Doprava ve městě Tramvaje Trolejbusy

Za srážku tramvaje a trolejbusu v Brně mohla závada, trolejbus nebylo možné řídit

Nehoda trolejbusu a tramvaje v Brně v Křenové ulici. Foto: Drážní inspekce
Nehoda trolejbusu a tramvaje v Brně v Křenové ulici. Foto: Drážní inspekce

Za loňskou nehodou tramvaje a trolejbusu v Křenové ulici v Brně byla technická závada. Potvrdilo to znalecké zkoumání, uvedl dnes na webu policie mluvčí Pavel Šváb. Při nehodě se zranilo 43 lidí, škoda se vyšplhala na 2,5 milionu korun.

„Příčinou nehody byla technická závada. Definitivní potvrzení pravděpodobné vyšetřovací verzi daly výsledky znaleckého zkoumání. Potvrdily tak zjištění z ohledání místa dopravní nehody a samotného havarovaného trolejbusu,“ uvedl mluvčí. Doplnil, že šlo o problém znemožňující řízení trolejbusu, který v tuto chvíli policie nemůže konkretizovat.

Nehoda se stala v pondělí 1. dubna před 14:00, ulici téměř na šest hodin zablokovala. Trolejbus jedoucí v kolejovém pásu znenadání vybočil do protisměru a čelně se střetl s protijedoucí tramvají, která jela bez cestujících. V nemocnici skončilo 40 lidí včetně obou řidičů, 13 lidí bylo zraněno těžce a středně těžce.

„Policisté i nadále pracují na objasnění všech okolností dopravní nehody,“ doplnil mluvčí.

ČTK

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martin V.
Host
Martin V.

Trochu mě zaráží, že jsou stále tajemní jako hrad v Karpatech, když přitom čtu větu: „Definitivní potvrzení pravděpodobné vyšetřovací verzi daly výsledky znaleckého zkoumání.“ Tak v čem byl tedy problém? Brněnské trolejbusy 21Tr jsou přeci jen už letité, i když se o ně starají jak nejlépe umí. Jestli dobře počítám, tak ten havarovaný vůz byl 18 let starý. Byla to tedy únava materiálu nějakého původního (nebo naopak už poněkolikáté vyměněného) dílu na nápravě?

pave69
Host
pave69

Byla to už třetí až pátá (těžko se ověřuje) závada stejného dílu na různých brněnských trolejbusech, vedoucí k nehodě. Předchozí nehody byly bez zranění. Ale jestli je to důvod, proč jsou tak tajemní, to nevím.

liposh
Host
liposh

Ovšem pozor, všechny nehody na stejné lince. Představuju si to tak, že mechanici v garážích vždycky řidičům řekli: „To neděláš dobře s tím ježděním po panelech v plné rychlosti, Jaromíre. Ty trolejbusy nejsou nejnovější, to se ti vymstí“..ale poslouchali je řidiči? Neposlouchali.

liposh
Host
liposh

Jistě, technická závada, ale popravdě, kdyby to bylo vaše auto, smažili byste to po těch drncavých panelech šedesátkou, jako to ten řidič dle záznamů dělal (a asi ten trolejbus takhle dostával na zadek na téhle lince pravidelně)? Já rozhodně ne.

Leinad
Host
Leinad

Jedna věc je, že já bych to nedělal ani v půjčeném autě…
Druhá věc je, že dokud se neporuší psané věci (výrobcem daná konstrukčních rychlost, servisní manuál, interval prohlídek… silniční zákon včetně STK…reaguje se na kontrolky značící poruchu)… Nemá se vozidlo co stávat neovladatelným. Jestli je jízda 60 důvod k tomu, aby se zkazila náprava, ať je konstrukční rychlost menší než 60.

robert
Host
robert

Z toho mi vychází, že se podcenila údržba. Jinak by se na nějakou závadu přišlo. Ale je to jen dohad.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Těch příčin můž být víc. Ani pravidelnou údržbou a kontrolou dané součástky nemusíte odhalit vše.

Dále, tajuplnost věty „problém znemožňující řízení trolejbusu, který v tuto chvíli policie nemůže konkretizovat.“ zase nahrává teorii úmyslné sabotáže (plácnu: někdo povolil šrouby na kolech nebo pouvolnil brzdové destičky nebo poškodil izolaci vodiče apod.).

Zrzek
Host
Zrzek

Stačí jeden kulový čep na stouchacce. Mě se taky kdysi rozpadl týden po STK.

robert
Host
robert

Jo, beru. Jak jsem psal, je to jen můj dohad. Mínusy si lidi mohli odpustit.

Dáda
Host
Dáda

Vady v materiálu udržbou neodhalíte – unavový lom, například.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Leda by defektoskopie (např. ultrazvukem) a repase byla předepsána výrobcem. Jenže trojelbus není dopravní letadlo.

Leinad
Host
Leinad

Taky se dá do manuálu napsat, že se daná součástka musí měnit po A km/max za B let. (I kdyby v 90% případů to znamenalo vyhození ještě funkční součástky. nemusí se dělat defektoskopie, prostě se pořídí nová. ) Olej do aut se nemá dolejvat, ale vypustit všechen a nalít novej.
A zůstává dodatek, není to letadlo.

Vbb
Host
Vbb

Nehoda se stala v pondělí 1. dubna před 14:00,
Spíš než že ve 14:00 to chtělo napsat, že to bylo loni, protože dnes, 1. dubna, pondělí určitě není 🙂

Honza P.
Host
Honza P.

První věta: Za loňskou nehodou tramvaje a trolejbusu v Křenové ulici v Brně byla technická závada.

Ondřej
Host
Ondřej

Nečte a poučuje, takoví jsou nejlepší 🙂