Za srážku vlaků u Křemže mohl strojvedoucí. Byl jsem oslněn, vysvětlil projetí návěstidla
Srážka vlaků u Křemže. Foto: Drážní inspekce
Po více než roce uzavřela Drážní inspekce vyšetřování loni největší nehody na české železnici podle počtu zraněných. Podle kontrolního závěru
Člověk se pozastavuje nad tím, že v 21. století strojvedoucí nedostane žádnou výstrahu, když se rozjede proti Stůj. Když bývával na mašině topič, mohl to strojvedoucímu říct i neformálně: „Vole STŮJ!“ a případně za tu brzdu zatáhl topič sám. Jak je vidět, výpravčí se málokdy dovolá včas, ne-li vůbec. Něco rychlejšího s kratší datovou cestou – s méně přeskoky. Asi by to chtělo nějakého elektronického pomocníka, nemusí to být ale nutně ETCS. Přenos kódu návěstidla na vozidlo, propojení s rychlobrzdou, pokud není obslouženo tlačítko bdělosti do n sekund nouzově brzdit. Vynalezeno už to bylo, jen ten přenos kódu není všude.… Číst vice »
„Když bývával na mašině topič, mohl to strojvedoucímu říct i neformálně: „Vole STŮJ!““ No, to sice mohl, ale ve stovkách případů to neudělal, nebo proč teda byly nehody typu „projetí“ v dobách, kdy tam bývali dva? “ Asi by to chtělo nějakého elektronického pomocníka, nemusí to být ale nutně ETCS“ Máte nějakou ponětí o schvalovacím procesu na železnici? Kdyby takovéto zařízení selhalo a omylem povolilo jízdu, to by byla přímo lahůdka pro právníky obětí. „Přenos kódu návěstidla na vozidlo, propojení s rychlobrzdou, pokud není obslouženo tlačítko bdělosti do n sekund nouzově brzdit.“ Popisujete systém LS. Že by se na kódovaných… Číst vice »
V tomto případě by nejspíš stačilo mít na mašině tu TRSku.
Je škoda, že VNPN není tak univerzální, jak se čekalo, a vypovídá spíše o tom, že bylo vytvořeno tak, „aby se vlk nažral a koza zůstala celá“ (v reakci na výsledek vyšetřování Drážní inspekce před několika lety), hlavně aby to moc nestálo. Proč se generální stop při VNPN vysílá jen na jednom z trojice kmitočtů TRS, když se přes tlačítko vyšle na všechny tři? Proč to nikdo z výpravčích neví (na školení to nikdy nebylo zmíněno a v žádném z předpisů to taky nevyčtete)? Změna kmitočtu z trojice (A, B, C) není ničím neobvyklým, to, že jedna stanice má kmitočet… Číst vice »
Pročetl jsem si závěrečnou zprávu Drážní inspekce a asi nejsem jediný, komu přijde, že strojvedoucí kolem sebe kopal seč mohl, jako by snad projetí červené bylo něco normálního… To, že byl den předtím v práci, neznamená, že ten den byla v práci i výpravčí, aby věděla, že tahle konkrétní souprava (která v daný den jezdí navíc zřejmě i jiné vlaky než v den předchozí) jede pod TRS. Když volá VOSkou, ohlásí se jako jiný vlak a diví se, že se výpravčí vyptává, s kým to vlastně mluví. Ze srážky mi přijde že viní výpravčí, která „neodbouchla“ generální stop (snadno, když… Číst vice »
Jsem rád, že na Šumavu jezdí soukromý dopravce. Dříve jsme tam pravidelně jezdili s ČD za pár korun na víkendovou jízdenku, ta po privatizaci není a stejná trasa je o 30% dražší. Proto jezdíme pohodlněji autem a čekáme , kdy na neudržované trati do N. Údolí vykolejí vlak, aby bylo zase o čem psát. Papa
Vy nevíte, že se tam dá jet na JIKORD plus? Dá se koupit na nádraží v Budějovicích a Krumlově.
když tyto krajské jsou takové nedokonalé, že se dají koupit jen někde. Třeba „Plzeňský turista za 130,-“ je fajn, ale člověk musí být z Plzně nebo jiného velkého města, dá se koupit i u řidiče autobusu (vyjma ČSAD Aut. Plz.) Fakt nepochopím v dnešní době
Kdyby na dráze nemohly být vyjímky, tak by část mašinek nevyjela z depa. Musíme přeci někomu vyhovět, že !
