal jsem za sebe promluvit neutrální čísla i neutrální princip vývojové křivky – a odpovědí je mi spekulace o mých domnělých názorech („Vadí ti to?“). Že by bezděčná ilustrace pravidla že na fetiš se nejen nesahá, ale dokonce se k němu nesmí ani chodit moc blízko? Hovořit o individuální svobodě pohybu v souvislosti s tvrdnutím v nekonečných zácpách mi sice přijde poněkud paradoxní, ale když myslíš… Mně je osobně naprosto jedno, že se někdo rozhodl hnít v zácpě. Nevím, ale proč by si pak měl stěžovat- bylo to přece jeho svobodné rozhodnutí. O tom, že všichni naráz v omezeném… Číst vice »

kanafasik

A na to, že Praha má jeden z nejlepších systémů MHD na světě jste přišel jak?

Gwann

jo, je to strašně fajn svoboda pro ty, kteří ty kolony mají před oknem/domem a cuchaji ony vůně…

Franta

Tak to je univerzální princip vyznávaná zastánci „individuální svobody“ – kdo za ně zaplatí účet, je jim docela jedno, to už budou někde úplně jinde. Ale to už se ocitáme poněkud mimo diskusi o dopravě, obávám se 🙂

robert

Nepřekvapuje. Autíčkáři prostě zacpou každou škvíru. Jejich problém. Až těch aut bude tolik, že nevyjedou z místa, třeba jim to pak docvakne.

Divák

Jak vidíte nedocvakne. Kolony jsou čím dál horší a stejně jezdí lidé raději autem.

Pavel Bláha

Vize pana doyena od individualizace ke kolektivizaci dopravy se zjevně nenaplňuje a „řešení“ dopravy hromadným přesedáním lídí z aut na jízdní kola je také pouhou fantasií:)

PetrN

A s Pirátskou vládou, která místo podpory MHD ji zdražuje a zhoršuje, se to bude jen zhoršovat… Drazsimi jízdenkami a delšími intervaly lidi z aut do MHD opravdu nedostanete

Stráťa

Dražší jízdenky klidně mohou být cesta. Rozdíl ceny mezi VHD a autem je obrovský ale rozdíl v kvalitě taky – ve VHD pořád chybí věci které měli být dávno standardem, jako třeba klimatizace, a pokud je dražší jízdné pomůže zaplatit spolu s větším množstvím spojů tak klidně může po zdražení jezdit víc lidí než teď. Vozidla jako 810 nebo staré Karosy už dnes cestující odpuzují i kdyby jezdily úplně zadarmo.

PetrN

Karosy už dávno nejezdí, co se týče 810,s těmi jdete za českými drahami, s tím jaksi vedení Prahy co určuje cenovou politiku nemá co dělat… A ne, dražší jízdné není cesta, když vedení Prahy pod piráty objednává nové autobusy sice už s klimatizací, ale zcela nepochopitelné bez věci jako USB nabíječeky či WiFi, které jsou v jiných městech standardem…

Roman Soudný

Upřímně, USB nabíječky v podobě v jaké se zatím v MHD objevují jsou úplně k ničemu pokud nejedete aspoň 30 minut. Mnohem víc bych ocenil USB PD s minimálně 20W výkonem. O Wi-Fi radši mluvit nebudu, nerad se rozčiluju.

Jirka

Jizdne se zdrazovalo, protoze kvuli Covidu zmizeli hordy turistu kupujici si listky.

Leinad

Mám málo zákazníků, tak zdražím. 😀

Pavel Bláha

I přes zdražení, tržby z jízdného nadále pokrývají pouze malou část nákladů. Neustálé zatěžování veřejných rozpočtů stále vyššími dotacemi veřejné dopravy je neudržitelné a není řešením, krom toho se míjí účinkem.

Gwann

myslíte jako zdražení lístků v praze? roční je furt levnější než např v Brně. úplně zbytečné. jenže voliči by se zlobili. a koaliční partneři taky.

takže trošku racionality a neziveni populistickeho bušení na bubinek

Miloš

Více aut? O 0,3%to jako stoji za zácpami?? Úplná hloupost!!! V legerové ze 4 pruhů na dva, V Holešovičkách přemalovano o pruh více a ještě z prava, a frézování nábř. E. Beneše je taky fajn!!!
To asi ničemu nevadí😃

thegrid

Já už bych tomu přemalování neříkal pruhy ale půlpruhy. Protože se tam vejde snad už jen 105tka, natož nafouklá SUV.

Dachs

Já dnes poprvé uzřel tu neskutečnou partyzánštinu, co vyrobila aktivistická politická reprezentace (s IPRem?) na Plzeňské v oblasti Motola. Chvilku jsem netušil, kudy vlastně jet, asi se to po kritice přemalovává. A další skvělá věc bude u Karláku, mínus jeden pruh způsobí vzdutí hluboko do Žitné, rozbije celkem funkční zelenou vlnu, nemluvě o prodloužení vyklízecího času křižovatek. A Legerova? Ladila se dlouho, byla nastavená velice chytře (v rámci možného), omezením některých pruhů (ať z důvodu práce síťařů či jiného) se to jednoduše rozbilo… Doba průjezdu v průměru trojnásobná. Ale chápu, že někomu to může způsobit aktivistickou nirvánu, protože on to… Číst vice »

dan Žatecký

Ano. Zacpaná praha není problém uzavírek, i když i to má velký dopad na dopravu. Ale především lenost a pohodlnost řidičů omzeit se a využívat po městě MHD, které je ve srovnání s jinými městy a lokalitami zdaleka TOP.

