Za stamilionové ztráty z podnákladových cen ČD není nikdo odpovědný. Kolář má v čele DÚ důvěru Kupky

Ředitel Drážního úřadu Jiří Kolář. Foto: DÚČRŘeditel Drážního úřadu Jiří Kolář. Foto: DÚČR

České dráhy neplánují po nikom škodu vymáhat. Šéf Drážního úřadu tvrdí, že ekonomiku podnákladových cen počítal jiný odbor.

63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bmz

Smazáno, mimo téma.

Jenda První

Co konkrétně dělá Kupka špatně v rámci své funkce?

Pavel

Všichni papaláši se střídají pořád dokola jak na orloji. Když je odejit z jedné firmy, nastoupí hned do další. Všichni se jen krejí. Smutné je, že pořád ti stejní lidé českou železnici nikam moc neposouvají. Chtělo by to pořádnou generační obměnu.

Středohor

Zrovna pan Ing. Kolář je na DÚ už téměř 10 let. Narozdíl od šéfů ČD a svého času ministrů dopravy. Za 3 roky si na Kupku nikdo nevzpomene stejně jako dnes si málokdo vybaví jména Šmerda. Dobeš, Slámečka, Prachař, Ťok…

Michal M

Ťoka, Řebíčka i Stráského si náhodou pamatuju. 🙂

VTT

Ťok byl unikát tím, že tam vydržel dost mnohem déle, než jiní. Taky ho považuju za jednoho z nejkompetentnějších ministrů dopravy.
Řebíček je spíš odstrašující příklad ministra.

Karl von Bahnhof

No a to je přesně ten důvod, proč nikdy nedoženeme ani ÖBB.
Ale hlavní je, že má pan ministr hen tu důvěru.

Středohor

Vyčkejte po volbách, vrátí se vam superministr Havlíček

Karl von Bahnhof

Jo, tak na tohoto…píp…čekám jak na smrt.

Michal M

Takže vyhozením Koláře bychom radikálně začali OeBB dohánět?
Mimochodem, proč říkáte „ani“, když jsou to druhé nejlepší železnice v Evropě?

Karl von Bahnhof

Ne, pane. Kvůli rozkrádačkám ten západ nikdy nedoženeme. Napříč politickým spektrem a napříč byznysovými obory.

Jan

On je nevinnej, pouze trochu nekompetentní a tak ho tam radši necháme. Nikdo nevíme dne ani hodiny…

M1M2

Tak ono by to bylo dobré zasadit jaksi do kontextu doby. ČD měly monopolní postavení, byly pouhé tři roky od vzniku SŽDC, která byla tehdy minoritní institucí, kde bylo pár úředníků a stavební správy. Co vše v té době ČD na smlouvu pro SŽ realizovaly by byl dlouhý seznam. Třeba celé řízení provozu, provoz nádraží….. Výběr dopravce neměl žádná zákonná pravidla, ZoZVZ se na tuto problematiku explicitně nevztahoval, vůči „ježdění ČD zde byla na stole „alternativní“ nabídka. Bude překvapením, ale „kompenzace“ v regionální dopravě byla v hladině cca 65-75 CZK/vlkm. Aby dráhy fungovaly sypaly do toho zisk nákladní dopravy, ČD… Číst vice »

Rostislav K.

MOC hezky a pravdivě popsáno. Opravdu záleží na tom si události zasadit do kontextu doby a tehdejší „úrovně poznání“, dělat úsudky dnešní optikou je naprosto irelevantní. Vzpomínám na dobu o pár let později, kdy naše obč. sdružení uvažovalo o převzetí tovačovské trati a zkoumali jsme, co vlastně kolik stojí. ČD tehdy VŮBEC neuměly (a vlastně to přesně neumí dodnes) vypočítat, kolik je vlastně stojí provoz na trati X. Jediné co dokázaly, bylo rozpočítat celkové náklady za svůj provoz přes celkově ujeté vlakokm poměrem. Ale to se započtením všech neefetivně jezdících „klasik“ i odpisů na nově pořízená vozidla samozřejmě neřikalo NIC… Číst vice »

Michal M

No já bych ještě tu optiku trochu opravil – oni vám ty náklady pravděpodobně říct nechtěli – z prostého důvodu že je lepší to nechat chcípnout než tam nechat jezdit konkurenci. Představu o nákladech samozřejmě měli i oni tehdy.