Ale hlavně že vyhráli soutěž.. Je to opět otřesné čtení diletanství. A to jsem na začátku V systému jako prostředek pro komunikaci u vlaků gw uveden mobilní telefon.. Děsné. Mobilní telefon veřejného operátora. „◦ na rozdíl od dopravce ČD, kde v systému GTN jsou uváděna všechna spojení, tj. TRS, GSM-R i mobilní telefon, u dopravce GWTR mají jednoznačně dáno, že spojení na vlak je mobilní telefon“ Dále str 9, Výpravčí.. „protože mají (výpravčí) pouze jeden služební mobilní telefon“—- (nejspíš nelze volat oběma strojvedoucím najednou) Nyní je mi zcela jasné, jak je možné že vlak nelze ani po více 500 metrech,… Číst vice »
Jak jsem ale již psal níže – vše bylo v souladu s platnými předpisy, protože v tom rozhodujícím předpisu je chybná formulace, která umožňuje dvojí výklad.
Je to zmíněné i v samotné závěrečné zprávě, na straně 55.
Mezi morální viníky nehody patří bezesporu ministerstvo dopravy, drážní úřad, kraj a dopravce. Prostě všechny instituce, které vytvářejí, schvalují a tolerují právní kličky ke snížení bezpečnosti provozu. To je jako, kdyby po potopení Titaniku, když nastala povinnost mít záchranné čluny pro všechny pasažéry, tak by někdo vytvořil výjimky, že ta a ta loď tolik člunů mít nemusí. Všichni ti úředníci by měli chodit kanály. Samozřejmě je viník strojvedoucí, když projede stůj ze své viny, ale to pak nemusíme dělat žádné zabezpečení ničeho.
Řekněme, že na tom mají jistý spolupodíl….
Tudíž spoluviníci … .
Ano, ale z pohledu legislativy bez viny…
Mě teda baví jak se všichni v 21. století modlí k analogové vysílačce a Generálnímu stopu který fakticky natož oficiálně vlastně vůbec nic negarantuje…. nejsou morální viníci všichni kdo tolerují provoz tratí bez skutečného zabezpečovacího zařízení?
Jenže tohle je de facto záměrné snížení zabezpečení, které tam aspoň je.
Generální stop sice není ZZ, ale jednoznačně přispívá k vyšší bezpečnosti na železnici, stejně tak VNPN. Lepší něco, než nic.
Jsem velmi zvědavý, kdy na té šumavské trati bude ETCS, a jestli pak dopravce také dostane nějakou výjimku na pořízení mobilky ETCS, když i mobilka TRS mu dělá finanční problém?!
Otázka je jestli to byl finanční problém a nebo to prostě udělali cestou nejmenšího odporu jakou zákon umožňuje.
Až na podobných tratích nebude ETCS k vyhnutí a nebude kde brát ne-TSI ojetiny, pak tady bude spousta pěkných cyklostezek. A je úplně jedno zda tam jezdil oranžovej nebo modrej. Na to nebude mít nikdo.
Mnozí z nás zažili a pamatují doby kdy mobilní telefon stál 50.000 Kč, tedy asi 5-6 průměrných měsíčních mezd. Uvidíme, jak se pohne cena mobilky až opadne prvotní zájem a výrobci budou potřebovat prodávat dál. Bohužel efekt státního odběratele a relativně malého trhu může způsobit i to, že monopolní/oligopolní dodavatel(é) ceny nesníží.
Upřímně, povolení aby hnací vozidla mohli jezdit bez TRS je jedna z největších chyb v železničním provozu. Po roce 1989 se dostali bohužel na trať lokomotivy z vleček a jiné podobné šroty. TRS považuji za jedno z nejlepších zařízení na síti SŽDC. ETSC radši nekomentuji.