Roman Soudný

A proč by měl někdo dobrovolně používat horší způsob dopravy? I s kolonami je auto rychlejší a hlavně jede tam kam potřebuju.

adam.voj

Co nějaká společenská odpovědnost? Udržitelný způsob dopravy, dopady na životní prostředí?

Michal

Buďte soudný

adam.voj

A v neposlední řadě taky cena. Za celoroční MHD dám 3 650 Kč, to se s autem nedá srovnat.

Martin

je to každého věc čim jezdí,žijem ve svobodným světě tak si každý může vybrat…nejste v postavení abyste říkal kdo by co měl dělat a čim jezdit…autem si zajedu kam chci,bez přestupů,věčně narvanýho autobusu ráno a odpoledne a těch 70 000 kč za palivo ročně mě vůbec netrápí za to pohodlí narozdíl od mhd…

Jan Sůra

Jiné netrápí, že si stěžujete na stání v koloně.

Broge

Tak si pak ale nestezujte na kolony a budte zticha! Jinak to ale neni uplne Vaše věc, protože Vaším ježděním ničíte ostatním zdraví, životy a celkové prostředí ve městech. Takže ostatní mají právo Vám říci, že prostě nepojedete…

Jakub P.

A ti co nepojedou, mají taky právo říct své? Třeba: Dojděte si všude sami, nic vám nepřivezeme. A plaťte si všechno ze svého, z našich daní nedostanete nic. Nebo jsou práva pouze jednostranná? A smějí je mít tedy pouze lidi s tím správným názorem? To už jsme tu totiž měli a kromě komoušů se to většině lidí nelíbilo. Budete taky zticha až bude ta „zelená“ Praha zpustlá a zarostlá? (protože se nepřiveze materiál ani lidi) Budete taky zticha až nikde nebudou všichni zaměstnanci včas nebo se omezí provozní doby a vy budete stepovat opřed zavřenými dveřmi? (protože doprava na kole… Číst vice »

Gwann

kupte si své město a tam si jezdete klidně parnim traktorem dokolečka i v noci.

pokud tím smrdicim verglem někomu cudite před barákem, smirte se s tím, že může mít námitky.

jinak 70000 Kč / 30 kc/l = 2333 l
to při spotřebě 6l/100km je cca 40tis km. tedy přes 100km/den. pokud jezdíte po městě, tak to máte 2-5hodin denně za volantem.

tak pěknou zábavu…

Jakub P.

A nebo si postavte nove mesto vy. Uplne bez silnic (akorat kde pak budou jezdit autobusy) jen s cyklostezkama. Uplne sobestacne, at vam tam nemusi jezdit autodoprava. A jeste muzete vybirat vstupne od prazaku 😀

A nam nechte Prahu, at se v ni treba udusime. My uz to nejak zvladneme😉

Miluju tyhle zeleny soc-komouse, z nasich dani by si nejradeji vsechno zadotovali (aby to bylo levne), ale porad jim je to malo. Tak zacnou navrhovat konfiskaci, trochu mi to pripomina rok 1948…

Tomáš Jedno

velké fixní náklady za auto zůstávají ať jedeš MHD nebo ne. Tedy, pokud auto mám/chci i mimo jízdy po Praze… auto budu platit stále…

Jakub P.

Pokud zapocitam dotace mesta, ktere platime z dani, tak ta MHD neni extremne levnejsi. Kdyz rozpocitam prispevek mesta 18 mld. na 1,25 mil. obyvatel, tak to vychazi na 14.400 Kc na osobu. U ctyrclenne rodiny to pri zapocteni 2 rocnich kuponu pro dospele vychazi na peknych 64.900 na rok. To se s autem da celkem srovnat.

thegrid

Jistě ono to vždy jde jet mhd. Jezdím s ní jak se dá – občas to opravdu s letošními kolonami vyjde třeba nastejno, ale občas prostě mhd nedává smysl. Musí se něco těžsího přesunout, pokračuje se třeba dál z města, nebo je to 2x rychlejší. Takže takové mravokárné řeči házející všechny do jednoho pytle můžete plácat v na magistrátu. Třeba zruší další pruhy a přemalují další cyklopruh.

Gwann

to je reakce na ty řidiče, který pojedou autem vždy a z principu. pak jsou omezení všichni.

zdeva

7 z 10ti aut jsou jednoválce…kdo je sám, měl by jet MHD!!!

dejf

Jo občas když vezu dva metráky vybavení, tak si říkám jak by se hodil závozník. Ale realita nepustí, není možné zaplatit člověka, co si většinu času veze pozadí.