V druhé věci jste mimo mísu, Nohavica se stal donašečem StB v polovině osmdesátých let. Jeho větším prohřeškem je že to zatloukal. Mnohem aktuálnější ostuda je akce SVR „Puškinova medaile“, kterou si odnesl po russáckém útoku na Ukrajinu a převzal ji z rukou zločince Putlera. Ostatně cca. od té doby působí jako reaktivovaný agent.

kolmix

Nechápu, co má umění (resp. ocenění za umění) společného s napadením ať už čehokoliv? Pokud myslíte, že např. naši prezidenti, kteří také občas předávají různým lidem ocenění, jsou bez hříchu, tak si to klidně myslete. Ale realita taková fakt není…

Jak jsem psal – nejsem žádný fanoušek p. Nohavici, Babiše ani kohokoliv z dalších lidí, po kterých se občas háže přezdívkami jako „StBák“, ale v předrevolučních dobách byl veden jako spolupracovník kde kdo (a řada z nich dodnes veřejně působí). Ale pokud dotyčný přímo někoho nepoškodil, nemá to pro dnešní dobu NAPROSTO žádný význam…

Juras

No, takže chlív naprosto neuvěřitelný..

Jouda

Působí pak Kolář v klíčové roli etcs velice dobře…… Přeloženo jazykem Kupky, po důrazné lekci a klepnutím přes prsty kdy si na ETCS mediálně stěžoval už mluví stejným jazykem a tak, jak potřebujeme zde My z konce světa na MD 🤣🤣👋👋. Kupka jede …👍👍👍

Jack

Inu, jak se říkalo: Okrádáme Denně Stát.

PeDazOl

ANO 🙂

Ares

Tak jestli je MLS úspěšný projekt..Nevím no.

Arnie

Jinými slovy: Vlastník firmy ČD, a.s. a státního podniku SŽ, s.o. vzkazuje: jste v tom sami, tak jako zbytek republiky = nikdo za Vás horké kaštany z ohně tahat nebude. Pokud nebudete ziskoví bez dotací, tak vás čeká Úřad práce po ukončení insolvence

Anonymní anonym

… a aby jste to neměli tak jednoduché, ve vedení budete mít trafikanty politických stran a musíte se řídit nesmysly jako veřejné zakázky apod.

Středohor

Koho má čekat Úřad práce? Kdyby vedoucí v ČD, SŽ, DÚ chtěli mohou se na to vybodnout a přejít do vedení jiných dopravních firem.

Arnie

nádrážáky

Karl vB.

Dva roky po této komedii započala kauza Čapí hnízdo s A.Babišem. Tam se jednalo o pouhých 50 mil. Kč (oprávněné/ neoprávněné dotace) a jistá část politiků, novinářů a společnosti to měla jako svojí životní náplň až do letošního února, kdy se to po 16 letech zatím nepravomocně uzavřelo s tím, že k podvodu nedošlo. Případ aktérů ČD, při kterém je jen pouhá pokuta PĚTINÁSOBKEM Čapího hnízda, by se měla uzavřít jen nějakou vypelichanou frází pana tiskového, že „Pro České dráhy se jedná o již uzavřenou historickou kauzu.“? To snad ne! Mělo by se vyčíslit, k jaké škodě za těch 10… Číst vice »

Granja

Ve zkratce by stačilo parafrázovat: Co projde jovovi, nesmí projít volovi. Tradiční ztrátu paměti je už zbytečné zmiňovat.

rudlafara

A takhle si tu žijeme….není se čemu divit, že při ranní cestě do zaměstnání si koupím místenku, místo není označené (ani elektronicky, ani papírově), je obsazené a já po přeplněném vlaku bloudím a nakonec stojím. To, že průvodčí se vůbec neobtěžuje vlak projít, ani nezmiňuji…… A takto je to s řazením (prý opravy vozů) a se sliby o nových vlacích atd….. Prostě českej bordel…hlavně, že jdou prachy, že? No a tak tu žijem, toto je zdroj našeho „bohatství“ a to bychom chtěli dohánět Evropské země….. :-).

Aleš

Vaši zlost chápu,jen ale musím dodat ,že ten chudák průvodčí je tom vašem přeplněném vlaku už většinou na 5 vozů sám,takže než projde jedním směrem celý vlak,je to mnohdy desítky kilometrů a minut..

Jan Schmidt

Jinak ten krucifix vpravo je úžasný…

Ares

Dal na modlení 😂

Daniel Jablonecký

A na stole slon. Má to posychrovaný na více místech.

Michal M

Taky mě celé to zátiší vzalo u sérdce.

Jan Schmidt

Takže ČD, aby si nepohněvaly všemocného Koláře, který má podporu Kupky, tak nic vymáhat nebudou?

Herold

Je to promlčeno.
A i bez ohledu na promlčení, vymáhat škodu tohoto typu po zaměstnanci s jeho odpovědností do 4,5 násobku průměrného výdlěku je ztráta času i peněz. Netuším, kolik mohl mít v roce 2006 náměstek ČD mzdu, ale i kdyby to bylo 100 000, stejně by se to nevyplatilo.
Prokázat podle zákoníku práce osobní odpovědnost konkrétního zaměstnance za takovou škodu je prakticky nemožné a i kdyby se to podařilo, náklady s tím spojené by byly takové výše, že by to ČD přineslo možná nějaké nižší desítky tisíc.