Tak především ETCS není vysílačka. Ale třeba GSM-R, které je jakýmsi digitálním ekvivalentem TRS, si nemohu vynachválit. Jen by mohlo být oddělené od telefonního zapojovače, nebo alespoň mít fyzické tlačítko STOP. Ale to už není o technologii, to už je o přístupu SŽDC…
Tak ono nešlo ani tak o „vozidla bez TRS“, jako „tratě bez TRS“… takže těžko bylo požadovat něco, co na většině sítě chybělo.
Je zajímavé že tady absence TRS nevadí, ale když u nás dráhy chtěli před cca 15 lety zavést na trati ze Staré Paky do Lomnice nad Popelkou místo vlaků s průvodčím kasičku 0/0s tak to drážní úřad zamítl s odůvodněním že celý úsek není plně pokrytý signálem TRS a dodnes tam štiplístci jezdí.
takže po 15 letech stále pokrytý není?
Co nechápu, je ten naprostý hyenismus, s nímž tady několik lidí „doufá v co nejpřísnější potrestání strojvedoucího“ a ten trest mu přeje: asi se nikdy sami nedostali do situace, kdy udělali chybu – takže já jim zase ze srdce přeji, aby se do ní dostali co nejdříve a byli za to také „co nejpřísněji“ potrestáni. Ten strojvedoucí samozřejmě spravedlivý trest udělený soudem zaslouží, i když jsem přesvědčen, že největším trestem pro něj už hned od vzniku té nehody je uvědomění si toho, že ji zavinil – a že se vymlouvá na „oslnění“, to je úplně logická lidská snaha tu vlastní… Číst vice »
On je ten problém, že u naprosté většiny nehod na železnici jde o zavinění lidmi, kteří dlouhodobě postrádali odpovědnost a byli tím i třeba známí svým kolegům. Nejde o náhodné a ojedinělé chyby, prostě se jen ucho od džbánu utrhlo.
Myslím, že k těmto lidem by opravdu neměl být soud shovívavý.
To je sice pravda, ale ani to neopravňuje nikoho nezúčastněného a nastalou chybou nepostiženého k takovým výlevům, které se v komentářích objevují – mohou se totiž snadno dostat do prekérní situace sami, a to i ti zodpovědní.
Výlev o přísném potrestání strojvedoucího jsem psal já a stále to tak vnímám. Já třeba bych tuhle profesi dělat nemohl, protože na ní prostě nemám. Ale pokud bych ji dělal, pak musím přijmout i to, že mne v případě způsobení nehody nikdo nebude omlouvat a že za svoji chybu nesu plnou odpovědnost.
Pokud byl nezodpovědný dlouhodobě, jak to, že tu práci ještě dělal? Za to jednoznačně nese zodpovědnost jeho zaměstnavatel.
On o tom zaměstnavatel nemusí vůbec vědět. A myslím si, že pokud by věděl, tak v současnosti by se s takovým strojvedoucím nikdo dlouho nepáral a přes velký nedostatelk lidí by byl propuštěn.
Nad těmi agenturními strojvedoucími je asi ten dohled obecně složitější, když každý den třeba jezdí na jiném konci republiky.
Jaký hyenismus??? To, že strojvedoucí nemá koule na to se prostě přiznat:“ano, omylem jsem projel návěstidlo omlouvám se“ Jsme lidi a chybuje každý, ale tohle takový odporný alibismus, za který bych mu naložil ještě víc. Strojvedoucí je zodpovědný za životy ostatních zaměstnanců a cestujících. A podle toho se má i chovat. Přece když spolehlivě nerozeznám návěstidlo vlivem oslnění slunkem, tak snad nejedu. To, že stejný frajírek říznul vyhybku a ani o tom nedal vědět, je znakem toho, že strojvůdce je velký flegmatik, který má všechno a všechny na háku.
A co když byl nevyspalý kvúli debilně nastaveným směnám a jeho schopnosti byli natolik snížené, že mu to vúbec nedošlo? Neříkám, že je to tenhle případ, jenom to, že soudit lidi by měli soudy a ne dav rozhořčených lidí, co si myslí, že ví všechno nejlíp.