Gwann

promiňte, většina nalestenych SUV fakt většinou žádné vybavení, vyjma pozadí a laptopů, nevozi.

Leinad

Jenže to není většina cest.

Martin

to je váš názor…naštěstí nejste v postavení abyste vám toto prošlo 😉

Šašek

Za ucpanou Prahou jsou uzavírky, nedokončený vnitřní Městský okruh a vnější Pražský okruh. Pha má také nějvětší počet registrovaných osobních automobilů a nákladních vozidel. To samé Středočeský kraj, ten vede navíc v počtu registrovaných motocyklů. Klidný provoz je pak jen vroucné přání.

súdružka Kolesárová

uplne stejne jako loni a predloni a predpredloni a …

Martin

tenhle rok jsou uzavírky ještě horší a nesmyslný přidání a ubrání pruhů na jinak frekventovaných úsecích

IBM

Za zacpanou Prahou jsou hlavně nedokončené okruhy…

Havel

A pořád se najdou pitomci co to nechápou. Vnější okruh je alfa a omega pro kamionovou dopravu a celkově pro tranzit ,,, Ale ten nebude ani za dalších deset let,,,

orky

Až na to, že Praha má dneska problémy zejména tam, kde žádný kamion není a u osobních aut zcela dominuje cíl v Praze.

Filip Jirsák

Když ono je to opravdu těžké pochopit, jak dopravní zácpě pomůže objízdná trasa pro auta, která v té zácpě nejsou. Stejně jako je obtížné pochopit, proč pořád někdo chce řešit tranzit přes Prahu, když většina jízd v Praze jsou jízdy, které mají v Praze svůj výchozí bod nebo svůj cíl (často obojí).

Gwann

kolik kamionů stojí na magistrále, v holešovickach a zitne?

Ondra

Myslím ze další faktor je, že byty v Praze jsou velice drahé, lidi se stěhují za Prahu a potom dojíždějí.

Frantík

A mimo Prahu není tolik pracovních příležitostí. To je taky problém.

Kalanis

Jo, na tohle se tu taky ne až tak dávno poukazovalo.

PetrM

Dojizdejicí z Středočeského kraje si musí, ale také ze bydlení za Prahou nepřináší jen výhody, ale že v souvislosti s dopravou je potřeba přijmout určitá osobní omezení (používání MHD v kombinaci s autem, delší dojezdová doba atd.). Znám dost lidi ze svého okolí, kteří si představují ze po přestěhování mimo Prahu budou mít dojezdový čas do práce stejný jako dříve – berou auto místo MHD když bydleli v Praze.

Gwann

ano, chci domeček na venkově ale práci v praze. a nebudu jezdit busem nebo vlakem dyl než metrem po praze…a průšvih je na světě…

Leinad

Vlak nemusí být o moc pomalejší, než metro.
Chybí vrstva zrychlených Os, spěšňáky jezdí jenom ve špičce.

Johanka

Ano, defakto každý z vyjmenovaných důvodů tady v diskuzi, je správný. Přesto ale letošní léto v Praze je obzvlášť – co se týče uzavírek – extrém. Když mrknete na mapu uzavírek, je osekaná doprava různými formami okolo celýho centra města kolem dokola najednou, ve stejném čase. Prostě prasárna. Jezdím MHD, a že bych si nějak pomohla, to ne ( nejsem na trase metra tak,jak potřebuju). Takže….

Gwann

musí každý být vlastnit? nájmy šly naopak a paradoxně dost dolů…

Jakub P.

Najmy uz jdou zase nahoru. Ale mate pravdu, kolektivizace by byla reseni. A k tomu obnovit OPBH. A taky ulicni komise. No a na byt bude mit narok jen uvedomely svazak, pardon pirat, ktery bude jezdit jenom na kole a pouze vyjimecne, si za odmenu bude moc pujcit neco z carsharingu😀 Neco takoveho uz tu bylo a vetsine lidi se to nelibilo. Problem dopravy v Praze je hlavne toto: 1. Aktivismus na magistratu 2. Scheinherr 3. Neschopnost TSK a dalsich …. …. …. X. Pocet aut Chce-li Praha i nadale byt ekonomickym centrem, tak musi rozvijet infrasturu a ne jen… Číst vice »

plp

Je úplně jedno jestli někdo platí daně v Praze nebo v Lobendavě. Záleží na počtu obvyvatel a kategorii města. Viz RUD.

Jakub P.

Ano, je to trochu nadnesené, zrovna v rámci Prahy se to bohužel ztratí. Ale kdyby všichni nadprůměrní plátci daní (automobilisté) změnili na protest své trvalé bydliště mimo Prahu, tak se to i přes RUD aspoň trochu projeví. Taková Modrava díky Bakalovi dost zbohatla, ale tam se to projevilo díky velmi malé velikosti obci a naopak extrémnímu příjmu Bakaly. U Prahy se to bohužel neprojeví tolik, díky počtu obyvatel a celorepublikovým službám co Praha zajišťuje dostane velkou část peněz z jiné části RUD. Je to škoda, že díky RUD občané nemůžou lépe vyjádřit svůj názor…