Jan Schmidt

Nemáte pravdu. Přečtěte si nejprve občanský zákoník a pak ZOK

Jaaa

Jo ministr “není schopen”. Tak to pak jo…

Pája

Když se nechce, to je horší než když člověk nemůže….

Mengo

Nejsou lidi , nejsou strojvedouci ale nabidnout vice penez to ne. Ale jinde ve firme se vesele rozhazuje a vse je v poradku. Nic se nezmenilo a nic se uz nezmeni. Vy dole drzte usta a krok , odborari to ohlidaji a my nahore si budeme delat co chceme.

B0R1S3K

„na Drahách jsem připravoval mnoho smluv, jejichž příprava byla dána nastavenými interními postupy společnosti“. 🤡

David

Tento všehoschopný „taky manažer“ se správnou modrou průkazkou měl už dávno letět…. a žvanil Kupka s ním

PeDazOl

Já nic já muzikant. Tramtadadá…:-) 🙂 🙂
Není mi jasné proč mají ČD tolik manažerů, kteří ale ve skutečnosti za nic neodpovídají. 🙂 Není na místě optimalizace? 🙂

Jarda V.

Nepřekvapilo by mě kdyby se teď ozvala firma Connex a požadovala náhradu ušlého zisku.

Neodrážet Nespouštět

Lepší reklamu na privatizaci ČD si nedovedu představit.

Nausea

z privatizovaneho se neda krast…

Kubrt

Tady nejde o nějaké kradení, ale o efektivní řízení společnosti – která má vydělávat, nikoliv držet podíl na trhu za každou cenu.
Ovšem i to „kradení“ si reálný akcionář ohlídá lépe, než stát.

Dusanh

Pan Nevolnost to myslel jinak 😉

Karl vB.

Za jakou průměrnou taxu na 1 vlkm v roce 2006 jezdil náš největší národní dopravce na ostatních tratích? Pokud nikomu z tehdejšího vedení firmy (i odborů) nepřišel rozdíl mezi sazbami pro tyto dvě tratě a zbytkem sítě, divný, vzbuzuje to obavy a je to zralé na provedení testu svéprávnosti. Kontext: V roce 2006 si předávali úřad ministra dopravy pánové Šimonovský (KDU) a Řebíček (ODS). Smutný příklad fungování státu a jeho firem. Pro rozveselení jedna velmi přiléhavá kulturní vložka z pravěku: „Haló platící diváci, tenhle song jsme přivezli až ze slunné Itálie… …no a jsme jako jedna rodina, o prodělek se… Číst vice »

Karl vB.

Já jen, že z aktivit vrcholných odborářů lze vysledovat, že jim zpravidla velmi leží na srdci to, aby chlebodárce jejich platících členů neživořil.
V tomto případě jsem ale na žádné jejich odsouzení této cenové politiky ČD, jezdit 10 let za podnáklady, nezaznamenal, asi jsem špatně hledal.
Třeba se ještě někdo ozve a vyvede mně z omylu.

Granja

Tak na to zapomeňte. Slyšel jste už někdy o prodloužené ruce vedení?

ABCD

Kéž by to tak bylo. To je cenová hladina o pár let později. V roce 2006 to bylo tak do 70-75 CZK/vlkm. Plus zisk z nákladní dopravy řádově 2,5 mld CZK, kterým vnitřním křížovým financováním CD dofnancovaly to co měl dát stát a kraje. Tehdy ještě nebylo Cargo samostatně.

rudlafara

Přístup odborů k čemukoliv ani nelze komentovat, tato „organizace“, která se stará hlavně o své teplé důchodcovské místa a možnost si rozdělit rekreace a zájmy činných zaměstnanců je prakticky nezajímají….to ani není potřeba komentovat. Kdo chce….vidí.

PvvS

Jestlipak stejnej odbor počítal i ceny pro JMK 🙂 ?

PeDazOl

Příkaz zněl jasně. Vyhrát za každou cenu. 🙂

Granja

Pak by bylo zajímavé vědět, jaké se za tu výhru následně rozdávaly odměny.

PeDazOl

Odpovídající výkonu a splnění rozkazu vyhrát za každou cenu. Na nic jiného se historie a akcionář ČD neptá. 🙂

noerf

Pokud to ČD v Jihomoravském kraji podstřelili, tak se výsledek projeví ztrátou z osobní dopravy a bude čas se ptát, zda-li jsou ČD dobře řízeny, když konkurence je v zisku?
Jiná věc je, že tou dobou tam bude možná jiný ředitel a jiné představenstvo, jak je v některých firmách zvykem.