Přečtete si zákoník práce. Ten definuje povinnosti zaměstnavatele a zaměstnance. A povinností zaměstnance je chodit do práce odpočatý.
😄😄😄👍
A povinnost zaměstnavatele je mu odpočinek umožnit, ale u Agenturního strojvedoucího to nikdo neřeší.
A někdo snad nutí toho strojvedoucího u takového zaměstnavatele pracovat? Pokud ví, že si nedokáže odpočinout, pak si najde velmi rychle jinou práci a je to to jediné, co by měl udělat.
Jenže zákoník práce musí dodržovat i zaměstnavatel. Jdete už do pr*** s tou pseudodemokracií, kdy „nemusíte“ u daného zaměstnavatele pracovat a zaměstnavatel „může vše“. Člověk se nějak živit musí. A dodržovat zákoník práce musí i zaměstnavatel. A pokud jej zaměstnavatel porušuje, má zaměstnanec nahlásit porušení na inspektorát práce.
Pobavil jste asi nejen mne: „…Člověk se nějak živit musí…“
Do budoucna to rozhodně tak dobré nebude, ale v těchto časech si novou práci sežene každý tak do 3 dnů.
Měla by to řešit ta agentura. Měla by…
Proto ve vyspělém světě by v takovémto případě strojvedoucí vúbec před soudem neskončil. Jediná právní rovina by byla mezi poškozenými a zaměstnavatelem strojvúdce. Strojvúdce by před soudem skončil pouze tehdy, pokud by čin provedl úmyslně, a nebo prokazatelně zanedbal svoje povinosti(např. by při řízení byl opilý). Finanční kompenzace poškozeným je pak tak veliká, že samostný zaměstnavatel je silně nucen předcházet vzniku podobné události. U nás je naopak nucen pouze formálně dodržovat předpisy.
Naštěstí se už i u nás začínají objevovat první vlaštovky tohoto přístupu, a to jak v legislativě, tak i v rozsudcích.
nějaký konkrétní příklad?
Například trestní odpovědnost firem.
no tak zrovna ta mi přijde že je především o tom alibismu – hlavně mít na všechno předpis, papír a kodex
https://pravniradce.ihned.cz/c1-65365030-moznosti-firem-vyvinit-se-z-trestni-odpovednosti-se-vyznamne-rozsiruji
Bylo by to skvělé, kdyby to u nás tak fungovalo.
Dobrý den,
po přečtení článku si pokládám čtyři otázky. Jak je možné, že strojvedoucí nebyl zaměstnancem dopravce, jehož vlak řídil, ale nějaké agentury? Podle zákona musí být strojvedoucí v základním pracovně-právním vztahu k dopravci (tedy být zaměstnancem dopravce). Kdo potom vydal tomuto strojvedoucímu doplňkové osvědčení? Pokud se aplikuje tento způsob personální politiky, zvyšuje se jednoznačně pravděpodobnost vzniku mimořádné události. Jak asi probíhá pravidelné školení těchto strojvedoucích? Viníkem je opět strojvedoucí, protože nerespektoval návěst Stůj. Systém bezpečnosti dopravce bude asi zcela v pořádku, že? Jsem „oslněn“ loajalitou kompetentních úřadů k takovýmto dopravcům.
pokládám si otázku: jak způsob personální politiky, aplikovaný „národním dopravcem“, zabrání projetí návěstidla konkrétním zaměstnancem?
také pokládám si otázku: jak systém školení, aplikovaný „národním dopravcem“, zabrání projetí návěstidla konkrétním zaměstnancem?
Jste samozřejmě úplně mimo,stačí si lépe nastudovat jak to funguje.Opravdu si myslíte že dopravci, používající agenturní víry, si lajznou porušit zákony ČR ?
Agentury Lokotrain, Strojvůdci.cz, Rail job.
Podívejte se n sudích stránky a nebudete tu ze sebe dělat hlupáka.
Tomáš Sysel: GWTR má většinově své strojvedoucí cca 30 osob. Tři lidi si najímal (najimá) v případě dovolených apod. od společnosti Rail job na doplnění turnusů.
Nejhorší na tom je, že se k tomu nepostaví jako chlap a jen lže. Tomu ten trest přeju.
Znám docela dost strojvedoucích. Je to hodně zodpovědná a náročná, přijatelně placená a zajímavá práce a většina z těch, které znám, to také tak cítí.
Bohužel se občas k této profesi dostávají lidé, kterým bych nesvěřil ani staré jízdní kolo, natož lokomotivu a cestující. Zarážející je, že se občas i odboráři z FS snaží tato individua bránit.
Doufejme v co nejpřísnější potrestání strojvedoucího z Křemže.
Čtu tu Vaše příspěvky – proč se tak hrozně zlobíte? Strojvedoucí projel Stůj, to se, aniž bych to chtěl zlehčovat, zkrátka stane, stejně jako jakákoli jiná chyba, a divím se, že se to nestává častěji… Když děláte na střeše a něco vám upadne dolů, většinou se nic nestane, ale někdy to může na někoho spadnout, to jsou prostě věci, které se nemohou nedít!
Pokud to vyznívá jako zloba, tak to se omlouvám. Já to ale prostě takto vnímám i sám u sebe – pokud třeba v roli chodce vlezu bez rozhlédnutí nějakému autu do cesty, on strhne volant a jeho život skončí díky nárazu do překážky, pak já vyfasuju nejméně 3 roky nepodmíněně a bude to v naprostém pořádku. Chtěl jsem svými příspěvky prostě napsat, že za chyby by se mělo platit. Práce strojvedoucího nebo třeba řidiče autobusu je vysoce zodpovědná a většina těch lidí tuto odpovědnost ctí a počítá samozřejmě s tím, že pokud způsobí nehodu, pak mohou snadno skončit i v… Číst vice »
Oprávněnost trestu určitě nikdo nerozporuje, ale vyžívat se v psaní o tom, jak to viníkovi přeji? No, asi to každý vidíme jinak …
Snad jsem tohle přání nikde nenapsal – pokud ano, tak to se omlouvám. Stejně jako za příspěvek o mašince na klíček.
Otázka ale je zda se na jedný cele snesou jeden oranžovej s několika modrejma…
To asi reaguješ na mě, ale nezlob se na mě, když díra prohlásí: Moment projetí návěstidla s návěstí „Stůj“ si vůbec nevybavuje, rovněž si nevybavuje projetí a rozříznutí výhybky.
Tak je naprosto jasné, že jen dělá mlhu. A copak jaké oslnění? To ať mi ksakru nikdo netvrdí, že jako fíra nemá dostatečně kvalitní brýle k tomu, aby viděl návěst i přes sluníčko. Já většinou nepřeju lidem nic špatného a umím odpustit chybu, ale když se někdo začne hájit lží a mlžením, tak mu prostě nic dobrého nepřeji, to se na mne nikdo nezlobte..
Tuhle obranu vám poradí každý právník. Nic jsem neviděl, nic jsem neslyšel a hlavně si vúbec nic nepamatuju.
Až budou v této zemi po právu odsouzeni importovaní estébáci, Drathové, budovatelé mostů ( Studénka ) a jim podobní, pak se k tomuto názoru přikloním.
Je pravda, že když vlak řízne výměnu, tak to s mašinou pěkně zacloumá ? A dá se toho nevšimnout ?
Prý to jde jde na mašině cítit v otřesu. Ale frajer projetí návěstidla s obhajobou, že byl oslněn, neuspěje. Sprostý alibismus…
čekáte snad od něj tohle? každý má právo hájit se po svém – a soud má právo tomu věřit nebo ne
https://www.youtube.com/watch?v=KBoige2s6sc&t=32s
ad. „prý to jde…“ : tušíte, kolikrát za kilometr jízdy se vlak „otřese“??? Mmch, jestli byl na výhybce čelisťový závěr, necítíte vůbec nic…
kolega AAA níže byl rychlejší – Dany Smiřický mi naskočil automaticky. Pokud se někdy ocitnete u soudu (ne že bych vám to přál), opravdu bude vaše obhajoba začínat slovy „udělal jsem to z nedbalosti a lehkomyslnosti“???
Byl jsem přímo u rozřezu výhybky, asi 10m od ní a 30m od stavědla. Od výhybky nebylo slyšet nic, jen motor a jiný hluk od 731, od dvojky stavědla byl slyšet rozřezný zvonek z elmech až ven. Fíra si toho nevšimnul, reagoval až na návěst „stůj, zastav všemi prostředky“.
Ne, opravdu to není rána a rozkolíbaní mašiny, jak si to někteří šotoušci malují v divokých snech. Největší rána byla na stavědle, kde se z páky utrhl řetěz drátovodu a spadl z prvního patra do sklepa na kladky dalších drátovodů. 😉
Spíš bych se pozastavoval nad tím, že na mašině nic neřve „jedeš proti stůj“.
Jednoduše. Žádné zařízení na lokomotivě to neví. Nemusí to totiž vědět a trať tím ani není vybavena – jen zabezpečovací zařízení stanice při projetí vyšle generální STOP, ovšem tím opět nebylo HV vybaveno. Asi jako kdybyste jel po těch kolejích se šlapací drezínou…
No, velká chyba je, že se vůbec legislativně tolerovala absence TRS. Přitom to zařízení se cenově nedá srovnávat s ETCS. Nu, je třeba se pro příště poučit z chyb.
PS.: pardon za odklonění mimo téma:
1) 13.6. už dávno bylo, někteří slibovali velké překvapení ohledně Arrivy, a nic… 😀
2) Ví se nějaké novinky ohledně Olomouc-Uničov-Šumperk a Změny trakce na AC 25 kV Nedakonice-Říkovice. Byly soutěže na zhotovitele, ale podezřele dlouho trvá vyhodnocení
Nebylo to tak, že to překvapení bude po 15.6.?
Tak už?
Být postiženým cestujícím tak žaluji příslušné úřady za ty výjimky.
To má vážně cenu, soudit se se státem ve sporu, jejímž arbitrem je stát
Samozřejmě to cenu má, na základě čeho máte takové pochybnosti o české justici?
Tak cenu to má, stačí zaplatit Andrejovi „všimné“ a on už vše potřebné pro lidi „zařídí“ 🙂
Ta výjimka nebyla ani omylem příčinou nehody. Jedinou příčinou byla naprosté selhání a nezodpovědnost strojvedoucího. Lze doufat v pořádný a samozřejmě nepodmíněný trest.
a tohodle k nim přidat
https://www.novinky.cz/krimi/498881-na-chrudimsku-se-srazil-osobni-vlak-s-nakladnim-pet-lidi-je-zraneno.html
Tak tom jim s případy z nedavné doby můžou pomalu zařídit společnou celu….
Hm. Dal bych jim tam na hraní nějakou plastovou mašinku a doufal, že ji nerozflákaj. A mohli by se třeba naučit zametat chodníky, po propuštění by se jim to mohlo docela hodit.
Chybějící generální stop rozhodně byl jednou z příčin nehody, protože kdyby tam byl, nehoda by nenastala.
K nehodě by došlo, i kdyby tam nechyběl generální stop. Nehodou je samozžejmě i projetí návěstidla o metr. Ta nehoda by jen neměla následky, které měla.
Ani generální stop samozžejmě nezabrání vážným nehodám, žádné technické zabezpečení nemůže nahrazovat chybu v práci strojvedoucího a žádné technické zabezpečení není stoprocentně spolehlivé.
Prvotní příčina této nehody leží plně na strojvedoucím a i soud to tak zcela správně posuzuje.
Samotné projetí návěstidla samozřejmě nehodou není. Dostudujte si termity.
Stala. Strojvedoucí co to projel, zastavil na pokyn výpravčí. Strojvedoucí protijedoucího vlaku o ničem nevěděl, protože jeho radiostanice byla v té době naladěná na jiné z trojice frekvencí příslušného kanálu, což ani neměl šanci ovlivnit (to je prostě vlastnost TRS) a bohužel VNPN bylo vysláno na jiné (ideálně by se mělo na všech třech, ale z nějakých úsporných důvodů se vysílá jen na jedné)
Jak je možné, že takovou vyjimku někdo vydal? Proč ji vydal?
Přečtěte si závěrečnou zprávu. Výjimku stanovuje vyhláška (v závěrečné zprávě na stránce 55):
Dále předmětná vyhláška stanovuje přechodné ustanovení zavedené vyhláškou č. 7/2015 Sb. Čl. II:
„Drážní vozidla provozovaná na tratích nebo části tratě s provozovanou traťovou částí systému vlakového rádiového zařízení podle § 72 odst. 5, která ke dni nabytí účinnosti této vyhlášky nejsou vybavena kompatibilní funkční mobilní částí rádiového zařízení, musí být takto vybavena nejpozději do 5 let od nabytí účinnosti této vyhlášky.“
Níže je pak konstatováno, že se jedná o chybnou formulaci, protože z textu není jasné, k jakému ustanovení se to vztahuje.
Bohužel soukromým společnostem se vydávají výjimky docela často, například KŽC je toho dobrým příkladem.
Ta výjimka platí obecně, o tom, jaký „charakter“ má či musí mít její uživatel, se v ní naprosto nic nepraví!
Ze správy dále vyplývá:
– GWTR měl podle smlouvy mít všude TRS. Neměl, SŽDC to věděla a tolerovala.
– i tam, kde TRS je, tak neumí automaticky vyvolat brzdění – nemají propojeno, brzdit musí strojvedoucí.
– stavědlo stanice Křemže vysílalo přes TRS generální stop, ale jen na nejbližší stuze a jen 10 sekund. Tak totiž praví norma.
Pravým viníkem je kraj. Na všechny nedostatky byli včas upozorněni. A budoucnost? Nic ze závěru zprávy se na 100% neplní. O smlouvě nemluvím, tam nejde o životy- údaje (nízkopodlažnost, klimatizace, a t.d.) jsou dopravci víceméně pro legraci.
Radek: Byla to chyba strojvůdce. Můžeme pouze spekulovat, zda by došlo ke střetu či zmenšení škod, pokud by dispečerka TRSkou zastavila provoz a teoreticky zastavila jednotku 628,
10 s, to je dost podivné na trati se špatným signálem..
SŽDC to musela tolerovat, protože GWTR žádný zákon neporušil. Stačí se podívat na stranu 55 závěrečné zprávy, kde je ustanovení, které má dvojí výklad. Na tento rozpor Drážní inspekce upozorňuje.
Na to byl rovněž upozorňován objednavatel, opakovaně. FS nebrali z ideologicko finančních zájmů vážně. Údajně levné a přitom nebezpečné řešení dostalo přednost před standardy ČD. Zdraví lidí nezajímá příslušné orgány samosprávy.
objednavatel asi neni opravnen posuzovat, zda dopravce splnuje pozadavky szdc – spolu s vyjimkou je splnil.
a nevymlouvejte se na ideologicko-financni zajmy kraje, zeleznicni odborari hrali v pripade sumavskych trati roli profesionalnich rozmazavacu hoven, demagogu a siritelu hysterii a polopravd.
tezko se pak muzou se divit, ze je pak nikdo nebere vazne ani v zasadnich vecech. u me je osz nekde na urovni ovcacka, misty lehce pod.
FSČR nikdo nebral vážně kvůli sprostým a vulgárním výlevům jejích členů na K-Reportu. Docházelo tam i k osobním útokům proti zaměstnancům GWTR, kteří za nic nemohli.
Standardy ČD? Pamatujete si proč se zaváděl radioblok na Šumavě? No kvůli standardům ČD to asi bylo …
Jak víš, že to nemají propojeno? Znám dva případy, kdy výpravčí zastavil 628 na generální stop. Např. když vlak ČD projel odjezdové navestidlo, kdy na něm bylo stůj. (Vlaky nejely proti sobě.) Takže, až budeš zase psát moudra, zjistí fakta.